Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Matt2405

Klub Miłośników Zegarków Audemars Piguet

Rekomendowane odpowiedzi

Poiuyt - zgadzam się w 100%. Imo Mariusz Ty już idealnego RO miałeś, 15300. Miał swoje bolączki ale wizualnie był to najbardziej spójny projekt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świetne są te nowe 15500, wyglądają trochę bardziej sportowo i fajnie że będzie w końcu seryjna wersja niebieska ! 

 

 

 

 

ro_07.jpg?ixlib=rails-1.1.0&fit=crop&ch=

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McIntosh

Imo Mariusz Ty już idealnego RO miałeś, 15300. Miał swoje bolączki ale wizualnie był to najbardziej spójny projekt.

 

A później zamarzył mi się zegarek klasyczny i rozstałem się z Royal Oak. Ref. 15500 przypadł mi jednak do gustu, a ponadto chciałbym zwrócić uwagę, że kaliber 4302 jest o wiele lepiej dopasowany do rozmiaru koperty niż 3120. W ogóle dużo dzieje się ciekawego. Vacheron pokazał Twin Beat, nowości Lange to modelowy przykład haute horlogerie, JLC zaprezentował nowy Hybris Mechanica... Tylko kiedy znaleźć czas, żeby to wszystko opisać?  :unsure: 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

A później zamarzył mi się zegarek klasyczny i rozstałem się z Royal Oak. Ref. 15500 przypadł mi jednak do gustu, a ponadto chciałbym zwrócić uwagę, że kaliber 4302 jest o wiele lepiej dopasowany do rozmiaru koperty niż 3120. 

 

Masz może jakieś zdjęcie jak to wygląda teraz od tyłu ? bo nigdzie nie udało mi się znależć :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kto im projektuje te zegarki? Na górze za dużo na dole za mało a z prawej strony dziura w tarczy. Naprawdę nie da się lepiej?

Robert, niestety lepiej już było...

Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

383ff4b110795be99101a22d0a04d470.jpg

 

Celowo zacytowalem zdjecie, bo powiem szczerze, ze tak jak w 15300 "grube i krotsze indeksy" przy wielkosci koperty byly calkiem ok, tak przy obecnym wiekszym rozmiarze cienkie i dluzsze wygladaja o wiele bardziej proporcjonalnie a co za tym idzie subtelniej. Poza tym tak duza tarcza jest teraz zbyt pusta. :wacko: To samo ma sie odnosnie datownika - wiekszy/grubszy i bez indeksu obok, wyglada jak dziura na tarczy, a wieksze logo wcale nie dodaje uroku. Wg mnie powini wrocic do loga zamiast indeksu 12 tak jak bylo w 15300 i byloby super.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McIntosh

Celowo zacytowalem zdjecie, bo powiem szczerze, ze tak jak w 15300 "grube i krotsze indeksy" przy wielkosci koperty byly calkiem ok, tak przy obecnym wiekszym rozmiarze cienkie i dluzsze wygladaja o wiele bardziej proporcjonalnie a co za tym idzie subtelniej. Poza tym tak duza tarcza jest teraz zbyt pusta. :wacko: To samo ma sie odnosnie datownika - wiekszy/grubszy i bez indeksu obok, wyglada jak dziura na tarczy, a wieksze logo wcale nie dodaje uroku.

 

Lokalizacja datownika uzależniona jest od konstrukcji kalibru w kontekście cyfrowego pierścienia mechanizmu kalendarza. W Ref. 15400 można, a właściwie trzeba było, uskuteczniać zabawy z indeksem przy oknie datownika, gdy różnica pomiędzy średnicą koperty, a średnicą werku wynosi 14,4 mm. W przypadku referencji 15500 mechanizm jest dopasowany do koperty i przy dysproporcji w wymiarach średnicy rzędu 9 mm nie ma miejsca żeby wcisnąć indeks obok datownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Pan chyba trochę przesadza mówiąc że to jest ich oryginalny design i że nikt im nie może zarzucić kopiowania innej firmy, albo po prostu marki modowe i półka <2000zł jest poza zasięgiem jego percepcji ;).

 

 

 

:lol:  :D  :lol:


SPRZEDAM: Omega Ploprof, Panerai Luminor 217, Breguet 7097 Tradition, Rolex GMT, Omega Globemaster, Omega Speedy Tokyo, Hermes H08, Bvlgari Octo 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Data w zegarku jest zbędna - o ile nie można oczekiwać że będziemy mieli idealne w ciągu doby poczucie czasu bez zerkania na tarczę o tyle rzut oka rano na kalendarz powinien wystarczyć na cały dzień ( w odwodzie pozostaje telefon)

Z punktu widzenia projektu tarczy projektowanie okna datownika zbyt często kończy się katastrofą.

Jeśli firma nie ma pomysłu jak zbalansować asymetrię którą tworzy data ( Lange1 i pochodne ) , wyeksponować ją jako element budujący tożsamość modelu ( datejust, big daty ) , wkomponować ją dyskretnie nie burząc symetrii czyli na osi 12-6 to powinna z daty zrezygnować.

Edytowane przez desmo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McIntosh

Nie trzeba dodawać indeksu przy datowniku, wystarczy datę proporcjonalnie umieścić (jak w Jumbo). Nowy mechanizm byłby nawet dobry pod tę średnicę zegarka, gdyby nie ten nieszczęsny ring. Nie zdziwiłoby mnie, gdyby ten ring został wciśnięty na końcu, na zasadzie nagłego olśnienia grafika, jak mechanizm był już gotowy. Ale o taką amatorkę nie podejrzewam producenta z Le Brassus.

 

No ale skoro ring jest, a od krawędzi masz około 3 mm, żeby wcisnąć okno datownika, to niestety za bardzo nie pokombinujesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mariusz - tarcza, to cos na co patrzy sie caly czas a w dodatku czesto to jej wyglad sprawia, ze dany model podoba sie klientowi badz nie (bardziej niz mniejszy mechanizm wewnatrz koperty). I jesli tarcza wyglada z datownikiem zle, to nie powinno sie na tym poprzestawac, bo tak "wychodzi" z budowy mechanizmu, tylko dopasowywac wszystko jako calosc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McIntosh

Mariusz - tarcza, to cos na co patrzy sie caly czas a w dodatku czesto to jej wyglad sprawia, ze dany model podoba sie klientowi badz nie (bardziej niz mniejszy mechanizm wewnatrz koperty). I jesli tarcza wyglada z datownikiem zle, to nie powinno sie na tym poprzestawac, bo tak "wychodzi" z budowy mechanizmu, tylko dopasowywac wszystko jako calosc.

 

Wiem, że wzornictwo jest ważne, choć mnie najwięcej radochy w pasji zegarkowej dają mechanizmy. Na zdjęciach kalibru 4302 zauważyłem, że firma Audemars Piguet zmodyfikowała mikroregulację Gyromax idąc w kierunku rozwiązań Patek Philippe. Ciekawe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowy 11:59 czyli minuta przed zagładą AP jest totalną porażka pod względem designu

mimo ze to początek roku to dla mnie to największy fail 2019 - bo mam nadzieje ze nic gorszego nie powstanie w tym roku

 

niestety w dzisiejszych czasach brakuje dobrych projektantów/artystów i choć jest kilku dobrych to większość jest beznadziejna !

moim zdaniem wynika to z kilku rzeczy : brak podstaw w projektowaniu co częsciowo spowodowane jest nowymi technologiami ułatwiajace projektowanie tzn. teraz to co drugi jest grafikiem bo potrafi costam zrobić na photoshopie lub w prog. 3D lecz o sztuce i designie to za bardzo nie ma pojęcia

 

innym aspektem jest też to że projektanci nie mają wolnej ręki w tym co robią lecz ich pracą jest wykonanie projektu-pomysłu które zleca im firma a ludzie podejmujący decyzje nie koniecznie znają się na designie tylko na wykresach - co ma miejsce chyba w wiekszości przypadków - i wtedy designer nie do końca jest winny bo robi co mu każą

*jak w przypadku umiejscowienia daty w nowym RO / lub np re-edycja Longines 1945 i jego beznadziejne proporcje i umiejscowienie sub-sekundy (inaczej niż w oryginale) spowodowane nie lepszym wyglądem a użytym mechanizmem - kiedyś coś takiego by nie przeszło !

