Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Tusio

IWC Yacht Club vs Omega Speedmaster Moonphase

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie - „chodzą” za mną

 

https://www.omegawatches.com/watch-omega-speedmaster-moonwatch-omega-co-axial-master-chronometer-moonphase-chronograph-44-25-mm-30433445203001

 

https://www.iwc.com/en/watch-collections/portugieser/iw390503-portugieser-yacht-club-chronograph.html

 

Co do mnie przemawia:

 

- Omega - wygląd, uniwersalność (bransoleta do dokupienia), cena (chociaż słyszałem opinię, że płacenie za Omegę powyżej 20kPLN nie ma sensu), lekko sportowy styl

 

- IWC - wygląd, zawsze marzyłem o Portuguese, lekko sportowy styl

 

Jakie mam wątpliwości:

 

- Omega - trochę zbyt popularna - odnoszę wrażenie że to marka pierwszego wyboru dla większości osób; taki trochę volkswagen ;-)

 

- IWC - jak z serwisem w PL?

 

Generalnie jestem zainteresowany zakupem wyłącznie nowego w Europie i wyłącznie u Autoryzowanego Dealera - za małe doświadczenie i za mały budżet żeby eksperymentować. Na obydwie sztuki bez problemu wynegocjowałem 18 (IWC) i 20% rabatu - czy da się więcej? - jeżeli tak to gdzie?

 

Jakieś inne propozycje w zbliżonych budżetach?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakieś podpowiedzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

- Omega - wygląd, uniwersalność (bransoleta do dokupienia), cena (chociaż słyszałem opinię, że płacenie za Omegę powyżej 20kPLN nie ma sensu), lekko sportowy styl

 

 

- Omega - trochę zbyt popularna - odnoszę wrażenie że to marka pierwszego wyboru dla większości osób; taki trochę volkswagen ;-)

A to zegarek pierwszego, czy kolejnego wyboru dla Ciebie :)? No i czy płacenie powyżej 4k zł za jakikolwiek zegarek ma w ogóle sens...?

Pewnie będziesz zadowolony z zakupu jednego, jak i drugiego - no chyba, że któryś "gada" do Ciebie bardziej :) Z tej pary, jak dla mnie, to IWC, ale Omega też fajna, i tyle :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bierz IWC bo widzę, że bardziej skłaniasz się ku niej.

Omega też jest świetna i raczej to nie jest marka pierwszego wyboru w PL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nawet jakby była to co z tego? Nie wiem, jeżdżenie passatem (noszenie Omegi) to chyba nie jest wstyd? Czy jest?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nawet jakby była to co z tego? Nie wiem, jeżdżenie passatem (noszenie Omegi) to chyba nie jest wstyd? Czy jest?

Passatem w dieslu jest :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passatem w dieslu jest :)

W dieslu to w ogóle trochę wstyd

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak przeglądam te zegarki to mam problem z odczytem cyfr na IWC. Widziałeś go na żywo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak przeglądam te zegarki to mam problem z odczytem cyfr na IWC. Widziałeś go na żywo?

Przymierzałem tą Omegę i jeszcze ceramiczną granatową - ceramiczna minimalnie ładniejsza, ale ta bardziej praktyczna bo wygląda równie dobrze z paskiem jak i bransoletą. IWC też przymierzałem i wizualnie leży mi najbardziej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A nawet jakby była to co z tego? Nie wiem, jeżdżenie passatem (noszenie Omegi) to chyba nie jest wstyd? Czy jest?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Sam jeżdżę ale nie z wyboru... trochę bezbarwne auto ale dobry stosunek wielkości/jakości do ceny

 

Tą Omegę porównał bym raczej do zakupu VW Phaetona - czyli „auto dla ludu” w cenie S klasy = największa porażka sprzedażowa w historii VW ;-)

 

Gdybym miał mniejszy budżet to pewnie „Omega typu Passat” byłaby bezkonkurencyjna, np:

https://www.omegawatches.com/watch-omega-seamaster-seamaster-300-omega-master-co-axial-41-mm-23330412101001

https://wkruk.pl/zegarki/omega/zegarek-omega-seamaster-300-omega-master-co-axial-41-mm

 

Zastanawiałem się jeszcze nad JLC ale nie jestem przekonany czy to dobra opcja

http://www.jaeger-lecoultre.com/ww/en/watches/jaeger-lecoultre-plrs/jaeger-lecoultre-plrs-chronograph/9028170.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Akurat to jakim autem się jeździ a to jaki się ma zegarek to jak porównywanie to jakie buty nosisz do tego jaki masz telefon. To zależy od stylu i potrzeb, jak ktoś chce to może mieć Rolexa i jeździć polonezem jak komuś pasuje :) - jak dla mnie ma to też swój urok, a co poniektórych będzie coś piekło że ktoś jest tak na luzie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bierz IWC bo widzę, że bardziej skłaniasz się ku niej.

Omega też jest świetna i raczej to nie jest marka pierwszego wyboru w PL.

To prawda że IWC na razie wygrywa, ale nie mam na tyle doświadczenia żeby stwierdzić czy poza wyglądem to dobry wybór (jakość, mechanizm, utrata wartości etc.)

Wizualnie poza wspomnianym JLC Polaris podobają mi się też Zenithy El Primero

 

http://www.zenith-watches.com/en_en/chronomaster-el-primero-range-rover-velar.html

 

http://www.zenith-watches.com/en_en/el-primero-36-000-vph-3.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co pokazujesz to będzie dobry wybór, el primero również bo to legenda.

 

Najmniejsza utrata wartości będzie przy Rolexach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co pokazujesz to będzie dobry wybór, el primero również bo to legenda.

Najmniejsza utrata wartości będzie przy Rolexach.

Rolex odpada. To ma być prezent urodzinowy od żony, a Rolex’y wg niej „zbyt emeryckie” ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rolex odpada. To ma być prezent urodzinowy od żony, a Rolex’y wg niej „zbyt emeryckie” ;-)

Emeryci nie jeżdżą BMW w dresie Addidaasa :)

"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passatem w dieslu jest :)

 

W dieslu to w ogóle trochę wstyd

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Teraz spokojnie można mówić  "z silnikiem wysokoprężnym"     

Dizle to były kiedyś kopcące i mułowate i taka opinia została u tych co zawsze benzyną latali - wystarczy jedna przejażdżka i uśmiech na gębie się pojawi - 200 koni w dizlu dostępne praktycznie od samego dołu + turbinka to nie to samo co 200 w benzynie a silników już teraz nie słychać w środku  :)

 

Rolex odpada. To ma być prezent urodzinowy od żony, a Rolex’y wg niej „zbyt emeryckie” ;-)

I ma racje - Rolex oklepany do bólu bo jak nie oryginalny to masa zegarków nim inspirowana po całe masy podróbek - z tego powodu pozbyłem się kiedyś Steinharta jak mnie facet w kolejce na Kasprowy zapytał czy to Rolex? A ja ... nie to Steinhart  -_-  i tak jakoś z podróbą się poczułem na ręku od tamtej pory nie chcę niczego "inspirowanego" nawet trochę

 

Bierz IWC 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście wolałbym JLC od IWC, ale polarisa bez chrono ewent z budzikiem, ale to chyba naciagnie budżet...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz spokojnie można mówić  "z silnikiem wysokoprężnym"     

Dizle to były kiedyś kopcące i mułowate i taka opinia została u tych co zawsze benzyną latali - wystarczy jedna przejażdżka i uśmiech na gębie się pojawi - 200 koni w dizlu dostępne praktycznie od samego dołu + turbinka to nie to samo co 200 w benzynie a silników już teraz nie słychać w środku  :)

Dobrze waść prawisz. W moim dizelku rura wydechowa lśni od środka gołym metalem. Zero sadzy. Opinie o dieslu najczęściej wydają ci, których wiedza pochodzi z ery Starów i Kamazów.

A co do zegarków, to jako Omegowiec mogę wydać tylko jeden werdykt :)


"Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie."

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja wolałem swojego poprzedniego, który dieslem nie był... post-97650-1529135160,9204_thumb.jpg

 

I podtrzymuję, że z zaproponowanych to IWC

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba mam faworyta, ale w wersji IW390507 :)d8676d2ec4f179f25e9afbc30410244e.jpg

Dizle to były kiedyś kopcące i mułowate i taka opinia została u tych co zawsze benzyną latali - wystarczy jedna przejażdżka i uśmiech na gębie się pojawi - 200 koni w dizlu dostępne praktycznie od samego dołu + turbinka to nie to samo co 200 w benzynie a silników już teraz nie słychać w środku :)

Współczesne diesle mają dwa oblicza:

- pierwsze jest pozytywne, dobre osiągi i niższe zużycie paliwa, dobra kultura pracy;

- drugie negatywne, związane z tym, że jest to strasznie droga technologia, co widać jak się kupuje nówkę.

Aby utrzymać parametry to właściwie po przebiegu 150 tys trzeba wymienić wiele części. Jak się tego nie zrobi, to cała ta technologia wraca do czasów klekotów, co widać jak się stanie za takim tdi.

U nas mało kogo na to stać, więc samochody po 10 latach to ekologiczny złom.

O przestępstwie VW nie wspomnę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba mam faworyta, ale w wersji IW390507 :)d8676d2ec4f179f25e9afbc30410244e.jpg

 

Ciekawa opcja. Na żywo nie widziałem. Na zdjęciu trochę biją po oczach białe tarcze na niebieskim tle i niebieski kauczuk trochę „plastikowy”, ale pewnie trzeba zobaczyć, aby ocenić.

Gdybym miał wybierać na podstawie zdjęcia to raczej zostaję przy IW390503 albo bym się zastanawiał nad Blue Side of the Moon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hubex

Z tych wszystkich przytoczonych - IWC, wygląda najlepiej, najszlachetniej, jeżeli mogę tak to ująć. Co do serwisu, jeżeli tylko konserwujesz, nie powinno być problemu. Jeżeli się popsuje, na gwarancji zwłaszcza - Wiedeń lub inna lokalizacja za granicą, bo akurat ten, to mechanizm własny (manufakturowy). Serwis słaby, ale to tylko moje doświadczenie. Czasem lepiej oddać do dobrego zegarmistrza u nas niż wysyłać w świat, zwłaszcza jeżeli jest po gwarancji. Ale tu już trzeba wiedzieć do kogo. Ja nie wiedziałem gdy miałem problem  :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ostatecznie wygrywa Yacht Club. Mierzyłem po raz kolejny i dla mnie bezkonkurencyjny w tym przedziale cenowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mission acomplish

 

post-105061-0-84146100-1531329190_thumb.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez sebwiecz
      Cześć.
      Poszukuję Seamaster Diver, najlepiej taki 210.30.42.20.03.001 jeśli ktoś będzie miał ciekawą ofertę to kolor ma drugorzędne znaczenie.
      Wraz z dokumentami oraz pudełkiem, nowy lub lekko używany.
       
      Pozdrawiam
      Sebastian
       
       
    • Przez KOVVAL
      Cześć. Zegarek nawet mi wygląda na podróbkę. Ale ceny tych zegarków są tak wysokie, że chciałbym mieć sto procent pewności. Zapięcie zegarka jest lekko uszkodzone. Dziękuję z góry za wszelką pomoc.




    • Przez dodge66
      Na sprzedaż leci Omega Seamaster Aqua Terra 38mm z niebieską tarczą, ref. 220.10.38.20.03.001. Zegarek jest w zasadzie nowy, był na nadgarstku dosłownie parę razy - nie ma żadnych śladów używania. Bransoleta została skrócona na mój nadgarstek w salonie, zapasowe ogniwa są oczywiście w komplecie. W styczniu 2023 zostało wymienione zapięcie w bransolecie na nowe (ciężko się odpinało, nie zauważyłem tego wcześniej więc zareklamowałem), także termin gwarancji biegnie od tego momentu (jeszcze 4 lata). Od tego czasu zegarek właściwie nie opuszczał pudełka - na zapięciu są nadal folie Z uwagi na skrócenie bransolety i wymianę zapięcia - zgodnie z regulaminem stan określam na 9/10.
       
      Pełny zestaw sklepowy:
      - pudełko transportowe
      - pudełko białe
      - pudełko właściwe - drewniane (a w nim etui podróżne)
      - etui na karty z trzema kartami i dodatkową białą kartą gwarancyjną
      - rachunek oraz potwierdzenie chodu i szczelności
      - zawieszka
      - instrukcja
      - katalog Omega
      - papirus od AD
      - torba prezentowa z oryginalną wstążką
       
      Posiadam również The Master Chronometer Certification w PDF z podpisem elektronicznym Omegi, który prześlę nowemu właścicielowi
       
      Cena: 25 550 zł za praktycznie nowy zegarek - czyli 20% zniżki od ceny w salonie
      Możliwa wysyłka na koszt i ryzyko kupującego lub odbiór osobisty (miejsce do ustalenia, jestem w ciągłym ruchu)
       
      Poniżej trochę zdjęć zrobionych podczas miesiąca miodowego z nowym zegarkiem - AT ma bardzo dużo smaczków:
       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       
      Etui podróżne jest ukryte w drewnianym pudełku:
       

       
      Poniżej zdjęcia zrobione przed chwilą z lampą, aby wszystko było wyraźnie widoczne
       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       
       
       

       

       

       

       

       

       

       
       
    • Przez mati95
      Witam ma prośbe czy jest ktoś mi w stanie powiedzieć jaki to jest dokłanie model zegarka, ponieważ szukałem po zdjęciach w interencie i nie mogę znaleźć takiego samego. Od zegarmistrza dowiedziałem się, że jest to damski zegarek omega autentyczny z lat około 1920 roku. Ma wybitą punce oraz było sprawdzane i jest 585 próba złota. Zegarek ma około 17 gram. Średnica bez tych uchwytów to około 25 mm. Posiadam zegarek bez paska, mechanizm jest sprawny, tak samo nakręcanie. Jedyna złota rzecz która w nim nie jest co jest dla mnie dziwne to koronka jak widać na zdjeciach, ale może się ktos wypowie co sie zna.
       I moje pytanie czy uważacie, że jest on wart więcej niż samo złoto po rozebraniu zegarka gdyż cięzko mi zrobić jego wycenę. Z góry dziękuje za pomoc, dodaje zdjęcia poniżej
    • Przez Seler
      1. Omega Speedmaster, referencja 3513.50.00 z 2006 roku. 
      Stan 8/10, w tym roku przeszedł pełen serwis. 
      Pudełko + karta produktowa i gwarancyjna. Dorzucam etui podróżne Omega.
       
      9900zł
       
      2. Sinn 556A RS.
      Stan 9/10, jedyne bardziej widoczne ślady użytkowania na zapięciu bransolety.
      Polska dystrybucja (Wrzeciono Czasu), styczeń 2023.
      W zestawie zegarek z oryginalną bransoletą i paskiem skórzanym Sinn.
       
      4200zł
       
       






















×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.