Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

sharkkk3

Reklamacja GW-9200 i co z tego wyszło ...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Po niecałych 4 latach użytkowania CASIO GW-9200 1ER okazało się, że zaczął parować oraz padła środkowa linia wyświetlacza. Mając przedłużenie gwarancji postanowiłem złożyć reklamację.

Po oddaniu zegarka w serwisie regionalnym padła decyzja o odesłaniu go do serwisu centralnego ZIBI TECHNO w Sochaczewie.

Po 23 dniach dostałem enigmatycznego sms-a, zegarek do odbioru w serwisie regionalnuym. Zadowolny zapycham 30 km a tu się okazuje, że zamiast zegarka dostałem oświadczenie.

W oświadczeniu z serwisu centralnego informacja że w związku z brakiem możliwości naprawy zegarka, zegarek zostaje zatrzymany w serwisie a ja mam się zgłosić do punktu sprzedarzy w celu rozliczenia przedmiotowej gwarancji.

Pytam serwisanta jak to technicznie wygląda, uzyskuję odpowiedź, że w związku z zakończeniem produkcji GW-9200 1ER mam prawo zwrotu gotówki lub wymianę na nowy w tym wypadku następcę GW-9400 1ER. Kolejne pytanie czy mogę realizację wykonać na miejscu w salonie TIME TREND odpowiedź brzmi nie, chyba że sklep, gdzie kupiłem nie prowadzi działalności.

Mieszkam na śląsku zegarek został kupiony przez allegro u jednego z wiodących warszawskich sprzedawców zegarków on-line. 

Wykonuję telefon na infolinię do punktu zakupu. Miła pani mnie inforumuje, że owszem wszystko po mojej myśli jeśli decyduję się na wymianę na nowy to mam przesłać komplet dokumentów ktróre dostałem z serwisu centralnego tj. oświadczenie z serwisu, gwarancję, rachunek, potwierdzenie wpłaty z przedłużenie gw. oraz notatkę że życzę sobie wymianę na nowy z określeniem jaki model oraz kolor.

Wsyłam dokumenty mija 4 dni i dostaję telefoniczną informację, że właśnie w tej chwili jest przygotowywana dla mnie paczka z nowym CASIO G-SHOCK GW-9400 1 ER która zostanie wysłana kurierem za pobraniem.

Zapala mi się światełko i pytam ile tego pobrania i pada hasło 580 zł 

Konsternacja z mojej strony i pytam jak to. Serwis centralny zatrzymuje mój zegarek dostaję oświadczenie na podstawie którego mogę dostać zwrot gotówki lub nowy zegarek a tu mam zapłacić 580 zł ?

Gość z drugiej strony mówi owszem. Mam dopłacić różnicę pomiędzy wartością na rachunku z 2013 roku zegarka GW-9200 a aktualną wartością GW-9400 który sobie upatrzyłem.

Kazałem wstrzymać przesyłkę informując gościa że dopytam w dziale reklamacji ZIBI TECHNO w Sochaczewie.

Rozmawiając poprzez infolinię z konsultantką z ZIBI dowiedziałem się że dokładnie taka jest procedura rozliczenia reklamacji a sposób rozliczenia ZIBI z punktem sprzedaży  jest tajemnicą firmy.

 

W związku z załatwianiem reklamacji korespondencyjnie zrezygnowałem z dochodzenia swoich praw poprzez rzecznika ds. konsumentów i w sumie dopłaciłem do nowego zegarka 580 zł co moim zdaniem jest perfidnym naciągnieciem klienta.

Zastanawiam się tylko czy to jest normalna praktyka serwisu centralnego ZIBI czy wykręcili mnie w punkcie sprzedaży?

 

Chętnie posłucham komentarzy do opisanej sytuacji.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na przepisach i w tej materii nie odpowiem, ale ciekaw jestem na ile wyceniałeś swojego 4-letniego Risemana.

Rozliczyli go jak nówkę i mogłeś wybrać coś innego bez dopłaty jak sądzę.

Dopłaciłeś 580 złotych ale zegarek masz 5 razy lepszy.

Więc może tak źle znowu nie jest?


Myślę, że bez Słońca nie byłoby zegarów...  www.mojekrajobrazy.pl

Galeria zegarkowa: zegarekonline.pl/galeria/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zibi powinno wchodzić czasem na forum to dowiedzieliby się jak wymienić wyświetlacz ;)

Co do dopłaty do 9400, to mogli to jasno powiedzieć od razu jak wygląda ta wymiana na nowszy model ;)


<p>amw-705d db-35h db-v300 g-2300 g-8900sc[mod] ga-110hc[mod] dw-6930a[mod] gb-x6900[mod] gw-6900b[mod] grx-5600ge gwx-5600c gwx-5600c[mod] gwx-8900b[mod] gw-9230[mod] g-9300[mod] gw-9430 gw-3000b[mod] gw-4000 gwn-1000b[mod] gwn-q1000

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powinni przy wymianie brać pod uwagę obecne ceny- jeszcze byś dostał dopłatę:)


OMEGA SEAMASTER 300M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ta dopłata kiepsko poinformowali ale summa summarum chyba źle nie wyszedłeś na tym bo GW-9400 są teraz w cenie.

Co do samej naprawy to żenada, tak jak pisał Damian. Wymiana wyświetlacza i uszczelek to groszowe sprawy. Nawet sam z naszą pomocą byś to zrobił, bo na 90% padł wyświetlacz.


"Kiedyś traktowałem ludzi dobrze. Teraz z wzajemnością."

Cierpliwość popłaca...jeśli Cię na nią stać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

I tylko Ryśka żal. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajna ta gwarancja, nie ma co...

Mogłeś spróbować negocjować, żeby oddali Ci też tego popsutego Ryśka to byśmy naprawili i byś miał dwa zegary :)

-------------

...ale z drugiej strony to dali 2 opcje do wyboru, w sumie nie ma co narzekać. Mimo to walczyłbym jeszcze o zwrot popsutego Ryśka też :D


"Każdy ma swój wehikuł czasu -wspomnienia cofają w przeszłość, a marzenia przenoszą w przyszłość."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale suma sumarum dobrze że miałeś przedłużoną gwarancję bo inaczej nie dostałbyś nowego Ranga za 580 zeta  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Romana zawsze możesz sprzedać.

Polska dystrybucja z papierami i gwarancją jest w cenie :)


Myślę, że bez Słońca nie byłoby zegarów...  www.mojekrajobrazy.pl

Galeria zegarkowa: zegarekonline.pl/galeria/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko najperw trzeba go mieć a wątpię aby go zwrócili


OMEGA SEAMASTER 300M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rangeman = Roman

Riseman = Rysiek

 

Teraz jasne? ;)


Myślę, że bez Słońca nie byłoby zegarów...  www.mojekrajobrazy.pl

Galeria zegarkowa: zegarekonline.pl/galeria/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapala mi się światełko i pytam ile tego pobrania i pada hasło 580 zł 

Konsternacja z mojej strony i pytam jak to. Serwis centralny zatrzymuje mój zegarek dostaję oświadczenie na podstawie którego mogę dostać zwrot gotówki lub nowy zegarek a tu mam zapłacić 580 zł ?

 

Ciesz się, że nie kazali Ci dopłacić 1580 zł, bo niektóre polskie sklepy zrobiły sobie jaja z klientów i wywindowały cenę Rangemana do 1999 zł. :D 


Screwback.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

IMHO uważam, że centrala ZIBI Techno jako oficjalny dystrybutor oraz serwis poprostu ustawili się z pozycji monopolisty lejąc na jednostkę.

Po pierwsze nie wywiązali się z warunków gwarancji, nie potrafiąc naprawić zegarka (brak części).

Jest to o tyle dziwne że istnieją mechanizmy, które w pewnym stopniu skłaniają producentów na przykład produktów AGD, RTV, czy samochodów, do kontynuowania produkcji części zamiennych, to między innymi klauzula napraw oraz licencja przymusowa. Obie te instytucje zostały uregulowane w ustawie z dnia 30 czerwca 2000 roku prawo własności przemysłowej. 

Wspomnę że ustawa nakłada na producencie obowiązek utrzymania tego stanu 6 lat po zaprzestaniu produkcji. 

No dobra nie mają części więc gdzie gest dobrej woli w postaci propozycji zegarka o tych samych parametrach (nie ma takiego w cenie 540 zł cena za ryśka z 2013 roku) trudno ich strata w końcu zegarek był na pełnej gwarancji więc to ich problem jak zadowolić klienta.

Propozycja parcytypacji finansowej ze strony sprzedawcy jest moim zdaniem najzwyklejszym naciągnięciem klienta, Dostałem zegarek (paczka pobraniowa na 580 zł)  wraz z rachunkiem na 1100 zł i dam sobie obciąć co nieco że sprzedawca taki rachunek przedstawił dystrybutorowi CASIO do rozliczenia dostając pełny zwrot.

 

Tak właśnie polska firma (ZIBI) potrafi popsuć wizerunek potężnemu koncernowi.

 

Podsumowując jak będę miał wennę to usmażę pisemko z zawijasami do dystrybutora CASIO 

 

btw. przytoczę gest dobrej woli innej firmy na "C" był to CANION. kupiłem swego czasu będąc w anglii aparat fotograficzny Canion POWERSHOT 1IS fajny sprzęt za 60% tego co musiałbym dać w polsce. po 5 latach wysypała się matryca. Jako że byłem zadowolony ze sprzętu wybrałem się do punktu naprawy, gość pooglądał sprzęt i stwierdził "poślij pan do serwisu centralnego bo zdaje się była akcja serwisowa na te matryce" Ściągnęłem formularz wypisałem  spakowałem aparat i posłałem do Warszawy. Bez gwarancji, bez rachunku. Wiecie jak się skończyło ? Dostałem nowego POWERSHOTA 5IS bo nie mieli matryc do "jedynki" z przeprosinami do CANION POLSKA.

To się nazywa mieć gest.

Można ???????????

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego pierdo... głupoty. Potraktowali Cię bardzo ok. Nikt inaczej nie robi a cena 1100 zł za Range bardzo ok. Inni robią podobnie. Dwa razy na gwarancji reklamowalem suszarki żony przy Rowencie czekałem na serwis i po kilkunastu dniach mogłem wymienić na suszarkę w tej samej cenie lub dopłacić a wziąłem Philipsa i jak go reklamowalem to Pani w sklepie mówi, że Philipsa się nie wysyła i mogę od razu wziąć suszarkę w tej samej cenie lub dopłacić. Wziąłem ten sam model i doplacilem a dlatego , że gdyby padła w czasie gwarancji to znowu mam nową sztukę .


Pozdrawiam 
Marcin/kornel91 
 

Adriatica, Ball, Casio, Certina, Christopher Ward, Citizen, Deep Blue, Glycine, Hamilton, Longines, Nethuns, Orient Star, Oris, Phoibos, Zelos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam propozycję - pomogę Ci rozwiązać ten problem.

Kupię tego parszywego 9400 za te 580 złotych, a Ty sobie kupisz używanego Ryśka i będziesz szczęśliwy.

Pasuje? To pisz do mnie PW.


Myślę, że bez Słońca nie byłoby zegarów...  www.mojekrajobrazy.pl

Galeria zegarkowa: zegarekonline.pl/galeria/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

up

Trochę niepotrzebnie "czepiacie" się sharkkk3.

W takiej sytuacji na przykład firmy produkujące telefony wymieniają na model następny lub bardzo podobny dostępny

(LG wymienia G3 na G4 albo v10)

Do tego relacja ceny jest po ludzku nieuczciwa. Między 2013 a 2016 zadziało się w tym temacie bardzo dużo. A na zmiany ceny Klient nie ma żadnego wpływu i powinien gwizdać na zmianę wartości.

9200 się zepsuł, nie potrafią naprawić, wymieniają na 9300 czy 9400. Kropka.

Do tego jeszcze taka a nie inna komunikacja.

Co nie zmienia faktu, że jak coś to i ja za 580 wezmę tego 9400 :)

 

Kornel - poza LG (wiem) robi tak np Sony i robiła tak Nokia i pewnie masa innych firm.

I podejrzewam, że Casio też by tak zrobiło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak powinien działać serwis i porządną firma polecam poczytać o LEATHERMAN a konkretnie Militaria.pl(przedstawiciel na Polskę).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak powinien działać serwis i porządną firma polecam poczytać o LEATHERMAN a konkretnie Militaria.pl(przedstawiciel na Polskę).

 

No tak, ale Leatherman ma taką politykę, że wymienia stary nieprodukowany model na nowy bez dopłaty i Militaria.pl, dystrybutor, nie może zrobić inaczej. A nie wiemy jaką politykę wymian Zibiemu sugeruje Casio.


Screwback.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, najlepiej wszystko darmo dostać.

Powinni dać dwa Rangemany bez dopłaty i talon na MTG ^_^

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, najlepiej wszystko darmo dostać.

Powinni dać dwa Rangemany bez dopłaty i talon na MTG ^_^

Nikt nie chce nic za darmo.

Tylko widać jak niektóre firmy mogą dbać o klienta- da się?Da się!

W przywołanym już Leathermanie masz tak.

Kupujesz ich sprzęt w razie awarii wysyłasz na serwis(bez żadnych rachunków,faktur itp.) po maksymalnie 2 tygodniach dostajesz taki sam sprawny(w większości przypadków nowy) jeśli nie mają akurat takiego samego pytają czy mogą dac inny model o praktycznie takich samych parametrach(nigdy nie dają nic poniżej klasy tego co oddajesz).

Jak nie mają niczego podobnego dostajesz model o klasę wyższy bez żadnych dopłat itp.

I tak się zdobywa klienta :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętajcie to Polska a nie elegancja Francja, więc może i ja się podzielę swoimi spostrzeżeniami.

Zawszę jak korzystam z serwisów w obcych krajach to nikt z niczym nie robi problemów, albo bez gadania wysyła części, albo wymienia na nowy sprzęt ,a jeśli go nie mają już na stanie to dają model wyższy, natomiast jeśli korzystam z serwisów polskich to w 90% są problemy, nic się nie da załatwić na wstępie traktują mnie jakbym chciał coś wyłudzić lub ukraść ( 0 zaufania).


Choose Life.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Siewca
      Szukam kompletu wskazówek pasujących do Miyota 2115 (Hand size 70/120/17) może ma ktoś na zbyciu lub wie gdzie takie dostać (bez zakupów hurtowych).
      Potrzebuje je do zegarka Casio.
      Pozdrawiam
       
    • Przez Kacperer0
      Witam,
      Wie ktoś może co to za model?
      Jakiś czas temu znalazłem zegarek w szafce. Leżał tam kilka (jak nie kilkanaście) lat, dostałem go od taty na któreś urodziny. Pamiętam że był orginalny bo sam go w sklepie wybierałem.


    • Przez tromans
      Casio jeszcze z przed epoki g- shocka ( przynajmniej niektore) co funkcjonalnością wyprzedziły swoje czasy. Zegarki mierzące puls czy ciśnienie krwi. A może pilot do tv. Proszę bardzo. A aparat fotograficzny? Też jest. Odtwarzacz mp3 czy GPS.  Dyktafon czy notes elektroniczny. Jak najbardziej.  I to wszystko w latach 80 czy 90, kiedy komórek jeszcze nie było lub były  ale tylko do dzwonienia czy SMS. 















    • Przez Crach
      Witam serdecznie,
      w mojej okolicy nie mogę znaleźć żadnego zegarmistrza bądź osoby prywatnej, dlatego też uderzam w to miejsce.
      Posiadam Casio Duro i trzeba wymienić w nim baterię, jednak chciałbym mieć pełną pewność, że zegarek po takiej wymianie nadal będzie na poziomie WR 200M, a tego raczej w warunkach domowych sprawdzić się nie da.
      Przy okazji myślę również nad zmianą szkła na szafirowe, jednak zdecyduję się dopiero jeśli uda mi się znaleźć taką osobę.
      Całość chciałbym załatwić poprzez wysyłkę kurierem/paczkomatem, których koszty oczywiście pokrywam, a usługa ma się rozumieć będzie odpłatna.
       
      Pozdrawiam
    • Przez Humanista
      Witam, tydzień temu złapałem zegarkowego bakcyla i od tamtej pory ciągle przeglądam zegarki 😅 Wiem na pewno, że chciałbym kupić zegarek marki japońskiej, więc Casio/Seiko/Orient/Citizen. Mój rozmiar nadgarstka to 17 cm.

      Szczególnie w oko wpadły mi Casio z serii Edifice. Cieszą się dobrą opinią jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny. Co myślicie o tej ofercie EFV-100D?  https://zegarownia.pl/zegarek-meski-edifice-classic-efv-100d-2avuef 
      Podoba mi się ta niebieska tarcza. Ogólnie szukam w miarę możliwości niebieskich wariantów. Z bransoletą może nie ma szału, ale z taką ceną nie mam co wybrzydzać. Jest też wersja ze szkiełkiem szafirowym, tylko droższa o 150 zł i tylko z czarną tarczą https://zegarownia.pl/zegarek-meski-edifice-classic-efr-s108d-1avuef Myślicie, że warto zapłacić więcej dla samego szafiru? Rysuje się znacznie mniej, to fakt.
       
      Podobają mi się też Seiko 5, np. taka oferta: https://www.amazon.com/Seiko-SNK793-Automatic-Stainless-Steel/dp/B002SSUQF6 Trochę wyższa cena, ale jest dosyć fajny. 
      Orienty niestety już są dosyć drogie, podoba mi się Ray 2, ale to już trochę nie na moją kieszeń.
       
      Poza tym mam jeszcze taki guilty pleasure - zegarki szkieletowe. Wiem, wiem, są mało praktyczne, kiepski stosunek jakości do ceny i wszystkie budżetowe mają ten sam chiński mechanizm. Ale kurczę, nie mogę od nich oczu oderwać. Szczególnie kręci mnie ten Fossil ME3055 https://zegarownia.pl/zegarek-meski-fossil-grant-me3055 Szkielet, ale wciąż czytelny. Ale powiedzcie mi szczerze - warto w ogóle wydawać na to kasę, nie wyjdę na tandeciarza? Bo nie wiem, czy jak będę rozmawiać z kimś, kto chociaż trochę się zna na zegarkach, to mnie nie wyśmieje 😶 W końcu to trochę jak jeździć starą Hondą Civic bez maski...
       
      I jeszcze mam pytanie, czy jako początkujący powinienem ryzykować z kupnem używanych, np. na chrono24? czy tylko się sparzę i lepiej kupić w salonie? I czy macie jakieś polecane sklepy stacjonarne we Wrocławiu? Planuję przejść się do Time Trend w Magnolii i przymierzyć chociaż tego Casio, zobaczyć, czy ta bransoleta jest wygodna i czy dobrze na mnie leży. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.