Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

proki1971

UOKiK vs Swatch Group a ceny zegarków

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli będzie taniej czy drożej po Nowym Roku?


Tisell Klub Polska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na naszym portalu pojawił się artykuł pt
 
 
 
​w którym podajemy pełen komunikat UiKOK.

2dd513482436e04a12ec78eb00a59ba5_L.jpg

pewnie za chwilę pojawi się "z automatu" na:

 
Dyskutując na ten temat, warto tkże poznać poprzednią "zegarkową" decyzję UiKOK
- styczeń 2014
http://zegarkiipasja.pl/info/item/176-uokik-i-zegarkowe-ceny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 Chyba nie wierzysz w to, ze Rolex jest sprzedawany bez rabatu tylko dlatego ze to Rolex? Jezeli Rolex grozi, za sprzedawanie z rabatem, odebraniem statusu AD to tez jest to nieuczciwa konkurencja i sztuczne zawyzanie cen. Co prawda zaczeli wczesniej niz swatch group to wydaje sie to przyjeta norma, ale normalnym jednak nie jest.

Dlaczego uważasz, że jest sprzedawany bez rabatu? Skąd masz informację, że Rolex grozi odebraniem AD za dawanie klientowi rabatu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie tylko zastanawia w jaki sposób oni kontrolują w stacjonarnych sklepach czy ktoś nie udziela rabatu wyższego niż odgórnie narzucony. Wysyłają tajemniczych klientów, szukają w internecie opinii? Czy sprzedawca musi zdawać do Swatch Group sprawozdania finansowe co za ile sprzedał?

 

To jest podane w komunikacie, tyle, że duże media olewają taką informację, a my (czyli forumowicze) czytamy po łepkach.
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolega ptaku na pewno lepiej wie od Ciebie jaka była cena, a nikt nic nie podbijal bo ceny SG są z cennika producenta a nie takie jak sklep sobie wymyśli.

 

Dokładnie, zreszta cena bazowa jest nadrukowana na metce.

Co do rabatów to na Tissota dostałem 20%

 

20151216173143_Large.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem cen wielu towarów w Polsce jest poważny. Dotyczy to nie tylko zegarków ale np. też telewizorów. Ceny TV w MediaMarkt w Niemczech są zazwyczaj sporo niższe niż u nas, w przypadku np. SONY dużo niższe. Nie mówię już o porównaniu z USA gdzie generalnie jest znacząco taniej niż w Europie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

UOKiK działa na bazie faktów - sprawdzono korespondencję, zabezpieczono komputery itp.

Jak się dowiedzieli - nie wiemy, ale w kilku poprzednich przypadkach spoza branży był ktoś, kto w zamian za złagodzenie kary "sypnął".

Producent/ w tym wypadku dystrybutor nie może narzucać ceny minimalnej, może natomiast określić cenę sugerowaną oraz np. "nie wyższą, niż".

Co więcej, nie może stosować nagród, premii, innych korzyści za stosowanie się do tzw. polityki cenowej.

 

Tak w ogóle jest to fajny przyczynek do wielu dyskusji nt. dlaczego zegarki są w Polsce tak drogie.  Jak widać sprzedawcom głównie zależało tu, by zapewnić sobie odpowiednie marże jednostkowe...

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bazant

w Polsce jak się człowiek schyli i popatrzy do tyłu to zawsze 4 jaja widzi ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zanim posypią się kolejne kamienie, sprawdźmy poziom VAT w poszczególnych krajach.

Niemcy = 19% (?)

Szwajcaria = 7,6%

USA = podatek stanowy np. w NY = 8,25% bodajże

 

Na pewno nie wyjaśnia to wszystkich różnic, ale towary luksusowe "żyją własnym życiem".

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwa tygodnie temu kiedy rozmawiałem o zakupie w Jubitomie, padła propozycja 12% w dół i w ogóle nie było mowy o utargowaniu czegoś więcej. Sprzedawca o ile w zasadzie od razu zaproponował te 12%, tak dalej nie było mowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Tu chyba jednak chodzi o to że producent oczywiście ma prawo sprzedawać swoje produkty w swojej sieci sprzedaży na własnych warunkach ale nie powinien zabraniać zewnętrznej sieci sprzedaży, której sprzedaje ten sam produkt, zmniejszać swojej marży i konkurować ceną na rynku . Oczywiście konkurując w ten sposób także z siecią sprzedaży producenta. I to jest w całym procederze naganne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest przede wszystkim problem nierównego traktowania przez światowe koncerny krajów II i III świata. Mam w tym względzie własne doświadczenia zawodowe. Światowe koncerny w mojej branży jeszcze kilka lat temu miały w Polsce marże na poziomie 50-60 procent w ostatnim czasie dość mocno zjechały z cenami ale i tak te same produkty można kupić we Francji czy Niemczech 15-20% taniej. Za to w krajach takich jak Kazachstan czy Rosja ceny są prawie dwa razy wyższe niż u nas.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mechanizm różnicowania cen sprzedaży na różnych rynkach nie jest wbrew pozorom bardzo prosty.

Od czego zatem zależy?

A. od czynników niezależnych od producenta

- VAT

- akcyza (nie dotyczy pewnie zegarków, ale już w innych kategoriach jest to ważna pozycja

- inne obciążenia podatkowe - pewnie jakieś są...

- marż / narzutów klientów

B. od czynników zależnych od producenta

- strategii podatkowej w różnych krajach (ceny transferowe na przykład, opłaty licencyjne itp.)

- elastyczności cenowej popytu

- walki konkurencyjnej w konkretnych segmentach rynku

- postrzegania importu równoległego jako zło wcielone :)

- itp. itd.

 

W tej całej dyskusji zapominamy o jednym, że producent ma gdzieś interes konsumenta w Polsce, bo po prostu pilnuje kasy.  Żadna firma zegarkowa nie jest po to, by sprzedawać taniej, ba każda z nich - uwierzcie mi- marzy o tym, by sprzedawać jak najdrożej.  Dowodem na to jest m.in. zmowa cenowa Grupy Swatch.

Gdybym był CEO Swatcha, na pewno sprzedawałbym zegarki z większymi rabatami klientom, którzy dzięki temu sprzedaliby ich więcej konsumentom.  To proste.  Bo taki jest rynek u nas i gdzie indziej.  Nie wierzę, że popyt na dobra luksusowe (w tym zegarki) da się kształtować w Polsce przez obniżanie cen.  Po co? By zrobić dobrze Polakom? To biznesowa bzdura. Potrzeba dziesięcioleci, by w drabinie hierarchii potrzeb dobry zegarek był zdecydowanie wyżej, niż jest obecnie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie kupiłem nowego zegarka w PL i jeszcze chyba długo nie kupię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://pieniadze.gazeta.pl/pieniadz/1,136158,19355630,zmowili-sie-i-przez-10-lat-ustalali-minimalne-ceny-zegarkow.html?biznes=local#BoxBizImg

No proszę, braża nie taka krystaliczna i elegancka jak by się mogło wydawać. Swoją drogą, jak UOKiK dotarł do firmowej korespondecji? Jak by się tak dobrze przyjżeć to znalazło by się więcej takich przypadków. Sam kiedyś pracowałem na stacji paliw i codziennym standardem było poranne obdzwanianie wszystkich okolicznych stacji paliw i sprawdzamie cen. Nie wiem czy też by się łapało, bo co do cen się nie umawialiśmy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość philippe_dufour

Troszke sie spozniles z tym tematem. Od wczoraj trwa dyskusja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę czas trwania zmowy jak i to po jakiej cenie sa zegarki w PL, to 2 mln wydaje sie śmieszna kwota...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kara może wynosić o ile pamiętam nawet do 30% rocznego przychodu firmy.

Raczej się nie dowiemy, skąd takie kwoty w tym przypadku.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do 10% rocznego obrotu, przy czym dotyczy to obrotu całej firmy, a nie tylko wygenerowanego w kraju, w którym doszło do zmowy.

 

Sent from my mobile phone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rabat jaki daje sprzedawca wynika z jego uprawnień. To logiczne ze nie może dać takiego jak kierownik a kierownik jak dyrektor ds. Sprzedaży.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie tylko zastanawia w jaki sposób oni kontrolują w stacjonarnych sklepach czy ktoś nie udziela rabatu wyższego niż odgórnie narzucony. Wysyłają tajemniczych klientów, szukają w internecie opinii? Czy sprzedawca musi zdawać do Swatch Group sprawozdania finansowe co za ile sprzedał? 

 

Pewnie widać w systemie, razem z rabatem i świeci się na czerwono. A przy każdym przekroczeniu musi być wyjaśnienie sytuacji. Tak sobie to wyobrażam. U mnie w firmie nie muszę tworzyć żadnych zmów ale jest odgórnie ustalony próg negocjacji ceny standardowy oraz drugi - maksymalny ale gdy kierowniczka sprzeda coś powyżej rabatu standardowo to musi się przede mną wytłumaczyć.

 

 

Może od teraz sklep będzie mógł na np Tissota zrobić 15 czy 18% rabatu "oficjalnie" na swojej stronie.

Najważniejsze, że to dobrze dla klienta.

 

 

To wcale nie jest takie oczywiste, że lepiej...


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie i panie to jest problem stary jak internet i nie tylko w branży zegarków. Zaostrzył się w chwili monopolizacji rynku przez allegro i porówywarki cen. Głównym kryterium sprzedaży w internecie stała się cena a pozniej długo długo nic. Więc sprzedawcy którzy dysponują tym samym towarem po prostu walczą ceną. I zaczynają się pretensje do dystrybutora ze ta i ta firma sprzedaje ze tanio ...... Przenosi się to na sprzedaż stacjonarną, dystrybutor podejmuje jakąś politykę, raz lepiej raz gorzej. Generalnie większość z nich wie że to niezgodne z prawem, więc zaczynają sie naciski telefoniczne, rozmowy. W którymś momencie następuje przegięcie i ktoś zgłasza się do UOKIK (czytaj sprzedawca). Jeżeli dystrybutor ma ograniczoną liczbę autoryzowanych sprzedawców to często tak to wygląda, często jest inna polityka, sprzedajemy nasz towar przez nieograniczoną liczbę sklepów, towar jest dostępny szeroko, my mamy swoją cenę sprzedaży marża nas nie interesuje ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mizu80 - a na gwarancji serwisujesz też poza Polską?

 

Na szczęście jeszcze nie serwisowałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rabat jaki daje sprzedawca wynika z jego uprawnień. To logiczne ze nie może dać takiego jak kierownik a kierownik jak dyrektor ds. Sprzedaży.

Nie rozumiem, jeśli salon ustali politykę rabatową, wtedy rabat nie zależy od poziomu osoby, z którą rozmawiasz.  Tu nie ma generalnej praktyki.  Wg tego co piszesz, gdybym napisał maila do prezesa Swatch Group, to otrzymałbym większy rabat?

 

Wiadomo, nikt nie wini końcowego sprzedawcy, bo oni najczęściej nie mają nic do gadania, chociaż w Strojnym wymienionym w artykule czasem sprzedaje sam właściciel.

O jakiej winie mówimy, pracownik jest pracownikiem firmy i realizuje jej założenia.  Gdybym zatrudniał sprzedawcę, który kierowałby swoich klientów do mnie jako do kierownika, to po pierwsze natychmiast bym go zwolnił.

 

Do 10% rocznego obrotu, przy czym dotyczy to obrotu całej firmy, a nie tylko wygenerowanego w kraju, w którym doszło do zmowy.

 

Sent from my mobile phone

Masz rację, do 10%. Ale skąd rozgraniczenie na kraje - doszedłem tylko do tekstu o przychodzie.  Przecież firmy nie podają w P&L przychodów krajowych i zagranicznych?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.