Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Gość whateverr717

Ankieta

Rekomendowane odpowiedzi

Gość whateverr717

Dzień dobry,

 

Jestem studentką Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego i staram się zebrać dane dotyczące zegarków luksusowych. Poniżej umieszczam link z ankietą, która pomoże mi napisać pracę licencjacką. Ankieta zajmie kilka minut. Z góry dziękuję za pomoc.

 

profitest.pl/s/10469/NHOE19jfjpgMiuhO

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo trudne do zdefiniowania określenie -podstawowy zegarek marki. :(


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość whateverr717

Bardzo trudne do zdefiniowania określenie -podstawowy zegarek marki. :(

Tak, wiem. Jednak na potrzeby badania musiałam to bardzo zawęzić. Nie jestem w stanie wymienić wszystkich cech danego zegarka przy tak wielu markach. W tym przypadku badam stosunek klienta do marki, jak wysoko ją ceni. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dopisałem się ale szczerze po tak skonfigurowanej ankiecie nie sądzę by udało ci się wyciągnąć sedno z badania. Mimo wszystko powodzonka!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ankieta zrobiona :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temat przeniesiony.


Pozdrawiam, Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość whateverr717

Ankieta zrobiona :)

Dziękuję bardzo za pomoc :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 staram się zebrać dane dotyczące zegarków luksusowych.

 

Ja tam się nie chce wtrącać ale nie bardzo rozumiem do kogo jest ta ankieta kierowana, np pkt 10 "W skali od 1 do 10 jak oceniłaby Pani/oceniałby Pan jakość zegarka podanych niżej mark?" Co to jest "jakość zegarka"?? Niezależnie od poprzedniego, jakie kryteria mają być brane pod uwagę w ocenie "jakości zegarka"?

Jeśli zbierasz informacje o "zegarkach luksusowych" to dlaczego bierzesz pod uwagę producentów pasmanterii i konfekcji? np Michael Kors, Emporio Armani, Calvin Klein - to nie są producenci zegarków luksusowych.

 

Jeśli chcesz rzetelnie wypełnionej "ankiety" to może najpierw należało by ja rzetelnie przygotować, brak rzetelności zaowocować może jedynie zebraniem nierzetelnych informacji i cała robota psu w d....  ;)


:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość whateverr717

Dopisałem się ale szczerze po tak skonfigurowanej ankiecie nie sądzę by udało ci się wyciągnąć sedno z badania. Mimo wszystko powodzonka!

Ankieta ma za zadanie zbadać Willingness to pay, czyli gotowość do zapłaty oraz stosunek konsumenta do ceny, jakości i marki. Na poziomie licencjatu kiedy nie mam wystarczających środków w celu przeprowadzenia profesjonalnego badania, taka forma umożliwi mi wyciągnięcie podstawowych wniosków. :) Dziękuję za pomoc.

Ja tam się nie chce wtrącać ale nie bardzo rozumiem do kogo jest ta ankieta kierowana, np pkt 10 "W skali od 1 do 10 jak oceniłaby Pani/oceniałby Pan jakość zegarka podanych niżej mark?" Co to jest "jakość zegarka"?? Niezależnie od poprzedniego, jakie kryteria mają być brane pod uwagę w ocenie "jakości zegarka"?

Jeśli zbierasz informacje o "zegarkach luksusowych" to dlaczego bierzesz pod uwagę producentów pasmanterii i konfekcji? np Michael Kors, Emporio Armani, Calvin Klein - to nie są producenci zegarków luksusowych.

 

Jeśli chcesz rzetelnie wypełnionej "ankiety" to może najpierw należało by ja rzetelnie przygotować, brak rzetelności zaowocować może jedynie zebraniem nierzetelnych informacji i cała robota psu w d....  ;)

Chodzi o to jaką jakość konsument kojarzy z podaną marką. Takie marki jak Michael Kors, Emporio Armani, Calvin Klein itp. podane są podchwytliwie. Nie każdy, kto posiada zegarek luksusowy jest specjalistą w tej dziedzinie. Stąd może nie mieć wiedzy lub mieć inne zdanie na ten temat. Calvin Klein na przykład

posiada szwajcarskie mechanizmy wchodzące w skład Swatch Group. Co plasuje ich zegarki nieco wyżej niż Emporio Armani czy też Michael Kors.

Tak jak piałam powyżej ankieta ma za zadanie zbadać Willingness to pay, czyli gotowość do zapłaty oraz stosunek konsumenta do ceny, jakości i marki. Na poziomie licencjatu kiedy nie mam wystarczających środków w celu przeprowadzenia profesjonalnego badania, taka forma umożliwi mi wyciągnięcie podstawowych wniosków. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytania w ankiecie powinny być proste  - tu ... hmmm...

Część pytań jest ok,  część to kosmos. 

Pytanie  12 - to jest tak niezrozumiałe że inerpreteacja może wprowadzać w błąd tak ankietowanego jak ankietera.

 

 

No i jeszcze jedna rzecz - temat zostaje tutaj i prosze go nie powielać w innych wątkach  :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Chodzi o to jaką jakość konsument kojarzy z podaną marką. Takie marki jak Michael Kors, Emporio Armani, Calvin Klein itp. podane są podchwytliwie. Nie każdy, kto posiada zegarek luksusowy jest specjalistą w tej dziedzinie. Stąd może nie mieć wiedzy lub mieć inne zdanie na ten temat. Calvin Klein na przykład

posiada szwajcarskie mechanizmy wchodzące w skład Swatch Group. Co plasuje ich zegarki nieco wyżej niż Emporio Armani czy też Michael Kors.

Tak jak piałam powyżej ankieta ma za zadanie zbadać Willingness to pay, czyli gotowość do zapłaty oraz stosunek konsumenta do ceny, jakości i marki. Na poziomie licencjatu kiedy nie mam wystarczających środków w celu przeprowadzenia profesjonalnego badania, taka forma umożliwi mi wyciągnięcie podstawowych wniosków. :)

 

Jeśli tak to wybrałeś najgorsze forum do umieszczenia tej ankiety - na tym forum raczej mało jest "zwykłych konsumentów" i nawet pozwolę sobie na stwierdzenie że zdecydowana większość tutaj obecnych zwykłymi konsumentami nie jest i "willingness to pay" na tym forum, jeśli chodzi o zegarki jest zdecydowanie inne niż "willingness to pay" na forum np miłośników rasy cocker spaniel  ;) Zresztą zapytaj przeciętnego przechodnia czy zapłacił by 3000 PLN za zegarek Casio zrobiony w 75% z polimeru - a na tym forum masz masę ludzi którzy takie zegarki mają i uważają że to świetnie wydane pieniądze - rozumiesz różnicę?  :) 

Co zaś się tyczy "szwajcarskich" mechanizmów (Calvin Klein) to wykorzystanie takiego mechanizmu nie plasuje automatycznie zegarka w gronie "zegarków luksusowych" zwłaszcza że mówimy tutaj o kwarcowych najtańszych mechanizmach których jakość można porównać do tych które są w Casio za 300 PLN...


:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Calvin clain itp to jest masowka modowa. Z pubktu widzenia milosnika zegarkow warta tyle co pasek do spodni albo skarpety.

Nikt tu nie kupuje takiego zegarka do noszenia.

 

I ankieta raczej powinna chyba badac co jest value for money anie willmgnes....


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość vitriol

Do listy marek proponuję dopisać jeszcze Panerai, Tudor i Seiko (Seiko może nie jest zegarkiem luksusowym no ale skoro jest Casio...)

Pytanie o cenę rynkową doprecyzowałbym czy chodzi o zegarek nowy czy używany, bo te ceny mogą się różnić na tyle że wpływają na wybór.

Może warto oprócz pytania o ocenę jakości dodać pytanie o ocenę prestiżu? Wynik korelacji może być interesujący.

Zakładam, że przez "zegarek podstawowy" rozumiesz model najbardziej charakterystyczny, najlepiej najtrafniej reprezentujący markę, najpopularniejszy, czy tak ?
Czy podstawowy to po prostu najtańszy model z oferty danej marki?
 

Ankieta ma za zadanie zbadać Willingness to pay,


Spoiler - z wyników tego forum nie spodziewałbym się dużych różnicz pomiędzy 11.) a 12.) Ludzie tutaj wiedzą ile co kosztuje a nikt nie lubi przepłacać ponad market value.
Większa elastyczność Willingness to pay wykażą ludzie, którzy mniej się znają na zegarkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.