Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość vitriol

Log dostępności sieci dla hosta - jak to zrobić?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość vitriol

Cześć,

Mam problem i będę wdzięczny za pomoc IT kolegów.

Od ok. tygodnia pojawiają się przerwy w dostępności neta. Czasem kilkusekundowe, czasem kilkuminutowe, o róźnych porach - nie ma zasady. Zaobserwowane na kilku urządzeniach.

Wifi pozostaje z pełnym zasięgiem, ale z opisem "brak dostępności do internetu" dlatego zakładam, że przerwy są po stronie ISP.

Jak przeglądamy internet prywatnie to jeszcze nie jest to wielki problem, gorzej jest jak pracujemy z domu bo każda taka przerwa wywala nas z firmowych VPN-ów i wszystkich firmowych aplikacji. Relogowanie jest irytującą stratą czasu.

 

Jak mogę zarejestrować ciągłość dostępności do sieci i godzinę (okres), w którym dostęp zanika?

Da radę to zrobić z poziomu komend Windowsa/Androida? czy możecie polecić jakiś program z taką funkcją?

 

Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vitriol

Wolałbym tego unikąć bo router jest w mało wygodnym miejscu i nie uśmiecha mi się siedzieć przy nim przez niewiadomy czas czekając czy wystąpi przerwa.

Ale możesz miec rację, żeby to sprawdzić. Wiesz jak zrobic loga host-router?

 

Edit: poza tym mamy dwa routery. Na parterze Router1 od ISP, później przez gniazdko wyprowadzenie na piętro do naszego Router2 (repeater).

Problem jest na parterze i na piętrze, więc zakładam, że problem może być w Router1 albo u ISP (?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyeliminowałaes router to ja bym to zgłosił do ISP, analizował będziesz jak oni nic nie znajdą a problem wciąż bedzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ISP = Orange?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vitriol

Nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj problem leży po ich stronie, rzadziej ale z czym też mam do czynienia  to urządzenia. Upierdliwe potrafią być TPlinki, Planety, a czasem Cisco. Router z routerem potrafi się gryźć. Najlepszym sposobem na szybkie stwierdzenie gdzie leży problem jest diagnoza po lanie zaczynając od routera nr2 a na ISP kończąc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyłącz dodatkowy router zobacz jak to działa.

Może obejdzie się bez drugiego. Ustaw główny router bardziej centralnie i zamontuj większą antenę albo kup taki który ma np. 3 anteny.

Ja miałem podobny problem i w obszarze gdzie był dodatkowy wzmacniacz sygnału (jakkolwiek go zwać) były problemy.

W pracy też był problem ze stabilnością bo były dwa routery.

 

Możesz potórzyć doświadczenie licealistek z Danii- posadź taką samą rzeżuchę w dwóch doniczkach w podobnym nasłonecznieniu, pierwszą blisko a drugą jak najdalej od routera i sprawdź jak rośnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Super propozycja.

To jeszcze dla pewności napisz gdzie zapisać plik i jak uruchomić skrypt.

Nawet jak zakładający temat wie to innym się na pewno przyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vitriol

Nie wiem na ile jesteś ogarnięty technicznie, ale ja bym to po prostu odpalił pinga i potem przegrepował logi. Jeżeli korzystasz z Windowsa to najlepiej stworzyć taki skrypt batcha:

 

@echo off

ping -t 8.8.8.34|cmd /q /v /c "(pause&pause)>nul & for /l %%a in () do (set /p "data=" && echo(!time! !data!)&ping -n 2 8.8.8.8>nul"

 

 

8.8.8.8 to adres publicznego DNS Google. Nazwij go powierzmy test.bat, odpal w ten sposób: test.bat > logs.txt

Zostaw na cały dzień i potem przeglądnij plik z logami, okresy kiedy będziesz miał w odpowiedzi komunikaty o upłynięciu czasu oczekiwania na odpowiedź serwera dadzą Ci informacje kiedy nie miałeś neta. Tylko tak jak mówię, najlepiej żeby ISP to sprawdził bo równie dobrze może router wifi mieć problemy.

 

Jest też programik który robi  dokładnie to samo tylko ładniej wygląda, ale kosztuje 9 euro: https://netuptimemonitor.com/

 

Z tak jasną instrukcją trudno nie ogarnąć, dzięki:)

Zrobiłem copypasta, połączenie przez wifi z Router1 i skrypt zwraca 'Request timed out',... ale net jest.

15:03:31,05 Pinging 8.8.8.34 with 32 bytes of data:
15:03:35,02 Request timed out.
15:03:40,02 Request timed out.
15:03:45,02 Request timed out.
15:03:50,02 Request timed out.
15:03:55,02 Request timed out.
15:04:00,02 Request timed out.
15:04:05,02 Request timed out.
15:04:10,02 Request timed out.
15:04:15,02 Request timed out.
15:04:20,02 Request timed out.
15:04:25,02 Request timed out.
15:04:30,02 Request timed out.
15:04:35,02 Request timed out.
15:04:40,02 Request timed out.
15:04:45,01 Request timed out.
15:04:50,01 Request timed out.
15:04:55,01 Request timed out.
15:05:00,01 Request timed out.
15:05:05,01 Request timed out.
15:05:10,01 Request timed out.
15:05:15,01 Request timed out.
15:05:20,01 Request timed out.
15:05:25,01 Request timed out.
15:05:30,01 Request timed out.
15:05:35,01 Request timed out.
15:05:40,01 Request timed out.
15:05:45,01 Request timed out.
15:05:50,01 Request timed out.
15:05:55,01 Request timed out.
15:06:00,01 Request timed out.
15:06:05,01 Request timed out.
15:06:10,01 Request timed out.
15:06:15,01 Request timed out.
15:06:20,01 Request timed out.
15:06:25,01 Request timed out.
15:06:30,01 Request timed out.
15:06:35,01 Request timed out.
15:06:40,01 Request timed out.
15:06:45,01 Request timed out.
15:06:50,01 Request timed out.
15:06:55,01 Request timed out.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vitriol

Ok, działa :) Dziękuję @nicon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vitriol

Mam 3 mega logów:) Próbkowanie co sekundę, wczoraj od 15ej do 21ej na wifi, dzisiaj od 12ej do 22ej na kablu.
Od 17ej celowo torrentowałem ten sam plik. Dla lepszej prezentacji 'timedout' pokazuję na czerwono jako wartość (-3000).
Na wifi pojawiało się dużo więcej pingu 50-3000, które na kablu praktycznie nie występują.

Wczoraj 51 przerw, dzisiaj 67.

 

6UMiA4e.jpg

VmN8avM.jpg

Waszym zdaniem - ilość 'timedout' jest akceptowalna dla sprawnego, niebiznesowego łącza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vitriol

Tak, Router1 to ten od ISP.

Dwa różne VPNy wywala na dwóch laptopach, plus przerwy w necie są też dwóch innych (prywatnych) laptopach i dwóch androidach.

To ciekawe co mówisz o 3-sekundowych odpowiedziach, na wifi średnia wartość to 149ms, na kablu 28ms.

Cóż, chyba mam nie najlepszego dostawce <_< .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vitriol

Tak UPC miałem na starym mieszkaniu i wiem, że są spoko. Przeprowadziłem się i w nowym budynku jest tylko jeden provider, niestety nie UPC.

Przyjął zgłoszenie, ponoć naprawił to zobaczymy :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.