Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Rekomendowane odpowiedzi

Co prawda moje pytanie nie dotyczy bezposrednio spraw zegarmistrzowskich, ale oswietlenie dla zegarmistrza jest wazne, a wiec pozwalam sobie w tym dziale je zadac.

Otoz chodzi o to, ze kupilem na wyprzedazy lampe LED'owa 600x600 i po podlaczeniu 230VAC lampa swieci pelna moca i jestem z niej zadowolony, ale chcialbym regulowac moc swiecenia tej lampy. Wydaje mi sie, ze MOZNA, ale nie jestem pewny jak?

W internecie nie moge znalezc zadnej informacji na ten temat, dlatego prosze kolegow, moze znajdzie sie ktos na tym forum i znajdzie dla mnie rozwiazanie.

Ponizej zdjecia

post-70347-0-68446700-1494951232_thumb.jpgpost-70347-0-19223700-1494951249_thumb.jpgpost-70347-0-05118100-1494951261_thumb.jpgpost-70347-0-28618200-1494951277_thumb.jpgpost-70347-0-06335000-1494951297_thumb.jpg

 

dziekuje i pozdrawiam

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jak podłączysz do zielonkawej kostki regulowany zasilacz 0d 1 do 10 V to będziesz miał regulację.


Piotr Ratyński

 

   Adhibe rationem difficultatibus. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mkuka

Myślę, że wystarczy  najprostszy zasilacz 12 V napięcia stałego i dzielnik rezysancyjny (z potencjometrem) aby z 12V otrzymać regulowane 1 do 10V.

Na próbę można wykorzystać jakąś bateryjkę, akumulator itp i sprawdzić czy sterowanie "zielonej kostki" przez dzielnik rezystancyjny zadziała. Np. wziąć 4 paluszki po 1.5V zrobić z nich 6V, dołączyć dwa szeregowo rezystory , np. po 2kohm każdy  i już mamy 3V dla zielonej kostki. A jak zadziała to kupić zasilacz 12V i zmontować regulowany dzielnik rezystancyjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kumite

bardzo ciekawy link, poczytalem, ale nie ma tam rozwiazan ze sie tak wyraze komercyjnych

 

@mkuka

tez myslalem o bateryjkach np. podlaczyc bezposrednio jedna bateryjke 1,5V lub 9V i zobaczyc efekt sciemniania

 

Ale musi byc jakis komercyjny regulowany ( np potencjometrem albo stykiem chwilowym ) sciemniacz od 1v do 10v DC

Nie moge znalezc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Bez rozpoznania walką nic nie wskórasz :) :

1. Weź miernik uniwersalny, może być najtańszy za 5 euro, ustaw na zakresie 20V większym jak 10V i zmierz napięcie między stykiem 0-10 a masą. Jeżeli jest tam napięcie rzędu 10V a podejrzewam, że jest, to znaczy, że statecznik ma rezystor podciągający czyli wewnątrz statecznika jest wytwarzane 10V i kierowane na zacisk sterujący przez rezystor tak by lampa świeciła maksymalnie.

2. Jeżeli tka jest jak w p.1 wystarczy dołączyć potencjometr rzędu 100kR. Ma trzy wyprowadzenia. Rotor "środkowy" zwierasz z jednym z bocznych styków potencjometru i dołączasz do masy czyli jednego ze styków a wolne wyprowadzenie do drugiego styku w zielonej kostce. Wraz z przestawianiem rotora potencjometru powinieneś uzyskać regulację. 

Jeżeli regulacja jest ale w małym zakresie to trzeba zmienić potencjometr na mniejszy np. 10kR.

4. 10V na stykach to maksymalna jasność, 0V zwarcie to wygaszenie.

5. Jeżeli na stykach zielonej kostki nie ma napięcia a to nie jest dobry niemiecki wyrób lecz chiński żart to będziesz musiał sobie nieco inaczej poradzić. Będzie potrzebna zielona dioda świecąca, najtańszy, najmniejszy zasilacz +12V i potencjometr 10kR. Zielona dioda ma to do siebie, że jej spadek napięcia wynosi rzędu 2.2V. Łączysz szeregowo diodę z potencjometrem jednym z bocznych styków, wyprowadzenie diody podłączasz do zasilacza +12V a drugie wyprowadzenie podłączasz do masy statecznika i drugiego bocznego (bieżni) wyprowadzenia potencjometru. Wyprowadzenie suwaka potencjometru łączysz z 0-10V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mkuka

1. Sądzę, że  w kostce nie będzie 10V. To jest sterowanie napięciowe, realizowane poprzez podanie zewnętrznego, sterującego sygnału  napięciowego , co np. umożliwia jednoczesną regulację wielu lamp.

2. Ten sposób regulacji jest określany jako regulacja 1-10V. Poszukaj raczej 'regulator 1-10V' albo 'sterowanie 1-10".

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zadaj  sobie pytanie jak to działa i przemyśl co chcesz zrobić.

Właściwie zgodnie z Twoją wstępną deklaracją powinieneś wyłączyć odpowiednią ilość LED.

A to można teoretycznie zrobić na kilka sposobów.

 

Postaraj się zdobyć schemat płytki sterownika  wtedy nie będzie zgadywania ;)

No i  pewnie najwygodniej będzie  zastosować sterowanie PWM, ale czy się da w tym układzie... nie wiem, bo nic nie jest doprecyzowane w temacie konstrukcji tej lampy.

Nie powinno się wierzyć, że jeżeli jest wyprowadzenie "sterowania" to cały układ jest zmontowany, a tylko niewykorzystywany.


Pozdrawiam Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PANOWIE!

W zielonej kostce nie ma napiecia. Propozycja kolegi @mkuka, ponizej

 

Regulator do źródeł światła z zasilaczami sterowanymi napięciem 1-10V. - DS9V.01/11 Simon 54 Premium - Biały

 

jest chyba tym rozwiazaniem, ktore potrzebuje, serdeczne dzieki

ale jest jedno ale, o ktorym napisal kolega @Mariusz

"Nie powinno się wierzyć, że jeżeli jest wyprowadzenie "sterowania" to cały układ jest zmontowany, a tylko niewykorzystywany​"

zobaczymy

dziekuje za pomoc i pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego by miało być napięcie w zielonej kostce ?

Jeżeli to ma być gotowa regulacja, to jest to wejście napięcia sterującego - jak napisał Piotr.

Tam ma być przetwornik A/C który w zależności od podanego napięcia będzie zmieniał "wypełnienie"... zakładając, że to w ogóle tak ma działać.

 

EDIT

 

Równie dobrze może być to sterowanie  temperaturą panela w granicach np 2700-7000 K  ;)

 

To jest taki  ?

http://shengfeng.en.made-in-china.com/product/uKfEUyJrjxRL/China-LED-Ceiling-Panel-Light-LED-Panel-Light-60X60-48W.html

 

Dziwnie postępujesz  :D  - to jakbyś pytał o zegar i pokazywał skrzynkę we fragmentach .


Pozdrawiam Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego by miało być napięcie w zielonej kostce ?

Jeżeli to ma być gotowa regulacja, to jest to wejście napięcia sterującego - jak napisał Piotr.

Tam ma być przetwornik A/C który w zależności od podanego napięcia będzie zmieniał "wypełnienie"... zakładając, że to w ogóle tak ma działać.

 

EDIT

 

Równie dobrze może być to sterowanie  temperaturą panela w granicach np 2700-7000 K  ;)

 

 

 

Wszystko sie zgadza.

Szukalem schematu tego drivera nawet na stronie Toshiby i ........nie znalazlem :( 

Bez schematu nasze rozwazania sa tylko mniej lub wiecej prawdopodobnym gdybaniem.

Patrzac na zdjecie drivera mozna sie zasugerowac, ze sterowanie tego drivera istnieje, ale czy fizycznie istnieje tego nie wiadomo. Poza tym, jezeli istnieje fizycznie to nie wiadomo czy steruje ono moca swietlna czy jak kolega #Mariusz wspomnial np. temperatura barwowa? Ja sadze, przynajmniej mam nadzieje, ze steruje moca swietla.

Jezeli na kostce nie ma napiecia, to sugeruje to, ze driver jest odbiornikiem i potrzeba podlaczyc go do zasilacza jak wszystko wskazuje, zasilacza regulowanego 0-10VDC czyli musze zrobic test ( o ktorym wspominalem wczesniej ) i podlaczyc pod zielona kostke bezposrednio bateryjke raz 1,4VDC a potem 9VDC, ale musze to zrobic na spokojnie, a nie na chybcika. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest taki  ?

http://shengfeng.en....-60X60-48W.html

 

absolutnie NIE, spojrz na driver i wszystkie etykietki

 

zrobilem test i go nie rozumiem

mianowicie podlaczylem bezposrednio bateryjke 1,41VDC do zielonej kostki i ... natezenie swiecenia panelu widocznie spadlo, zmierzylem prad poboru 0,9 mA

NIE uszkodzilem drivera :D

A nie rozumiem, bo po podlaczeniu bateryjki 9VDC, nie zauwazylem spadku mocy swiecenia.

Wszystko robilem na recznym "pajaku", a i tak prawie braklo mi rak :D

Jestem w kropce, jest to frustrujace, niestety

 

EDIT:

znalazlem tylko to w internecie

http://www.led-point.be/ecommerce/321/3/toshiba/21/dalle/208/led-panel-48w-4000k-600x600cm-ledeur00003a40/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego napisałem na samym początku :

"Najpierw zadaj  sobie pytanie jak to działa i przemyśl co chcesz zrobić."

 

Nie bardzo wiem czego nie rozumiesz.

Nie  należało podłączać bezpośrednio baterii, ale jak nie rozwaliłeś - OK.

 

Widać działa - jest jakoś zorganizowany przetwornik i rezystancja wejścia nie jest  mała.

Potrzebujesz napięcia 10 V... dla pewności lepiej 9 V stabilizowanego i układu jego regulacji.

Trudno powiedzieć jak zrobiono układ - czy regulacja będzie liniowa czy logarytmiczna.

 

Myślę, że układ jest tak skonstruowany ( bez  zamontowanej na nim regulacji ) by umożliwić  sterowanie wieloma takimi panelami z jednego źródła.

Możesz sobie zrobić układ sam w sposób banalny - pobór masz 90 mW teoretycznie do obliczeń - dopasowania PR .

Jasność świecenia będzie proporcjonalna do napięcia podanego na zieloną kostkę.

Odłączenie napięcia powoduje podanie max dozwolonego wypełnienia charakterystyki napięcia.

 

----------------------------------

A tak na boku -  trochę śmieszne to co napisałeś w kwestii mojego pytania czy taki   :D

Absolutnie  nie bo nalepka  ? 

Mnie chodziło o ideę działania.

 

A przy okazji  pokazała się nam różnica w cenach - w pierwszym wypadku najwyraźniej producent a w drugim sprzedawca detaliczny. - ale przebitka !

No i ten od producenta ma regulowaną  barwę, co powoduje  wg mnie olbrzymią różnicę.

Używanie monochromatycznego światła to smutna ostateczność wg mnie.

Jak dla mnie 2700K jeszcze jest do wytrzymania - powyżej 2900K mój wzrok nie toleruje na dłuższą metę.

4000K u Toshiby to jak świetlówki za czasów PRL... ale różnie ludzie mogą tolerować długość fali, więc  każdy pewnie będzie to odbierał inaczej.

 

 

EDIT

Sprawdź może jakie masz napięcie  wychodzące na panele  LED z zasilacza  ;)


Pozdrawiam Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Mariusz

Szanowny Kolego, z calym szacunkiem, ale:

1. Juz w pierwszym poscie dokladnie napisalem o co mi chodzi. Powtorze: chce regulowac moc tej lampy.

2. Napisalem takze moze niezbyt wyraznie czego nie rozumiem. Powtorze:

    a) do zielonej kostki nic nie podlaczylem - lampa swieci pelna moca

        do zielonej kostki podlaczylem bezposrednio bateryjke 1,4VDC - lampa stracila pelna moc swiecenia

    c) do zielonej kostki podlaczylem bezposrednio bateryjke  9VDC - nie zauwazylem, aby moc swiecenia sie zmienila, a powinna wg mnie swiecic

        bardzo malo albo wcale

        I tego nie rozumiem!

3.Piszesz, ze mam pobor mocy 90mW. Czy mozesz mi to jakos pelniej wyliczyc ? Bo ja niestety nie potrafie :(

4. A tak na boku - to co napisalem to wcale nie bylo smieszne a bylo konkretne, poniewaz ja uwazalem, ze rozmawiamy o konkretnym driverze,

    konkretnego panelu LED, a nie o jakims tam podobnym !

    Chyba wszyscy skadinad wiemy, ze PRAWIE robi wielka roznice :D , a idea dzialania ( np. regulacja mocy swiecenia lampy ) moze byc

    realizowana w rozny sposob.

5. Piszesz o napieciu wychodzacym z zasilacza na LEDy. To chyba nie ma na razie znaczenia, chodzi nam przeciez o regulacje mocy swiecenia.

    Na zdjeciu widac, ze sa tam dwa obwody LED.

 

pozdrawiam kolege

 

PS. Niestety, nic nie pchnalem do przodu rozwiazania problemu regulacji mocy swiecenia tego panelu :(

 

@Ritter

podoba mi sie podejscie kolegi do sprawy

 

tez pozdrawiam kolege

i pozdrawiam takze kolegow ktorzy sie wypowiadali w temacie a takze tych ktorzy tylko czytali :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym Andrzeju, że Tobie wydaje się, że to co napisałeś było konkretne.

 

Jak zauważyłeś w innych panelach można zmieniać intensywność przez PWM, ale też można zmieniać barwę.

 

To też pewnie będzie zmiana mocy ( choć nie mam pewności jak to jest realizowane ).

O którą regulację Ci chodziło ?

 

A napięcie  prosiłem byś zmierzył po to, by ew zamiast osobnego zasilacza można się było podeprzeć istniejącym.


Pozdrawiam Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przesylam jeszcze jedno zdjecie

 

post-70347-0-32249900-1495559906_thumb.jpg

 

jak widac mimo, ze lampa byla zrobiona w Chinach to jednak Toshiba zadbala o jakosc.

Wydaje mi sie, ze lampa jest jak na rozwiazania elektroniczne stara konstrukcja i byc moze sterowania PWM nie zastosowano . Nie wiem.

Sugerujesz, aby napiecie do sterowania zielona kostka wziac z plytki drukowanej? To nie jest glupi pomysl.

A moze mozesz mi wytlumaczyc, dlaczego panel nie reaguje w sposob widoczny na podlaczenie bateryjki 9VDC?

 W kazdym razie dziekuje Ci za zainteresowanie tematem i udzielanie odpowiedzi

 

pozdrawiam

 

Niestety nie mam teraz zbyt duzo czasu, aby tym panelem sie zajac w sposob ciagly.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Zlituj się, nie rozbieraj skomplikowanych urządzeń ;) . Z tego zupełnie nic nie wynika, wierz mi. Jedyne co możesz zdziałać to trwale je unieczynnić przy okazji zaliczając serię jakże ożywczych elektrowstrząsów.

 

Drobna uwaga do schematów poniżej. Statecznik LED został zakreślony niebieską linią przerywaną. To tam gdzie nie grzebiemy bez potrzeby.

 

Gdyby było to dobre niemieckie urządzenie zawierałoby rezystor R1 podłączony między wewnętrznym napięciem pomocniczym +12V a zaciskiem sterującym 1-10V. Ten podciągając napięcie sterujące umożliwiałby proste sterowanie potencjometrem tak jak jest to zapisane na na prawym schemacie.

Jest to jednak chiński żart  ;) bez rezystora R1 jak na lewym rysunku. Sprawa wydaje się beznadziejna a przynajmniej trudna  :) . Aby dodać regulację 1-10V należy dodać potencjometr regulacyjny zasilany ze źródła napięcia możliwie bliskiego maksymalnemu sterujacemu  10V. Biegunowość źródła sterującego ma znaczenie. Dlatego minus baterii zasilającej potencjometr  został połączony z masą sygnału sterującego (GND).

Próby z bateriami mogły okazać się porażką z dwóch powodów. Ktoś przezornie na rynek niemiecki wlutował złącze ale nie wlutował zworek łączących je z resztą układu :) . To czyni układ głuchym jak pień na wszelkie próby sterowania. Kiedyś było to niemożliwe ale teraz jest coraz bardziej prawdopodobne. Nie będę pisał dlaczego tak jest bo to sprawa polityczna i znowu mi wytną posta  :)

Drugi powód jest zupełnie niezależny od poglądów politycznych, to fizyka. Krzywa sterowania wydajnością LED nie jest linią prostą. Dlatego lepszy jest potencjometr z płynną regulacją napięcia wyjściowego jak podłączenie dwóch ogniw dla próby. Gdy zmieniasz nastawy potencjometru to dopasowujesz wartość strumienia świetlnego do swoich upodobań oraz potrzeb i nie interesujesz się specjalnie tym jakie jest akurat napięcie na suwaku potencjometru ani czy ona ma charakterytykę typu A, B czy C oraz jaką ma dioda LED? Na potencjometrze o liniowej charakterystyce w zakresie 8-10V możesz mieć niewielkie zmiany strumienia. Poniżej tej wartości czyli 8V zacznie szybko zanikać. Może być inaczej bo sterownik może zawierać linearyzator charakterystyki sterowania?

 

Narysowałem to dosyć dziwacznie gdyż zwykło się rysować masę na dole a zasilanie na górze schematu. Zrobiłem tak z premedytacją bo chiński geniusz właśnie tak zaprojektował płytkę i podłączenie złącza. 

Potencjometr rzędu 10kR możesz wygrzebać z radioodbiornika, nawet takiego dodawanego do chrupek śniadaniowych. Gdyby były problemy to je opisz. Postaram się pomóc.

 

 

post-29981-0-10580900-1495568558_thumb.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Andrzeju  - tak "na oko" to jest PWM  ;)

Ritter ma oczywiście rację w tym co pisze, ale mamy różne podejście.

 

Nie wiem(y) do czego chcesz używać tę lampę/panel.

Moje podejście jest takie : co z tego można fajnego zrobić.

Ritter ogranicza się do prawie suchej odpowiedzi na  podstawowe pytanie  - jak regulować moc świecenia.

Prawie, bo przy okazji ostro  (wg mnie) atakuje  " chińszczyznę" sugerując wyższość niemieckiej produkcji  ;)

Nie wspomina, że niemiecka produkcja  i tak zapewne będzie się opierała na  " chińskich" częściach :D

 

By się tym bawić trzeba choć ogólnie rozumieć, wiedzieć jak to działa i to sugerowałem.

Do tego trzeba wiedzieć co to jest napięcie skuteczne. Jeżeli wiesz i rozumiesz to OK.

 

Jeżeli zmniejszysz napięcie  szczytowe prawdopodobnie będziesz zmieniał barwę świecenia, czyli to  co określają "temperaturą".

Jeżeli będziesz tylko zmieniał długość impulsu temperatura/ barwa się nie zmieni.

W obu wypadkach  napięcie skuteczne zostanie obniżone, ale w inny sposób.

 

Jeżeli nie chcesz zmieniać barwy Ritter napisał wszystko co trzeba i nie ma co bić piany

 

EDIT - a jeszcze co do 9V - daje widocznie pełne wysterowanie, a bardziej prawdopodobne - zmienia, ale nie widzisz, bo zmiany są zbyt małe.

Nie umiem powiedzieć w jakich granicach napięcia będzie występowała widoczna , interesująca Cię zmiana - to można sobie ustawić  w zależności od konstrukcji układu prawie dowolnie.

Jeszcze raz powtórzę - zmierz napięcie na wyjściu zasilacza do LED i jeżeli możesz to najlepiej miernikiem "analogowym" ;)


Pozdrawiam Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Ritter & @Mariusz

Dziekuje Wam za zainteresowanie i mam nadzieje, ze dotrwacie ze mna do konca znaczy sie do rozwiazania problemu regulacji mocy swiecenia tego panelu LED'owego.

 

"Zlituj się, nie rozbieraj skomplikowanych urządzeń ;)"

napisal kolega @Ritter, ale ja lubie "czarne skrzynki", kiedy nie wiadomo jak otworzyc, co sie w nich znajduje i na koniec jak one dzialaja :D

wylaczam wszelkiego typu niewybuchy, niewypaly i tym podobne 

poki co zamowilem, bo niestety nie bylo na polce, dobry 10 cio obrotowy potencjometr 10kOhm, bede go mial w przyszlym tygodniu

ponizej pare nowych zdjec

post-70347-0-87018400-1495633941_thumb.jpgpost-70347-0-60081200-1495633961_thumb.jpgpost-70347-0-24387200-1495633982_thumb.jpgpost-70347-0-17293000-1495634008_thumb.jpgpost-70347-0-25732200-1495634031_thumb.jpgpost-70347-0-84655500-1495634054_thumb.jpg

 

Chyba musimy podac odpowiedni sygnal na wejscie ukladu U455 jest to chyba TI ( Texas Instrument ) M393 2BA, niestety nie znalazlem schematu

jedyne co znalazlem to to co ponizej:

 

http://www.alldatasheet.com/view.jsp?Searchword=M393

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A gdzie szukałeś ?

 

Na  elenota.pl  się  takie rzeczy sprawdza

 

http://www.elenota.pl/datasheet-pdf/49326/Texas-Instruments/LM393A

 

Ale ja bym nie grzebał w układzie aż tak głęboko - nie zdecydowałeś czy chcesz zmieniać barwę, czy nie. :rolleyes:

Do czego tego chcesz używać ?


Pozdrawiam Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Czas podlansować nowe wzorce ;) .
Statecznik do diod LED jest dosyć złożonym urządzeniem. Na rynek niemiecki obowiązują określone normy np. CE a nie C E. Ta przerwa między C i E ma zasadnicze znaczenie. Jeżeli jest, oznacza to ni mniej ni więcej China Export :) a to robi sporą różnicę w stosunku do niemieckiego, przepraszam zjednoczonoeuropejskiego certyfikatu CE.
Zasilacze diod LED podobnie jak laserów półprzewodnikowych nie stabilizują napięcia pracy lecz prąd pracy i dlatego pomiary jak zasilacza uniwersalnego nie mają większego praktycznego sensu.
Biała dioda LED to tak naprawdę ultrafioletowa dioda LED z luminoforem fosforowym. Dlatego zmiana strumienia UV pobudzającego luminofor nie ma specjalnie wpływu na zmianę barwy. Tej należy dokonać na etapie zakupu lampy. Podpowiem im luminofor diody jest bardziej wpadający w koler ciemno żółty, pomarańczowy tym niższa temperatura barwowa światła, bardziej cieplejsze. Jasnocytrynowy odpowiada ~6000K czyli tyle ile na plaży w pogodny dzień.
Jeżeli jest konieczny wpływ na temperaturę barwową wtedy trzeba użyć diod LED RGB, które nie mają luminoforu. Za to potrzebuja trzech stateczników, regulatorów dla każdej barwy oddzielnego.

 

Tutaj jest nota katalogowa układu przetwornicy sterującej bezpośrednio diodami:

www.richtek.com/assets/product_file/RT8482/DS8482-02.pdf

 

Wynika z niej, że podanie na nogę nr 9 ACTL napięcia z zakresu 0.2V-1.2V reguluje jasnością. Co ciekawe, a to niespodzianka :) , akurat w tym miejscu nie ma elementu R406, który zapewne by był gdyby ktoś przewidział regulację. Wystarczy 1.2V wzmocnić po drodze między złączem a RT8482 tak z 8 razy by wszystko się całkiem dobrze zgadzało.

Jedyna szansa na połączenie może leżeć gdzieś pod spodem w przelotce między warstwami laminatu ale to da się najpewniej określić za pomocą miernika.

Ogólnie sesja z ożywczymi elektrowstrząsami powinna być następnym etapem gdy molestowanie sygnałami właściwego złącza nie przyniosło spodziewanych rezultatów.

Potencjometr wieloobrotowy to lekki przerost formy nad treścią. No chyba, że lubisz kręcić gałką jak w starym radioodbiorniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli sygnal podany na zielona kostke steruje wzmacniaczem operacyjnym M393 TI , ktory pracuje nie wiem w jakim ukladzie aplikacyjnym ale steruje przetwornica sterujaca LED'ami a zbudowana na RT8482 ?

 

Zalezy mi przede wszystkim na regulacji mocy swiecenia, poniewaz chce zrobic podswietlany stol - wymiary panelu 600x600 sa dla mnie optymalne - ktory chce wykorzystywac do robienia zdjec mechanizmow i czesci zegarowych.  4000K, to zaden problem bo w razie czego w aparacie moge dokonac korekcji balansu bieli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna strona i zapomnę o czym był temat...  :D  To podłączenie regulowanego napięcia do zielonkawej kostki zmienia jasność świecenia lampy, czy nie?


Piotr Ratyński

 

   Adhibe rationem difficultatibus. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.