rafal7933 17 #1 Napisano 17 Lipca 2017 Witam wszystkich,planuje zakup zegarka Casio.Znalazłem dwie interesujace oferty (i zarazem najtansze ceny nizsze o okolo 500pln od reszty) .Dwa sklepy internetowe Brasty i Crazy Time.Po zapytaniu o gwarancje i mozliwosc przedluzenia okresu gwarancyjnego dostałem odpowiedzi ze zegarki sa orginalne.W Crazy Time gwarancja 36mcy i serwis tylko u nich bo nie wspolpracuja z Zibi.Brasty daje gwarancje 5lat i tez serwis u nich.Wiec jak to jest z tego co wiem Casio jako producent daje 3 lata,a tu 5lat.I powoli zaczynam watpic czy robic tam zakupy 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CIESLUT 378 #2 Napisano 17 Lipca 2017 mogą dać nawet 10 lat jak im się podobapoza siecią zibi zegarki mają gwarancję wystawianą przez tego co je sprzedaje 0 OMEGA SEAMASTER 300M Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomG80 12369 #3 Napisano 17 Lipca 2017 Odpowiedź jest banalnie prosta: sklep Brasty wiedząc, jaka jest średnia awaryjność zegarków Casio bierze niejako "na klatę" ewentualne koszty gwarancyjne, które mogą się pojawić od 3-go do 5-go roku eksploatacji. W praktyce jest zazwyczaj tak, że jeśli zegarek nie ulegnie awarii przez pierwsze 3 lata, to już raczej w ogóle jej nie ulegnie (nie mówię tu oczywiście o zużyciu czy uszkodzeniach mechanicznych). Każdy ma prawo dawać taką gwarancję, jaką chce - to już jego problem, jak ją będzie realizował. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal7933 17 #4 Napisano 17 Lipca 2017 ok,ale np mam Casio z dystrybucji Zibi i np wymiana bateri powinna byc w ich autoryzowanych punktach.A jak jest tutaj?czy baterie moge wymienic sam lub u jakiegos zegarmistrza? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomG80 12369 #5 Napisano 17 Lipca 2017 To już musisz sprawdzić w warunkach gwarancji tych sklepów, ale mało prawdopodobne, aby Klienci z całej Polski odsyłali zegarki do miejsca zakupu, jak padnie im bateria. Swoją drogą nawet nie wiedziałem, że jak kupisz zegarek z dystrybucji Zibi, to musisz w ich autoryzowanych serwisach wymieniać baterię, żeby nie stracić gwarancji. Jesteś tego pewien? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal7933 17 #6 Napisano 17 Lipca 2017 Tak,przed zakupem pisałem do nich i niestety tak jest ale zeby nie było to tutaj takie potwierzenie 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GeRmAnOs 225 #7 Napisano 17 Lipca 2017 Zibi ma dużo puktów serwisowych ,napewno znajdziesz coś blisko siebie.w każdym województwie jest przynajmniej jeden taki punkt, w wiekszych nawet kilka https://www.zibi.pl/grupa-zibi/punkty-serwisowe/ 0 Mistrz edycji Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomG80 12369 #8 Napisano 17 Lipca 2017 Według mnie punkt 8b. nie mówi, że nie możesz samemu wymienić baterii, tylko jak to zrobisz nieumiejętnie i narobisz śladów, to dopiero wówczas gwarancja traci ważność. Wydaje mi się, że to jest takie zabezpieczenie się importera przed nieautoryzowanym "gmeraniem" w zegarku, z którego korzystają wówczas, kiedy już naprawdę muszą, bo niefachowo grzebane było ewidentnie. Raczej w dobie silnej konkrencji na rynku nikt nie chce w tak trywialny sposób tracić Klientów. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GeRmAnOs 225 #9 Napisano 17 Lipca 2017 A co napisane jest w punkcie 7 a??Wymiana baterii to naprawa czy czynność do wykonania których zobowiązany jest użytkownik we własnym zakresie?? 0 Mistrz edycji Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal7933 17 #10 Napisano 17 Lipca 2017 Podmioty uprawnione-Autoryzowane Punkty Serwisowe Zibi.Tak jak mowie przed zakupem wysłałem maila z zapytaniem do Zibi i owszem aby nie utracic gwarancji nawet wymiana bateri musi byc wykonana u nich.Czekam na odpowiedz od Brasty,jak to wyglada u nich.I szczerze mowiac wydaje mi sie ze troche lepiej wypadaja w stosunku do Zibi.Brasty daje 5 lat w Zibi trzeba dopłacic aby było 6.No i napewno lepiej tez wypadaja cenowoA co napisane jest w punkcie 7 a??Wymiana baterii to naprawa czy czynność do wykonania których zobowiązany jest użytkownik we własnym zakresie??Wymiana bateri to raczej nie naprawa bardziej obsługa.Moim zdaniem jest to swego rodzaju ubezpieczenie przed np uszkodzeniem uszczelki podczas wymiany bateri.Niestety takie sa fakty tylko nie wiem czy jesli bateria jest wymieniana jest to odnotowane w karcie gwarancyjnej 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GeRmAnOs 225 #11 Napisano 17 Lipca 2017 A jaki zegarek cie interesuje?? Bo ja gwarancje przedłużam tylko w zegarkach ze wskazówkami, cyfraki są raczej nieśmiertelne. 0 Mistrz edycji Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal7933 17 #12 Napisano 17 Lipca 2017 Np ERA 300db 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GeRmAnOs 225 #13 Napisano 17 Lipca 2017 Ja bym wziąl z crazytime ten brawat czy barsty (jeden kij) to firma dropshipowa z czech i możesz mieć problemy z kontaktem i gwarancja. Stwierdzam to tylko po przeczytanych komentarzach w necie ,zapytaj czy ktoś tu kupowal u nich i jakie ma doświadczenia. 0 Mistrz edycji Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal7933 17 #14 Napisano 17 Lipca 2017 No własnie szukałem opinie ogólnie za wiele sie nie dowiedziałem,tylko tyle ze zegarki sa orginalne.Ale masz racje ze moze byc potem problem.A odnosnie modelu zegarka czy ten model to dobra opcja?Jakos szczególnie narazony na awarie?Czy moze cos mogł bys polecic innego?Ale raczej z seri Edifice,G-Shock raczej odpada.Fajnie jak by był TS i WC 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GeRmAnOs 225 #15 Napisano 17 Lipca 2017 W sprawie edka to ja Ci nic niestety nie podpowiem.Moze nowy gst-b100 Ci się spodoba?? Tylko zamiast wc jest bt i ciągnie czas z telefonu.Pewnie za niedługo jeszcze jakieś ciekawe kolorki dostanie. 0 Mistrz edycji Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal7933 17 #16 Napisano 17 Lipca 2017 Ten na bransolecie całkiem całkiem.Ale widze ze u nas jeszcze niedostepny 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GeRmAnOs 225 #17 Napisano 17 Lipca 2017 Nowość trzeba czekać na razie nie ma nigdzie.Nawet filmu żadnego nie namierzyłem bo chcialem zobaczyc jak cyka. 0 Mistrz edycji Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal7933 17 #18 Napisano 18 Lipca 2017 Dostałem odpowiedz od Crazy Time w sprawie wymiany bateri i dalszej gwarancji.Tu mozna wymienic u zegarmistrza nie tracac gwarancji... 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Negatyw 24 #19 Napisano 4 Sierpnia 2018 A co napisane jest w punkcie 7 a??Wymiana baterii to naprawa czy czynność do wykonania których zobowiązany jest użytkownik we własnym zakresie?? Gwarancje to takie masło maślane:https://f01.osfr.pl/product_warranty_terms/12764879556/Warunki%20gwarancji_zibi.pdf A w ostatecznej bitwie wygrywa ten, kto ma lepszego prawnika. Czyli można wymieniać te nieszczęsne baterie / akumulatory samemu, czy ZA FREE robią to punkty serwisowe ZIBI? 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ar2rk1600 2 #20 Napisano 8 Sierpnia 2018 Pytanie kto po 4 5 latach bedzie wiedział gdzie jest jego dowód zakupu Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio #21 Napisano 8 Sierpnia 2018 Oprócz gwarancji, która co do zasady udzielana jest przez producenta, masz przecież uprawnienia z rękojmi, wynikające bezpośrednio z przepisów Kodeksu cywilnego. Okres rękojmi to co do zasady 2 lata, liczone od dnia wydania rzeczy, a do tego rękojmia daje kupującemu co do zasady więcej możliwości niż gwarancja, w szczególności wówczas, gdyby wada ujawniła się stosunkowo szybko. Do tego uprawnienia z rękojmi przysługują wobec sprzedawcy (sklepu). Parę razy zdarzyło mi się mieć do czynienia z wadliwym sprzętem (na szczęście nigdy nie były to zegarki ) i zawsze w takich przypadkach korzystałem z rękojmi, na czym bardzo dobrze wychodziłem 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach