Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

danieltor

jak wydymać sprzedawcę na allegro...

Rekomendowane odpowiedzi

16 stycznia dostalem zapytanie odnośnie wystawionego zegarka, z propozycją sprzedaży poza allegro, odmówiłem więc kupująca zakupiła przez portal, i zaczął się cyrk. 

Wysyłam DHL-więc kupujący dostaje informację o statusie przesyłki. Następnego dnia email z pretensjami "kto odebrał przesyłkę ?? bo napewno nie ja?!" 

..nie doczytała że to kurier odebrał ode mnie, i paczka wyruszyła w drogę... 

kolejnego dnia następne pretensje " zegarek nie chodzi ! miał chodzić i być na dokładnym chodzie! natychmiast proszę wysłac kuriera po odbiór  bo ja nie chcę zepsutego zegarka! kasa natychmiast na konto! podaję nr konta..."

zadzwoniłem z pytaniem  co się dzieje że nie chodzi.. "nie chodzi i już"

dzwonię i pytam: to jak nakręciła pani i nie chodzi? "co nakreciłam?" zegarek... to go trzeba nakręcać??

( w opisie było zegarek mechaniczny, manualny itp itd)

to ja takiego nie chcę, natychmaist zwracam! podałem adres, zegarek odesłała , na podartej kartce napisała ze go nie chce... moja księgowa będzie miała ubaw bo takiego odstąpienia od umowy to chyba nikt nie widział...

zwróciłem pieniądze,  w międzyczasie otrzymałem  z allegro nr zwrotu 6YM6/2018 że odstąpiła od umowy itp. 

dzisiaj dostałem od allegro maila 

Zwrot prowizji (rabat transakcyjny) nie został przyznany.Wskazałeś, że transakcja nie doszła do skutku z powodu:

Kupujący odstąpił od umowy,

jednak Kupujący 2000swi tego nie potwierdził.

 

nóż się w kieszeni otwiera....

niech każdy sam to oceni..

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz się od tego odwołać do allegro podając konkretny nr aukcji

 

Prawdopodobnie będziesz musiał przesłać skan odstąpienia od umowy + potwierdzenie przelewu (zwrotu) i powinno być OK.

Swoją drogą trzeba było nie oddawać póki nie prześle poprawnie wypełnionego formularza zwrotu bo jeśli to faktycznie taka 'klyentka' jak opisujesz to negatywa tak czy siak załapiesz.

 

pozdrawiam

Mateusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak załączyć zdjęcie ... bo bym pokazał..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wystarczy że im opiszesz co zaszło poproszą Ciebie o przesłanie dowodu zwrotu pieniędzy albo i nie i oddadzą prowizję. 


na otrzymany komentarz też można się odwołać do allegro, usuwają jeśli widzą że były nadużycia ze strony klienta. 


ja miałem taki przypadek, koleś kupił jeden z przedmiotów, nie zapłacił a wysłałem mu 3 wiadomości z przypomnieniem o płatności, zero odzewu.

wystąpiłem o zwrot prowizji, powód - brak płatności, odpowiedział że zapłacił, został poproszony przez allegro o przesłanie dowodu wpłaty - nie wysłał bo skat. 

oddali mi prowizję a za 2 tygodnie dostałem negatywa :)

napisałem do allegro opisałem jaka sprawa, nic nie chcieli negatyw zniknął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

tak wygląda wypełniony formularz odstąpienia od umowy....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taaaaak ... rozumiem że to mam wysłac do allego??? :)

trudno wolę negatywa niż żeby ktoś taki nosił na ręku omegę..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli zechcą :) im też należy się coś od życia :)


potwierdzenie zwrotu kasy wystarczy na pewno o ile i to zechcą. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kowal_86

Tak, spróbuj przez formularz: https://allegro.pl/pomoc/faq/co-zrobic-gdy-kupujacy-nie-finalizuje-transakcji-GD53VB1OXua

Też miałem przypadek, że kupujący nie zapłacił, nie potwierdził, że odstąpił od zakupu i jeszcze straszył negatywem.

