Skocz do zawartości

Ogłoszenie

Aukcja na rzecz WOŚP


MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ
MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ

Zdjęcie

Marketing według Rolexa

historia działań marketingowych firmy Rolex zegarek marketing reklama copywriter Oruba NorbertOruba historia PR PublicRelations

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
114 odpowiedzi w tym temacie

#1 wskazówka godzinowa

wskazówka godzinowa
  • Użytkownik
  • 89 postów

Napisano 30 lipiec 2015 - 18:03

O najważniejszych działaniach promocyjnych Rolexa 

http://marketerplus....ie-marki-rolex/


  • 1

#2 Lincoln Six Echo

Lincoln Six Echo
  • Sprzedawca Profesjonalny
  • 8828 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:south of heaven

Napisano 30 lipiec 2015 - 18:43

Dzięki za link. Ciekawy artykuł.


  • 0

#3 Gość_awi_*

Gość_awi_*
  • Gość

Napisano 30 lipiec 2015 - 19:45

Dzieki za link!
  • 0

#4 se7en

se7en
  • Użytkownik
  • 314 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 30 lipiec 2015 - 22:47

Fajny artykuł ;)


  • 0

#5 Bartek79

Bartek79
  • Użytkownik
  • 4212 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 31 lipiec 2015 - 07:45

Dzięki!


Użytkownik Bartek79 edytował ten post 31 lipiec 2015 - 07:46

  • 0

#6 artme

artme
  • Użytkownik
  • 5526 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poland

Napisano 31 lipiec 2015 - 08:38

"To z pewnością jeden z kluczowych aspektów, dzięki któremu zegarki oferowane przez Rolexa uchodzą za lepsze, niż są w rzeczywistości."

 

W sumie dziwne podsumowanie biorac pod uwage wczesniejsze wywody :wacko:

Jakosc uzytych materialow, opatentowane technologie na najwyzszym poziomie, trwalosc i dokladnosc samych mechanizmow a co za tym idzie statystyki mowia same za siebie i nie trzeba lubic marki, aby moc stwierdzic, iz w stosunku do konkurencji z podobnej polki cenowej nie miec jej pod tym wzgledem wiele do zarzucenia oprocz stereotypow :rolleyes:


Użytkownik artme edytował ten post 31 lipiec 2015 - 08:38

  • 0

#7 demollo

demollo
  • Użytkownik
  • 136 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 31 lipiec 2015 - 08:42

dzięki za link :)


  • 0

#8 Gość_awi_*

Gość_awi_*
  • Gość

Napisano 31 lipiec 2015 - 10:52

@Mariusz - zgadzam się tobą.
Dla mnie to troche za mało, podpierając się większości marketingiem.
Rolex ma swoje sukcesy i owszem są pewne marki, które mają wyższe uznania mechanizmu, bardziej wyrafinowane i ozdobnione, ale na końcu...to nie jest celem tej marki i użytkownika kupujący Rolexa. Tym samym, sam marketing, nie może tłumaczyć taki wzrost. Rolex ma sukces i częścią jest także Marketing (jak u każdej firmy) ale, te przez ciebie opisane walory, mają, jak dla mnie, większy udział w tej całej układance. Liczba chętnych i kupujących pokazuje że produkt jest dobry. Nawet powiedział bym że w pakiecie (technicznych aspektów, wytrzymałości jak i trymającą wartość) ciężko jest znaleść coś podobnego.

Czy PP Nautilus jest wart PLN 100k? Moim zdaniem nie. Tu też marketing gra rolę, nawet w postaci wysokich cen...ale to tylko moja opinia.

Użytkownik awi edytował ten post 31 lipiec 2015 - 10:54

  • 0

#9 LMed

LMed
  • Zbanowany
  • 2320 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Katowice

Napisano 31 lipiec 2015 - 10:56

Jakie statystyki kolego Artme ? Masz jakieś dane porównawcze dotyczące niezawodności czy trwałości  ???

Chętnie poczytam , to by były rzeczywiste argumenty a nie stereotypy tylko rozpowszechniane przez fanów (łykających  bez refleksji marketingową papkę ) .


Użytkownik LMed edytował ten post 31 lipiec 2015 - 11:06

  • 0

#10 LMed

LMed
  • Zbanowany
  • 2320 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Katowice

Napisano 31 lipiec 2015 - 10:58

Prawda , że Rolek to marketing głównie jest trudna dla prawdziwego fana . To rozumiem .


  • 0

#11 artme

artme
  • Użytkownik
  • 5526 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poland

Napisano 31 lipiec 2015 - 11:11

Tak, tak kolego LMed - Panerai przeciez tez ociekaja reklamami, ambasadorami marki na stronie i sa obecne w postaci np. swoich logotypow wszedzie dookola wszelakich imprez i wydarzen - pewnie tylko dlatego tak dobrze sie sprzedaja a nie ze wzgledu na np. historie czy jakosc wykonania - sami fanatycy i fanboje.

 

ps

a co do danych, to pewnie wydluzenie gwarancji do 5 lat i czasu serwisowania do 10 chlopaki w Rolku zle policzyli i maja kiepskie dane, bo przeciez to awaryjne jak i inne zegarki sa - pewnie na tym poplyna...


Użytkownik artme edytował ten post 31 lipiec 2015 - 11:15

  • 0

#12 LMed

LMed
  • Zbanowany
  • 2320 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Katowice

Napisano 31 lipiec 2015 - 11:14

Obie firmy mają świetny marketing bez dwóch zdań . To daje wymierne efekty .

Co ze statystykami o których wspominałeś wcześniej ?


  • 0

#13 pablo122

pablo122
  • Użytkownik
  • 4510 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków

Napisano 31 lipiec 2015 - 11:18

Jak sie @niconowi skonczy embargo to sie dowiemy, ktore pol dnia dluzsze ;-)))

W tym artykule zaintrygowala mnie ta pierwsza kobieta, ktora swoja stopa dotknela dna oceanu, musze to (nomen omen) zglebic
  • 0

#14 artme

artme
  • Użytkownik
  • 5526 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poland

Napisano 31 lipiec 2015 - 11:19

Nie mam rowniez w glowie statystyk co do awaryjnosci japonskich samochodow, ale jako czlowiek choc troche czytajacy i wiedzacy mam swiadomosc i wiedze o tym, ze japonskie auta sa najmniej awaryjnymi samochodami na swiecie - ale pewnie jestem naiwny albo jakims fanbojem marek japonskich...


Użytkownik artme edytował ten post 31 lipiec 2015 - 11:23

  • 0

#15 LMed

LMed
  • Zbanowany
  • 2320 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Katowice

Napisano 31 lipiec 2015 - 11:25

Jak zwykle , zamiast rzeczywistych argumentów " gadka na okrągło " .

Ale prawdziwe uczucie zwykle trudno uzasadnić racjonalnie  ( próbuję Cię zrozumieć ) .


  • 0

#16 Krystian

Krystian
  • Użytkownik
  • 6513 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisano 31 lipiec 2015 - 11:30

Rolex nie wydłużył gwarancji z 3 do 5 lat. Wcześniej były 2 lata.
  • 0

#17 zelf200

zelf200
  • Nowy Użytkownik
  • 45 postów

Napisano 31 lipiec 2015 - 12:10

Świetny ten artykuł, podwzględem marketingowym jest zrealizowany naprawdę dobrze. Treść potrafi zainteresować odbiorcę i pokrywa się z faktami. Wprawdzie osiągnięcia marki odnośnie jakości zegarków zostały pominięte, ale to zabieg celowy, bo nie o to w tym tkście chodziło. Sam jestem marketingowcem i ewidentnie można dostrzec, że te działania były po coś.


  • 0

#18 artme

artme
  • Użytkownik
  • 5526 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poland

Napisano 31 lipiec 2015 - 12:56

Jak zwykle , zamiast rzeczywistych argumentów " gadka na okrągło " .

Ale prawdziwe uczucie zwykle trudno uzasadnić racjonalnie  ( próbuję Cię zrozumieć ) .

Ale czego Ty chcesz - linka do statystyk? To by Cie przekonalo? Nie sadze.

Jak Rolex podchodzi do swojego produktu bylo juz wiele razy opisywane i walkowane. Caly czas ulepsza i udoskonala swoje wyroby. Pracuje nad jeszcze wieksza wytrzymaloscia, trwaloscia i dokladnoscia oraz nad tym, aby ich zegarki byly lepsze od konkurencji i to im sie jakos udaje. Oczywiscie mozesz sadzic, ze sa zbyt drogie i za duzo tam reklamy i marketingu, ale i ze konkurencja ma lepsze, tylko pokaz mi choc jeden przyklad nurka lepszego od np. Suba za ta sama cene, ktory to bije go pod wzgledem wykonania, trwalosci, dokladnosci, uniwersalnosci i jeszcze posiada swoj wlasny werk mechaniczny - teraz ja chetnie poslucham :mellow:


Użytkownik artme edytował ten post 31 lipiec 2015 - 12:58

  • 0

#19 Master Yoda

Master Yoda
  • Zbanowany
  • 22469 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin, Warszawa

Napisano 31 lipiec 2015 - 13:33


  • 0

#20 Gość_awi_*

Gość_awi_*
  • Gość

Napisano 31 lipiec 2015 - 15:27

Prawda , że Rolek to marketing głównie jest trudna dla prawdziwego fana . To rozumiem .

 

 

Obie firmy mają świetny marketing bez dwóch zdań . To daje wymierne efekty .

Co ze statystykami o których wspominałeś wcześniej ?

 

Co oznacza "głównie marketing"?....reszta to lipa? za drogie? Ślepi kupcy? Mogliby mieć np. 1 1/2 Omegę za to? 

PP uznane ogólne jako "high-end"....czy według ciebie PLN 100k - 120k za Nautilus to odpowiednia cena? 

 

Prestiż marki jest jednym z kryteriów dla jednej osoby....historia i osiągi dla drugiej.....wszystkie cechy razem dla trzeciej. 

 

 

Ja się cieszę zegarkami marki Rolex. Jestem fanem, lubie ich marketing, lubie ich mechanizm, lubie ich serwis, lubie ich wygląd, lubie jak trzymają swoją wartość, lubie ich historie i dużo więcej...

 

Lubie Panerai? Tak...ale mi nie pasują - nad czym trochę ubolewam.

Lubie PP? Tak...ale te modele które mi się podobają, są zbyt kosztowne, na razie - moim zdaniem. 

Lubie AP? Tak...ale nie są dla mnie

Lubie Omegę? Tak...ale jakoś mi nie chwycił na tyle abym się zdecydował na kupno. 

Lubie wszystkie zegarki Rolex? Nie....dlatego mam tylko pewne modele / ref, które mi się podobają i mi leżą. 

Lubie Rolex Deepsea? Tak.....ale nie kupuję bo jest na mój nadgarstek za duży

 

Lubie też, jak na czymś - obojętnie na czym - nie za bardzo tracę. Fajny boczny efekt. 

 

Człowiek nie zawsze kupuje samą funkcjonalność...tylko jeszcze różnych innych czynników wokół tego. I to dotyczy wszystko, od ubrań do samochodu...i nawet zegarków  ;)

 

 

 

 

 

 

 

 


  • 1





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Rolex, zegarek, marketing, reklama, copywriter, Oruba, NorbertOruba, historia, PR, PublicRelations

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych