Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Jarosław

Rozbiórka mechanizmu zegarka Chińskiego - JARAGAR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

Muszę dostać się do poszczególnych mechanizmów rozbudowanej daty w zegarku automacie Chińskim marki JARAGAR. Zegarek ma defekty które powodują nie przestawianie poszczególnych wskaźników dat oraz blokowanie przejścia wskazówki godzinowej przez przełącznik na 12 stej w czasie przestawiania daty.

Do tych elementów mogę dostać się od strony tarczy - pod tarczą jednak aby to zrobić musze wyjąć mechanizm z koperty. I tu mam problem.

Nie potrafię pozbyć się osi nastawu z koronką.

Załączam foto. Może ktoś z Was może coś zasugerować lub wskazać sposób w jaki mogę oś usunąć?

Niestety aby dalej cokolwiek napisać w tym temacie mechanizm muszę wyjąć.

Na tę chwilę mogę tylko powiedzieć że ułamała się "jakaś" sprężyna bo wyleciały jej części (coś w stylu sprężyny w zapadce blokady nakręcania).

 

Prosze o sugestie.

Pozdrawiam. 

post-31-0-53593100-1397568315_thumb.jpg

post-31-0-51499100-1397568320_thumb.jpg

post-31-0-41237000-1397568324_thumb.jpg

post-31-0-90527500-1397568328_thumb.jpg

post-31-0-48533600-1397568333_thumb.jpg


Jarosław Urbanowicz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chinola to tylko młotkiem i przecinakiem !tam jest chyba taki cuś że jak wyciągniesz lekko koronke to wysunie sie też takie mało dziadostwo do wciśniecia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość xylog

A to nie taniej będzie nowy zegarek kupić? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy taniej to nie wiem ale na pewno lepiej :) jaragary maja tylko fajna koperte

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Mechanizm naciągu automatycznego jest bardzo podobny do Seiko7009A. Jeżeli mechanizm posiada mechanizm szybkiej zmiany daty to zapewne posiada również podobnie rozwiązany mechanizm blokady wałka naciągowego. Sprawdź gdy odciągniesz  koronkę czy nie pojawia się jakiś dzyndzel?

Mechanizm zwalniania wałka jest zwykle blisko miejsca podfrezowania na wałku.Musisz obejrzeć dokładnie mechanizm pod kątem by zorientować się co do czego służy?

 

Naciąg demontuje się jak w Seiko7009A czyli odkręcasz śrubę na wahniku. Pod spodem będziesz miał mechanizm naciągowo zapadkowy, który też da się zdemontować bez obawy, że coś wystrzeli.

Zwolnienie naciągu polega na włożeniu śrubokręta w śrubę na bębnie (pierwsze zdjęcie po lewej stronie). Odchylasz blaszkę zapadkową, zazębiającą koło naciągowe (dobrze to widać na pierwszym zdjęciu), drugim narzędziem i powoli zwalniasz śrubokętem, umiejscowionym w śrubie, naciąg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzięki za podpowiedź.

Zrobię jak mówisz.

Co do zdjęcia wałka naciągu/nastawu jest takie miejsce na wysokości podfrezowania w którym są przesuwające się elementy - ruszają się gdy odciągamy koronkę. Dodam że odciąg koronki jest 2 stopniowy ale pod pierwszym nie ma funkcji (???) a pod drugim mamy ustawianie czasu.

Na foto zaznaczyłem punkt o jakim piszę.

post-31-0-84259800-1397632116_thumb.jpg


Jarosław Urbanowicz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zerknąłem co mogę zrobic bez uszkodzeń czyli delikatne sprawdzanie poszczególnych elementów mogących ewentualnie zwolnić oś naciągu.

Jednak nie udało mi się dojść gdzie i czym a wiedząc że czasem trzeba nacisnąć mocniej takowy pin zwalniający nie chciałem naciskać za mocno i być może z tego powodu nie udało się.