Wystarczyło, że załączyłem korespondencję z nim, pomogli w ciągu 2 dni, a kupującego później zablokowałem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wysłałem zrzuty z korespondencji i potwierdzenie przelewu pieniędzy do allegro. Tego "formularza zwrotu " jakoś się wstydzę...wysłać... może nie miala czystej kartki... może pod ręką była tylko jakąś kartka z listem przewozowym.. może oszczędza papier...może nie wie,  że jest coś takiego jak formularz odstąpienia od umowy zawartej na odległość...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh. Ja ostatnio dostałem obniżone gwiazdki z oceną za szybkość wysyłki. Bo pan nie przeczytał w aukcji, że daję sobie na nią 3 dni :). Innemu średnio podobała się wysyłka o 50 groszy wyższa niż w cenniku PP (przy zakupie za parę stów). Nie dogodzisz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Heh. Ja ostatnio dostałem obniżone gwiazdki z oceną za szybkość wysyłki. Bo pan nie przeczytał w aukcji, że daję sobie na nią 3 dni :). Innemu średnio podobała się wysyłka o 50 groszy wyższa niż w cenniku PP (przy zakupie za parę stów). Nie dogodzisz :)

No to wyobraź sobie że wstajesz rano o 6.00  a tu o 2 w nocy sprzedało się cuś - sprzedało się w dobrej cenie więc zamiast paczka24 robisz paczkę24 EKSTRA  - wysyłasz o godzinie 8 rano lecąc z córka do szkoły (paczka i tak dopiero o 15 wyjedzie z placówki)  na drugi dzień paczka dochodzi około godziny 16  - jakiś tydzień później komentarz pozytywny pełne zadowolenie z towaru ale odjęte 2 gwiazdki za czas dostawy  -_-  Jak to wytłumaczyć??  

J a tylko i wyłącznie złośliwością ale za co? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bezinteresownie.

Ludzie tacy są.

Jeszcze sie nie " przyzwyczaiłeś"? :)


Pozdrawiam, Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bezinteresownie.

Ludzie tacy są.

Jeszcze sie nie " przyzwyczaiłeś"? :)

 

Na szczęście nie wszyscy ale jednak sporo takich 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to wyobraź sobie że wstajesz rano o 6.00  a tu o 2 w nocy sprzedało się cuś - sprzedało się w dobrej cenie więc zamiast paczka24 robisz paczkę24 EKSTRA  - wysyłasz o godzinie 8 rano lecąc z córka do szkoły (paczka i tak dopiero o 15 wyjedzie z placówki)  na drugi dzień paczka dochodzi około godziny 16  - jakiś tydzień później komentarz pozytywny pełne zadowolenie z towaru ale odjęte 2 gwiazdki za czas dostawy  -_-  Jak to wytłumaczyć??  

J a tylko i wyłącznie złośliwością ale za co? 

Nie wiem, naprawdę nie wiem... To już zupełny odjazd. Czego ci ludzie się spodziewają... Za kontakt też mi któryś z nabywców ostatnio odjął. Przesłałem numer paczki w grzecznym mailu. Może chciał jeszcze poczty kwiatowej? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

allegro zrypało sprawę z systemem oceniania jednak, za daleko za murzynami jesteśmy aby taki system działał. 

Klientom trzeba w d....pe włazić i to zawsze się czegoś przyczepią. 

 

choćby przypadek kolegi 

Paweł Bury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

" Klient ma zawsze racje".....a figę, klient najczęściej gó.. się zna, ale najwiecej ma do powiedzenia.

No i ta postawa arogancka....

Nie sprzedaję na all, ale czy tam jest system oceny nabywcy?, tak by sprzedający wiedzial ze to " nastojaszczy cham" :) i mógł odmowic sprzedaży. ....

Pieniacze raz dwa by " wyklarowali" :)


Pozdrawiam, Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no ale jak już ktoś kupi wysłać trzeba, nie wyślesz bo komentarze się Tobie nie podobają negatywa tym bardziej za byle co otrzymasz,  nie przejrzysz wszystkich kont aby odłowić i zablokować idiotów. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o ocenę klienta, wygrywa aukcję, przeglądasz Jego profil-"pieniacz", anulujesz aukcję, a portalowi wysyłasz info z powodem, "pieniacz" ma blokadę na możliwość dodania oceny Twojego  "bytu" ;) , tak to "widzę" :)


P.S Np po 3 negatywnych ocenach sprzedawców istnieje możliwość odmowy dokonania handlu, jeśli już, ryzyko podejmuje sprzedający....by użerać się z "nurem" :P


Pozdrawiam, Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok, ciąg dalszy wyglądał tak. 

1. napisałem do allego o zwrot prowizji, informując,  że kupująca kłamie i do zwrotu doszło, a ona odstąpiła od umowy, przesłałem zrzuty z korespondencji, w której proponuje zakup poza serwisem, błyszczy inteligencją i ma w ogóle pretensje o wszystko 

2. allegro zażyczyło sobie potwierdzenie przelewu że kasę oddałem

3.wysłałem potwierdzenie i "...odstąpinie od umowy wyprodukowane przez kupującą.."

