Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
donutello

Wątpliwość dot. mechanizmu Zeppelin Flatline (autom.)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem laikiem, niedawno nabyłem swój pierwszy automat - Zeppelin z serii Flatline, z darownikiem, czasem 24h i wskazówką rezerwy chodu.

Pytanie do fachowców, właściwie dwa:

- zegarek (regularnie noszony) przyspiesza średnio minutę na kilka dni, przykładowo ostatnio godzinę (po wyczerpaniu rezerwy chodu) nastawiałem ok 1,5 tyg temu, a aktualnie zegarek śpieszy się już o 3 minuty (w stosunku do zegarka w telefonie, z którym ustawiałem Zeppelina) - czy to jest normalne zachowanie automatu, czy wada mechanizmu?

- czy wszystkie automaty należy nastawiać (godzinę) w ten sposób, żeby wskazówki obracały się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, tak jak gdzieś kiedyś przeczytałem? Pytam bo z angielsko-języcznej instrukcji, którą otrzymałem wraz z zegarkiem wynika, że koronkę powinienem kręcić "clockwise", co skutkuje tym, że wskazówki obracają się w stronę przeciwną. Przy nastawianiu daty instrukcja brzmi natomiast, że koronkę należy przekręcać "counter-clockwise" i to się zgadza - data zmienia się wówczas na późniejszą.

Będę wdzięczny za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wskazówki zawsze ustawiaj do przodu

co do dokładności musisz wiedzieć jaki masz mechanizm i w internecie sprawdzisz jakie są widełki dokładności na dobę

nie ma co sprawdzać dokładności na tydzień bądź trzy dni- tak można w kwarcach które posiadają dokładność do kilku s na miesiąc


OMEGA SEAMASTER 300M

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Mechanizm to Miyota 9132, niestety nie znalazłem widełek dokładności.