Skocz do zawartości


MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ
MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ

Zdjęcie

Marketing według Rolexa

historia działań marketingowych firmy Rolex zegarek marketing reklama copywriter Oruba NorbertOruba historia PR PublicRelations

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
114 odpowiedzi w tym temacie

#61 chronofil

chronofil

    Artur

  • Moderator
  • 7354 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 01 sierpień 2015 - 17:57

Tomek z koroną słuszna uwaga o której nie pomyślałem, poza tym znakomicie trafiłeś w sedno. Rolex nie zaspokaja potrzeb, Rolex kreuje potrzeby na podstawie "środków zaspokajających" to jest mistrzostwo Twoje Tomku i Rolexa na drugim planie :)
Marek najchętniej by zamknął temat, odchaczył ptaszkiem w rubryce "zalatwione"
:D

 

Piotr, to robi dziesiątki producentów, nie tylko Rolex i nie dotyczy to tylko zegarków, bynajmniej.

Co sprawia, że pragniesz (no, może Ty akurat nie ;) ) ajfona z prysznicem, kosmetyków bez parabenów, szamponu z nutraceramidami, terenówki w miescie i tysiąca innych rzeczy, bez których doskonale dawałeś sobie radę przez całe dotychczasowe życie ;)


  • 0

#62 STARUSZEK

STARUSZEK

    Piotr

  • Użytkownik
  • 6089 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:W-wa

Napisano 01 sierpień 2015 - 18:07

Hej,ja też się łapię na wiele z tych "numerów". Tutaj dyskutujemy nad materiałem z linki na początku tematu,a przy okazji staramy się zbliżyć do świadomości co tak naprawdę kupujemy- przynajmniej co ja kupuję. Staram się pojąć w jaki sposób ktoś inny może stworzyć u mnie potrzebę oraz ją zaspokoić na podstawie tego co wcześniej wyprodukował.
Zwróć uwagę, że wiele Osób bardzo trudno akceptuje taki stan rzeczy, ba wręcz starają się to negować w momencie gdy zaczyna chodzić o zegarki, bo z "szamponami" chyba radzimy sobie wszyscy i Ty też Arturze :D
EDIT:mam nadzieje,ze masz włosy Arturze bo wyjdzie na to ze jestem złośliwy :(

Użytkownik STARUSZEK edytował ten post 01 sierpień 2015 - 18:12

  • 0

#63 chronofil

chronofil

    Artur

  • Moderator
  • 7354 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 01 sierpień 2015 - 18:30

Hej,ja też się łapię na wiele z tych "numerów". Tutaj dyskutujemy nad materiałem z linki na początku tematu,a przy okazji staramy się zbliżyć do świadomości co tak naprawdę kupujemy- przynajmniej co ja kupuję. Staram się pojąć w jaki sposób ktoś inny może stworzyć u mnie potrzebę oraz ją zaspokoić na podstawie tego co wcześniej wyprodukował.
Zwróć uwagę, że wiele Osób bardzo trudno akceptuje taki stan rzeczy, ba wręcz starają się to negować w momencie gdy zaczyna chodzić o zegarki, bo z "szamponami" chyba radzimy sobie wszyscy i Ty też Arturze :D
EDIT:mam nadzieje,ze masz włosy Arturze bo wyjdzie na to ze jestem złośliwy :(

 

Coraz mniej, ale mam. Dzięki nutriceramidom, oczywiście :D

A o marketingu Rolexa tyle razy już na Forum dyskutowaliśmy, że aż się dziwię, że się chłopakom jeszcze chce to międlić.

Zabronione nie jest - kazdy może się wypowiedzieć.

Ty jesteś staruszek, ale to ja się zestarzałem i przyjąłem filozofię Himilsbacha - "bo ile razy można w kółko to samo pier...ić?" ;)

Żeby nie było - nie uważam, żebym był jakoś szczególnie odporny na marketing, chociaż się staram.

Czasem jednak ulegam i czasem jest to całkiem przyjemne :D

Miłych i owocnych obrad Państwu życzę :)  I nowego Rolexa. Dla kazdego!


  • 0

#64 TeJot

TeJot
  • Użytkownik
  • 4191 postów
  • Lokalizacja:Kraków

Napisano 01 sierpień 2015 - 19:17

Kreowanie potrzeb przez producentów ma tez swoje dobre strony. Dzieki temu mamy co jakiś czas coraz to nowy obiekt pożądania i nastaje najfajniejszy okres - oczekiwania na nową zabawkę
  • 0

#65 Master Yoda

Master Yoda
  • Zbanowany
  • 22469 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin, Warszawa

Napisano 01 sierpień 2015 - 19:19

Kreowanie potrzeb przez producentów ma tez swoje dobre strony. Dzieki temu mamy co jakiś czas coraz to nowy obiekt pożądania i nastaje najfajniejszy okres - oczekiwania na nową zabawkę

IPhone np..... :lol:


  • 0

#66 irekm

irekm
  • Użytkownik
  • 4358 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Vancouver BC

Napisano 01 sierpień 2015 - 19:22

Co prawda trochę się mijam z sednem tego wątku, ale tu są dane między innymi Rolexa, ile $ firmy wydają na reklamę w USA

uploadfromtaptalk1438453333801.jpg

Sent from my Z30 using Tapatalk
  • 0

#67 Master Yoda

Master Yoda
  • Zbanowany
  • 22469 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin, Warszawa

Napisano 01 sierpień 2015 - 19:32

Citizen sporo.....


  • 0

#68 pablo122

pablo122
  • Użytkownik
  • 4575 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków

Napisano 01 sierpień 2015 - 20:04

Citizen sporo.....


No Dudek tani nie jest, ale co to Armitron?

Użytkownik pablo122 edytował ten post 01 sierpień 2015 - 20:05

  • 0

#69 Gość_henio.w_*

Gość_henio.w_*
  • Gość

Napisano 01 sierpień 2015 - 20:22

Hej,ja też się łapię na wiele z tych "numerów". Tutaj dyskutujemy nad materiałem z linki na początku tematu,a przy okazji staramy się zbliżyć do świadomości co tak naprawdę kupujemy- przynajmniej co ja kupuję. Staram się pojąć w jaki sposób ktoś inny może stworzyć u mnie potrzebę oraz ją zaspokoić na podstawie tego co wcześniej wyprodukował....(...)

 

Nie całkiem na temat, ale w związku z marketingiem, czy innym praniem mózgu.

Zdarzyło mi się całkiem bezwiednie dokonać zakupu, którego początkowo nie potrafiłem zrozumieć.

Przed jakąś imprezą poszedłem po wódkę. Jako że nie za bardzo się wyznaję, zapytałem sprzedawczynię. Poleciła kilka, dostrzegłem na półce inną, zupełnie mi nieznaną i bez wahania kupiłem. Potem zacząłem się zastanawiać, skąd akurat taka mi przyszła do głowy. Pomyślałem, że chyba coś z moją głową nietęgo.

Nazajutrz przeglądam gazetę, której wcześniej nie zdążyłem do końca przeczytać. A w niej na całą szpaltę reklama tejże.

Nigdy bym nie przypuszczał, że coś co tylko mignęło mi przed oczami może zdecydować o moim wyborze. A jednak...


  • 0

#70 artme

artme
  • Użytkownik
  • 5592 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poland

Napisano 02 sierpień 2015 - 06:22

Co prawda trochę się mijam z sednem tego wątku, ale tu są dane między innymi Rolexa, ile $ firmy wydają na reklamę w USA

No i pieknie - to, ze Breitling wydaje wiecej niz Omega, to mnie zaskoczylo, natomiast ciekaw jestem co powiedza ci zagorzali przeciwnicy Panerai, ktorzy uwazaja, iz firma osiagnela sukces wylacznie dzieki marketingowi a tu skucha - nawet do pierwszej 25 sie nie zalapala :)


Użytkownik artme edytował ten post 02 sierpień 2015 - 17:04

  • 0

#71 LMed

LMed
  • Zbanowany
  • 2320 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Katowice

Napisano 02 sierpień 2015 - 09:51

Musi firma dobrze wydawać swoje pieniądze i jeszcze dobrze formatuje fanów . To dobra firma jest .


Użytkownik LMed edytował ten post 03 sierpień 2015 - 10:53

  • 0

#72 Master Yoda

Master Yoda
  • Zbanowany
  • 22469 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin, Warszawa

Napisano 02 sierpień 2015 - 10:42

No i pieknie - to, ze Breitling wydaje wiecej niz Omega, to mnie zaskoczylo, natomiast ciekaw jestem co powiedza ci zagorzali przeciwnicy Panerai, ktorzy uwarzaja, iz firma osiagnela sukces wylacznie dzieki marketingowi a tu skucha - nawet do pierwszej 25 sie nie zalapala :)

 

 

Musi , firma dobrze wydaje pieniądze i jeszcze dobrze formatuje fanów . To dobra firma jest .

 

:P  ;)

 

 

images (11).jpg


  • 0

#73 meXy

meXy

    Master

  • Użytkownik
  • 3137 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:dolnośląskie

Napisano 02 sierpień 2015 - 22:43

Moderatorze, co to za wpis? Jaki ma związek z meritum? Dlaczego rozpierdalasz to forum? Za cytowanie zdjeć trzy dni bana, a za takie gówno jak wyżej co?
Może ochłoń trochę, bo zachowujesz się jak gimbus. Zachowuj się na poziomie lub oddaj funkcję, bo Forum zaczyna schodzić na psy.
  • 0

#74 Master Yoda

Master Yoda
  • Zbanowany
  • 22469 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin, Warszawa

Napisano 02 sierpień 2015 - 22:58

 

Moderatorze, co to za wpis? Jaki ma związek z meritum? Dlaczego rozpierdalasz to forum? Za cytowanie zdjeć trzy dni bana, a za takie gówno jak wyżej co? 

Może ochłoń trochę, bo zachowujesz się jak gimbus. Zachowuj się na poziomie lub oddaj funkcję, bo Forum zaczyna schodzić na psy

Drogi kolego odpowiem na Twoje pytanie :)

 

Zacytowałem obu kolegów i wkleiłem to zdjęcie [forma żartu] z powodu nazbyt częstej,ekspresyjnej wymiany poglądów między obu panami ;) , zresztą w każdym temacie ....nieomal.

Jednego z panów prosiłem[pw] o wstrzemiężliwość [dzień wcześniej] bo taka forma dyskusji do niczego nie prowadzi..

Czy jasno i klarownie się wyraziłem? :)

 

Pozdrawiam.


Użytkownik cook edytował ten post 03 sierpień 2015 - 01:41

  • 0

#75 zelf200

zelf200
  • Nowy Użytkownik
  • 45 postów

Napisano 03 sierpień 2015 - 12:11

Zgadzam się z @LMed i chcę dodać też, że dawno odeszły czasy gdzie reklama była kwestią drugorzędną. Teraz jest nadrzędną i tak już zostanie, ponieważ konkurencja jest większa niemal wszędzie. Jedyne co będzie się zmieniać to formy reklamy i kanały jej przekazu.


  • 0

#76 Master Yoda

Master Yoda
  • Zbanowany
  • 22469 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin, Warszawa

Napisano 03 sierpień 2015 - 12:59

Czemu uwazasz ze 'tak już zostanie" ?
  • 0

#77 chronofil

chronofil

    Artur

  • Moderator
  • 7354 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 03 sierpień 2015 - 13:06

Czemu uwazasz ze 'tak już zostanie" ?

 

Przecież wyjaśnił :wacko:

Obawiam się, że ma rację :(


  • 0

#78 QuadrifoglioVerde

QuadrifoglioVerde

    Weteran

  • Użytkownik
  • 13338 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Vratislavia

Napisano 03 sierpień 2015 - 13:20

Nie całkiem na temat, ale w związku z marketingiem, czy innym praniem mózgu.

Zdarzyło mi się całkiem bezwiednie dokonać zakupu, którego początkowo nie potrafiłem zrozumieć.

Przed jakąś imprezą poszedłem po wódkę. Jako że nie za bardzo się wyznaję, zapytałem sprzedawczynię. Poleciła kilka, dostrzegłem na półce inną, zupełnie mi nieznaną i bez wahania kupiłem. Potem zacząłem się zastanawiać, skąd akurat taka mi przyszła do głowy. Pomyślałem, że chyba coś z moją głową nietęgo.

Nazajutrz przeglądam gazetę, której wcześniej nie zdążyłem do końca przeczytać. A w niej na całą szpaltę reklama tejże.

Nigdy bym nie przypuszczał, że coś co tylko mignęło mi przed oczami może zdecydować o moim wyborze. A jednak...

 

Standard. Ponoć kiedyś Coca Cola zrobiła taki test, na kilka dni nie wyświetlała reklam Coli w TV. Obroty spadły o 5%. Mimo, że marka tak rozpoznawalna jak tylko się da. Marketing dużych, mocnych i rozpoznawalnych firm opiera się na "dziobaniu dzięcioła" , trzeba cały czas się przypominać i dziobać dziobac i jeszcze raz dziobać w te nasze główki :-) , zarówno przekazem bezpośrednim jak i podprogowym.


Użytkownik QuadrifoglioVerde edytował ten post 03 sierpień 2015 - 13:23

  • 0

#79 artme

artme
  • Użytkownik
  • 5592 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poland

Napisano 03 sierpień 2015 - 13:28

No trzeba - na tym swiat teraz jest zbudowany. Przy tak wielu markach roznych produktow, trzeba inwestowac w opakowania czy reklame, aby nam w zyciu codziennym "ulatwic" wybor. Zamiast tracic czas na czytaniu metek, szukaniu w internecie opini etc., patrzymy, kojarzymy i albo kupujemy produkt x albo y. Malo jest takich ludzi, ktorzy studiuja o produktach tomy wiedzy, dlatego poslugujemy sie przy codziennych wyborach skrotami - wtedy mozg ma latwiej :)


Użytkownik artme edytował ten post 03 sierpień 2015 - 13:28

  • 0

#80 Master Yoda

Master Yoda
  • Zbanowany
  • 22469 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin, Warszawa

Napisano 03 sierpień 2015 - 13:49

Przecież wyjaśnił :wacko:
Obawiam się, że ma rację :(


Trochę przekornie zapytalem ...
-ja nie jestem aż takim optymistą bym wierzył w wieczny pokój miedzy narodami...
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Rolex, zegarek, marketing, reklama, copywriter, Oruba, NorbertOruba, historia, PR, PublicRelations

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych