Skocz do zawartości

Ogłoszenie

Order Uśmiechu


Najnowsze tematy


Zdjęcie

BALL Watch since 1891


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
740 odpowiedzi w tym temacie

#1 BALL Watch

BALL Watch
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 09 grudzień 2017 - 18:46

Marka BALL jest już oficjalnie w Polsce. Pozwolę sobie zatem na kilka słów o marce i jej patentach.
Nazwa BALL nie pochodzi  od angielskiego znaczenia słowa piłka, lecz od    Webstera Clay Balla, urodzonego 6 października 1847 w Fredericktown w Ohio amerykańskiego zegarmistrza i jubilera. 18 kwietnia 1891r w Kipton w Ohio roku miała miejsce katastrofa kolejowa. Powodem zderzenia dwóch pociągów był brak synchronizacji czasu u obu maszynistów. Po katastrofie, Webster C. Ball został odpowiedzialny za pomiar czasu w Lake Shore & Michigan Southern Railway Company. Założył wówczas  przedsiębiorstwo, które odpowiadało za synchronizację wszystkich zegarów i zegarków używanych w transporcie kolejowym. Pan Ball ustanowił nowe, restrykcyjne standardy synchronizacji czasu. BALL Time Service zatrudniał wówczas 1800 inspektorów    regularnie kontrolujących ponad 75% amerykańskich sieci kolejowych pod kontem dokładności zegarków używanych przez pracowników kolei. Od 1894 roku Ball zaczął produkować własne zegarki dla których standardem był czas pokazywany przez Morskie Obserwatorium w Waszyngtonie. Tym samym była to firma, która jako pierwsza stosowała synchronizację czasu z niezależnym instytutem (większość zdjęć widać po zalogowaniu).
 
BALL Trade & Training Program 2017_v.17.3.jpg
 
Ambasadorowie:
Guillaume Néry – wielokrotny rekordzista w wolnym nurkowaniu. Wykorzystany w teledysku
"Runnin‘ (Lose It All)" / Naughty Boy ft. Beyoncé
 
BALL Trade & Training Progr.jpg
Guillaume_Nery_Profile.jpg
 
 
Paul Zizka – fotograf natury (nie mylić z naturyzmem J ), wielokrotnie nagradzany za swoje fotografie.
 
ziz2.jpg
Hervé Barmasse – himalaista
mountaaa.jpg
 
Danny Thompson – zawodnik sportów motorowych aktualny rekordzista,
BALL Trade & Training PrREaaa.jpg
receraaa.jpg
 
John Hembel - rekordzista prędkości w zjeździe na nartach
 
John_Hembel_Profile.jpg
John%20Hembel.jpg
 
i wielu innych
http://www.ballwatch...orers_club.html
 
Mechanizmy – tylko mechaniczne, oparte na ETA, czasem na Sellita, własne komplikacje i patenty, własny in house.
Ball stosuje własne, opatentowane systemy antywstrząsowe,
BALL standard: 5,000 Gs (= upadek z 1 metra)
Kolekcja Engineer Hydrocarbon : 7,500 Gs (= upadek z 1.5 metra)
Opatentowane systemy antymagnetyczne:
Standard szwajcarskich zegarków to tolerancja maximum +/- 30 sekund na dzień, w polu magnetycznym  do 4,800 A/m
-Kolekcja: Engineer Master II & Engineer II – brak wpływu pola magnetycznego do  4,800 A/m
-Engineer Hydrocarbon - do 12,000 A/m
-Engineer II Magneto S & Engineer II Volcano do 80,000 A/m
 
 
No i oczywiście „mikro gaz” czyli pałeczki trytowe, świecące z takim samym natężeniem całą noc, nie wymagają naświetlania, ładowania, baterii, spełniają wszystkie normy bezpieczeństwa jeśli chodzi o radioaktywność no i są bezpieczne dla użytkownika. Stosowane są w każdym zegarku.
Nie będę przytaczał danych technicznych wszystkich modeli lecz jedynie skupię się na ciekawych patentach i rozwiązaniach.
Ciekawsze rozwiązania:
Engineer Hydrocarbon – najbardziej zaawansowana i wyrafinowana kolekcja,
 
Engineer Hydrocarbon NEDU
§ pałeczki trytowe 21 szt
§ Certyfikat COSC
§ Opatentowany zawór helowy w koronce.
§ System antywstrząsowy do 7500 Gs
§ system antymagnetyczny do 4800 A/m
§ WR 600m
§ obrotowy jednokierunkowo ceramiczny bezel z luminową.
§ szafirowe szkło z antyrefleksem
§ zakręcane koronki i przyciski
§ opatentowany system ochronny koronki.
§ opatentowane zapięcie motylkowe.
& zawór helowy w koronce
-Ø 42mm, height 17.3mm
 
NAVU1.jpg
zawór helowy w koronce
 
NAVU.jpg
 
DC3026A-SCJ-BK_web.jpg
Folding_Buckle_gallery_2.jpg
 
Crown_gallery_1.jpg
 
Crown_gallery_2.jpg
Engineer Hydrocarbon Ceramic XV
§ pałeczki trytowe 31 szt
§ mechanizm z certyfikatem COSC
§ System antywstrząsowy do 5000 Gs
§ system antymagnetyczny do 4800 A/m
§ WR 300m/1,000ft
§ obrotowy jednokierunkowo ceramiczny bezel
§ szafirowe szkło z antyrefleksem
§ opatentowany system ochronny koronki.
§ opatentowane zapięcie motylkowe.
Ø 42mm, height 13.25mm
 
DM2136A-PCJ-BK_web.jpg
 
Engineer Hydrocarbon AeroGMT II
 
§ pałeczki trytowe - 43szt
§ mechanizm z certyfikatem COSC
§ System antywstrząsowy do 7500 Gs
§ system antymagnetyczny do 4800 A/m
§ WR 100m
§ dwukierunkowy szafirowy bezel z zatopionymi pod szkłem szafirowym pałeczkami trytowymi.
§ szafirowe szkło z antyrefleksem
§ opatentowany system ochronny koronki.
§ opatentowane zapięcie motylkowe.
Ø 42mm, height 13.85mm
 
DG2018C-PC-BK_web.jpg
 
BALL Trade & T.jpg
 
 
 
 
 
Engineer Hydrocarbon DEVGRU (United States Naval Special Warfare Development Group)
 
§ pałeczki trytowe - 59szt
§ System antywstrząsowy opatentowany
§ system antymagnetyczny do 4800 A/m
§ WR 100m
§ specjalny system antywstrząsowy balansu zwiększający skuteczność o 66 % i ograniczający możliwość ruchu włosa. SPRING LOCK
§ szafirowe szkło z antyrefleksem
§ opatentowany system ochronny koronki.
§ opatentowane zapięcie motylkowe.
 
BALL Trade & Training Program DEV.jpg
BALL Trade & Training Program DEV1.jpg
BALL Trade & Training Program DEV2.jpg
 
 
Engineer Hydrocarbon Hunley
Limitacja 500szt.
§ pałeczki trytowe 30 szt
§ wskaźnik rezerwy chodu
§ System antywstrząsowy do 7500 Gs
§ system antymagnetyczny do 4800 A/m
§ WR 200m/1,500ft
§ obrotowy jednokierunkowo ceramiczny bezel z luminową.
§ szafirowe szkło z antyrefleksem
§ obrotowy dekiel. Obrót o 180 st. Powoduje blokadę bezela i pracę zegarka jak z naciągiem ręcznym. Rozwiązanie ma na celu umożliwić grę w tenisa czy w golfa.
§ opatentowany system ochronny koronki.
§ opatentowane zapięcie motylkowe.
Ø 42mm, height 17.30mm
 
PM2096B-S1J-BK_web.jpg
Amortiser® 
BALL Trade & Training Program 2017_H2.jpg
 
Engineer Master II
§ pałeczki trytowe
§ obrotowy bezel obracany nad szkłem a przesuwający się także pod szkłem.
§ Opatentowany zawór helowy w koronce.
§ System antywstrząsowy do 7500 Gs
§ system antymagnetyczny do 4800 A/m
§ WR 300m
 
DM3020A-PAJ-BK_web.jpg
DIVE.jpg
 
 
Engineer Master II Aviator
W tym zegarku oprócz szerokich pałeczek trytowych, w kopercie zatopiona jest wkładka z mu-metalu, antymagnetycznego opatentowanego przez Ball stopu.
system antymagnetyczny do 80000 A/m !!!
46mm, height 13.3mm
GM1086C-LJ-BK_web.jpg
 
AVIA1.jpg
Avia2.jpg
 
 
Ø 46mm, height 11.55mm
 
Engineer Master II Diver Worldtime
 
§ pałeczki trytowe 31 szt
§ Worldtimer
§ System antywstrząsowy do 5000 Gs
§ system antymagnetyczny do 4800 A/m
§ WR 300m
§ obrotowy jednokierunkowo ceramiczny bezel z luminową.
§ szafirowe szkło z antyrefleksem
§ opatentowany system ochronny koronki.
§ opatentowane zapięcie motylkowe.
Ø 45mm, height 15.4mm
Worldtimer pokazujący zarówno czas jak i datę i dzień tygodnia – rozwiązanie pionierskie. Własna komplikacja BALL.
 
 
DG2022A-P3AJ-BK_web.jpg
WordTIME.jpg
 
 
Engineer Master II Slide Chronograph
§ pałeczki trytowe 15 szt
§ System antywstrząsowy do 5000 Gs
§ system antymagnetyczny do 4800 A/m
§ WR 50m
§ stoper przeniesiony na godzinę 9 (przekładnia)
§ szafirowe szkło z antyrefleksem
§ opatentowany system ochronny koronki.
§ opatentowane zapięcie motylkowe.
 
Ø 47.6mm, height 15.5mm
 
CM3888D-S1J-BK_web.jpg
 
 
Slide_Chronograph_gallery_2.jpg
 
 
Engineer II Genesis
pałeczki trytowe 28 szt
§ System antywstrząsowy do 5000 Gs
§ system antymagnetyczny do 4800 A/m
§ WR 100m
§ pałeczki o wysokości 1mm (efekt 3D)
§ szafirowe szkło z antyrefleksem
§ opatentowane zapięcie motylkowe.
 
3d.jpg
 
 
 
Engineer II Green Berets
§ pałeczki trytowe 15 szt
§ System antywstrząsowy do 5000 Gs
§ system antymagnetyczny do 4800 A/m
§ WR 100m
§ szafirowe szkło z antyrefleksem
§ koperta karbidowo – tytanowa. Czarna nie rysująca się.
 
NM2028C-L4CJ-BK_web.jpg
 
NM2028C_gallery_1.jpg
 
 
 
 
Engineer II Magneto S
 
§ pałeczki trytowe 15 szt
- certyfikat COSC
- SPRING LOCK system
§ System antywstrząsowy do 5000 Gs
§ system antymagnetyczny do 80000 A/m
§ WR 100m
§ system zamykania podglądu mechanizmu poprzez obrót bezelem. Jest to uruchomienie osłony antymagnetycznej.
§ szafirowe szkło z antyrefleksem
 
NM3022C-N1CJ-BK_web.jpg
 
NM3022C_gallery_3.jpg
 
 
zamk.jpg
 
 
Engineer II Volcano
§ pałeczki trytowe 15 szt
- certyfikat COSC
- SPRING LOCK system
§ System antywstrząsowy do 5000 Gs
§ system antymagnetyczny do 80000 A/m
§ WR 100m
§ koperta z kompozytu karbonowo – mu-metalowego (stop antymagnetyczny opatentowany przez BALL)
§ szafirowe szkło z antyrefleksem
Ø 45mm, height 12.4mm
 
NM3060C-NCJ-GY_web.jpg
 
 
Engineer III
§ pałeczki trytowe 15 szt
- system amortyzujący wstrząsy
- SPRING LOCK system
§ System antywstrząsowy do 5000 Gs
§ system antymagnetyczny do 80000 A/m
§ WR 100m
§ koperta z bronzu z wkładką  – mu-metalową (
§ szafirowe szkło z antyrefleksem
Engineer III King
Dodatkowo DURALOCK system
- opatentowana zakręcana tylko część koronki.
 
III.jpg
 
crown.jpg
 
 
Nam też bardzo podobają się klasyki z kolekcji Trainmaster
 
Z emaliowaną tarczą
NM3888D_LL1CJ-WH_web.jpg 
 
lub giloszowaną
 
 
NM2080D-LJ-SL_web.jpg
 
Niebawem coś o kolekcji z poziomu "entry" oraz o mechaniźmie in-house z 80 godzinową rezerwą chodu.

Załączone miniatury

  • BALL TR.jpg
  • BALL Trade & T.jpg

Użytkownik BALL Watch edytował ten post 12 grudzień 2017 - 11:45

  • 2

#2 orlis

orlis
  • Użytkownik
  • 769 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 09 grudzień 2017 - 18:57

A gdzie w Polsce są dostępne?
  • 0

#3 BALL Watch

BALL Watch
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 09 grudzień 2017 - 19:01

Aktualnie trwają przygotowania. Gdy strona www będzie gotowa oraz gdy pojawi się pierwszy salon, będziemy informować. Stanie się to niebawem po 1 stycznia.
  • 0

#4 Gość_gość”u_*

Gość_gość”u_*
  • Gość

Napisano 09 grudzień 2017 - 19:03

IMG_20171209_190214.png
  • 0

#5 denver47

denver47
  • Użytkownik
  • 1943 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Śląskie

Napisano 09 grudzień 2017 - 19:05

Super!nareszcie. Kawał historii kolejowej. Ja jako zapaleniec kolejowy bardzo się cieszę
  • 0

#6 Lawnowerman

Lawnowerman

    członek Rady Klubu

  • Moderator
  • 5434 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gdańsk

Napisano 10 grudzień 2017 - 07:18

Mialem Inzyniera. Ok
  • 0

#7 pawel007

pawel007

    takich trzech jak nas dwóch to ani jednego

  • Użytkownik
  • 2734 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:raz tu....raz tam....

Napisano 11 grudzień 2017 - 21:54

Świetna sprawa.
Baaardzo sie ciesze że Piotr ma taką markę a tym samym my lepszy dostep do zegarków.
Kilka razy sie zastanawialem nad zegarkami tej marki ale przez to ze nigdzie ich zobaczyc nie mozna bylo ani przymierzyć -coś innego wskakiwalo na reke.
Mam nadzieje ze po 01.01.2018 coś wybiore o oczywiscie sie pochwale.
  • 0

#8 eye_lip

eye_lip

    JFS

  • Sprzedawca Profesjonalny
  • 11189 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:\\//\\//|P|R|

Napisano 11 grudzień 2017 - 22:10

Rewelacja. Bardzo się cieszę że to Piotr będzie dystrybutorem tej fantastycznej marki :D


  • 0

#9 Wacor

Wacor
  • Stowarzyszenie
  • 897 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 11 grudzień 2017 - 22:35

Świetna informacja!! Od paru miesięcy ślinię się do Balla...może teraz się uda nabyć :rolleyes:


  • 0

#10 Sebaa_75

Sebaa_75
  • Użytkownik
  • 114 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wolne Miasto Gdańsk

Napisano 11 grudzień 2017 - 23:20

Hello,

 

świetna informacja, od kiedy mam Ball'a rzadko kiedy zakładam coś innego. Powoli rozglądam się za bransoletą. Rozmiar paska 21 mm taki trochę nietypowy...chyba jeden z niewielu minusów, jakie zauważyłem...

Życzę powodzenia!

 

Pozdrawiam


  • 0

#11 wieloryb

wieloryb
  • Użytkownik
  • 474 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:W-w

Napisano 12 grudzień 2017 - 00:30

Good news. Może uda mi się w końcu zrealizować plan związany z modelem Cleveland Express ...Zapraszamy do otwarcia punktu we Wrocławiu :)

  Lepiej późno niż...


  • 0

#12 piotrkrakow

piotrkrakow

    Zegarki, zegarki, zegarki...

  • Stowarzyszenie
  • 4197 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków

Napisano 12 grudzień 2017 - 07:24

Też się cieszę :)

Użytkownik piotrkrakow edytował ten post 12 grudzień 2017 - 07:25

  • 0

#13 BALL Watch

BALL Watch
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 12 grudzień 2017 - 07:27

Jest duże prawdopodobieństwo, że Wrocław będzie jednym z pierwszych miast, gdzie BALLa można będzie kupić.
  • 0

#14 Poe

Poe
  • Użytkownik
  • 710 postów
  • Gadu-Gadu: 784751
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisano 12 grudzień 2017 - 07:28

Czekamy :)

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#15 antjama

antjama
  • Użytkownik
  • 667 postów

Napisano 12 grudzień 2017 - 08:47

Fireman'a II kupilem jeszcze od Stani'ego i byl to swietny zegarek (nawet pojawil sie ostatnio na bazarku "moj" egzemplarz :) )


  • 0

#16 denver47

denver47
  • Użytkownik
  • 1943 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Śląskie

Napisano 12 grudzień 2017 - 10:56

W ramach tytułowych ciekawostek, dorzucę trochę do pieca (a raczej do paleniska, jak ma być po kolejowemu) i rozwinę temat o tej katastrofie w Kipton, o której wspominał Piotr, bo to ciekawa historia jest i od tego się zaczęło.
Poniżej posługuję się informacjami z gazety Bismarck Daily Tribune z 19-04-1891 - jest tam kilka rozbieżności względem tego co wpisano na oficjalnej stronie BALL - nie weryfikowałem tamtejszych źródeł (różnica jest w ilości ofiar i numerze pociągu).

W skrócie:
18 kwietnia 1891 roku Mechanik (czyli ówczesny maszynista) oraz Konduktor ekspresu pasażerskiego "Toledo" o numerze 021, stojącego na stacji Elyria, dostali informację, że w stacji Kipton na torze bocznym/dodatkowym mają przepuścić pociąg pospieszny nr 14 z przesyłką pocztową.
Pociągi poruszały się po jednotorowej linii kolejowej Lake Shore-Michigan Southern - standard jak na tamte czasy.

Odnalazłem mapę z tamtych lat i oznaczyłem Kipton:
10273920_kipton.jpg

Konduktor z 021 uczulił mechanika, by ten pilnował czasu. Mechanik nie wiedział niestety, że jego zegarek kieszonkowy zatrzymał się na 4 minuty i ruszył ponownie. Mijając kolejne stacje z po wyjeździe Elyria, mechanik był przekonany, że ma 7 minut zapasu, podczas gdy w rzeczywistości miał tylko 3.
Konduktor od momentu wyjazdu z Elyria schował swój zegarek i nie korzystał z niego.

Niestety wjeżdżając do Kipton doszło do katastrofy kolejowej. Skład pociągu 014, jadącego z maksymalną prędkością, zderzył się z hamującym do stacji składem "Toledo" w wyniku której zginęli:

- EDWARD BROWN, maszynista z 021,
- CHARLES TOPLIFF, maszynista z 014,
- F. J. NUGENT, urzędnik pocztowy,
- CHARLES HAMMIL, urzędnik pocztowy,
- F. F. CLEMENS, urzędnik pocztowy,
- JOHN J. BOWERFINE, urzędnik pocztowy,
- JAMES McKINLEY, urzędnik pocztowy,
- C. H. McDOWELL, urzędnik pocztowy.

Żaden inny pasażer nie odniósł poważniejszych obrażeń.
W wyniku zderzenia na złom poszły 2 parowozy oraz co najmniej 3 wagony pocztowe, które rozniosło na strzępy.

Gdyby konduktor również kontrolował czas na swoim zegarku, najprawopodobniej nie doszłoby do katastrofy.

Zdjęcia z katastrofy:

Kipton%20OHIO%20wreck%204-18-1891.jpg
Kipton%20OHIO%20wreck%204-18-1891%202.jp

Oraz tablica pamiątkowa:

https-photos-smugmug-com-Journalism-Gene

Potem do akcji wkroczył BALL i stworzył standard kolejowy (RailRoad Standard), który zakładał: zegarek kieszonkowy bez klapki na białej tarczy z arabskimi indeksami, nakręcany koronką umieszczoną na godzinie 12tej, posiadający minimum 17 kamieni łożyskujących,regulowany w co najmniej 5ciu pozycjach w temperaturach 40-95 F, o błędzie wskazań max +/- 30s na tydzień.
To z tego powodu Ball posiada RR w logo, wskazówkach itp.

i trochę plakatów:

Old_Ad_2.jpg
Paint_Ad.jpg

:)

Użytkownik denver47 edytował ten post 12 grudzień 2017 - 10:56

  • 1

#17 pawel007

pawel007

    takich trzech jak nas dwóch to ani jednego

  • Użytkownik
  • 2734 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:raz tu....raz tam....

Napisano 12 grudzień 2017 - 12:18

Fajne i ciekawe krótkie opracowanie.


  • 0

#18 sanik

sanik
  • Użytkownik
  • 8793 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 12 grudzień 2017 - 16:03

Lubię takie historie
  • 0

#19 Gość_gość”u_*

Gość_gość”u_*
  • Gość

Napisano 12 grudzień 2017 - 21:20

Marek świetny wpis. Czekamy na kolejne! Wiem, że kolej to Twoja pasja. Musisz mieć Ball'a :)
  • 0

#20 BALL Watch

BALL Watch
  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 15 grudzień 2017 - 21:15

Wspomniałem o manufakturowym mechaniźmie.
Otóż dzisiaj nastąpiła premiera modelu Engineer M Challenger na nowym własnym kalibrze 7309 .
Kaliber ma certyfikat COSC i 80 h rezerwy chodu. Zegarek limitowany jest do 1000szt.



Mechanizm z certyfikatem chronometru i 80h rezerwą chodu.
07-04.jpg
07-01.jpg
07-02.jpg
07-05.jpg
09.jpg

Użytkownik BALL Watch edytował ten post 15 grudzień 2017 - 22:56

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych