Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Matt2405

Klub Miłośników Zegarków Audemars Piguet

Rekomendowane odpowiedzi

Nie no prosze Was...

Chronograf, to nie model sportowy, tylko klasyczny??? :blink::wacko: To chyba mam jeszcze wiele wiedzy nt. zegarkow do podgonienia, bo dla mnie ten model, to model "sportowy dla dziadka" a nie "klasyczny klasyk" <_<

Nie ma bransolety i WR 300 to znaczy nie jest sportowy ... bo co komplikacja od gotowania jajek ma dziś wspólnego ze sportem :-) Edytowane przez desmo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tyle samo, co zegarek klasyczny ze stoperem :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McIntosh

W tej całej dyskusji o "dziadkowym" wyglądzie i kolorze tarczy umyka kluczowa moim zdaniem rzecz. Dzieło Audemars Piguet nawiązuje do modelu Ref. 1533, więc gdyby zegarek o którym dyskutujemy wyglądał inaczej, to cała idea produktu zostałaby utracona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to Ci juz odpowiedzialem - dziadek z zacieciem sportowym :D;)

I w beżowych spodniach. :D


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I w beżowych spodniach. :D

I z english cap na glacy  ;)

26e465539d4e1577c1e80e6a1084c4f8--countr

Edytowane przez mario1971

To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tej całej dyskusji o "dziadkowym" wyglądzie i kolorze tarczy umyka kluczowa moim zdaniem rzecz. Dzieło Audemars Piguet nawiązuje do modelu Ref. 1533, więc gdyby zegarek o którym dyskutujemy wyglądał inaczej, to cała idea produktu zostałaby utracona.

I chwała im za to nawiązanie ( skoro ostatnie własne pomysły niezbyt szczęśliwe) lecz mogli nawiązać do bardziej spójnych wersji

post-55792-0-33345800-1585434057_thumb.jpeg

post-55792-0-84724700-1585434116_thumb.jpeg

Edytowane przez desmo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AP nigdy rewolucji ktora pobije RO nie wymysli. Nie rozumiem tez po co na sile to robic, skoro mozna "bawic sie" rozwijajac projekt Genty. Panerai ludzie kochaja wlasnie za jego niezmienna historyczna forme a nie za jakies dziwolagi, ktore czasem powstaja i niech tak zostanie - to samo z AP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McIntosh

AP nigdy rewolucji ktora pobije RO nie wymysli. Nie rozumiem tez po co na sile to robic, skoro mozna "bawic sie" rozwijajac projekt Genty. Panerai ludzie kochaja wlasnie za jego niezmienna historyczna forme a nie za jakies dziwolagi, ktore czasem powstaja i niech tak zostanie - to samo z AP.

 

Dlaczego uważasz, że AP robi coś na siłę? Historia Royal Oak sięga lat 70. XX wieku, a firma istnieje od 1875 roku. Nie ma powodu do odrzucania prawie 100 lat historii tylko dlatego, że część miłośników zegarków kojarzy Audemars Piguet wyłącznie z wzornictwem opracowanym przez Géralda Gentę.

Firma Panerai, na którą się powołałeś, czerpie pełnymi garściami ze swojej historii. Nie ma powodu dla którego Audemars Piguet miałby się ograniczać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reedycjom mowie tak - jednak czasem moze warto ta reedycje "dostosowac" do czasow dzisiejszych szczegolnie gdy obiekt reedytowany nie grzeszy pięknością.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy AP na pierwszy rzut oka jest ok, ale to co pod deklem, kompletnie nie pasuje do charakteru zegarka który nie jest nowoczesną interpretacją tylko nawiązującą do historycznego modelu, a wręcz zegarkiem z lat 50 przeniesionym we współczesne realia produkcji. Mechanizm jest za duży w stosunku do koperty, wahnik i łożyskowanie jest masywne i nowoczesne i nie pasuje imo charakterem do stylistyki vintage (nie neo-vintage). Vacheron pokazał imo bardziej spójną wersję ( i do tego sporo przyjaźniejszą dla portfela):

post-357-1585808903,6751_thumb.jpg

Edytowane przez eye_lip

Instagram.com/jfszymaniak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Całkiem przyjemny projekt. Biorąc pod uwagę, że AP nie ma profesjonalnego działu zajmującego się wzornictwem, to jest bardzo ok.

:D Pewnie goście od 11:59 zostali zwolnieni i musieli outsource'ować design.

Instagram.com/jfszymaniak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sugerujesz, że za 11:59 odpowiedzialni byli profesjonalni projektanci? :lol:

Tak. Tylko oni wcześniej byli zatrudnieni w dziale zegarków w Empario Armani. :D


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McIntosh

Nowy AP na pierwszy rzut oka jest ok, ale to co pod deklem, kompletnie nie pasuje do charakteru zegarka który nie jest nowoczesną interpretacją tylko nawiązującą do historycznego modelu, a wręcz zegarkiem z lat 50 przeniesionym we współczesne realia produkcji. Mechanizm jest za duży w stosunku do koperty, wahnik i łożyskowanie jest masywne i nowoczesne i nie pasuje imo charakterem do stylistyki vintage (nie neo-vintage). Vacheron pokazał imo bardziej spójną wersję ( i do tego sporo przyjaźniejszą dla portfela)

Audemars Piguet wprowadził do oferty zegarek z prawdziwie własnym, nowym mechanizmem zawierającym stoper, którego średnica jest dobrze dopasowana do koperty, wreszcie! Tymczasem Vacheron Constantin, na który się powołujesz w postaci Historiques Cornes de Vache 1955, oferuje za ponad 42000 Euro zegarek w stali z mechanizmem bazującym na leciwej Lemanii 2310. Mamy więc mikromechanikę XXI wieku versus konstrukcja pamiętająca lata 40. ubiegłego wieku. W tej konfrontacji wolę AP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AP po prostu idzie z duchem czasu, a VC został w poprzedniej epoce ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

...Vacheron Constantin, na który się powołujesz w postaci Historiques Cornes de Vache 1955, oferuje za ponad 42000 Euro zegarek w stali z mechanizmem bazującym na leciwej Lemanii 2310. Mamy więc mikromechanikę XXI wieku versus konstrukcja pamiętająca lata 40. ubiegłego wieku. W tej konfrontacji wolę AP.

 

Leciwa Lemania 2310? Powszechnie jednak uważana za topowy mechanizm chronograficzny z kołem kolumnowym w historii, no i prawdziwa legenda zegarmistrzostwa ( też Omega321).

Czy jakiś świeży wypust Audemarsa, praktycznie pierwszy ich mechanizm ze stoperem w historii ( poza eksponatami) jest bezwzględnie lepszy? Czas  pokaże.

Może po kilkunastu latach zbierania doświadczeń eksploatacyjnych, doskonalenia konstrukcji , usuwania błędów , ... , tak będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AP nie ma pomyslu na rozwoj i tyle. Na ich miejscu "szlifowalbym" RO a nie kombinowal, bo nie potrafia nic fajnego ostatio pokazac... :unsure:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McIntosh

Leciwa Lemania 2310? Powszechnie jednak uważana za topowy mechanizm chronograficzny z kołem kolumnowym w historii, no i prawdziwa legenda zegarmistrzostwa ( też Omega321).

Czy jakiś świeży wypust Audemarsa, praktycznie pierwszy ich mechanizm ze stoperem w historii ( poza eksponatami) jest bezwzględnie lepszy?

 

Pierwszy? Praktyka temu przeczy w postaci kalibrów: 2897, 2923, 2937, 2941, 2949.

 

AP nie ma pomyslu na rozwoj i tyle. Na ich miejscu "szlifowalbym" RO a nie kombinowal, bo nie potrafia nic fajnego ostatio pokazac... :unsure:

 

To kwestia gustu. Wystarczy zerknąć na fora spoza Polski, by znaleźć następujące opinie o [Re]master01...

 

"This have to be the best thing that's has come out of AP in a good while".

 

"It’s pretty drop dead gorgeous and miles away from the look-at-me Royal Oak Offshores".

 

"Beautiful watch. I’m excited about the direction AP is taking. I’m hearing there will also be a few new Codes released this year - should also be interesting to see how this line evolves".

 

"Love it. Glad to see AP moving in different directions, and not just doing more and more ROO special editions. I would like to see the next version of this watch not limited, in a white metal case with a black enamel dial with white hands, and if it's manually wound, even better".

 

"The perfect dress chronograph".

 

"I personally liked the 11.59 on its own merit, but this is really fantastic."

 

"It’s stunning. Well done AP."

 

Stwierdzenie w stylu - zaorać wszystko i zostawić tylko Royal Oak, to jednak ogromna przesada. Mnie się firma Audemars Piguet podoba taka, jaka jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McIntosh

Przynajmniej ich dział PR daje radę :)

 

:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej ich dział PR daje radę :)

Raczej dział cenzury sądząc po instrukcjach jakie ujęcia CODE wybierać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McIntosh

Firma Audemars Piguet zaanonsowała kolejną nowość. Tym razem jest to lubiany przez wielu Royal Oak, a konkretnie model Ref. 15500 z tarczą w kolorze srebrnym. Muszę przyznać, że brakowało mi właśnie takiego zestawienia kolorystycznego.  :wub:

 

royaloak_15500_1.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piękny RO ze srebrno-białą tarczą. I jeszcze ten mechanizm.... Zastanawiam się tylko czy Ref. 15500 nie jest jednak trochę zbyt dużym zegarkiem. Pamiętam jak mierzyłem 15300 (właśnie ze srebrną tarczą) i tam proporcje i wielkość wydawały mi się idealne.

Edytowane przez mylof

" Nikomu nieznane tajemne serce zegara " - Elias Canetti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McIntosh

Piękny RO ze srebrno-białą tarczą. I jeszcze ten mechanizm.... Zastanawiam się tylko czy Ref. 15500 nie jest jednak trochę zbyt dużym zegarkiem. Pamiętam jak mierzyłem 15300 (właśnie ze srebrną tarczą) i tam proporcje i wielkość wydawały mi się idealne.

 

Jak zawsze to jest względne. Miałem możliwość obejrzenia referencji 15500 na żywo i przymierzenia zegarka. Na moim nadgarstku leżał idealnie, a mam w obwodzie 18,5 cm. Niestety Royal Oak o średnicy 41 mm to dla mnie wartość graniczna, w której czuję się komfortowo. Wszystko powyżej raczej odpada o czym przekonałem się mierząc Offshore Diver. Jak przypuszczalnie pamiętasz, miałem kiedyś Royal Oak 15300 i proporcje w 15500 bardziej przypadły mi do gustu. Podoba mi się pomysł ze zmniejszeniem szerokości pierścienia na rzecz zwiększenia średnicy tarczy. Na żywo wygląda to doskonale. W zestawieniu 15300 versus 15500 ten pierwszy wypada trochę topornie, natomiast 15500 jest bardziej finezyjny i delikatniejszy w ogólnym odbiorze. Poza tym, 15500 niweluje wszystko to, co nie przypadło mi do gustu w 15400. Producent skrócił indeksy umożliwiając sobie powiększenie logo AP i zwiększył czcionkę wskazania dnia miesiąca w urządzeniu kalendarzowym wymiarując oznaczenia pierścienia cyfrowego tak samo świetnie jak robi to Patek Philippe. Ponadto zrezygnowano z napisu "Automatic", który zawsze uważałem za głupi oraz bezsensowny (nawet w 15300), a poza tym wreszcie dopasowano mechanizm do wielkości koperty. Dla mnie Royal Oak Ref. 15500 to zegarek wizualnie idealny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wygląda ten 15500 ze srebrną tarczą.


To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hubex

Dobrze wygląda ten 15500 ze srebrną tarczą.

To render. Na żywo, w naturalnym świetle, będzie wyglądał gorzej. Oh, jak spasowane są te ogniwa w bransolecie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.