Skocz do zawartości



Zdjęcie

Spotkania klubowe. Nowa formuła?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#21 Master Yoda

Master Yoda
  • Użytkownik
  • 16887 postów
  • Płeć:Nie określona
  • Lokalizacja:Dagobah

Napisano 10 lipiec 2016 - 23:47

Marcin, spotkania tworzą pasjonaci, i to oni na nie przyjeżdzają-a 'rynek' podąża za nimi.
Wielu z nas ma mnóstwo znajomych na forach zegarkowych nie tylko w Europie, myslę ze wielu kolegow z Czech,Francji, Niemiec czy Hiszpanii by się wybralo na takie spotkanie 'europejskie'.
Media i producenci to zauważą, przyjadą nawet z czystej ciekawosci bo to....pierwszy raz (?)
  • 0

#22 raphael1215

raphael1215
  • Użytkownik
  • 877 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków

Napisano 11 lipiec 2016 - 10:15

Można jak najbardziej wysłać zaproszenia. Puścić pomysł w świat i zobaczyć jaki będzie oddzew. Ja osobiście na początek skupił bym się raczej na Polsce i tym co my możemy pokazać z czym możemy wyjść. Jeśli pomysł wypali to wtedy możemy pochwalić się przed innymi ze mamy coś ciekawego do zaproponowania.

Poza tym czy elegancka oprawa, stroje wizytowe miejsce odstraszają ? Czyli gdzie to zrobić? Na sali gimnastycznej w lokalnej podstawówce ? Można i tak. Tylko można by zrobić cześć targową a później oficjalną np gala finałowa , bal, aukcja harytatywna, wystawa tematyczna?

Widział bym to tak:
Bazar, prezentacje, wykłady pokazy kielbaski i grill. Cały dzień luźna forma, dresiki, sweterek sandały . Coś dla ducha i coś dla ciała

Podsumowanie/zakonczenie: Wieczorna gala finałowa krawat, mucha, suknie, koreczki serowe, szampan :D i impreza towarzyszaca np wystawa zegarki filmowe

Użytkownik raphael1215 edytował ten post 11 lipiec 2016 - 10:57

  • 0

#23 QuadrifoglioVerde

QuadrifoglioVerde

    Weteran

  • Użytkownik
  • 11891 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Vratislavia

Napisano 11 lipiec 2016 - 12:48

Marcin, spotkania tworzą pasjonaci, i to oni na nie przyjeżdzają-a 'rynek' podąża za nimi.
Wielu z nas ma mnóstwo znajomych na forach zegarkowych nie tylko w Europie, myslę ze wielu kolegow z Czech,Francji, Niemiec czy Hiszpanii by się wybralo na takie spotkanie 'europejskie'.
Media i producenci to zauważą, przyjadą nawet z czystej ciekawosci bo to....pierwszy raz (?)

 

Utopia. Pojawi się 5-6 osób max. W tej chwili to jest spotkanie dla pasjonatów zegarków czyli dla ludzi którzy już są zarażeni tą chorobą. Natomiast w statucie Stowarzyszenia stoi KRZEWIENIE wiedzy na temat zegarków wśród społeczeństwa, popularyzacja zegarków. Aby była to faktyczna popularyzacja to należy do tego społeczeństwa wyjść, zachęcić tych którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z zegarkami, może przy okazji nabycia ciekawego ruska, szwajcara zainteresuje się też prezentacjami i warsztatami które będą się odbywały w sali obok. Podstawą sukcesu każdego przedsięwzięcia są LUDZIE, im więcej tym lepiej. W tej chwili jeśli gdzieś w prasie pojawia się informacja o spotkaniu KMZiZ to raczej PO, łot Panowie się spotkali tego i tego dnia...było miło i fajnie. Ja bym chciał aby takie informacje ukazywały się PRZED, że tego i tego dnia będą targi/prezentacje zegarkowe, że zarezerwowanych jest kilka sal/pokoi na cele wystawowe, handlowe i naukowo-poznawcze.

Nie twierdzę że taka idea jest do ogarnięcia w jeden rok, ale w 2 lata TAK. Kolejne spotkanie być może warto poświęcić właśnie na zebranie opinii o nowej formie spotkań branżowych w Polsce. Może rozdać ankiety.., takie same poddać pod głosowanie na forum. Dzięki temu zarząd KMZiZ będzie miał legitymację do działań.


Użytkownik QuadrifoglioVerde edytował ten post 11 lipiec 2016 - 12:51

  • 0

#24 Master Yoda

Master Yoda
  • Użytkownik
  • 16887 postów
  • Płeć:Nie określona
  • Lokalizacja:Dagobah

Napisano 11 lipiec 2016 - 15:01

Tego typu 'rzeczy' mozna organizować np w...."Centrum Nauki Kopernik".
https://www.google.p...Pnw1cE2UbEchnRg

Jeśli bedzie taka wola ( Zarząd KMZiZ) chetnie podejmę wyzwanie...
  • 0

#25 Pan Tarhei

Pan Tarhei
  • Użytkownik
  • 125 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze

Napisano 12 lipiec 2016 - 15:48

Było to dla mnie pierwsze Spotkanie Klubu. Oczekiwane z dużą ciekawością i całkowitym brakiem wyobrażeń co do jego formy i treści. Wychodziłem zadowolony. Tym bardziej, że namówiłem na udział w tym spotkaniu dwoje moich znajomych i ich odczucia były jednoznacznie pozytywne (kolega w tydzień po spotkaniu kupił Tudora). Być może to efekt bycia newbe i będę się cieszył ze wszystkiego ale dużą część życia spędzam na konferencjach, seminariach i zjazdach po części jako ich organizator pozwólcie więc pomimo zadowolenia na kilka uwag krytycznych.

Łatwo jest zrobić jedną konferencję. Bardzo trudno utrzymać cykl dziesięcioletni. Konferencje umierają bo wyczerpuje się zarówno temat jak i ich forma, wyczerpują się także ludzie znudzeni powtarzalnością. Dobre konferencje organizowane cyklicznie nieustannie zmieniają formę i to szansa a nie zagrożenie.

To miało być Spotkanie - z definicji dość luźna forma bez wyraźnie zaznaczonej formuły, sugerująca raczej swobodną wymianę poglądów pomiędzy uczestnikami (znajomymi) niż jakiś konkretny plan i cel. Była typowa konferencja - kilka prezentacji (niektóre raczej słabe), krótkie przerwy na kawę, lunch ... stoiska firmowe z bardzo ograniczonym czasem dostępu. Do zniesienia ale nieco nużące. Pasywne i liniowe.

Konferencje żyją nie wykładami czy prezentacjami (żaden organizator w pełni nie odpowiada treść czy zdolności prezentacyjne zaproszonych gości), żyją tym co dzieje się w kuluarach. Żyją integracją wokół tematu wszystkich uczestników.

A tego trochę zabrakło. Czy wiecie ilu "nowych" wzięło udział w tym spotkaniu? Czy ktokolwiek próbował w jakikolwiek sposób ich zintegrować? Z boku może trochę lepiej widać było kilka grup dyskusyjnych, odrębnych i raczej hermetycznych (mi nie udało się przebić) Jestem przekonany że te spotkania mogą a nawet powinny pozyskiwać nowe ofiary "choroby zegarkowej". Ja zaraziłem się w Bazylei ale jak w Polsce trafić na imprezę zegarkową? IMO brakuje chyba chęci otwarcia a z pewnością nie wykorzystana jest możliwość popularyzacji tego hobby chociażby poprzez możliwość dostępu do przestrzeni wystawowej dla osób z zewnątrz.

Zastanawiałem się czy powinienem brać ze sobą więcej niż jeden zegarek (słaba ta moja kolekcja). Byłem przekonany, że oszołomi mnie bogactwo kolekcji innych kolegów (wszak "co masz dziś na ręku" to największy temat na forum) i naprawdę żałuję, że nie było przestrzeni do podziwiania zbiorów i wymiany informacji.

A tak na marginesie, skąd taka mała obecność polskich brendów na Spotkaniu?

Wiem, że to trudne ale zabrakło mi też szerszej informacji na temat Spotkania. Informacji poza forum dla tych którzy może by chcieli ale nie wiedzą jak. Prasa, telewizja internet ...  łatwo powiedzieć. 

Nie będę chyba odkrywczy w wyobrażeniu przyszłości: widziałbym Spotkanie 2017 w formie konferencji połączonej

z targami/wystawą. Z przestrzenią klubową ale też przestrzenią dla osób jedynie potencjalnie zainteresowanych zegarkami. Z przestrzenią wykładową (i to nie jedynie dla prezentacji producentów) ale i przestrzenią do dyskusji (warsztaty) i przestrzenią ekspozycji/sprzedaży. Należy pamiętać ż tego typu imprezy nie da się zorganizować w jednodniowej formule. Zabraknie czasu. Przedłużenie jej trwania do 2 dni ma jeszcze jedną zaletę - daje wieczór który można wykorzystać do integracji społeczności.

Na koniec raz jeszcze - to była fajna impreza !!!! i moje gratulacje dla wszystkich zaangażowanych w jej organizację 10 spotkań to naprawdę sukces. Oby tak dalej.

 

Pisałem ten post w samolocie. W międzyczasie pojawiło się kilka nowych wpisów. Mimo to puszczę bez zmian bo nie zmienię przemyśleń. :)

Marcin - 100% racji ale więcej optymizmu został cały rok i bardzo wiele można zmienić. Udało nam się zreorganizować  zupełnie formułę 800-osobowej konferencji w niecałe dwa tygodnie. :)

Marek jeśli chodzi o CNK to może będę mógł Ci jakoś pomóc.


  • 0

#26 dariusz chlastawa

dariusz chlastawa

    Prezes Stowarzyszenia

  • Zarząd Stowarzyszenia KMZiZ
  • 7369 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 12 lipiec 2016 - 16:33

Bardzo dziekuje za konstruktywna krytyke, zapraszam na maila/PW to cos razem zrobimy :)


  • 0

#27 Admof

Admof
  • Użytkownik
  • 1338 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PL

Napisano 12 lipiec 2016 - 19:13

Z podobną koncepcja z tego co wiem organizowano w Katowicach Pen Show dla miłośników piór. Także pewnie da się, choć to duży wysiłek organizacyjny z tego co czytałem na ichnim forum.

Użytkownik Admof edytował ten post 12 lipiec 2016 - 19:13

  • 0

#28 raphael1215

raphael1215
  • Użytkownik
  • 877 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków

Napisano 13 lipiec 2016 - 09:12

Tylko my tu gadu gadu a czas leci. W zasadzie gadamy o tym samym tylko innymi słowami. Może jakoś konkretyzujmy pomysły (plan, formuła spotkania) i głosujemy nad najlepszym.

W zasadzie to 3 sale chyba wystarczą.

1 sala:prezentacje własnych kolekcji wymiana doświadczeń wymiana kupno sprzedaż zegarków i akcesoriów. Mamy przecież kolegów którzy robią świetne paski do zegarków. Ta sala powinna żyć własnym życiem bez konkretnie narzuconej formy. Można by zrobić chociaż nie wiem czy to się sprawdzi punkt zegarmistrowski. Jak miało by to działać ? Np szybka wymiana nowo zakupionego paska, sprawdzenie szczelności, sprawdzenie chodu no i może drobna regulacja. Albo co by mogło sprawić większą frajdę samemu sobie to zrobić pod okiem zegarmistrza

2 sala prezentacje konferencje wykłady itp

3 sala stoiska firmowe

Taki układ jest o tyle funkcjonalny , że nie ważne kiedy przyjdzie my na spotkanie to zawsze na coś ciekawego trafimy.

Użytkownik raphael1215 edytował ten post 13 lipiec 2016 - 09:42

  • 0

#29 Eugeniusz Szwed

Eugeniusz Szwed

    Zarząd Stowarzyszenia KMZiZ

  • Zarząd Stowarzyszenia KMZiZ
  • 1117 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 13 lipiec 2016 - 19:52

- jedna sala, druga sala, trzecia sala ... ! O, sporo tych sal !!!

 

- 1 sala, szybka wymiana nowo zakupionego paska, sprawdzenie szczelności, sprawdzenie chodu no i może drobna regulacja ... !

- 2 sala, prezentacje konferencje wykłady itp. ...!

- 3 sala, stoiska firmowe ... !

 

 zawsze na coś ciekawego trafimy ... !  Z całą pewnością tak !!!

 

Wejście dla Klubowiczów tak około 700 - 800 zł od osoby. Czar już prysł ? Czy brniemy dalej w te pomysły rodem z kreskówek dla dzieci ? Proszę, Panowie zejdźcie na ziemię  :) 


  • 0

#30 raphael1215

raphael1215
  • Użytkownik
  • 877 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków

Napisano 13 lipiec 2016 - 20:34

Oczywiście że głównym wyznacznikiem jest budżet. Tym bardziej 2 dniowe międzynarodowe spotkanie to kosztowne przedsięwzięcie. Firmy, które robią duże konferencje czy spotkania dysponują budżetem idącym w dziesiątki a nawet setki tysięcy PLN ów. Można zrobić wszystko na jednej sali ale odpowiednio optycznie wydzielić przestrzenie. Poza tym czy we własnym zakresie nie możemy zorganizować kącika zegarmistrowskiego ? Założę się, że ktoś z klubowiczów pasjonatów posiada np chronokompaktor. Nawet wiem kto. Co za problem zrobić czy wypożyczyć 4 lub 6 gablot wystawowych i zorganizować w nich malą wystawę tematyczną np zegarki filmowe albo zegarki Polskie. Wielu klubowiczów takie posiada. Można zapytać czy by uzyczyli. Więcej optymizmu i wiary w przedsięwzięcie Panie Eugeniuszu

Użytkownik raphael1215 edytował ten post 13 lipiec 2016 - 20:37

  • 0

#31 Admof

Admof
  • Użytkownik
  • 1338 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PL

Napisano 13 lipiec 2016 - 20:48

Nie wiem jak to przełożyć na świat zegarków, ale dwudniowe Pen Show w kinie miało bilety bodajże po 5 złotych. Nie musi to być Marriott, byłem i cóż hotel jak hotel, ale pewnie impreza tam do najtańszych nie należy

Użytkownik Admof edytował ten post 13 lipiec 2016 - 20:55

  • 0

#32 lukebor

lukebor
  • Użytkownik
  • 2148 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 13 lipiec 2016 - 21:22

Tak naprawdę wszystko zależy od budżetu i od tego, czy chcemy na tym zarobić, czy wliczamy ryzyko bycia pod kosztami, ale z wartościami innymi, typu kapitał na przyszłość (tak - to jest ważne i wartościowe).
I wcale koszt konferencji w 3 salach nie musi oznaczać 700-800 od osoby, bo umiejętne zarządzenie kosztami (sale w odpowiednim hotelu/miejscu) oraz odpowiednio ustawiony koszt per capita i odpowiedni break even potrafią czynić cuda.
Pytanie tez o wsparcie sponsorów, ale tu nie dość ze trzeba kupę mozolnej pracy (rozmowy, rozmowy, rozmowy), to jeszcze odpowiednio skrojonej oferty w zamian.
Nie jestem (jeszcze) członkiem stowarzyszenia, ale chętnie pomogę w organizacji większej imprezy. I chetnie wezmę w niej udział.
  • 0

#33 dziadek

dziadek
  • Użytkownik
  • 1401 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Las Kabacki

Napisano 13 lipiec 2016 - 22:40

Rozmawiałem dzisiaj z synem na temat zorganizowania takiej imprezy i podsunął mi IMO bardzo dobry pomysł na stworzenie dużej imprezy i na sponsora który by prawdopodobnie takie przedsięwzięcie zorganizował i sfinansował  prawie w całości. Odpłatność z naszej strony za wynajęcie powierzchni byłaby wręcz symboliczna. Warunek byłby taki, że impreza musiałaby być otwarta, ogólnodostępna, trwać trzy dni i trzeba by zebrać jak największą  grupę kolekcjonerów, zegarmistrzów, handlarzy i różnej maści prelegentów i wykładowców.

W przyszłym tygodniu przeprowadzę sam wstępne rozmowy z ewentualnym sponsorem i jeżeli temat chwyci, to o dalsze rozmowy i negocjacje poproszę Zarząd Stowarzyszenia KMZiZ 

 

Przed pójściem na rozmowę byłoby dobrze gdybym wiedział mniej więcej;

 

- Ilu kolekcjonerów jesteśmy w stanie namówić na to, żeby pokazali swoje kolekcje.

- Ilu zegarmistrzów jesteśmy w stanie namówić na to, żeby na trzy dni przenieśli swoje warsztaty.

- Ilu przedstawicieli handlowych jesteśmy w stanie zaprosić. itd.

 

Krótko mówiąc, jaką powierzchnię jesteśmy w stanie zagospodarować włączając w to stoiska przeznaczone dla zegarowych handlarzy z całej Polski, oczywiście tych którzy handlują zegarami i zegarkami starymi i tych którzy mają hurtownie i sklepy z zegarkami nowymi.

 

No dobra, jutro spróbuję się umówić na osobiste spotkanie z ewentualnym sponsorem i organizatorem. :)


Użytkownik dziadek edytował ten post 13 lipiec 2016 - 23:22

  • 0

#34 QuadrifoglioVerde

QuadrifoglioVerde

    Weteran

  • Użytkownik
  • 11891 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Vratislavia

Napisano 13 lipiec 2016 - 23:20

Marian jak zwykle konkretnie :-) ,

Myślę, że mogę pomóc w pozyskiwaniu wystawców, stworzymy sztab ludzi który przekona wszystkich do tego, że warto. Na pewno kwestią kluczową będzie to ile taki wystawca będzie musiał wnieść opłaty. Opłata ta nie powinna zabijać szczególnie na początku przedsięwzięcia kiedy trzeba to rozkręcić... i tutaj koło się zamyka, bo aby wiedzieć jakie warunki finansowe postawić wystawcom/sprzedawcom trzeba wiedzieć ile jest w stanie wyłożyć sponsor. Na pewno pomogła by w oszacowaniu kosztów wiedza na temat tego ile kosztowały obecnie organizowane spotkania - ale nie wiem czy te dane są jawne, a jesli nawet są to czy powinno się nimi chwalić na forum.


  • 0

#35 raphael1215

raphael1215
  • Użytkownik
  • 877 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków

Napisano 13 lipiec 2016 - 23:21

O widzicie i to jest konkret. Ja tu nieśmiało proszę o kącik zegarmistrowski a pojawiła się opcja przeniesienia kilku warsztatów zegarmistrzowskich ? Brawo! Trzymam kciuki
  • 0

#36 Master Yoda

Master Yoda
  • Użytkownik
  • 16887 postów
  • Płeć:Nie określona
  • Lokalizacja:Dagobah

Napisano 13 lipiec 2016 - 23:26

Ten sponsor to pewnie ...sam Marian :) ( przez skromność nie wspomniał)
  • 0

#37 dziadek

dziadek
  • Użytkownik
  • 1401 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Las Kabacki

Napisano 13 lipiec 2016 - 23:45

Nie, nie, ja tego organizował nie będę, ale gdyby taka impreza wypaliła, to zamówię sobie stoisko o powierzchni 5m2. :)

Marcin, proponuję żeby na forum ogólnym nie rozmawiać o pieniądzach.

Ja mniej więcej wiem ile kosztuje m2 powierzchni na imprezie organizowanej przez tego sponsora i organizatora i jak napisałem wcześniej, jest to kwota moim zdaniem symboliczna i wiem również, ile jest w stanie ściągnąć ludzi na taką imprezę.

Ale najpierw musimy go do tego namówić i przekonać żeby taką imprezę zorganizował. :)

Jestem optymistą i myślę że jest duża szansa na zorganizowanie takiej imprezy. Ale bardziej konkretnie będę mógł coś napisać dopiero po wstępnej rozmowie.


Użytkownik dziadek edytował ten post 13 lipiec 2016 - 23:54

  • 0

#38 Burns

Burns

    Burns

  • Użytkownik (no_required_posts)
  • 9857 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 13 lipiec 2016 - 23:50

A Międzynarodowe Targi Poznańskie znacie ?
  • 0

#39 QuadrifoglioVerde

QuadrifoglioVerde

    Weteran

  • Użytkownik
  • 11891 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Vratislavia

Napisano 13 lipiec 2016 - 23:50

Z pieniędzmi to zaczął Eugeniusz :P nie ja. Finanse to zwykle klucz ale nie mniej ważny jest pomysł który musi być przekonujący.

Coś czuje, że Marian zasłuży na wykończone szlifami genewskimi popiersie ze stali 316L na Placu Defilad - miejsce rejestracji Stowarzyszenia KMZiZ :D .


  • 0

#40 jansando69

jansando69
  • Stowarzyszenie
  • 46 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 08 grudzień 2016 - 05:42

... a ja jestem chętny i otwarty na takie "coś" na kształt "targi nie targi, ot duże zegarowo - zegarkowe forum otwarte na świat" ... Mam też pomysł na dobre miejsce w samym centrum Warszawy ...
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych