Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

ketron

Gwarancja międzynarodowa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, czy istnieje coś takiego jak "gwarancja międzynarodowa" na zegarek zakupiony poza granicami naszego kraju ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Realnie nie w PL.

Zależy bardzo od dystrybutora danej marki.

 

Przykładowo Casio nie ma.

Gwarantem jest Zibi i musiałbyś mieć paragon zakupu i podbitą gwarancję.

 

Więc pytanie czy daną gwarancję wystawia producent np.: Casio czy delaer np.: Watcheshub

 

IMO gwarancja [przynajmniej] w PL w jest fickcją, bo prawie zawsze Ci udowadniają, że źle nosiłeś, zalałeś czy uderzyłeś.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMO gwarancja [przynajmniej] w PL w jest fickcją, bo prawie zawsze Ci udowadniają, że źle nosiłeś, zalałeś czy uderzyłeś.

 

Jak się "źle nosi" zegarek? Czy to hiperbola w Twoim wykonaniu? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej koledze chodziło o to, że serwisy gwarancyjne robią wszystko, żeby odrzucić reklamacje.

prawda jest taka, że w Polsce mamy gwarancję producenta i gwarancje dawaną przez sklep (+ gwarancja ustawowa). w związku z tym, że kolega mówi o gwarancji międzynarodowej można wnioskować, że sklep jest poza Polską, więc polskie ustawy nie działają, jak działa sklep nie wiem. zostaje gwarancja producenta. jeśli w naszym kraju jest oficjalny serwis, masz kartę gwarancyjną, dowód zakupu to taki serwis nie powinien robić problemów. przynajmniej Citizen pisał mi, że to wystarczy i takie gwarancje będą realizować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja jest realnym problemem sklepu / dealera bo generuje koszty.

Raz  - obsługi [osoba], wysyłanie, odbieranie a dwa koszty samej naprawy.

 

Z samymi zegarkami miałem mało problemow gwarancyjnych [czasami wystarczyło postraszenie pismem], natomiast znam mnóstwo spraw [żona jest radcą] z działu samochody, obuwie.

 

Sam kiedyś pracowałem w serwisie i wiem jak wyglądało to od drugiej strony.

dealer jest miedzy młotem a kowadłem, bo z jednej strony ma klienta a z drugiej centrale/firmę która niekoniecznie chce partycypować w kosztach naprawy a często nie chce oddać za dodatkowe rzeczy. 

Np.: odda za zepsuty siłownik ale za to, że 2 mechaników jechało 300 km i spędziło 2 dni na wymianie już niechętnie.

 

dodatkowo firma [zależy od systemu rozliczania gwarancji] musi często wyłożyć pieniądze na dany element a zwrot dostanie [albo i nie] później. To są "zamrożone" aktywa. I do tego efekt skali. Jak są 2 naprawy to luz, jak się robi ich 200 albo 2000 to już nie jest tak wesoło.

 

Tak więc przynajmniej w PL spotkałem się raczej ze spychologią i spusczaniem klienta na drzewo, bo może nie napisze jeszcze raz i może nie pójdzie do sądu i nie będzie kosztów.

A że więcej nie wróci i nie kupi tego czegoś - to co?

U nas jest mentalność: TU i TERAZ.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spraw dotyczy zegarka Casio i pytam w formie zapobiegliwej by zorientować się jak to jest w tym temacie. Posiadam pełną dokumentację z pieczątkami itp, wszystko to co jest potrzebne do tego by w przypadku reklamacji, prawnie jej żądać. Zegarek a w sumie trzy zegarki  zakupiłem w sklepie firmowym Casio poza granicami naszego kraju po korzystnej cenie. Wydaje mi się że firma ''X"  w tym przypadku Casio zobowiązana jest do gwarancji producenta. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Gorz
      Dostałem maila w sprawie gwarancji międzynarodowej od Mido na zegarek kupiony w USA:
      "Yes your MIDO watch is internationally warranted by MIDO SA for a period of
      24 months from the date of purchase under the terms and conditions of this
      warranty. The warranty only comes into force if the warranty certificate is dated,
      fully and correctly completed and stamped by an official MIDO dealer."
       
      Interesujące podejście na pewno ogranicza liczbę zgłoszeń gwarancyjnych. 
      Z drugiej strony skąd te wszystkie sklepy internetowe biorą zegarki? Na którymś etapie łańcucha musi być oficjalny dystrybutor albo producent?
      Zastanawiające jest jednak podejście producentów dóbr było nie było luksusowych nijak się mające do współczesnych realiów globalnych.
      W przypadku większości towarów nawet w przypadku braku gwarancji międzynarodowej gwarancje lokalne są rozpatrywane na postawie dowodu zakupu jeżeli towar został legalnie zbyty większość producentów się nie wypiera odpowiedzialności za swoje produkty bo w końcu te produkty pochodzą od nich i na ich jakość fakt sprzedaży poza siecią certyfikowanej dystrybucji nie ma wpływu. 
      Przy zacniejszych przedsiębiorstwach nie jest problemem gwarancja międzynarodowa  - sam korzystałem z polskiego serwisu Della i Ectaco na sprzęt kupiony w USA. 
      A tutaj proszę - nie wystarczy sama gwarancja - nie masz pieczątki oficjalnego retailera/dealera spadaj na drzewo. Weź wytłumacz w USA co to jest stamp ( no chyba że który był za granicą i widział na lotnisku). Zresztą co tu w USA w zachodniej europie nawet w urzędach stemple już ciężko uświadczyć a co dopiero w handlu. Mina włoskiego sprzedawcy na moje pytanie o fakturę była bezcenna .
      Domyślam się że Ci oficjalni płaca haracz jakowyś producentowi i tyle. Ale taka polityka ma sens w przypadku sprzedaży limitowanych zegarków dla wybrańców przy modelach dla szerszego grona odbiorców imo to marketingowy strzał w stopę.
       
      Co Wy na to?
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.