Skocz do zawartości


MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ
MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ

Zdjęcie

Marketing według Rolexa

historia działań marketingowych firmy Rolex zegarek marketing reklama copywriter Oruba NorbertOruba historia PR PublicRelations

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
114 odpowiedzi w tym temacie

#81 zelf200

zelf200
  • Nowy Użytkownik
  • 45 postów

Napisano 03 sierpień 2015 - 18:09

Poszperałem trochę i autor tego tekstu w jednym z innych napisał "reklama stara się bazować na powtarzalności do tego stopnia, że w przyszłości może przeminąć zasada - widzisz reklamę i ulegasz jej bądź nie, na rzecz - widzisz reklamę i ulegasz jej od razu bądź później. Być może to chwilowy trend, ale co jeśli degradacja kulturowa społeczeństwa konsumpcyjnego?"

 

Osobiście uważam, że obecnie bez reklamy o tylko Mercedesa za 100 zł da się sprzedać.  


  • 0

#82 Master Yoda

Master Yoda
  • Zbanowany
  • 22469 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin, Warszawa

Napisano 03 sierpień 2015 - 18:57

"Degradacja społeczeństwa konsumpcyjnego"...
W mysl powiedzenia.'Nadzy na ten swiat przychodzimy i ....w garniturze z niego odchodzimy"
  • 0

#83 Gość_henio.w_*

Gość_henio.w_*
  • Gość

Napisano 03 sierpień 2015 - 19:52

 

...Osobiście uważam, że obecnie bez reklamy o tylko Mercedesa za 100 zł da się sprzedać. 

 

Niekoniecznie. Jest np. założona przez Wojciecha Inglota firma od kosmetyków, która (z tego co wiem), w ogóle nie zajmuje się marketingiem czy reklamą.

"Sama sobie rzepkę skrobie" poprzez tylko i wyłącznie własne sklepy firmowe.

A sprzedaje od wielu lat na całym świecie i na brak zainteresowania nie narzeka.


  • 0

#84 pablo122

pablo122
  • Użytkownik
  • 4582 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków

Napisano 03 sierpień 2015 - 20:01

Tylko dziwnym trafem co chwile mozna przeczytac, obejrzec wywiady na temat cudownosci tej firmy. Po prostu inny rodzaj marketingu, ktory sam nieswiadomie tworzysz
  • 0

#85 Georg01

Georg01
  • Użytkownik
  • 340 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Chorzów

Napisano 03 sierpień 2015 - 22:08

Dobry artykuł.

Rolex to taki bardzo porządny i technicznie dopracowany średniak. Marketing dodał do tego "super niezawodny", "musisz dorosnąć do niego", "jesteś wyjątkowy bo go masz", "jest trwały - uwierz mi. Przecież twój kuzyn go nosi i się nie zepsuł" i tak dalej dalej. Ale odrzucając papkę marketingową i "fanów, którzy uwierzyli w cuda" mamy bardzo porządny, dobrej, klasy zegarek. 


  • 0

#86 desmo

desmo
  • Użytkownik
  • 6855 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 03 sierpień 2015 - 23:00

W sumie to biorąc pod uwagę że mówimy o zegarkach marki która jeszcze 30 lat temu nie budziła takich emocji, która ma bardzo ograniczoną ( ilość modeli ) i dość jednorodną ( w 95% to sportowe zegarki na bransolecie ) i która raczej powoli wprowadzaja duże zmiany w projektowaniu i wykonywaniu swoich produktów.
To był jednak wielowątkowy wysiłek uczynić z solidnej , stawiającej na jakość firmy coś " sexi" , radząc sobie przy okazji ze szkodliwymi stereotypami.
I te małe brudne triki - "jak to? mam tyle miesięcy czekać na zwykłe chrono w stali za 40 kzł? A dawaj Pan tę wesję w bicolorze z wystawy za dwa razy tyle " ;-)
  • 0

#87 LMed

LMed
  • Zbanowany
  • 2320 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Katowice

Napisano 04 sierpień 2015 - 05:11

To stawianie na jakość to też stereotyp tylko ( czy taki Citizen nie "stawia na jakość") , a że firma jest sexi to dopiero .

Fani nie oceniają racjonalnie , posługują się podsuniętymi "skrótami" jak ktoś napisał , stają się w pewnym sensie " fanatykami " ( to skutecznie chroni przed zarzutami " frajerstwa " ) gotowymi bronić zegarka jak "cudownego obrazu " (który łatwo każdy niewierny może zbeszcześcić ) .

Samonapędzający się marketingowy mechanizm .

 

A racjonalnych dowodów na wyjątkowość niewiele , że tak powiem .


  • 0

#88 Bartek79

Bartek79
  • Użytkownik
  • 4228 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 04 sierpień 2015 - 07:29

Dobry artykuł.

Rolex to taki bardzo porządny i technicznie dopracowany średniak. Marketing dodał do tego "super niezawodny", "musisz dorosnąć do niego", "jesteś wyjątkowy bo go masz", "jest trwały - uwierz mi. Przecież twój kuzyn go nosi i się nie zepsuł" i tak dalej dalej. Ale odrzucając papkę marketingową i "fanów, którzy uwierzyli w cuda" mamy bardzo porządny, dobrej, klasy zegarek. 

