Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
andrak

Automatyczna skrzynia biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem postawiony przed koniecznością "przesiądnięcia" się do pojazdu z automatem. Nie jest to moje widzimisię, ale wymóg, związany ze stanem zdrowia.

Czy mielibyście jakieś sugestie modeli, które nie grożą ciągłymi awariami i nie spowodują drenażu kieszeni?

Z góry dziękuję za sugestie i uwagi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy czy nowe auto czy używane, jaki budżet i wymagania co do rocznika. 


SPRZEDAM: Omega Ploprof, Panerai Luminor 217, Breguet 7097 Tradition, Rolex GMT, Omega Globemaster, Omega Speedy Tokyo, Hermes H08, Bvlgari Octo 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być używane do ok. 40.000-50.000zł jak najnowsze..

Nie zależy mi szczególnie na znaczku na masce. Sugerowano mi Renault Clio lub Dacie Logan.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup cokolwiek w co się mieścisz, ma klimę.

Ma mieć mały przebieg i być a PL ASO i być bezywpadkowe.

 

NIe ma awaryjnych automatów są tylko głupi użytkownicy i brak serwisu.


 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Miałem 15 aut z automatami i tylko jedno sprawiało kłopoty, był to Ford Aerostar...  Świetnie chodziły Mercedesy, ale i tak najlepiej radzą sobie z tymi skrzyniami Amerykanie.  Znajomi mieli od nowości megankę coupe z automatem, którą sprzedali z przebiegiem 330.000km i z tego co wiem auto jeździ dalej na tej skrzyni.

Może kup coś ze stajni VAG ze skrzynią DSG...

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ROLMEGA

jeśli używany to nie zapomnij o wymianie oleju w skrzyni biegów, i wymieniaj go wg zaleceń serwisowych,

od kilkunastu lat tylko automaty, nie wyobrażam sobie już jazdy manualem.

wiadomo im nowszy tym lepiej,

są skrzynie które nie są prawdziwie automatyczne (suche sprzęgło), warto doczytać przy wyborze konkretnego auta, w tym momencie mam toyotę z bezstopniowa skrzynia, rewelacja, tyle, ze nie nadaje to sié do tzw hamowania silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W miare nowa byłaby Kia Rio automat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli używany to nie zapomnij o wymianie oleju w skrzyni biegów, i wymieniaj go wg zaleceń serwisowych,

od kilkunastu lat tylko automaty, nie wyobrażam sobie już jazdy manualem.

wiadomo im nowszy tym lepiej,

są skrzynie które nie są prawdziwie automatyczne (suche sprzęgło), warto doczytać przy wyborze konkretnego auta, w tym momencie mam toyotę z bezstopniowa skrzynia, rewelacja, tyle, ze nie nadaje to sié do tzw hamowania silnikiem.

To już nie da się zblokować biegu?

Ja mam dawno pełnoletniego Tercela i tam można zablokować 1i2 bieg, są tylko3, właśnie do jazdy z góry lub pod górę

Ma już grubo ponad 200 tys i skrzynia bezproblemowa!

Polecam automaty, łatwiej się do nich przyzwyczaić niż odzwyczaić

 

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Toyoty mają skrzynie CVT. Ona praktycznie (ledwo co) nie hamuje silnikiem. Można wymusić manualnie wirtualny niższy bieg, ale jezeli komputer uzna ze hamowanie jest zbyt mocne i tak go wyłaczy.


Pozdrawiam

Piotr

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie bezstopniowy automat (Toyota) to dramat. Każdy ma jednak swoje upodobania... czy tam zboczenia ;)

Dodge Dakota zrobione 250k km żadnych problemów nie było. Masa różnych volvo i odpukać też bez przygód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

No skrzynie bezstopniowe to jest dla mnie dramat... vide Multitronic...

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość TigerBear
Napisano (edytowane)

DSG są fajne, ale jak nawali, to licz się z grubą kasą.

 

 

Jeszcze się podepnę.

 

Macie jakieś doświadczenie ze skrzyniami auto. w BMW ?

Chodzi mi konkretnie o ZF6HP19

Edytowane przez TigerBear

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Złe opinie...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W automacie z konwerterem niema koła dwumasowego. Duzy plus.


Kocham Zegarki i nie dlatego, że pokazują która jest godzina.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ROLMEGA

Toyota w trybie sport ma na stałe przypisane 7 "biegów", 7 stałych polożeń wałków, skrzynia nie przyjmuje położeń pośrednich, można ręcznie zmieniać "bieg", można hamować silnikiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Złe opinie...

czemu złe. Jest droższa w utrzymaniu niż 5HP. Ja mam 5HP spięte z 2.8, w tym momencie 330tys nalatane, olej wymieniany systematycznie. Od kilku m-cy zaczyna padać konwerter ale wymiany oleju robiłem tylko "małe" a nie dynamiczne więc nie wiem czy to ma jakiś wpływ. Sama skrzynia pracuje idealnie, żadnego szarpania itd. W dieslach były montowane skrzynie GM i tam podobno jak skrzynia dolatała do 300 tys to był fart. ZF robią dużo większe przebiegi. 

Kumpel ma 6HP w e60, 530d. Fajnie zmienia biegi. Serwis olejowy jednak już sporo droższy (choćby przez samą misę zintegrowaną z filtrem oleju). Pół roku temu też padł mu konwerter (przebiegu nie znam) - tyle że u niego auto już mocno telepało od sprzęgła, wszystko go wyniosło 4kzł (wymiana samego konwertera). Używana 5HP kosztuje parę stówek. 

Brat ma DSG w A3 2016 (S-tronic), zdarza jej się szarpać chyba przy ruszaniu, jakby strzelała ze sprzęgła. Co do pracy - DSG a 5hp nie ma co porównywać, 5hp do spokojnej jazdy i na trasy jest ok ale do mieszania biegami tak średnio, widać już starszą technologię. 6hp jeździłem tylko chwilę ale pracuje podobnie do 5hp. Dużo zależy też od softu skrzyni. W BMW ta sama skrzynia zupełnie inaczej pracuje na oryginalnym sofcie a np na sofcie Alpiny 

 

Jeździłem też trochę 2 gen A klasy z CVT - skrzynia zbudowana do latania po mieście, jak się zagrzeje (irytujący tryb rozgrzewania silnika) to spod świateł nieźle startuje, poza terenem zabudowanym już gorzej, myśli myśli i nic się nie dzieje. Ja bym CVT nie kupił. Kuzyn ma CVT w A4 i właśnie ma problemy ze skrzynią, zmienia biegi jak jej się podoba, w trynie sport działała ok ale tez już zaczęła świrować. Podobno standardowa przypadłość. 

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W większości marek jest Aisin. Ponoć wymiana oleju sprawia że jest bezawaryjna. Ja mam 6 biegów, nie jest szybka ale bardzo płynnie zmienia biegi. W nowszych autach jest 8 biegów i ponoć szybciej zmienia.

Ps u mnie 93kkm i jestem po jednej wymianie statycznej, skrzynia w super stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie wiem czy ta cała dynamiczna wymiana oleju nie jest nadgorliwością. Nigdy tego nie robiłem. W Explorerze natomiast założyłem dodatkową chłodnice oleju ASB i termometr... nigdy nie przekroczyłem 130 st. w skrzyni i może dlatego chodziła jak nomen omen zegarek... ;)

Trollu, padający konwerter skutkuje sypaniem wiórów do skrzyni... Nie jeździłbym z tym zbyt długo ;)

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co wyście się tak na te CVT zawzięli? W mieście jest idealna, nie ma żadnego szarpania, błędów w zmienianiu, które w najlepszych DSG się zdarzają. A że wyje przy wbiciu gazu w podłogę? No wyje, stara się sprawiać wrażenie że jedziesz na 1 lub 2 biegu tak długo, jak jest to mozliwe. W każdym razie dla statecznie jeżdżącego "dziadka w kapeluszu czapce" jak ja to bardzo sympatyczne rozwiązanie.


Pozdrawiam

Piotr

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trollu, padający konwerter skutkuje sypaniem wiórów do skrzyni... Nie jeździłbym z tym zbyt długo ;)

no to teraz ma mnie co mobilizować.

Tylko nie wiem jak to rozwiązać, używaną skrzynię idzie kupić za parę stówek, nie wiem czy przekładać całą skrzynię czy tylko konwerter. Jak wygląda napełnianie olejem konwertera? Olej wymieniałem sobie sam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są trzy główne typy skrzyń automatycznych + czwarty który udaje automat.

 

1. skrzynie bezstopniowe - typu CVT -> stosuje je: toyota, nissan, subaru, czy audi (multitronic). Musisz się przejechać i ocenić czy Ci odpowiada taka skrzynia. Ze względów eksploatacyjnych należy uważać na multitronic, często się psują (co jest wypadkową przebiegów oferowanych aut oraz braku serwisu skrzyni).

 

2. tradycyjne skrzynie automatyczne - stosuje je: audi, bmw, mercedes. Często posiadają możliwość ręcznej zmiany biegów, o taką skrzynie należy dbać poprzez regularną zmianę oleju. W zależności od konstrukcji potrafią hamować silnikiem, żeglować. Moim zdaniem najlepszy wybór.

 

3. Skrzynie dwusprzęgłowe - typu DSG - stosuje je: vw, skoda, seat, audi(?), porsche. Skrzynia, w której zmiana biegów odbywa się ekstremalnie szybko. Niestety bywają one awaryjne, szczególnie w okolicach 200kkm przebiegu. 

 

Swego czasu toyota i fiat stosowały skrzynie manualne z automatycznym sprzęgłem. Wyglądało to jak automat (biegi D, R, N, P), ale technicznie nim nie było. Rozwiązanie dosyć pancerne, wymaga okresowej regulacji linek (toyota). 

 

Ja bym się automata nie bał. Wybierając auto proponuję w kryteriach wyboru umieścić zapis, aby auto posiadało możliwie najnowszą konstrukcyjnie skrzynie. imho najlepsze skrzynie robi ZF oraz mercedes. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bazant

U mnie w Audi A4 B7 jest multitronic i oleju się nie wymienia tylko po około 200-250 tys trzeba wymienić całą skrzynię. Dzwoniłem do ASO w Poznaniu i takie informacje uzyskałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

DSG są fajne, ale jak nawali, to licz się z grubą kasą.

 

 

Jeszcze się podepnę.

 

Macie jakieś doświadczenie ze skrzyniami auto. w BMW ?

Chodzi mi konkretnie o ZF6HP19

 

Z tego co czytałem to najbardziej unikać należy Multitroniców i niektórych wersji DSG - awaryjne i bardzo kosztowne w naprawie.

 

Autami z ZF6HP19 jeżdżę dłuższy czas i żadnych problemów, jeden raz zawiecha skrzyni która ustąpiła po ponownym wgraniu oprogramowania.  Podobno jest to skrzynia adaptacyjna - ucząca się stylu jazdy - i nawet jest opisana procedura resetu ale robiłem to kilka razy i nie widziałem żadnego efektu. Jazda jest bardzo płynna, redukcje wtedy kiedy trzeba nawet w aucie z przebiegiem zbliżającym się do zalecanej wymiany oleju. Nowa 8-stopniowa jest jeszcze lepsza ale nie jest to jakaś przepaść. Producent skrzyni zaleca pierwszą wymianę oleju przy 160tys, BMW nie zaleca wymiany w ogóle. Koszt jest spory bo oprócz oleju idzie miska z filtrem.

 

Skrzynie tego typu oprócz BMW stosowano też w Jaguarach, Astonach i RR więc raczej jest to udany model :)

 

Wcześniejsze skrzynie montowane w BMW, też 6-cio stopniowe ale bodaj GM ( w E46 ) miały opinie bardziej awaryjnych.

Edytowane przez Bugs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

linoskoczek a czym się skrzynia z pkt 3 (np DSG) od tej niby z z pkt 4? Wiesz może czym się różni 6b manual z M3 e46 od SMG II też z M3 e46?

 

CVT to każdy wie.

Kiedyś "automaty" to były tylko hydrokinetyki. Skrzynie mechaniczne jak SMG były nazywane "zautomatyzowanymi" (czy sekwencyjnymi). Jak VW zaczął masowo wrzucać do samochodów DSG to skrzynie automatyczne i zautomatyzowane (hydrokinetyczne vs mechaniczne) zaczęli wrzucać do jednego wora.

 

Ludzie patrzą na ilość sprzęgieł ale w ogóle pomijają czynnik roboczy, czy skrzynia jest hydrokinetyczna i napędza ją olej czy mechaniczna - czyli ma po prostu tryby które się zazębiają. To czy skrzynia ma tryb automatyczny lub ręczną zmianę biegów - lewarkiem czy łopatkami to tylko widzimisie projektanta.

 

W w/w e46 M3 były dostępne 2 skrzynie - manual i SMG - z łopatkami przy kierownicy, bez pedału sprzęgła (ktoś powie automat). Ze strony konstrukcyjnej - to te sama skrzynie (ten sam nr części) - po prostu w SMG jest zestaw siłowników i komputer sterujący. Skrzynia posiada trym automatyczny (skrzynia do sportowej jazdy więc tryb auto to taki miły gratis). DSG od SMG w dużym uproszczeniu różni się tym, że SMG miało jedno sprzędło a DSG ma 2. O SMG nikt nigdy automat nie powiedział a DSG to dla ludzi automat i już  :lol:  W Ferrari Enzo też jest automat?

 

Porsche ma dwusprzęgłówkę PDK ale konstrukcyjnie to chyba ich własna skrzynia i rózni się od DSG. Audi DSG nazywa S-tronic

w e46 nie było chyba 6b autoamtów (ZF czy GW mają po 4 biegi i jeden nadbieg). BMW mówi, że oleju nie trzeba wymieniać ale jednak posiadają zestaw serwisowy składający się z oleju, filtra, uszczelki misy - magia, pewnie sami nie wiedzą skąd się wziął ;)

Ja tam wolę bardziej ufać konstruktorom czyli ZF - dla 5hp/6hp pierwsza wymiana jest zalecana po 120tys km i każda następna co 80-100tys w zależności od stylu jazdy

Edytowane przez trollu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy moze mi ktos z szanownych kolegow powiedziec cos na temat skrzyni biegow w Mercedesie coupé 2001 rok, ktora anglicy nazywaja :

'Sequentronic' semi-automatic gearbox. Czy to jest skrzynia pol- automatyczna? SMG? Hydrokinetyczna?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.