 

poza tym kiedyś zegarek był narzędziem które miało spełniać pewne funkcje i jego design wynikał właśnie z przeznaczenia - innymi słowy projektant nie wymyślal sobie cośtam (np. kolor , kształt wskazówki) bo tak mu sie podoba tylko design był spowodowany funkjonalnością np. w przypadku pilotów czy diverów czytalnością tarczy czy wskazówek - i do tego design był i praktyczny i 'ładny' tzn zachowane były proporcje itd ..

teraz zegarki zobi sie 'bo tak jest fajnie' albo moze taki kolor..itp

Edytowane przez DLC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może czas wrócić do źródła?, i poczekać na rewolucję w designie, bo ta dzisiejsza fala trąci miernotą.

 

Topowe modele wielu marek to dziś reedycje.


Pozdrawiam, Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowy 11:59 czyli minuta przed zagładą AP jest totalną porażka pod względem designu

mimo ze to początek roku to dla mnie to największy fail 2019 - bo mam nadzieje ze nic gorszego nie powstanie w tym roku

Widziałeś nowe Paneraje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może czas wrócić do źródła?, i poczekać na rewolucję w designie, bo ta dzisiejsza fala trąci miernotą.

 

Topowe modele wielu marek to dziś reedycje.

 

zabawne jest jak wielu narzeka że firmy robią re-edycje heritage (niestety w większości przypadków gorsze od oryginału) lecz to że Rolex robi w zasadzie te same zegarki nikomu nie przeszkadza - poza tym nikt tego nie nazywa re-edycją :P

- R ma swoje modele których nie zmienia z wyglądu (poza drobnymi szczegułami) i systematycznie je ulepsza tj. mechanicznie czy też materiały - a kiedy wprowadza coś nowego np. sky dweller to jest on inny od wszyskiego innego choc dalej zachowuje wygląd R

i właśnie dlatego R odnosi sukces !

 

 

Widziałeś nowe Paneraje?

 

jeśli chodzi o wygląd to dalej mają generalnie cechy charakterystyczne dla Panerai

Edytowane przez DLC

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zabawne jest jak wielu narzeka że firmy robią re-edycje heritage (niestety w większości przypadków gorsze od oryginału) lecz to że Rolex robi w zasadzie te same zegarki nikomu nie przeszkadza - poza tym nikt tego nie nazywa re-edycją :P

- R ma swoje modele których nie zmienia z wyglądu (poza drobnymi szczegułami) i systematycznie je ulepsza tj. mechanicznie czy też materiały - a kiedy wprowadza coś nowego np. sky dweller to jest on inny od wszyskiego innego choc dalej zachowuje wygląd R

i właśnie dlatego R odnosi sukces !

 

Na reedycje trudno narzekać, to przecież w wiekszosci modele ktore odniosly sukces, chodzi o to że one reedycjami są w minimalnym stopniu, dziś zauwazam taki trend że producenci wywarzają otwarte drzwi,kazdy chce zaistnieć, czy ma pomysł, czy nie, stąd lepsze, czy częsciej gorsze 'reaktywacje".

R je otwiera ( korzysta z dobrych opracowań) unowoczesnia i ma sukces.


Pozdrawiam, Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

A później zamarzył mi się zegarek klasyczny i rozstałem się z Royal Oak. Ref. 15500 przypadł mi jednak do gustu, a ponadto chciałbym zwrócić uwagę, że kaliber 4302 jest o wiele lepiej dopasowany do rozmiaru koperty niż 3120.   :unsure:

 

W czym jest lepszy ten nowy mechanizm od starego, oprócz lepszego dopasowania do koperty? Wiadomo coś więcej o jego budowie? Myślisz, że się zmieści do 15450 - 37 mm? Swoją drogą, szkoda, że 15500 nie wrócił do 39-40 mm. AP deklaruje dla nowego mechanizmu dopuszczalne dobowe odchyłki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McIntosh

W czym jest lepszy ten nowy mechanizm od starego, oprócz lepszego dopasowania do koperty? Wiadomo coś więcej o jego budowie? Myślisz, że się zmieści do 15450 - 37 mm? Swoją drogą, szkoda, że 15500 nie wrócił do 39-40 mm. AP deklaruje dla nowego mechanizmu dopuszczalne dobowe odchyłki?