Musisz się zdecydować czy techniczny średniak czy dobrej klasy zegarek.

Moim zdaniem Rolex to firma która w bardzo konsekwentny sposób stworzyła zegary które są bardzo solidne (koperta+werk). A to że są przewartościowane czy marketing opowiada cuda o nich, trzeba mieć dystans, z resztą która marka premium nie uderza w tą nutę. To chwyta i daje dodatkowych klientów którzy są podatni na bełkot. Tam gdzie Rolex buduje marketing na jak to Kolega napisał "super niezawodny" czy "kuzyn go nosił i się nie zepsuł" to ja zgadzam się w 100% bo te zegary takie są. Tylko tyle lub aż tyle, jak kto woli.


  • 0

#89 artme

artme
  • Użytkownik
  • 5599 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Poland

Napisano 04 sierpień 2015 - 08:40

Bartek79 - nie pisz prosze, ze te zegary sa niezawodne, bo to, ze Tobie sie nie popsul nie zanczy, ze Rolexy nie psuja sie na potege B) :P :D ;)


Użytkownik artme edytował ten post 04 sierpień 2015 - 10:31

  • 0

#90 desmo

desmo
  • Użytkownik
  • 6855 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 04 sierpień 2015 - 09:25

To stawianie na jakość to też stereotyp tylko ( czy taki Citizen nie "stawia na jakość") , a że firma jest sexi to dopiero .
Fani nie oceniają racjonalnie , posługują się podsuniętymi "skrótami" jak ktoś napisał , stają się w pewnym sensie " fanatykami " ( to skutecznie chroni przed zarzutami " frajerstwa " ) gotowymi bronić zegarka jak "cudownego obrazu " (który łatwo każdy niewierny może zbeszcześcić ) .
Samonapędzający się marketingowy mechanizm .
 
A racjonalnych dowodów na wyjątkowość niewiele , że tak powiem .


Rolex nie produkuje kalkulatorów, zegarkówk kwarcowych, tokarek, drukarek i co tam jeszcze więc może skupić się na doprowadzeniu do perfekcji tego co ma najlepszego tak w sensie procesów jak materiałów. Czy poza komunikacją na ten temat ze strony firmy mam jeszcze inne dowody? No ładnych kilkanaście milionów zadowolonych użytkowników .... o ekspertach do eksperta nie będę pisał bo nie wypada. Jest im też łatwiej bo nie mają nieskończonej ilości modeli a zmiany które wprowadzają są ewolucyjne.
A " sexy" jest dlatego że te wszystkie " skróty myślowe" bardzo skutecznie działają - jak się chce mieć miliony klientów to jednym opowiada się o własnej stali, innym daje wydłużony okres międzyprzeglądowy czy certyfikat dokładności, a jeszcze innym prezydenta Eisenhowera , Steva McQueena czy Jamesa Bonda...
Mocno przypomina mi to przypadek Harleya Davidsona - wszyscy narzekają że taki konserwatywny, przeraklamowany, słabo jeździ i skręca, że tylko wariacja na temat 6 modeli , że napompowana cena a jak już ich stać to ... z dumą ujeżdżają ;-)
  • 0

#91 Lincoln Six Echo

Lincoln Six Echo
  • Sprzedawca Profesjonalny
  • 9141 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:south of heaven

Napisano 04 sierpień 2015 - 09:50

Tak jest. Na Rolexy najczęściej narzekają ci, których albo na nie nie stać, albo których stać na Vacheron Constantin. ;)


  • 0

#92 LMed

LMed
  • Zbanowany
  • 2320 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Katowice

Napisano 04 sierpień 2015 - 10:04

Kolejny wszczepiony stereotyp .


  • 0

#93 Adi

Adi

    mr

  • Użytkownik
  • 5960 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:tu i teraz

Napisano 04 sierpień 2015 - 10:30

Pierwszy raz go słyszę (czytam). Ale się nie zgadzam. Jeśli ktoś jest zegarkowym maniakiem, stać go na VC - to bardzo często ma w kolekcji i Rolexa. Przy zupełnie wolnych 20 - 30 tys. zł - chętnie bym jakiś wybrał....ale niestety - ciągle "coś".

I to o "dorośnięciu" - powyższego nie napisałbym kila lat temu. Dziś - widzę się z Rolexem na ręku. Więc może coś w tym jest....

A reklama - ostatnio kupiłem Glycine i Eternę. To chyba nie pod wpływem reklamy. No chyba, że ten prostokącik Piotrka na górze strony forum tyle zdziałał.. :)


  • 0

#94 Master Yoda

Master Yoda
  • Zbanowany
  • 22469 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lublin, Warszawa

Napisano 04 sierpień 2015 - 10:33

Ja nie narzekam ani nie chwalę-przy takiej mnogości marek trudno się skupiać tylko na jednym.
To ograniczenie-podobnie jak czytanie ksiązek jednego tylko autora :)
  • 0

#95 desmo

desmo
  • Użytkownik
  • 6855 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 04 sierpień 2015 - 11:32

Kolejny wszczepiony stereotyp .