4 pan z serwisu odpisał, że moja reklamacja zostału uznana, a pani otrzymała straaaaszne ostrzeżenie, że nie wolno proponowac zakupu poza serwisem...

5 kupująca straaaasznie się przerazila ostrzeżenia pana z allego i 27minut później wlepiła mi chamski komentarz...

6 napisałem o usunięcie komentarza znowu przesyłająć zapis maili potwierdzający że ona nie wie czego chce, że aukcja była zgodna z opisem itp itd

7 pan z allegro odpisał,  że niesamowicie się cieszy, że do niego napisałem,  że mój  problem jest dla niego ważniejszy niż rodzony ojciec, ale nowy system oceny nie pozwala na usunięcie w ten sposób, muszę rozwinąć komentarz, wejść w szczegóły, i przy każdej z gwiazdek napisać zastrzeżenie... a oni wraz z kupującą w ciągu 14 dni wraz ze mną wszystko rozważą.... 

8. mam to w d..pie.

z całej sytuacji wyciągnąłem kilka wniosków: pierwszy jest taki, że nigdy nie oddam kasy dopóki prowizja z allegro nie wróci na moje konto a kupujący nie potwierdzi że odstąpił od zakupu. 

a innych.... nie mogę omawiać na forum....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pan z allegro jest niedoinformowany.

mi usuwali niesłuszny negatywny komentarz. 

 

napisz raz jeszcze w tej sprawie z pomocą formularza ktoś inny może bardziej obcykany się tym zajmie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cytat" Rozumiem, iż jest to bardzo przykra sytuacja, niemniej jednak opinię negatywną można usunąć wyłącznie za porozumieniem stron w ciągu 21 dni od daty wystawienia komentarza. W nowym systemie opinii są one nierozłączne z liczbą gwiazdek.

Aby usunąć komentarz wystawiony przez Kupującego należy przejść do zakładki "Twoje oceny":

Przy komentarzu od danego Kupującego należy kliknąć na "szczegóły", by rozwinąć otrzymane oceny. Wtedy pod oceną mamy możliwość wybrania opcji "poproś o usunięcie" i uzasadnienia swojej prośby.

Prześlemy wówczas do Kupującego powiadomienie, w którym poprosimy go o podjęcie decyzji o usunięciu oceny. Będzie mieć na to 14 dni."

 

przecież to jest debilizm... mam tracić czas żeby wyjaśnić? ale  co???

że np. dostałem 1 gwiazdkę  za koszt wysyłki...

-16zł przesyłka kurierska DHL z ubezpieczeniem w tym opakowanie , folia itp. i za to to ocena negatywna???

 

to co ja mam uzasadnić , że DHL nie chce mi wozić paczak za darmo, że taką mam umowę? mam negocjować z nią żeby mi dała 2 gwiazdki???
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Kowal_86

Ciśnie się na usta tylko: kur... mać. Tyle użerania się, tłumaczenia i udowadniania, że nie jest się wielbłądem. Bardzo ci współczuję , bo w świetle tego co napisał "miły pan z allegro" to kupujący jest panem sytuacji. Niemniej jednak to nie jest standardowa sytuacja "nieporozumienia przy sprzedaży", którą można rozwiązać przez spór, ale zwykła i chamska zemsta.

 

I tak jak napisał arek1a2b - jest możliwość usunięcia negatywnego komentarza z pominięciem oficjalnej ścieżki. Sam miałem taką deklarację od allegro na e-mailu w sytuacji, którą opisywałem powyżej. Swoją drogą, to z prowizji biorą ciężkie pieniądze, a jak przyjdzie co do czego to rozkładają bezradnie ręce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Allegro się strasznie popsuło, pod każdym względem. Tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwoli informacji, pomagałem kiedyś rozwiązać jeden problem na forum dotyczący oryginalności zegarka.

Skontaktowałem się z jednym z dystrybutorów ( sprzedawca tego zegarka) będącym też wystawcą na jednym z portali aukcyjnych.

Dowiedziałem się od niego ze konkurencyjna firma zatrudniała odpłatnie " kupujących" tylko w celu Jego deprecjonowania i dyskredytacji w oczach przyszłych kupujących na owym portalu. ( sprawę rozwiązano na drodze sądowej)

Również na naszym forum podjęto próbę poddawania w wątpliwość oryginalności zegarków oferowanych przez tego sprzedawcę.

Nieudana :)


Pozdrawiam, Marek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.