Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Ritter

Temat był o tym jak zmusić sterownik wykonany w PRC w standardzie C E do pracy w warunkach europejskich w standardzie CE? Jak już wspomniałem bez "razwiedki bajom" niczego nie da się przewidzieć. Jak będzie trezeba to podlansuję jeszcze kilka sposobów sterowania takim czymś. Do tego czasu magiczna zielona kostka pozostanie nieodgadnioną tajemnicą.

LM393 to komparator a nie wzmacniacz i w szanującej się inżynierii nie zamienia się ich przeznaczeniem. Tak czynią ludzie wystarczająco wyedukowani by znać między nimi różnicę. Bez schematu ideowego statecznika  to jedynie zgadywanie.  Dlatego przyjąłem tak luźną formę opisów.Nie mam zielonego pojęcia po co użyto LM393. Mógłbym go użyć w tym układzie przynajmniej do 3-4 funkcji i nie odgadnę, którą zaimplementowano?

Z doświadczenia opartego na rozróżnianiu CE i C E, zdjęć i opisu wynika, że jest to chiński żart i trzeba będzie wywrzeć na nim swą wolę by to chciało sensownie działać. Równie dobrze mogło być tak, że małe żółte rączki miały za dużo płytek uniwersalnych z oznaczeniami analogowego sterowania i tak się złożyło, że trzeba było dopełnić kontener płynący do Europy wersją ze sterowaniem PWM. Nic trudnego, wystarczy w jednym miejscu dodać kilka elementów a w drugim ująć.

 

Do precyzyjnego obrazowania małych zegarmistrzowskich detali nieoceniony jest zwykły płaski skaner. Wymaga jedynie przeróbki pokrywy na coś w rodzaju pudełka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Ritter

 w sumie masz racje. Komparator to specyficzna odmiana wzmacniacza operacyjnego pracujacego w jednym z dwoch stanow H lub L na wyjsciu.

 

A ten pomysl z plaskim  skanerem podoba mi sie i napewno go sprobuje.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do precyzyjnego obrazowania małych zegarmistrzowskich detali nieoceniony jest zwykły płaski skaner. Wymaga jedynie przeróbki pokrywy na coś w rodzaju pudełka.

Pod warunkiem, że one, te detale, tez są w miarę płaskie. Wada, że nie można ustawić ostrości tam gdzie się chce i przy detalach takich bardziej trójwymiarowych to co chcemy pokazac jest zazwyczaj nieostre. Nieoceniony jest dopiero mikroskop-kamera USB, chociaz tez nie idealny


Piotr Ratyński

 

   Adhibe rationem difficultatibus. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(...)

Zalezy mi przede wszystkim na regulacji mocy swiecenia, poniewaz chce zrobic podswietlany stol - wymiary panelu 600x600 sa dla mnie optymalne - ktory chce wykorzystywac do robienia zdjec mechanizmow i czesci zegarowych.  4000K, to zaden problem bo w razie czego w aparacie moge dokonac korekcji balansu bieli.

 

Chyba  wyobraźnia mi szwankuje. :(

Stół podświetlany do zdjęć mechanizmów ?

Dla mnie słowo "podświetlany" sugeruje oświetlenie " od tyłu" - może do materiałów transparentnych by się nadawało, choć  ta monochromatyczna charakterystyka oświetlenia...

Mechanizmy uważam za mało  transparentne ;)

 

Andrzeju  - komparator to urządzenie porównujące z informacją na wyjściu o efekcie porównania.

Jak jest  zrobiony w środku to inna sprawa. Wg mnie nie należy zawężać określeń ogólnych do konkretnych przypadków.

Komparator to  wg mnie pojęcie ogólne.

 

Zmiana barwy to też pojęcie ogólne.

Można chcieć zmieniać barwę w różnych granicach - np chcieć uzyskać zakres od podczerwieni do UV.

Nie o takim zakresie myślałem, ale tego nie napisałem licząc na domyślność.

Co można zrobić - jak zmienić, czy o ile zmienić - dyskusja  jest bez sensu - są wykresy, wystarczy sprawdzić.

 

Co do samego robienia zdjęć mechanizmów/części - zgadzam się z Piotrem - mikroskop-kamera USB.

Mam i czasami używam - rzadziej do zdjęć, choć robi się to  jednym kliknięciem, częściej by się dobrze przyjrzeć.

 

 

I to chyba tyle  ;)


Pozdrawiam Mariusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No moze nie tyle chodzi mi o stol podswietlany co o swiecacy blat stolu. Wiem, ze obydwaj lubicie precyzyjnie sie wyslawiac, zreszta ja tez :) , ale od czasu do czasu z jakichs powodow ja zatracam, znaczy sie jasnosc wypowiedzi :( . Nie mam doswiadczenia w uzywaniu takiego stolu, bo go nie mam, ale zauwazylem, ze potrzebuje niekiedy podswietlic mechanizm od dolu zwlaszcza ten z pelnymi plytami  i to nie pelna moca, stad ta potrzeba tej regulacji.Bede mial stol bede wiedzial wiecej praktycznie nie teoretycznie. :D .

 

"Komparator po  wg mnie pojęcie ogólne"

Dobrze, ale wzmacniacz operacyjny jest pojeciem bardziej ogolnym. Majac wzmacniacz operacyjny mozna z niego zrobic komparator, ale majac komparator nie mozna juz zrobic z niego wzmacniacza operacyjnego , mimo tego , ze przeciez komparator jest specyficzna odmiana wzmacniacza operacyjnego :D ​.

No dobra, koniec bo wyjdzie z tego maslo maslane.

 

Co do zmiany barwy swiecenia jak wczesniej wspomnialem na razie mnie to nie interesuje.

 

Co do robienia zdjec z duzym powiekszeniem to tez uzywam mikroskopu optycznego, ale dolaczam do niego lustrzanke Nikon'a ( bo taka mam ), a nie kamere USB.

Wypowiadalem sie juz gdzies na ten temat i stad np wiem, ze kolega Piotr ma lepszy mikroskop optyczny od mojego :( ​, ale moj do moich zastosowan mi w zupelnosci wystarcza :D ​.

 

Co do robienia zdjec przy uzyciu plaskiego skanera nigdy tego nie robilem, prawdopodobnie nie bedzie to dla mnie uzyteczne, ale sprobuje dla doswiadczenia. Widzialem gdzies, kiedys osoby, ktore robily sobie selfie takim skanerem :) ​.

 

pozdrawiam kolegow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płaski skaner jest całkiem przydatny. Raczej taki z podświetlaniem lampą neonową, nie LED. HP 3310:

70dd96b9a34aba9d.jpg


Pozdrawiam

Piotr

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płaski skaner jest całkiem przydatny. Raczej taki z podświetlaniem lampą neonową, nie LED. HP 3310:

 

Są też skanery 3D i są jeszcze bardziej przydatne, ale myślę, że nie o to chodzi. :)

 

Mnie to wychodzi tak:

 

post-859-0-42347900-1495739919_thumb.jpg


Piotr Ratyński

 

   Adhibe rationem difficultatibus. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie tak samo wychodzi zdjecie robione skanerem plaskim jak koledze Piotrowi Ratynskiemu, dlatego tez nie bede go tutaj zamieszczal.Ze tlo jest szare to nic, jest to kwestia tego, ze skaner nie byl szczelnie zamkniety i swiatlo boczne dochodzilo z trzech stron. Problem ten mozna rozwiazac poprzez zastosowanie pudelka, o ktorym mowil kolega Ritter. Ale glebia ostrosci ?

Natomiast zdjecie przedstawione przez kolege Taranta jest bardzo interesujace. Czy mozna otrzymac informacje jak zostalo ono zrobione?

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bez wieka. Od góry było ciemne tło - ciemny pokój. Podobny efekt dawała np koszulka ;)  Rzecz w tym, ze ten skaner ma dość dużą głębię ostrości. Kosztował nadto 150 złotych. Wygrzewanie świetlówki trwa ponad minutę. Ma też przystawkę do slajdów. Wadą jest nieszczelna obudowa. Można ją jakoś pouszczelniać  albo co jakiś czas zdejmować szybę i ją czyścić (HP świadomy feleru zamieścił na swojej stronie instrukcję rozbierania !). Natomiast fatalne skany robią tanie skanery oświetlane monochromatycznymi LEDami. Tania matryca z procesorkiem robi jakieś pokrętne interpolacje i zdjęcia w dużej rozdzielczości są paskudne. W każdym razie te z nowych HP. 


Użycie pokrywy generuje zakłócające obraz cienie.

e5407521d77d0e28.jpg


Pozdrawiam

Piotr

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Tarant

Dziekuje za poszerzenie mojej wiedzy, ale ja jednak pozostane przy mojej lustrzance z odpowiednia organizacja oswietlenia fotografowanego przedmiotu.

Wlasnie do tego potrzebuje panel LED'owy z regulacja mocy swiecenia.

 pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Z pobieżnych obliczeń wynika, że dla kwadratu o boku 600mm wystarczyłaby nawet taśma LED 12V dla bocznego podświetlenia płyty akrylowej 6-8mm. Taśma LED sprzedawana jest na metry i można dokupić nawet zasilacz z pilotem.W przypadku podświetlenia od spodu zalecałbym dodać folię albo tkaninę rozpraszającą światło gdyż jej brak może nie będzie widoczny gołym okiem ale wyjdzie na zdjęciach gdy LED-y nie będą we właściwej odległości oraz rozmieszczenia od akrylowego ekranu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Ritter

o tasmach LED teraz wcale nie mysle, musze jakos zakonczyc problem regulacji tego panelu co mam, ale takze myslalem o jakiejs tkaninie rozpraszajacej, ale bede kombinowal z tym pozniej, poki co czekam na zamowiony przeze mnie 10 obrotowy potencjometr 10kOhm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy,

problem ze sterowaniem jasnoscia swiecenia tego panelu LED jest rozwiazany.

Niniejszym chce powiedziec, ze kolega @Ritter juz w poscie #7 tego tematu prawidlowo nie tylko ocenil sytuacje, ale takze doradzil wlasciwe rozwiazanie. Brawo. Dziekuje.

Pokrotce powiem tak. Na wejscie sterujace drivera, zielona kostka ( dwojnik ) mozemy podlaczyc albo rezystancje z zakresu 0 - nieskonczonosc Ohm albo napiecie stale 0-10VDC i NIE uszkodzimy drivera!

A teraz musze przyznac sie do popelnionego bledu: na zielonej kostce JEST napiecie stale jezeli podlaczymy driver do napiecia zasilania 230VAC, a napisalem, ze go nie ma, bo go niebylo, a to dlatego, ze w ferworze "walki" zapomnialem podlaczyc driver do zasilania 230VAC. Przepraszam, ze wprowadzilem w blad. :( 

Gdy otrzymalem zamowiony potencjometr 10-o obrotowy 10kOhm polaczylem go szeregowo z wlacznikiem/wylacznikiem ON/OFF i podlaczylem do zielonej kostki.Gdy panel swiecil pelna moca podlaczylem wlacznikiem 10kOhm i panel stracil skokowo za duzo jak dla mnie  na mocy swiecenia. Dalsze zmniejszanie rezystancji powodowalo zmniejszanie sie mocy swiecenia panelu, az wreszcie, gdy wiszaca na zielonej kostce rezystancja byla rzedu 400Ohm'ow zaczelo sie migotanie swiecenia panelu, a przy zwarciu 0Ohm panel zgasl.W zwiazku z tym zamowilem nastepny potencjometr tym razem 50kOhm. Sytuacja poprawila sie diametralnie. 50kOhm'ow na zielona kostke powodowalo akceptowalny przeze mnie spadek jasnosci swiecenia panelu, dalej regulacja przebiegala jak z potencjometrem 10kOhm. I teraz nie wiem, czy znow zamowic i czekac na potencjometr 100kOhm czy nie. Jeszcze nie zdecydowalem.

Teraz musze zbudowac stol, ktorego blatem bedzie omawiany panel LED, a potem zaczne go uzywac przy robieniu zdjec mechanizmow i wtedy w sposob eksperymentalny dowiem sie na ile on bedzie mi uzyteczny. Oby byl! :) 

 

Poki co dziekuje wszystkim kolegom za opinie i wsparcie.

pozdrawiam

 

P.S. czyli jest to jednak dobry niemiecki wyrob mimo tego, ze wyprodukowany w Chinach. :D 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Tym czasem najlepiej wstrzymać zakup  docelowego potencjometru. Zrób stół, wtedy po złożeniu części mechanicznej dostosujesz ustawienie minimalne jasności i będziesz wiedział jakiej wartości rezystor należy dodać w szereg z potencjometrem i jakiej wartości ma być docelowy potencjometr? LED nie powinien pracować w zakresie migotania, przynajmniej nie z tego typu sterownikiem czyli na dzień dobry należałoby z potencjometrem szeregowo połączyć rezystor 1-2kR.

Zmierz na potencjometrze, zielonej kostce napięcie w czasie regulacji. Może być tak, że masz napięcie rzędu 8V dla największej rezystancji a to może okazać się za niską wartością. LED-y mają procentowo spory udział charakterystyki świetlnej dla obszaru bliskiemu prądowi maksymalnemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stol prawie gotowy, regulacja jasnosci swiecenia panelu LED prawie gotowa

i pierwsze zdjecie na "chybcika" zrobione, modelem jest wahadlo, poniewaz w tym temacie byly pokazywane zdjecia wahadel

ponizsze zdjecie jest oryginalne tzn bez zadnej ingerencji software'owej

 

post-70347-0-80991100-1497213695_thumb.jpg

 

a teraz to samo zdjecie, ale z lekkim retuszem

 

post-70347-0-48518200-1497213743_thumb.jpg

 

jestem zadowolony ze stolu, bedzie mi przydatny do robienia zdjec, a o to mi chodzilo

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Piotr Ratynski

Dziekuje

I jeszcze jedno zdjecie

post-70347-0-61715900-1497378908_thumb.jpg

 

1. zdjecie "czyste", bez ingerencji software'owej

2. szybko zrobione

Budujac ten stol chodzilo mi o to, aby przedmiot fotografowany byl na bialym bialym tle, nie mial cienia i wygladal jak w rzeczywistosci ( tutaj trzebaby zdefiniowac, co to znaczy wygladal jak w rzeczywistosci :D , ale to juz inny temat ).

 pozdrawiam

 

P.S. Bardzo mnie ogranicza i denerwuje ten automat na forum, ktory w nieprzewidywalny przynajmniej dla mnie sposob zmniejsza "wage" zdjecia

zdjecie powyzej automat ograniczyl do 29kB :angry:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak zdecydowalem sie na zastosowanie potencjometru 100kOhm, poniewaz przy potencjometrze 50kOhm, skokowy spadek mocy oswietlenia po podlaczeniu potencjometru 50kOhm mnie denerwowal :) . Przy zastosowaniu potencjometru 100kOhm nie ma raptownego chocby minimalnego spadku mocy swiecenia panelu LED, regulacja jest plynna choc nieliniowa, ale mi to nie przeszkadza.Musialem czekac na potencjometr ponad 3 tygodnie, a wiec praca nad stolem sie troche opoznila.

Na zadjeciach ponizej gotowy stol, jedno zdjecie bez swiecacego blatu stolu a drugie ze swiecacym.

post-70347-0-24060500-1500143136_thumb.jpgpost-70347-0-06210600-1500143167_thumb.jpg

Zastosowalem jak widac:

a) wlacznik do podania 230VAC na driver.

B) wlacznik podlaczenia potencjometru do zielonej kostki.

c) potencjometr 100kOhm, 10-o obrotowy do regulacji jasnosci swiecenia panelu LED.

Ponizej nastepny efekt zdjeciowy z wykorzystaniam tego stolu. Juz wiem, ze bede musial nauczyc sie odpowiednio oswietlac fotografowany przedmiot ( obiekt ). Nie jest to latwe :( .

post-70347-0-99138000-1500143628_thumb.jpg

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Ekran w kształcie wycinka walca pracuje jako przesłona światła dziennego czy też jako rozpraszacz, na który podajesz część strumienia świetlnego ze stołu by uzyskać coś w rodzaju komory bezcieniowej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ekran w ksztalcie wycinka walca to byl moj pierwszy stol i rozpraszacz swiatla. Na czesc pozioma kladlem mechanizm, czesc pionowa sluzyla jako rozpraszacz swiatla. Z przodu na statywie lustrzanka i z dwoch bokow po jednym softbox'ie. Prawie wszystkie zdjecia, ktore zamiescilem tutaj na forum byly wykonane w tym ukladzie.

Teraz majac ten stol zwiekszylem swoje mozliwosci oswietlenia fotografowanych mechanizmow i ich czesci. Jak widac nie uzywam flash'a. Dzieki swiatlu stalemu widze jak oswietlam mechanizm, co jest bardzo wazne. Niezadlugo rozpoczne uruchamianie nowego zegara i zalezy mi na tym, aby tym razem dolaczone zdjecia byly lepszej jakosci technicznej, dlatego zajalem sie na powazniej fotografia i nie chodzi mi o fotografie artystyczna, ale techniczna.

 

jeszcze raz kolego @Ritter dziekuje za pomoc w zbudowaniu tego stolu

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.