Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

jackie01

Atlantic 17 jewels FHF 969

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Pacjent jest po czyszczeniu i smarowaniu. Niestety balans nie ozywa. Co sprawdzono:

 

- kotwica po wyjeciu balansu ladnie daje impuls i przerzuca sie po delikatnym dotknieciu

 

- balans po wyjeciu kotwicy swobodnie sie wychyla i amplituda wychylen powoli spada

 

Po wlozeniu balansu z kotwica niestety jest zgrzyt. Balans zatrzymuje sie na widelkach kotwicy. Pomimo odchylania balansu i puszczeniu go swobodnie uderza palcem w kotwice ktora ani drgnie. Gdzie szukac przyczyny? Bezpiecznik widelek? widełki? palec przerzutowy? cos się gdzies blokuje ale niestety nie widzę co. Cieżko w tym werku cokolwiek dojrzec pod balansem. Oględziny balansu rowniez nie wykazuja obtarc na przerzutniku jak i widełki kotwicy i bezpiecznik rowniez. Doradzcie Panowie ;)

 

Pozdrawaim


Cyk...cyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej. Czy jesteś pewien, że po złożeniu balansu palec przerzutnika leży dokładnie w widełkach kotwicy? Bo jeśli balans bez kotwicy ładnie pracuje a sama kotwica przerzuca, to stawialbym właśnie na, nie trafienie przerzutnika w widełki kotwicy. Spróbuj założyć balans w dwóch różnych położeniach kotwicy. Może łatwiej będzie spasować. :)


???????? => ta choroba dobrze ROCKuje!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

W pierwszej kolejności musisz rozmagnesować mechanizm. Przyczyną wcale nie musi być kotwica czy balans. Sprawdzanie "na oko" mechanizmu przerzutowego może jedynie sugerować potencjalny problem ale nie daje pewności co do jego braku. Poluzuj dwie śruby obok koła zdawczego mocujące mostek remontuaru po drugiej stronie mechanizmu. Najlepiej zdemontuj zarówno koło zdawcze jak i godzinowe, zamontuj resztę by nic pod spodem nie pospadało. Sprawdź efekt działania balansu.

Jak to nie przyniesie efektu, zdjmij zarówno kotwicę jak i balans, następnie sprawdzić jak zachowuje się przekładnia chodu? Po lekkim ruszeniu koronką koło wychwytu powinno zacząć się energicznie obracać i hamować na końcu bez widocznego oporu. 

Jeżeli mechanizm ma widoczne ślady użytkowania - nie jest nowy porzucony, nie jest mechanizmem w trakcie odbudowy, to zrobisz więcej szkody jak cokolwiek poprawisz odginając i doginając na wyczucie elementy układu przerzutowego. Potem będziesz miał dwie nakładające się na siebie usterki. Moim zdaniem masz zbyt duży opór w przekładni chodu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekladnia chodu dziala bez zarzutu. Juz to sprawdzalem. Wychwyt obraca sie i hamuje bez oporu przy dotknieciu koronki. Poza tym kotwica energicznie przeskakuje przy delikatnym dotknieciu. Cos sie dzieje w ukladzie kotwica przerznikut.


Cyk...cyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekladnia chodu dziala bez zarzutu. Juz to sprawdzalem. Wychwyt obraca sie i hamuje bez oporu przy dotknieciu koronki. Poza tym kotwica energicznie przeskakuje przy delikatnym dotknieciu. Cos sie dzieje w ukladzie kotwica przerznik. Widelki kotwicy sa zbyt ciasne i klinuja palec przerzutnika. Pytanie tylko skad takie uszkodzenie?


Cyk...cyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm... A jak palety kotwicy? Czy szelak trzyma je we właściwej pozycji? Czasem sprawdzając peseta niby przeskakuje ale po połączeniu z balansem, może już okazać się, że z wychwytem jest coś nie tak. Jak kąt wychwytu na klocku włosa?


???????? => ta choroba dobrze ROCKuje!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyznam sie szczerze, ze nie wiem co to kat wychwytu na klocku wlosa.


Cyk...cyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o przesuwkę którą ustawiasz kąt wychwytu.


???????? => ta choroba dobrze ROCKuje!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o neutrum to jest ustawione.

 

Edit: Balans ozyl po tym jak delikatnie rozgialem widelki kotwicy. Czy jest to zgodne ze sztuka?


Cyk...cyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

No to się pospieszyłeś...

W podobnym mechanizmie FHF96/4, górne łożysko balansu czyli to na pół mostku jest większe od dolnego czyli tego w płycie. Mam nadzieję, że nie pomyliłeś miejscami zamontowanych łożysk ani co gorsza dodatkowo pomieszałeś kamieni nakrywkowych? W takim przypadku gdy mniejsze łożysko trafi do półmostka a większe do płyty głównej to balans przemieści się w osi wrzeciona, w kierunku płyty głównej, czyli może się tak stać, że palec przerzutowy będzie zawadzał o bezpiecznik i część energii impulsu będzie tracona.

Zdjęcie, nie jest super jakości, ale widać różnicę pomiędzy kompletami podzespołów łożysk balansu. Górne jest z półmostka a dolne obok kotwicy z płyty głównej.

 

post-29981-0-37681700-1422562493.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ritter słuszna uwaga :) Faktycznie są werki z takimi różnicami w zespołach łożysk. Sam bym nie wpadł. 


???????? => ta choroba dobrze ROCKuje!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę to w tygodniu i dam znac.

 

Edit: Niestety to nie wina kamieni. Wszystko jest na swoim miejscu.


Cyk...cyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.