Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość Stamer

CORTEBERT JUBILEUSZOWY

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Stamer
post-0-0-58836700-1330639787.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początek powiem ,że niesamowicie zazdroszczę Ci takiego zegarka. Nie dość, że jest to pamiątaka rodzinna, to jeszcze w tak doskonałym stanie. Nie znam się na zegarkach kieszonkowych, ale mogę Ci powiedzieć, że Cortebert to bardzo stara szwajcarska firma, która powstała pod koniec XVIII wieku :-)

Przez pewien okres zaopatrywała ona PKP w zegarki kolejowe - zdaje się, że dokładnie takie jak ten po twoim pradziadku. Z tego właśnie powodu są to stosunkowo popularne w Polsce zegarki.

Corteberty wyróżnia również to, że firma produkowała własne, bardzo dobre mechanizmy podczas gdy większość firm zegarkowych korzystała z gotowych mechanizmów.

 

Przy okazji mam takie pytanie: jak powinno się dokładnie rozszyfrowywać skrót PW? Wiem, że takie zegarki były prezentami z okzaji 25 lat pracy w górnictwie. Czy ma to może związek z przechodzeniem na emeryture po tylu latach pracy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Stamer

Zegarek w dobrym stanie bo i mój dziadek o niego dbał. Dał mi go w końcu jak już trochę podrosłem. Dwa lata temu był u zegarmistrza. Kompleksowe zabiegi odświeżające, czyszczenie koperty, cyferblatu itd. Pod moją opieką też nie jest mu jednak źle. Leży w odpasionym pudełku po biżuterii. Z duszą na ramieniu zajmuję się jego nakręcaniem. :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi zegarmistrz polecił nakręcanie starej kieszonki raz na tydzień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Stamer