Częstotliwość drgań balansu wzrosła z 3 Hz do 4 Hz, a i autonomii chodu jest więcej o jakieś 10 godzin.  :) A pisząc poważniej, to potrzebuję trochę czasu, żeby dobrze poznać konstrukcję mechanizmu 4302 i dopiero wtedy wziąć się za opis. Nie mam zamiaru ścigać się na clickbaity z lokalnymi portalami, bo nie muszę. Trochę cierpliwości.

Edytowane przez McIntosh

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak Wam się podobają nowe Royal Oak Ref. 15500

...

 

Dla mnie najładniejsze RO były 15300.

W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McIntosh

Przeczytałem przed chwilą dyskusję na Watchuseek i nie rozumiem krytyki AP w kontekście Royal Oak Ref. 15500. Niektórzy, podobnie jak tutaj, marudzą na brak indeksu obok datownika. A czy nie przeszkadza Wam brak indeksu przy datowniku w Ref. 15202? Niektórzy z kolegów napisali, że w dolnej części tarczy jest jakoś pusto. Czy podobna sytuacja nie przeszkadza Wam w Nautilusie? Dla mnie Ref. 15500 to Royal Oak łączący wzornictwo 15300 z 15202. To świetny projekt, który przy cenie z metki 19200$ (wersja w stali) ma szansę odnieść sukces.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nautilus też ma słabo skomponowaną tarczę . Ten jest o jeden pełny indeks od ideału.

post-55792-0-03423700-1547544477_thumb.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem przed chwilą dyskusję na Watchuseek i nie rozumiem krytyki AP w kontekście Royal Oak Ref. 15500. Niektórzy, podobnie jak tutaj, marudzą na brak indeksu obok datownika. A czy nie przeszkadza Wam brak indeksu przy datowniku w Ref. 15202? Niektórzy z kolegów napisali, że w dolnej części tarczy jest jakoś pusto. Czy podobna sytuacja nie przeszkadza Wam w Nautilusie? Dla mnie Ref. 15500 to Royal Oak łączący wzornictwo 15300 z 15202. To świetny projekt, który przy cenie z metki 19200$ (wersja w stali) ma szansę odnieść sukces.

 

Mi się też podoba, choć 15300 i 15202 bardziej, choćby ze względu na idealny i uniwersalny dla większości rozmiar 39 mm. Z czworga najmniej mi podchodzi 15400. 

 

A cena z metki ok, szczególnie na tle 5711 (czy swoją drogą, Patek planuje go jakoś odświeżać?), która wynosi 30 000 dol. Pytanie jak bedzie z dostępnością i realną ceną zakupu w sieci, nautilus poszybował w kosmos, 15202 w chmury, 15300 się wznosi...

 

Fajna alternatywa to, moim zdaniem, 15450 37 mm:

 

b0aa5d5affc522e6afd181212de6e1e0.jpg

Edytowane przez StaryWilk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McIntosh

Nautilus też ma słabo skomponowaną tarczę . Ten jest o jeden pełny indeks od ideału.

 

Robert,

Datownik się przydaje, a żeby upchnąć tam jeszcze indeks godzinowy to trzeba by przeprojektować mechanizm albo zwiększyć średnicę koperty oraz tarczy. Inna opcja to całkowita rezygnacja ze wskazań kalendarza, ale to nie byłby dobry pomysł, moim zdaniem.

 

A cena z metki ok, szczególnie na tle 5711 (czy swoją drogą, Patek planuje go jakoś odświeżać?)

Patek Philippe planuje rezygnację z kolekcji Nautilus. Tak twierdzi Thierry Stern.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robert,

Datownik się przydaje, a żeby upchnąć tam jeszcze indeks godzinowy to trzeba by przeprojektować mechanizm albo zwiększyć średnicę koperty oraz tarczy. Inna opcja to całkowita rezygnacja ze wskazań kalendarza, ale to nie byłby dobry pomysł, moim zdaniem.

 

To niech go oferują w dwóch wersjach. ( z datą i bez ) - to chyba nie jest drogie rozwiązanie. Mało jest tak pięknych i kompletnych projektów jak RO 39 mm. Cała maestria i symetria idealnej koperty i bransolety niweczone są przez tą przeklętą dziurę w tarczy ;-) Edytowane przez desmo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.