Nie wiem gdzie jest zwolnienie osi. Gdybym to wiedział mógłbym mocniej naciskać.

Załączam foto bez wahnika.

post-31-0-32605400-1397657557_thumb.jpg

post-31-0-46984200-1397657562_thumb.jpg


Jarosław Urbanowicz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Oglądając pod kątem mechanizm podświetl go małą latarką. Więcej zobaczysz.

Blisko na lewo od wałka masz kołek, który zdaje się mieć kształt grzybka zablokowanego blaszką i śrubą po prawej stronie. Jedyne zastosowanie jakie mi przychodzi do głowy to blokada. Po zluzowaniu śruby i wysunięciu blaszki, kołek powinien się przesunąć w stronę śrubki i zluzować wałek.

Przyznam, że w przypadku nieznanego mechanizmu bym się "dokopywał" zamiast wciskać coś na siłę. W internecie jest manual do Seiko7009A jak i fimik na YT. Zerknij, będziesz wiedział co cię czeka?

Jak postanowisz się "dokopywać" to odkręć śrubę na kole zapadkowym (to, które obejmują z obu stron widełki zapadki w kształcie V). Z oznaczenie ta śruba powinna być lewa. Wyjnij koło zapadkowe. Zluzuj naciąg, zdejmij mostek z balansem, odkręć trzy śruby mostka i podnieś go delikatnie. Zrób zdjęcia z rozbiórki. Koło automatu z widlastym wodzikiem, które pozostało zapewne jest łożyskowane tak jak w S7009A czyli od spodu będziesz miał blaszkę-zatrzask. Zdejmuje się ją płasko ustawiając pincetę prostopadle do osi. Reszta to już zwykły mechanizm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Rozbiórka posunęła się dalej. Wyjąłem mechanizm z koperty wcześniej usuwając wałek naciągowy z koronką.

Usuwa się go poprzez uniesienie specyficznie wygiętego elementu mocowanego śrubą do bloku mechanizmu co jest zaznaczone na foto zieloną strzałką. Wcześniej takiego rozwiązania nie widziałem więc stąd te poszukiwania.

Usunięte zostały wskazówki a teraz trzeba zdjąć tarczę aby sostać się do kół kalendarza i przełączników.

I tu znów kłopot.

O ile w większości zegarków starszych odkręcamy lub luzujemy wkręty dociskowe o tyle tu mamy wkręty z kołnierzem które obracają się o 1/4 obrotu i blokują bolce tarczy. Ta jednak nie chce się wysunąć pomimo delikatnego pociągania (po przekręceniu śrub).

Pytanie czy pociągnąć mocniej czy w inny sposób się sciąga tarczę? (zaznaczone na czerwono - foto)

post-31-0-40988800-1413980665_thumb.jpg

post-31-0-80842000-1413980675_thumb.jpg

post-31-0-47850900-1413980693_thumb.jpg

post-31-0-55944700-1413980705_thumb.jpg

post-31-0-78595400-1413980714_thumb.jpg


Jarosław Urbanowicz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Mechanizm naciągowy i blokowanie kołków tarczy jest jak w Seiko7009A. Jak rozumiem przekręciłeś blokady tak by odblokowały kołki. Powinieneś nieco podważyć pomiędzy tarczą a mechanizmem. Masz tam kalendarz dlatego warto włożyć cienką folię od strony pierścienia kalendarza a dopiero później ostrze skalpela pomiędzy folię a cyferblat. Wprowadź lekki naprężenie a następnie płaską stroną stroną śrubokręta naciskając na kołek spróbuj go nieco zruszyć. Potem to samo z drugim kołkiem. Jeżeli jest opór to ustal gdzie? Może się tak stać, że przy blokowaniu kołki nie tylko są nacinane ale i spulchniane - odkształcane i dlatego nie chcą wyjść. Chińczycy uciekają się do różnych patentów łącznie z przyklejeniem taśmą dwustronną cyferblatu do mechanizmu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udało się zdjąc tarczę. Śruby na 1/4 obrotu oczywiście trzymały kołki tarczy ale z tym że jedną trzeba było przekręcić w lewo a drugą w prawo i tarcza zeszła. Pod spodem maska przekładni kalendarza. Na razie ogarniam to wszystko i chcę poskładać ale później i tak będę musiał rozebrać aby ustawić tarcze zgodnie z przełączaniem dnia.

Dam znać co i jak. Nim co szlag mnie trafia przy drobnicy śrubek maski :-)

post-31-0-11919100-1414441171_thumb.jpg

post-31-0-35988400-1414441177_thumb.jpg

post-31-0-13379500-1414441182_thumb.jpg

post-31-0-91843000-1414441187_thumb.jpg

post-31-0-20095000-1414441193_thumb.jpg

post-31-0-92214800-1414441197_thumb.jpg

post-31-0-29229400-1414441221_thumb.jpg


Jarosław Urbanowicz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Zeno
      Jaragar
    • Przez Zeno
      Jaragar
    • Przez bubles
      Mam pytanie odnośnie dni tygodnia w oriencie,seiko,citizenie itp. Zauważyłem, że w starej serii crystal z orienta są dostępne dni tygodnia pisane po chińsku natomiast nie znalazłem żadnego po japońsku. I nasuwa się moje pytanie, czy ktoś zna model zegarka, który posiada dzień tygodnia wyświetlany po japońsku ? Szukam starocia używki do 150 zł i nie wiem zbytnio na jakie modele/mechanizmy patrzyć. 
    • Przez brzoza21
      Witam, jakiś czas temu dostałem od brata jego stary zegarek Casio DB-31. Od wielu lat był nieużywany, ja sam rozkręciłem go z ciekawości jakiś rok temu, żeby zobaczyć jaka tam jest bateria i w sumie tylko tyle, złożyłem go i ponownie włożyłem do szuflady. Dzisiaj jakoś mnie natchnęło, żeby zobaczyć czy działa, no i kupiłem nową baterię CR1616, uruchomił się skręciłem go i okazało się, że alarm jest bardzo cichy i jak zmieniam między opcjami to ten dźwięk też jest na tyle cichy, że słyszę go tylko jak przyłożę zegarek do ucha. 
       
      Zacząłem czytać w internecie co może być nie tak, okazało się, że nie zresetowałem zegarka. No to wyciągnąłem baterię, włożyłem ponownie i zrobiłem reset poprzez zwarcie baterii i pinu AC. Nie pomogło. Czytam dalej, polecano żeby sprawdzić sprężynę (nr 1), rozciągnąć ją i wygiąć blaszkę do góry (nr 2), tak też zrobiłem i dalej dźwięk jest bardzo cichy. Polecano także sprawdzić tylną blaszkę, czy jest dobrze założona. Jest, jak dałem ją do góry nogami to dźwięku w ogóle nie było.
       
      Co jest grane? W niektórych zegarkach widziałem, że są dwie sprężyny ale nie pamiętam. żebym zgubił jedną. Strzałka nr 3 na zdjęciu wskazuje otwór, tam pod spodem jest pin, czy możliwe żeby tam miała być druga sprężyna? W zasadzie jedyne co zrobiłem to oderwałem plombę wokół sprężyny, bo nachodziła na baterię (widać ta nigdy nie była wymieniana), następnie odgiąłem blaszkę trzymającą baterię, włożyłem nową, założyłem blaszkę i tyle.    



    • Przez Wookash
      Witajcie,
      Mam zegarek Citizen AT4008-51E i zrobiłem synchronizację zgodnie z przewodnikiem, zmodyfikowałem także położenie zero wskazówek z 12:00 na 1:00 i niby wszytko jest OK. Zegarek synchronizuje się, pokazuje właściwy czas - jedyny problem mam z datą, która zmienia się o 1:00 w nocy a nie o 12:00.
      Czy można temu jakoś zaradzić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.