Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

Henizz

sklep timea.pl nie zwrócił po rozwiązaniu umowy kosztów dostawy zegarka

Rekomendowane odpowiedzi

Hej

 

Kupiłem zegarek w sklepie timea.pl. W terminie przewidzianym prawem odstąpiłem od umowy kupna. Sklep zwrócił mi równowartość zegarka. Na moje upomnienie, że powinien pokryć również koszt najtańszego dostarczenia towaru sklep odpisał, że ten koszt pokrywa konsument. Art. 32 i 33 Ustawy o prawach konsumenta mówi, że koszt najtańszej dostawy towaru do klienta jest w przypadku rozwiązania umowy również zwracany. Mimo to sprzedawca odmówił pokrycia tego kosztu.

 

EDIT

Podjąłem następujące kroki - opisałem sprawę tutaj i napisałem do Federacji Konsumentów.
Kolejnymi krokami miały być napisanie skargi do Rzecznika konsumenta i wystawienie negatywnej oceny na ceneo.pl
Na bieżąco informowałem sklep o wszystkim.
Po pierwszych dwóch krokach dostałem zwrot kwoty, o którą się upominałem.
Sprawa dla mnie zakończona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisałeś o tej Ustawie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

czy dobrze rozumiem, że koszt zakupu = cena zegarka + koszt dostawy, i tego kosztu dostawy nie chcą zwrócić?

Pzdr.


 
 
 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie ja bym olał bo mi się nie chce o 10 zł walczyć, aczkolwiek jak masz ochotę to na pewno kolega Jacek coś Ci zaraz doradzi. Ja chętnie będę śledził temat. A można wiedzieć co kupiłeś i czemu oddawałeś czy to tajne przez poufne?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio

No to sklep się nie popisał, ponieważ z treści art. 32 ust. 1 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta jasno wynika, że w przypadku złożenia przez konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy, obowiązkiem sprzedawcy jest dokonanie zwrotu wszystkich dokonanych przez konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy


Oczywiście w takich sytuacjach zawsze pojawia się pytanie o to, czy jak sklep będzie obstawał przy swoim i nie będzie chciał Ci oddać tych pieniędzy, to zdecydujesz się na dochodzenie tego na drodze sądowej? Niestety, sklepy wychodzą czasami z takiego oto założenia, że nie oddadzą, bo klient o tak o te stosunkowo nieduże w skali całego zakupu koszty nie będzie się "barował"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem casio f91, a oddałem bo mi nie podpasował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio

O Pani, taki klasyk i nie podpasował  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybrałem inną wersję kolorystyczną. Ale to off-top.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie ja bym olał bo mi się nie chce o 10 zł walczyć, aczkolwiek jak masz ochotę to na pewno kolega Jacek coś Ci zaraz doradzi. Ja chętnie będę śledził temat.

 

 

Trudno coś doradzić :) zwrot się należy, może napisz im, że zgłaszasz sprawę na policję ...

Pzdr.


 
 
 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio

Trudno coś doradzić :) zwrot się należy, może napisz im, że zgłaszasz sprawę na policję ...

Pzdr.

A policja mu powie, że sprawa ma charakter cywilny i jak chce, to może dochodzić swoich spraw przed sądem... A jak będzie się upierał i jednak złoży zawiadomienie, to wydadzą postanowienie o odmowie wszczęcia dochodzenia i tak to się u nich skończy  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@fidelio

 

Myślę, że sama informacja - postraszenie osiągnie pożądany skutek. Nigdy nie będą pewni jak to się zakończy i raczej nie będą chcieli ryzykować ... pękną, po co im kłopoty, kontrole itp.


 
 
 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio

@fidelio

 

Myślę, że sama informacja - postraszenie osiągnie pożądany skutek. Nigdy nie będą pewni jak to się zakończy i raczej nie będą chcieli ryzykować ... pękną, po co im kłopoty, kontrole itp.

Z angielska nazywa się to wishful thinking  ;) I piszę to jako ktoś, kto ma w tego typu sprawach całkiem spore doświadczenie. Niech ich formalnie, na piśmie wezwie do zapłaty, Jak nie oddadzą sąd cywilny, bp ta sprawa to "wykładanka". Oddadzą nie tylko koszt wysyłki, ale i koszty procesu czy też wynagrodzenie pełnomocnika, a to nawet wedle stawem minimalnych będzie kilkanaście/kilkadziesiąt razy więcej niż ta wysyłka. Nic tak nie działa na takie "solidne" firmy jak argument finansowy  ;)

Tak z ciekawości zapoznałem się też z regulaminem tego sklepu internetowego. IMO "straszakiem" lepszym niż Policja będzie poinformowanie, że jeśli nie nastąpi zwrot kosztów, to treścią tego regulaminu zainteresuje się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, bo IMO w regulaminie tym całkiem sporo zapisów jawnie sprzecznych z przepisami powszechnie obowiązującymi  :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość supaplex

O żesz k...., Cały ten młyn o 10zł? Tak są jakieś jaja, prawda? Powiedzcie że to są jaja!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio

O żesz k...., Cały ten młyn o 10zł? Tak są jakieś jaja, prawda? Powiedzcie że to są jaja!

I właśnie dlatego tego typu sklepy sobie na to pozwalają  ;) Bo w końcu jaki jest sens sądzić się o 10 zł, o zasady, czy jak tam to jeszcze nazwać... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@fidelio

 

Oczywiście Policja, to na początek ... myślę, że to zadziała skutecznie :), ale oczywiście można to wzmocnić UOKiK'iem.

W regulaminie sklepu, w rozdziale V - odstąpienie od umowy, pkt 6 jest taki zapis:

"6. Sprzedający zobowiązuje się zwrócić Konsumentowi równowartość kwoty jaką ten za Towar zapłacił, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania przez niego pisemnego oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwrot środków będzie realizowany w ten sam sposób, w jaki Konsument dokonał płatności. Koszty dostawy nie sa zwracane."

Myślę, że warto wyjaśnić, co dokładnie oznacza sformułowanie "koszty dostawy". Może chodzi o koszty dostawy zwrotnej ...


 
 
 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość supaplex

Trzeba mieć mentalność sknerusa makkwacza, żeby się sądzić o 10zł. Ludzie, brak słów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O żesz k...., Cały ten młyn o 10zł? Tak są jakieś jaja, prawda? Powiedzcie że to są jaja!

 

Nie Kolego, nie chodzi o 10zł. >>> chodzi o zasady.

Pzdr.


 
 
 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio

Trzeba mieć mentalność sknerusa makkwacza, żeby się sądzić o 10zł. Ludzie, brak słów.

Zdajesz sobie pewnie sprawę, że wystarczy 100, 200 czy 1000 klientów z takim podejściem, a sklep, w ten sposób, działając z naruszeniem prawa, na takim "procederze" zyskuje całkiem niebagatelne kwoty? Rozumiem, że dla Ciebie 10 zł nie ma żadnego znaczenia, ale ja też rozumiem, że znajdą się tacy, dla których taka kwota ma jednak znaczenie większe niż symboliczne. Więc zamiast tak się zżymać na całą tą dyskusję spróbuj może "wejść w buty" tych, dla których te wyśmiewane przez Ciebie 10 zł ma jednak jakieś znaczenie  ;)  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość supaplex

Jakie zasady? Wyraźnie z regulaminu wynika że nie zawracają kosztów wysyłki.

Szanuję pieniądze, ale jak czytam o policji, o wszczęciu batalii prawnej, uokiku. LUDZIE, DLA 10ZLOTYCH? Nie szanujecie swojego czasu i nerwów? Paranoja.

Odpuszczam sobie, bo mi się niedobrze robi jak myślę o tym absurdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znaczy jak by to był zegar za kilkaset czy kilka tysięcy to można podarować, ale w tym przypadku to kwota połowy wartości zegarka. To można się bić i rozumiem :P

 

Skoro w regulaminie tak napisane to znaczy chyba, że nie jest zgodny z prawem jeżeli dobrze rozumiem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość supaplex

Zdajesz sobie pewnie sprawę, że wystarczy 100, 200 czy 1000 klientów z takim podejściem, a sklep, w ten sposób, działając z naruszeniem prawa, na takim "procederze" zyskuje całkiem niebagatelne kwoty?

 

O czym ty bredzisz? Człowieku, zastanów się. Pieniądze wpłacone na wysyłkę, są wykorzystane na WYSYLKE do ciebie, sklep internetowy jest firmą kurierską? Boże kochany...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie zasady? Wyraźnie z regulaminu wynika że nie zawracają kosztów wysyłki.

Odpuszczam sobie, bo mi się niedobrze robi jak myślę o tym absurdzie.

 

Zapis w regulaminie, jeśli dotyczy braku zwrotu kosztu dostawy do klienta jest niezgodny z prawem.

Początkowo pomyślałem, że Twoje uwagi są typowe dla jakiegoś "młokosa". Ze zdziwieniem, po wejściu do Twojego profilu stwierdzam, że jesteś już dorosły ... jak dla mnie, wstyd jak się czyta takie wypowiedzi.

Pzdr.

 

edycja: przytoczone przez fidelio >>> art. 32 ust. 1 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta jasno wynika, że w przypadku złożenia przez konsumenta oświadczenia o odstąpieniu od umowy, obowiązkiem sprzedawcy jest dokonanie zwrotu wszystkich dokonanych przez konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy.


 
 
 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość fidelio

O czym ty bredzisz? Człowieku, zastanów się. Pieniądze wpłacone na wysyłkę, są wykorzystane na WYSYLKE do ciebie, sklep internetowy jest firmą kurierską? Boże kochany...

Jak widzę, sztuka czytania ze zrozumieniem to ...jednak bardzo trudna sztuka  :) Z mojej strony EOT bo mam obecnie lepsze rzeczy do roboty  ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.