He he Kolega aplikuje o sygnaturkę " jestem odporny na marketing Rolexa" ...dobra masz ją ;-)
Jak kupujesz papier toaletowy to po prostu bierzesz najtańszy czy najpierw szukasz wiarygodnych badań porównawczych z dobrą statystyką, z dobrego ośrodka badawczego ( niezależnego) i publikowanych w renomowanym czasopiśmie z wysokim IF...
  • 0

#96 ricardo216

ricardo216

    po prostu lubię :)

  • Użytkownik
  • 3726 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisano 04 sierpień 2015 - 11:32

Mocno przypomina mi to przypadek Harleya Davidsona - wszyscy narzekają że taki konserwatywny, przeraklamowany, słabo jeździ i skręca, że tylko wariacja na temat 6 modeli , że napompowana cena a jak już ich stać to ... z dumą ujeżdżają ;-)

A moim zdaniem, to zupełnie nietrafione porównanie. Mi, od kiedy pamiętam, zawsze podobały się plastiki.

A Harley kojarzył mi się ze starszym, grubszym i powoli wożącym się gościem.

Nie wiem czy kiedyś kupię jeszcze motocykl, ale jeśli w najbliższym czasie by mi się jeszcze zdarzyło(choć wątpię, bo uznałem,

że wyżej cenię sobie jednak swoje życie i zdrowie niż frajdę z jazdy), to znów jakiegoś przecinaka bym wziął, bo ja lubię jeździć.

A szwagier np nigdy nie jeździł motocyklami i pierwszym moto, który sobie niedawno kupił był nowy HD V-Rod.

Z wyglądu naprawdę fajny i nawet mi się podoba(zresztą jako jedyny w tej chwili sprzedawany Harley), ale dźwięk silnika- sorki, ale to ewidentnie nie dla mnie.

A kumpel kupił sobie teraz cebrę 1000 i wiedząc, że już od 2 lat nie mam moto, dał mi chwilę pojeździć  :wub: Zdecydowanie to moje klimaty.

Także porównanie Rolexa z HD jak dla mnie zupełnie od czapy.


Użytkownik ricardo216 edytował ten post 04 sierpień 2015 - 11:35

  • 0

#97 desmo

desmo
  • Użytkownik
  • 6855 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 04 sierpień 2015 - 11:39

Rysiek, Ty po prostu jeszcze młody jesteś....taki w sam raz na japońskie szlifierki ;-) ...tylko jak Ty odróżniasz od siebie te dalekowschodnie przecinaki ?
I sam podrzucasz kolejne podobieństwo - neagtywny stereotyp - HD - wożący się grubas to dokładnie jak złoty Rolex - gangster z getta

Użytkownik desmo edytował ten post 04 sierpień 2015 - 11:46

  • 0

#98 ricardo216

ricardo216

    po prostu lubię :)

  • Użytkownik
  • 3726 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisano 04 sierpień 2015 - 11:50

Młody? Niby żona jest ode mnie ponad 11 lat młodsza, ale mi wiecznie powtarza, że mentalnie, to jestem od niej duuużo młodszy ;)

Ale ogólnie mam już czasami mocno mieszane uczucia czy po czterdziestce jest się jeszcze młodym- człowiek zrobił się bardziej leniwy i wygodniejszy niż kiedyś, ale dzięki Robert :rolleyes:

 

edit: a marketing Rolexa chyba jest skuteczniejszy niż mogłoby mi się wydawać, bo kiedyś w ogóle nie brałem ich zegarków pod uwagę,

natomiast od jakiś dwóch lat co jakiś czas powraca mi natrętna myśl, aby jednak sobie sprawić.

Rozum podpowiada- bez sensu, nie są warte tej kasy, bo są proste jak budowa cepa- za co oni sobie każą tyle płacić?

A jednak i tak od czasu do czasu męczy mnie- na szczęście do tej pory przechodziło :huh:


Użytkownik ricardo216 edytował ten post 04 sierpień 2015 - 11:54

  • 0

#99 desmo

desmo
  • Użytkownik
  • 6855 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 04 sierpień 2015 - 12:10

Bierz używkę z pewnych rąk...mniej bolą wyrzuty sumienia
A to zdjęcie ze strzelnicy to przecież z kawalerskiego a nie z planu " niezniszczalnych " ;-)
PS jakby markieting Rolexa był taki dobry to LMed już by nosił Rolka a tak to nich się chłopaki jeszcze poduczą ....
  • 0

#100 Adi

Adi

    mr

  • Użytkownik
  • 5960 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:tu i teraz

Napisano 04 sierpień 2015 - 12:53

Acha - jedyna reklama Rolexa jaką widuje często to fotki kolegów na tym forum, i dająca się odczuć ich radość z posiadania tych zegarków. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Rolex, zegarek, marketing, reklama, copywriter, Oruba, NorbertOruba, historia, PR, PublicRelations

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych