Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Lestaf

Awaria silnika VW Polo

Rekomendowane odpowiedzi

Jakiś czas temu auto zaczęło brać mi olej silnikowy w ilości około litra na 500 km. Zdziwiło mnie to, że przy tak wielkim apetycie na olej, z rury nie szła nawet mała chmurka dymu, choć powinien jak Batory kopcić... No nic, dolewalem i jeździłem dalej. Teraz mam już inny problem, bo zamiast ubywać, to przybywa oleju a bagnet cuchnie benzyną. Czy wie ktoś może co się zepsuło? Czy to mogą być uszczelniacze zaworowe a nie pierścienie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmień se furę ;)

Wszystko inne tylko nie szmelcwagon :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chętnie zmienię, ale muszę najpierw naprawić tego, żeby nikomu gówna nie sprzedać. Mam nadzieje, że nie nadaje się już tylko na złom... Dodam, że to benzymowiec, więc żaden filtr cząstek stałych nie wchodzi w grę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewne - jeśli chcesz spróbować ocalić ten motor to do czasu naprawy w ogóle go nie uruchamiaj.


Trzyzegarkowiec. No niestety już jednak ośmio-...

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wyjdzie, że g*wno się znam i może faktycznie tak jest :D

...ale zajrzyj do zbiorniczka płynu chłodzącego i sprawdź czy coś oleistego nie pływa po powierzchni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno jest pewne - jeśli chcesz spróbować ocalić ten motor to do czasu naprawy w ogóle go nie uruchamiaj.

Conajmniej 30 km muszę jeszcze przejecha przed naprawą. Mam nadzieję że silnik to przetrzyma... Mam same najgorsze myśli jeśli chodzi o jego stan i myślę że paliwo przecieka przez nieszczelne pierścienie. Dziwi mnie tylko czemu przestał brać olej. Naprawa tego pewnie będzie mnie słono kosztować :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może nie przestał brać oleju, tylko spalił pół litra, a dolał półtora?

Teraz zamiast środka smarnego masz mieszankę a'la dwusuw.

Na tym bym nie odpalał, bo zajedziesz silnik do końca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://supernowosci24.pl/kiedy-oleju-przybywa-zamiast-ubywac/

 

 

Jeśli zaobserwujemy zbyt wysoki poziom oleju należy przeprowadzić prostą diagnozę. Przyczyną przybywania oleju będzie przedostający się do miski olejowej płyn chłodniczy lub paliwo. Pierwszym krokiem w diagnozie jest określenie koloru oleju. Jeśli barwa jest bez zmian, olej jest ciemno brązowy lub prawie czarny to przyczyną coraz większego poziomu jest paliwo przedostające się poprzez uszkodzone wtryskiwacze. Dotyczy to zarówno silników benzynowych jak i wysokoprężnych. Nieszczelny lub źle wyregulowany wtryskiwacz dozuje za dużo paliwa, które nie spala się w całości i ścieka po ściankach cylindra do miski olejowej. Olej z domieszką paliwa ma gorsze własności smarne więc można to sprawdzić rozcierając niewielką ilość oleju pomiędzy palcami. Wyczujemy wówczas znacznie mniejszy poślizg niż ma to miejsce w przypadku dobrego oleju. Ponadto inny będzie jego zapach, zwłaszcza po nagrzaniu silnika.

 

30km to mało - poproś kogoś znajomego o holowanie na lince jak nie masz asistanse a laweta droga tak nie jeździj bo zatrzesz silnik i będzie d*pa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zanim pojedziesz te 30km to zlej stary olej i zalej nowym (nawet jakimś najtańszym) lepiej mieć smarowanie bo inaczej możesz wszystko zatrzeć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Który rok tego Polo? Jaki silnik? Kod silnika?

 

 

iOS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie trefny 1.4  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Który rok tego Polo? Jaki silnik? Kod silnika?

 

 

iOS

2003 1.2 15V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to to samo co 1.2 htp ze Skody to nie jest zbyt dobrze...

 

 

"Jeśli chodzi o trwałość, to również nie mamy dobrych wiadomości. Silnik 1.2 HTP z początku produkcji zmaga się z awariami cewek, łańcuchowego napędu rozrządu i wypalonych gniazd zaworowych. W wersjach po zmianach niektóre problemy wyeliminowano, ale nadal motor 1.2 R3 nie może być uznawany za solidny i bezawaryjny. Co więcej, w razie poważnych problemów z układem korbowo-tłokowym (np. z panewką oporową) producent nie przewidział naprawy głównej silnika..."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym szrotem bym poczekał :) . Zrób jak radzi Ptaku i do "warstatu", bo to,jak pisali koledzy,najprawdobodobniej leją wtryskiwacze. Wszystko zależy jak długo przybywało, bo wtedy mogło przytrzeć .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie DIESEL żeby lały wtryski... Nie spotkałem takiej usterki w tych motorach. To że motor lipa to jasne 1.2 ,1.4, 1.6 z tamtych czasów to nieporozumienie... Daj do dobrego mechanika i temat ogarnie. Drogo nie będzie...

 

 

iOS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo to było tak. Polo brało mi jakiś litr oleju na 20000 km i to było akurat od wymiany do wymiany. W maju tego roku wymieniłem olej i o więcej upomniał się po 3500 km, znaczy się spalił litr. Dolalem i zapiszczał po 1500. Dalej było już tylko gorzej i uznałem ze poszły pierścienie. Gdy zaczął brać litr oleju na 500 km zacząłem dolewać po pół litra, żeby zbadać czy usterka się pogłębia. Po ostatniej dolewce zrobiłem dwa razy więcej km niż dotychczas i samochód nie upomnial się o olej. Sprawdziłem poziom na bagnecie i cały bagnet był po łokieć w oleju. Uznałem że zamiast ubywać przybywa. Dziś byłem w warsztacie i mechanik powiedział że....... nie widzi żadnej usterki. Z pół godziny opowiadalem mu o wszystkim a on sprawdzał wszystko po kolei i ciągle powtarzał że "wszystko fabryka". Zgłupiałem do reszty.... O co tu chodzi? Mechanik jest do d*py czy silnik wziął i sam się naprawił?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś poziom oleju na bagnecie przed dolewaniem ??? Czy polegałeś na "piszczeniu" auta i lałeś w ciemno ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podziałka na bagnecie to litr oleju, piszczy jak poziom zejdzie poniżej podziałki. Lałem do połowy czyli pół litra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lestaf grzej do mechanika on sprawdzi co jest i naprawi - przez internet tego nie naprawimy  -_-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może czujnik poziomu oleju robi cię w konia. Weź to zlej wszystko. Zalej nowy olej na pół bagnetu i kontroluj jego stan co tydzień lub co 100km. Obserwuj co się dzieje a na czujnik nie zwracaj uwagi. Przybywania oleju w tym silniku nie widziałem ale za to uszkodzone czujniki jak najbardziej...

 

 

iOS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.