Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
DobeczekWereczka

KOSZTY UTRZYMANIA ZEGARKA AUTOMATYCZNEGO

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

chciałbym zapytać jak wyglądają koszty serwisowania itp zegarka automatycznego? Ogólnie koszt utrzymania takiego zegarka.

Widziałem kilka postów na ten temat i trochę mnie to przeraża. 1000 czy 1500 zł lub więcej za serwisowanie zegarka to dla mnie jakaś masakra.

Wiem, że koszt w dużym stopniu zależy od marki, chodzi mi nie o Rolex`a tylko powiedzmy zegarki z poziomu Oris`a czy Longines`a.

Będę wdzięczny za pomoc B)

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To będzie koszt zdecydowanie niższy i raz na kilka lat. Bazową Etę przeserwisuje w miarę rozgarnięty zegarmistrz ( no może nie bateryjkarz).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mateusz Dąbrowski

1. Zależy od podejścia (niektórzy serwisują jak producent przykazał co 2 lata, niektórzy co około 5 lat, niektórzy dopiero jak zegarek zacznie się znacznie późnić lub szwankować)
2. Zależy od marki - co do zasady im droższa marka, tym droższy serwis
3. Zależy od dostępności części w przypadku konieczności wymiany - naprawa ETY 2824 to pikuś, naprawa jakiegoś rozwiązania inhouse to już problem
4. Zależy od wyboru serwisu - co do zasady serwis producenta jest droższy, ma dostęp do potrzebnych części, ale czasem jest nadgorliwy, serwis u zegarmistrza co do zasady jest tańszy, ale jakość usługi i zakres usług zależy od konkretnego zegarmistrza (i częściowo jest spięty z ceną)
5. Zależy od mechanizmu - prosty werk manualny wskazujący jedynie czas może kosztować i kilkadziesiąt złotych, bardziej skomplikowane mechanizmy mogą wiązać się z kosztem stanowiącym spory procent ceny nowego zegarka

Generalnie więc rozpiętość jest od około 50zł za serwis prostego starego ruska u taniego zegarmistrza, przez ceny rzędu 2000zł w serwisach producenckich za chronograf (np. Omega), aż po "a ile masz pieniędzy" z częstotliwością płacenia tych kwot zależną od osoby.

No i dochodzą usterki, które teoretycznie zawsze mogą się zdarzyć (także w kwarcach), a generują dodatkowe, nieprzewidziane powyżej koszta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od stopnia skomplikowania mechanizmu. Jeśli dobrze pamiętam to standardowa eta 2824-2 to koszt od 150 - 250zł za konserwację i regulację.

Waljoux 7750 to już około 450zł.

Ale nie serwisuje się tego co roku. Mechanizm po konserwacji wytrzymuje sporo bez serwisu ale to wszystko zależy jak i w jakich warunkach użytkujesz zegarek.

Kwarc też kosztuje- konserwacja ety 251.262 kosztuje około 400zł czyli mniej więcej tyle co nowy mechanizm.

Edytowane przez CIESLUT

OMEGA SEAMASTER 300M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kwarc też kosztuje- konserwacja ety 251.262 kosztuje około 400zł czyli mniej więcej tyle co nowy mechanizm.

raz na ile serwisuje się kwarca ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej nikt tego nie robi ale te starsze ety chrono na trzydziestu kamieniach potrafia sie zastac od nieuzywania stopera i albo chrono nie chodzi albo zle zeruje. Mialem juz kilka takich.


OMEGA SEAMASTER 300M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem na prawdę w szoku bo myślałem, że w kwarcu to wymiana baterii raz na parę lat i to wszystko (oczywiście jeśli nic się nie psuje). Czyli może być to koszt wyższy niż serwis prostego automata :unsure:  kiepsko...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kwarce należy przy wymianie baterii pomierzyć.

Miałem kiedyś Citizena, który po kilku latach wymagał wymiany baterii co 3 miesiące.

Okazało się, że ma jakieś przebicie i można to naprawić, ale taniej wyjdzie wymiana werku i to z podwójnym datownikiem. Majster wymienił i wszystko w porządku do dzisiaj. Zasuwa na baterii już ponad rok. Koszt mechanizmu był chyba 40PLN + robocizna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kwarce należy przy wymianie baterii pomierzyć.

Miałem kiedyś Citizena, który po kilku latach wymagał wymiany baterii co 3 miesiące.

Okazało się, że ma jakieś przebicie i można to naprawić, ale taniej wyjdzie wymiana werku i to z podwójnym datownikiem. Majster wymienił i wszystko w porządku do dzisiaj. Zasuwa na baterii już ponad rok. Koszt mechanizmu był chyba 40PLN + robocizna.

No ale to koszt nie duży na szczęście B)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Za naprawę chciał więcej, a poza tym to zegarek za 400PLN. Rozbudowane chrono z jakimiś bajerami wychodzą tu sporo drożej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem nadzieję, że kwarce są bardziej bezproblemowe a tu widzę że niekoniecznie :(  bądź tu człowieku mądry i coś wybierz :unsure:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze pytanie nie dotyczące kosztów ale zegarków automatycznych. Słyszałem że czasami zdarza się że zegarek w ciągu dnia (noszony) może stanąć, później wraz z naszymi ruchami wystartuje ale ta przerwa spowoduje, że będzie spóźniony powiedzmy 10 mins. My nie będziemy tego świadomi bo spoglądając będzie na chodzie...

Czy takie rzeczy są możliwe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kwarce są bardziej, ale nie całkowicie bezproblemowe.

 

Sprawny automat tak się nie zachowuje. Zatrzyma się, jeśli rozwinie się sprężyna jak każdy zegarek mechaniczny (sprawny). Jeśli werk jest czysty i nie jest namagnesowany, to nie ma prawa zatrzymać się podczas noszenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może tak się stać np w szpitalu gdzie możesz mieć mało ruchu bo wstajesz tylko do posiłku czy siku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość liscak

Miałem tak będąc kierowcą na autostradzie :) Tyle że to był radziecki zegarek nie wiadomo kiedy serwisowany. W warunkach domowych działa bez zarzutu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jarozlaw

warto wspomnieć, co rozumie się samo przez się, że automaty nie są dla ludzi nieaktywnych fizycznie ;)

jeżeli jesteś 'informatykiem', to kup sobie casio ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może tak się stać np w szpitalu gdzie możesz mieć mało ruchu bo wstajesz tylko do posiłku czy siku

Zarąbista konkluzja :)

 

 

Miałem tak będąc kierowcą na autostradzie :) Tyle że to był radziecki zegarek nie wiadomo kiedy serwisowany. W warunkach domowych działa bez zarzutu.

Rusek pewnie nie do końca był sprawny. Wskazane czyszczenie i ogólna konserwacja.

 

 

warto wspomnieć, co rozumie się samo przez się, że automaty nie są dla ludzi nieaktywnych fizycznie ;)

jeżeli jesteś 'informatykiem', to kup sobie casio ;)

Trochę pojechałeś...

 

@DobeczekWereczka

 

Śmiało możesz zakupić japoński czy szwajcarski automat i cieszyć się posiadaniem fajnego zegara.

Przy Twoim trybie życia sprawdzi się fantastycznie i być może zapragniesz rozbudować "stadko".

Kosztami eksploatacji się nie przejmuj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troszeczkę upraszczamy sprawę różnic w kosztach eksploatacji zegarków kwarcowych i mechanicznych. Po pierwsze mówimy o kosztach eksploatacji a nie naprawy. Zegarek mechaniczny w zależności od rozwiązań konstrukcyjnych mechanizmu wymaga serwisu co 2-5 lat (oczywiście są i takie które pomimo zaleceń, nie są przeglądane i przez dziesięć lat i chodzą dokładnie, ale mówimy tu o zaleceniach producenta). Przy zegarku kwarcowym, najczęściej mamy do czynienia z serwisem wymuszonym okresem sprawności baterii. Koszty są niewspółmierne i przy zegarku kwarcowym maksymalnie mogą wynosić kilkadziesiąt złotych, natomiast przy zegarku mechanicznym od kilkuset do kilku tysięcy. Rozbieżność jest podyktowana wieloma uwarunkowaniami, między innymi zakresem przeglądu. Prawidłowy przegląd polega na rozebraniu mechanizmu, wymyciu, ponownym złożeniu i nasmarowaniu, a następnie regulacji. W czasie przeglądu wymieniane są uszkodzone lub zużyte elementy, a niektóre firmy wymieniają niektóre elementy standardowo. Cały zabieg kończy się kontrolą chodu i szczelności zegarka, choć to powinno dotyczyć również zegarka kwarcowego. Oczywiście za chwilę pojawią się głosy, że zegarmistrz wykonał przegląd za 30 zł, w zegarku wartym stówę, ale "przegląd" ten polegał na "wpuszczeniu" kilku kropel oliwy pod czopy balansu i dmuchnięciem w dekielek :D , a to nie jest przegląd.     


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dmuchnięcie w dekielek jest najlepsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie zegarki mechaniczne, koledzy, serwisują co dwa, trzy, cztery i pięć lat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem na prawdę w szoku bo myślałem, że w kwarcu to wymiana baterii raz na parę lat i to wszystko (oczywiście jeśli nic się nie psuje). Czyli może być to koszt wyższy niż serwis prostego automata :unsure:  kiepsko...

Przegląd, wymiana ewentualna uszczelek, bateria...

Koledzy niech nie przesadzają....są to niewielkie kwoty.

 

Serwis a raczej jego cena zaależy od

-rodzaju zegarka [manualny,automatyczny....]

-miejsca serwisu [autoryzowany salon,zegarmistrz, miejsca zamieszkania]

-potrzeby wymiany zużytych elementów [np uszczelki]

 

W skład serwisu wchodzi

-mycie

-oliwienie

-regulacja

-ewentualna wymiana zużytych elementów

 

Obrazowo-serwis Omegi vintage] w autoryzowanym serwisie-2 tysiące,u zegarmistrza w Lublinie-300złoty..

 

Częstotliwość serwisu zależy też od sposobu użytkowania [3-5lat]

Edytowane przez cook

Pozdrawiam, Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie zegarki mechaniczne, koledzy, serwisują co dwa, trzy, cztery i pięć lat?

Te, którym trzeba dmuchnąć w dekielek. :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Powiedzcie mi koledzy jak wygląda szacunkowy koszt serwisu dla Hamiltona X-Wind? Czy możecie polecić serwis z okolic Poznania bądź Zielonej Góry który wykona taką usługę fachowo?

Edytowane przez spidernet

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.