Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Sout

Atlantic - co to za część?

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

Kilka dni temu znalazłem w piwnicy stary, mocno zniszczony zegarek Atlantic.

Postanowiłem zamiast go wyrzucać, co na początku planowałem zrobić,  spróbować na własną rękę doprowadzić go do stanu używalności.

Zegarek był mocno zabrudzony i chyba zawilgocony. Miał pękniętą szybkę w efekcie czego tarcza była brudna i pokryta jakimś zielonym nalotem (jakby glony lub mech).

f69cf52a24a7b.jpg

Okazało się, że zegarek chodzi dokładnie (nakręcany był kilkukrotnie), jednak staje zawsze po upływie 15-17 godzin. Nie umiem stwierdzić czy jest to efekt niewystarczającego nakręcania zegarka (nie miałem nigdy wcześniej zegarka mechanicznego), czy jakiejś wady. Nakręcam zawsze do momentu odczucia pierwszego zauważalnego oporu, bojąc całkowicie już zniszczyć zegarek.

W każdym razie, postanowiłem rozebrać zegarek w celu wyczyszczenia tarczy i zaniesienia koperty zegarmistrzowi, aby wprawił nową  plastikową szybkę (taka była wcześniej).

Rozbierając zegarek, postępowałem zgodnie z tym poradnikiem:


Nie rozkręcałem jednak mechanizmu (w ogóle go nie ruszałem). Odłączyłem jedynie wskazówki, w celu zdjęcia tarczy do wyczyszczenia (co udało się zrobić i skutecznie wyczyścić).
Po wyjęciu mechanizmu z koperty okazało się, że odpadła od niego jakaś malutka część. Zdjęcia mechanizmu i części zamieszczam poniżej:
99b7318a817c1.jpg

d3c39a05f4803.jpg

e83d172fd0cae.jpg

c651fa1f45730.jpg

 

Chciałbym, w związku z tym, zadać następujące pytania.

1. Co to za część i gdzie powinna być umieszczona?
2. Czy osoba bez żadnej wiedzy zegarmistrzowskiej poradzi sobie ze wsadzeniem jej na swoje miejsce?
3. Jakie mogą być inne powody skróconego chodu zegarka do 15-17 godzin, poza niewystarczającym nakręceniem?
4. Czy może mieć to związek z tym brakującym elementem?
 

Będę wdzięczny za wszelkie porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1.

Remontoir (mostek remontuaru) - powinien być od strony tarczy przy wałku - Twój się ułamał i nadaje się tylko do wymiany.

 

Ad. 2.

Nie, j.w.

 

Ad. 3.

Brud, opory spowodowane zastanymi smarami.

 

Ad. 4.

Nie.

 

Reasumując, znalazłeś bardzo ładny i po prostu fajny zegarek. Najlepiej będzie jak oddasz go zegarmistrzowi na kompleksowy przegląd i wymianę ww. części ;)


LOGO12 (Kopiowanie).png  KMZiZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informację.

Chyba zaniosę zegarek do osiedlowego zegarmistrza. Jeśli powie, że da się go doprowadzić do sprawnego działania za małe pieniądze, to zamówię naprawę i czyszczenie mechanizmu.

 

Mam jeszcze jedno pytanie. W którym roku ten zegarek mógł być wyprodukowany?
Zastanawiam się do kogo z mojej rodziny zegarek należał. Przybliżona data produkcji pomogłaby mi zaspokoić ciekawość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lata 50-60.

Przegląd to ok. 150 zł (w zależności od zegarmistrza) plus parę złotych za nową część.

Warto go przywrócić do życia :)


LOGO12 (Kopiowanie).png  KMZiZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko do Zegarmistrza zanieś, a nie do bateryjkarza. A ile potem frajdy z noszenia :) Już Ci pozytywnie zazdroszczę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.