Skocz do zawartości


MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ
MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ


Zdjęcie

Zegarek ok. 15.000 do koszuli i marynarki

IWC vs. TAG vs. ?? IWC tag heuer portuguese carrera

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
65 odpowiedzi w tym temacie

#1 akruszynski

akruszynski
  • Nowy Użytkownik
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 27 styczeń 2014 - 20:25

Witam Was

Chcialbym Was prosic o pomoc w wyborze zegarka.

Poniewaz zakup zwiazany jest ze specjalnym wydarzeniem w zyciu osobistym, chcialbym, zeby zegarek byl czyms specjalnym, pereleka, w pewnym sensie unikatowa, ktora kiedys moglbym podarowac potomostwu lub, jesli nie zasluzy, odsprzedac nie tracac wszystkiego co zainwestowalem.

Wiem, ze piramida prestizu to takie cos dla proznych, hedonistow, dla tych ktorzy cenia metke, a nie jakosc, ale mimo wszystko wydaje mi sie, ze idzie za tym tez sztuka zegarmistrzowska.

Szukam czegos skormnego, ale tez zegarka, na ktory jak spojrze, bede wiedzial ile mysli technicznej jest pod tarcza. Wiem wiem, w rzeczonej kwocie 15tys brakuje jednego zera, ale mimo to chcialbym czegos poszukac.

Co do ogolnego wygladu, szukam zegarka z brazowym paskiem, srebrna/stalowa koperta i jasna tarcza (chociaz czarnej nie wykluczam), ktory swoim stylem pasowalby do codziennego stroju smart casual, koszuli i marynarki bez krawata. Brazowy pasek dlatego, ze mam juz swojego ML Pontos Day/Date do garnituru i wyjsc galowych, a czern na codzien mi nie zawsze pasuje do ubrania.
W tym zakresie bardzo podoba mi sie TAG Heuer Carrera cal 1887 http://kraff.pl/tag-...2012fc6236.html , ktory miesci sie w zakresie cenowym.
Moim marzeniem jest jednak zdecydowanie IWC Portuguese Chronograph http://www.iwc.com/e...tuguese/IW3714/ , ale sa z nim dwa problemy, nie ma zestawienia brazu ze stala/srebrem (jest zloto), po drugie cena przewyzsza troche budzet.

Czy macie moze propozycje, czego moge jeszcze poszukac, co przypominalo by stylistycznie powyzsze oraz mnie nie zrujnowalo?

Czy moj wybor TAGa ewentualnie IWC jest dobrym rozwiazaniem w kontekscie jakosci wykonania zegarka?
  • 0

#2 Pavlak

Pavlak
  • Użytkownik
  • 93 postów
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 27 styczeń 2014 - 20:55

może coś spoza superpopulanych marek:

 

Eterna Tangaroa Moonphase Chronograph w zestawieniu kolorów, które Cię interesuje

http://dolinski.pl/i....1260_Press.jpg


  • 0

#3 lukebor

lukebor
  • Użytkownik
  • 3392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 27 styczeń 2014 - 21:00

Nie podałeś, jakie wymiary, ale moze Espada? http://www.apart.pl/...c,2,Zenith,2918
Ilekroć oglądam Zenithy w Aparcie, nie mogę sie oprzeć wrażeniu, że kiedyś będę miał jednego z nich (Espada bądź Central Second).
  • 0

#4 akruszynski

akruszynski
  • Nowy Użytkownik
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 27 styczeń 2014 - 21:05

Rozmiar 41-43mm, mniejszych raczej nie chce. Moj ML ma 40mm i wiem, ze chcialbym niemniejszy
  • 0

#5 akruszynski

akruszynski
  • Nowy Użytkownik
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 27 styczeń 2014 - 21:07

No i na codzien raczej chronograph :)

P.S. A moze ktos skomentuje moje wybory?

Użytkownik akruszynski edytował ten post 27 styczeń 2014 - 21:21

  • 0

#6 StaryWilk

StaryWilk
  • Użytkownik
  • 1658 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisano 27 styczeń 2014 - 22:06

Według mnie w tym budżecie Zenith z ElPrimero miażdży konkurencję, tym bardziej jeśli ma być to chronograf:

 

http://www.apart.pl/...th,captain,1472

http://www.apart.pl/...th,captain,1917

http://www.apart.pl/...El_Primero,2896

http://www.apart.pl/...El_Primero,1915

 

spokojnie znajdziesz te zegarki w znacznie lepszych cenach.

 

Powyższe modele w USA od 15 000 zł można utrafić, ale do tego trzeba doliczyć VAT i cło, chyba, że ktoś ma możliwości, ale np ta oferta z Niemiec, z oryginalną bransoletą, której wartość to pewnie z 3000 zł, a którą możesz wymienić na super pasek za 300 zł, wydaje się dość atrakcyjna, toż to prawie 9000 zł taniej niż w Aparcie, tuż za naszą granicą:

 

http://www.chrono24....--id1897569.htm


Użytkownik StaryWilk edytował ten post 27 styczeń 2014 - 22:13

  • 0

#7 akruszynski

akruszynski
  • Nowy Użytkownik
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 27 styczeń 2014 - 22:36

Czyli ten TAG, to raczej kiepski wybor?

Niestety Zenith Captain juz ogladalem i mimo, ze pieknie wyknany, nie moge sie przekonac do niego, ale moze w tygodniu poczlapie do aparta przymierzyc, wszak na reku wyglada zwykle inaczej, a to wlasnie z tej perspektywy bede na niego zawsze patrzyl.
  • 0

#8 StaryWilk

StaryWilk
  • Użytkownik
  • 1658 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisano 27 styczeń 2014 - 22:44

TAG to półka albo dwie niżej niż Zenith czy IWC, a sam pisałeś:

 

Wiem, ze piramida prestizu to takie cos dla proznych, hedonistow, dla tych ktorzy cenia metke, a nie jakosc, ale mimo wszystko wydaje mi sie, ze idzie za tym tez sztuka zegarmistrzowska.

 

Zenith ma prześwietnie dopracowany mechanizm chronografu, całkowicie własnej konstrukcji, kupowany przez innych producentów, swego czasu np. przez Rolexa do Daytony, ale i też przez TAGa do np. Monzy czy Linka chrono.


Użytkownik StaryWilk edytował ten post 27 styczeń 2014 - 22:46

  • 0

#9 akruszynski

akruszynski
  • Nowy Użytkownik
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 27 styczeń 2014 - 22:52

Ciekawe czy beda mieli w aparcie do przymierznia: http://www.apart.pl/...th,captain,1472

Jak na niego patrze, to go lubie coraz bardziej, niestety cena tez zabojcza, moze sprowadzic sie da w dobrej cenie. Gdzie najlepiej szukac?

Użytkownik akruszynski edytował ten post 27 styczeń 2014 - 22:53

  • 0

#10 akruszynski

akruszynski
  • Nowy Użytkownik
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 27 styczeń 2014 - 23:13

Znalazlem jeszcze cos takiego: http://www.apart.pl/...nith,pilot,2182

Model, ktory bardziej przypomiana Captain, ale pochodzi z kolekcji Pilot, na stronie Zenitha, juz go nie ma... Stary model? Co to?
  • 0

#11 StaryWilk

StaryWilk
  • Użytkownik
  • 1658 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisano 28 styczeń 2014 - 11:04


Jak na niego patrze, to go lubie coraz bardziej,

 

tu masz już trochę taniej, w Polsce 21500, zamiast 27500:

http://kraff.pl/zeni...400-01c498.html

 

ale oferta z Niemiec chyba lepsza - 18 800 z oryginalną bransoletą.

 

838805d1349369946-fs-zenith-el-primero-c


Użytkownik StaryWilk edytował ten post 28 styczeń 2014 - 11:04

  • 0

#12 rafi

rafi
  • Użytkownik
  • 2379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka/Warszawa

Napisano 28 styczeń 2014 - 22:27

Klasyk, chrono, na brązowym pasku, czarna tarcza dopuszczalna - zastanawiam się, dlaczego nikt jeszcze nie zaproponował Moonwatcha?
  • 0

#13 mikeb

mikeb
  • Użytkownik
  • 230 postów

Napisano 28 styczeń 2014 - 22:57

Jaeger LeCoultre Master Control U Staniego kupisz za 4400 eur ImageUploadedByTapatalk1390946551.487605.jpg Edit: dopiero zauważyłem ze 41-43 mm więc odpada bo ten ma 39 ale moze warto jednak zobaczyć bo topowa marka, uniwersalny zegarek casual i świetny mechanizm.

Użytkownik mikeb edytował ten post 28 styczeń 2014 - 23:02

  • 0

#14 akruszynski

akruszynski
  • Nowy Użytkownik
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 29 styczeń 2014 - 09:58

Klasyk, chrono, na brązowym pasku, czarna tarcza dopuszczalna - zastanawiam się, dlaczego nikt jeszcze nie zaproponował Moonwatcha?

 

W sumie zastanawiałem się ogólnie nad Speedmasterami (bo rozumiem że o Omege Ci chodzi), ale tachymeter ma jednak zbyt sportowy charakter (przynajmniej w tej formie, czyli zewnętrzny na kopercie) więc odpada.


  • 0

#15 StaryWilk

StaryWilk
  • Użytkownik
  • 1658 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisano 29 styczeń 2014 - 10:01

JLC rzeczywiście super opcja:

 

13021305%5B1%5D.jpg

 

tylko do Zenitha trzeba dość dużo dołożyć - ten model to ok 25 000 zł - Zenitha chrono na pasku dostanie się od ok 17 000 zł - czyli trzeba dopłacić do Zenitha jeszcze ok 50% jego ceny.

 

Jeśli rozważamy konkurenta zwykłego Master Controla - spod szyldu Zenitha - sytuacja jest podobna.

 

Generalnie JLC jest droższe od podobnego Zenitha o ok 35-50%


  • 0

#16 czarlik

czarlik
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 29 styczeń 2014 - 10:17

Dla mnie jako fana motoryzacji i zegarków marzenie jest takie, chyba nawet ktos na forum posiada : http://wkruk.pl/prod...HRONOGRAPH.html


Użytkownik czarlik edytował ten post 29 styczeń 2014 - 10:20

  • 0

#17 akruszynski

akruszynski
  • Nowy Użytkownik
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 29 styczeń 2014 - 10:33

 

tylko do Zenitha trzeba dość dużo dołożyć - ten model to ok 25 000 zł - Zenitha chrono na pasku dostanie się od ok 17 000 zł - czyli trzeba dopłacić do Zenitha jeszcze ok 50% jego ceny.

 

Jeśli rozważamy konkurenta zwykłego Master Controla - spod szyldu Zenitha - sytuacja jest podobna.

 

Generalnie JLC jest droższe od podobnego Zenitha o ok 35-50%

 

JLC to marzenie, ale dzisiaj out-of-budget. Niestety :(


  • 0

#18 akruszynski

akruszynski
  • Nowy Użytkownik
  • 31 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 29 styczeń 2014 - 10:36

Dla mnie jako fana motoryzacji i zegarków marzenie jest takie, chyba nawet ktos na forum posiada : http://wkruk.pl/prod...HRONOGRAPH.html

 

jeśli już, to jedynie ta wersja TAGa trafia do mnie:

 

CAR2012.FC6236.jpg


  • 0

#19 rafi

rafi
  • Użytkownik
  • 2379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka/Warszawa

Napisano 29 styczeń 2014 - 11:06

<br /><br />Generalnie JLC jest droższe od podobnego Zenitha o ok 35-50%

<br />Bo Zenithy to bardzo fajne zegarki są, za godziwe pieniądze, ale JLC to jednak półka wyżej.<br /><br />
  • 0

#20 StaryWilk

StaryWilk
  • Użytkownik
  • 1658 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisano 29 styczeń 2014 - 12:25

<br />Bo Zenithy to bardzo fajne zegarki są, za godziwe pieniądze, ale JLC to jednak półka wyżej.<br /><br />

Zgadzam się. Ale obie te marki mają moim zdaniem bdb stosunek ceny do jakości w swoich klasach. I moim zdaniem zdecydowanie bliżej Zenithowi do JLC (własne werki, historia marki, wykonanie, prestiż) niż TAGowi do Zenitha. Cenię JLC za to, że mają wiele zegarków w stali, co obniża ich cenę o połowę w stosunku do złotej wersji, fajne by były Patki calatravy w stali moim zdaniem.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: IWC, tag, heuer, portuguese, carrera

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych