Skocz do zawartości


Najnowsze tematy


Zdjęcie

Automatyczna skrzynia biegów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
63 odpowiedzi w tym temacie

#1 andrak

andrak
  • Nowy Użytkownik
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisano 06 lipiec 2018 - 12:39

Jestem postawiony przed koniecznością "przesiądnięcia" się do pojazdu z automatem. Nie jest to moje widzimisię, ale wymóg, związany ze stanem zdrowia.

Czy mielibyście jakieś sugestie modeli, które nie grożą ciągłymi awariami i nie spowodują drenażu kieszeni?

Z góry dziękuję za sugestie i uwagi.


  • 0

#2 zielony.m

zielony.m
  • Użytkownik
  • 1348 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 06 lipiec 2018 - 12:46

Zależy czy nowe auto czy używane, jaki budżet i wymagania co do rocznika. 


  • 0

#3 andrak

andrak
  • Nowy Użytkownik
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mikołów

Napisano 06 lipiec 2018 - 12:51

Może być używane do ok. 40.000-50.000zł jak najnowsze..

Nie zależy mi szczególnie na znaczku na masce. Sugerowano mi Renault Clio lub Dacie Logan.


  • 0

#4 Lawnowerman

Lawnowerman

    członek Rady Klubu

  • Moderator
  • 5347 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gdańsk

Napisano 06 lipiec 2018 - 12:54

Kup cokolwiek w co się mieścisz, ma klimę.

Ma mieć mały przebieg i być a PL ASO i być bezywpadkowe.

 

NIe ma awaryjnych automatów są tylko głupi użytkownicy i brak serwisu.


  • 0

#5 kiniol

kiniol
  • Użytkownik
  • 4684 postów
  • Płeć:Nie określona
  • Lokalizacja:Puszczykówko

Napisano 06 lipiec 2018 - 13:19

Miałem 15 aut z automatami i tylko jedno sprawiało kłopoty, był to Ford Aerostar...  Świetnie chodziły Mercedesy, ale i tak najlepiej radzą sobie z tymi skrzyniami Amerykanie.  Znajomi mieli od nowości megankę coupe z automatem, którą sprzedali z przebiegiem 330.000km i z tego co wiem auto jeździ dalej na tej skrzyni.

Może kup coś ze stajni VAG ze skrzynią DSG...


Użytkownik kiniol edytował ten post 06 lipiec 2018 - 13:21

  • 0

#6 Gość_ROLMEGA_*

Gość_ROLMEGA_*
  • Gość

Napisano 06 lipiec 2018 - 13:31

jeśli używany to nie zapomnij o wymianie oleju w skrzyni biegów, i wymieniaj go wg zaleceń serwisowych,

od kilkunastu lat tylko automaty, nie wyobrażam sobie już jazdy manualem.

wiadomo im nowszy tym lepiej,

są skrzynie które nie są prawdziwie automatyczne (suche sprzęgło), warto doczytać przy wyborze konkretnego auta, w tym momencie mam toyotę z bezstopniowa skrzynia, rewelacja, tyle, ze nie nadaje to sié do tzw hamowania silnikiem.


  • 0

#7 rafi87

rafi87
  • Użytkownik
  • 953 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina sarkazmu

Napisano 06 lipiec 2018 - 13:41

W miare nowa byłaby Kia Rio automat.


  • 0

#8 cecon

cecon
  • Użytkownik
  • 807 postów

Napisano 06 lipiec 2018 - 13:44

jeśli używany to nie zapomnij o wymianie oleju w skrzyni biegów, i wymieniaj go wg zaleceń serwisowych,
od kilkunastu lat tylko automaty, nie wyobrażam sobie już jazdy manualem.
wiadomo im nowszy tym lepiej,
są skrzynie które nie są prawdziwie automatyczne (suche sprzęgło), warto doczytać przy wyborze konkretnego auta, w tym momencie mam toyotę z bezstopniowa skrzynia, rewelacja, tyle, ze nie nadaje to sié do tzw hamowania silnikiem.

To już nie da się zblokować biegu?
Ja mam dawno pełnoletniego Tercela i tam można zablokować 1i2 bieg, są tylko3, właśnie do jazdy z góry lub pod górę
Ma już grubo ponad 200 tys i skrzynia bezproblemowa!
Polecam automaty, łatwiej się do nich przyzwyczaić niż odzwyczaić

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#9 tarant

tarant

    Młodszy kustosz od zegarów nr [LX]CDII

  • Moderator
  • 14424 postów
  • Płeć:Nie określona
  • Lokalizacja:Neverwhere

Napisano 06 lipiec 2018 - 13:51

Toyoty mają skrzynie CVT. Ona praktycznie (ledwo co) nie hamuje silnikiem. Można wymusić manualnie wirtualny niższy bieg, ale jezeli komputer uzna ze hamowanie jest zbyt mocne i tak go wyłaczy.


  • 1

#10 Keniutek

Keniutek
  • Użytkownik
  • 94 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Trójmiasto

Napisano 06 lipiec 2018 - 14:26

Dla mnie bezstopniowy automat (Toyota) to dramat. Każdy ma jednak swoje upodobania... czy tam zboczenia ;)
Dodge Dakota zrobione 250k km żadnych problemów nie było. Masa różnych volvo i odpukać też bez przygód.
  • 0

#11 kiniol

kiniol
  • Użytkownik
  • 4684 postów
  • Płeć:Nie określona
  • Lokalizacja:Puszczykówko

Napisano 06 lipiec 2018 - 17:29

No skrzynie bezstopniowe to jest dla mnie dramat... vide Multitronic...


Użytkownik kiniol edytował ten post 06 lipiec 2018 - 17:30

  • 0

#12 TigerBear

TigerBear
  • Użytkownik
  • 701 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 06 lipiec 2018 - 18:45

DSG są fajne, ale jak nawali, to licz się z grubą kasą.


Jeszcze się podepnę.

Macie jakieś doświadczenie ze skrzyniami auto. w BMW ?
Chodzi mi konkretnie o ZF6HP19

Użytkownik TigerBear edytował ten post 06 lipiec 2018 - 18:46

  • 0

#13 kiniol

kiniol
  • Użytkownik
  • 4684 postów
  • Płeć:Nie określona
  • Lokalizacja:Puszczykówko

Napisano 06 lipiec 2018 - 18:52

Złe opinie...


  • 0

#14 albiNOS 01

albiNOS 01
  • Użytkownik
  • 809 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:DL, NGI, PGR Pierkunowo ;-)

Napisano 06 lipiec 2018 - 19:14

W automacie z konwerterem niema koła dwumasowego. Duzy plus.
  • 0

#15 Gość_ROLMEGA_*

Gość_ROLMEGA_*
  • Gość

Napisano 06 lipiec 2018 - 19:18

Toyota w trybie sport ma na stałe przypisane 7 "biegów", 7 stałych polożeń wałków, skrzynia nie przyjmuje położeń pośrednich, można ręcznie zmieniać "bieg", można hamować silnikiem.
  • 0

#16 trollu

trollu
  • Użytkownik
  • 1803 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Częstochowa

Napisano 06 lipiec 2018 - 19:45

Złe opinie...

czemu złe. Jest droższa w utrzymaniu niż 5HP. Ja mam 5HP spięte z 2.8, w tym momencie 330tys nalatane, olej wymieniany systematycznie. Od kilku m-cy zaczyna padać konwerter ale wymiany oleju robiłem tylko "małe" a nie dynamiczne więc nie wiem czy to ma jakiś wpływ. Sama skrzynia pracuje idealnie, żadnego szarpania itd. W dieslach były montowane skrzynie GM i tam podobno jak skrzynia dolatała do 300 tys to był fart. ZF robią dużo większe przebiegi. 

Kumpel ma 6HP w e60, 530d. Fajnie zmienia biegi. Serwis olejowy jednak już sporo droższy (choćby przez samą misę zintegrowaną z filtrem oleju). Pół roku temu też padł mu konwerter (przebiegu nie znam) - tyle że u niego auto już mocno telepało od sprzęgła, wszystko go wyniosło 4kzł (wymiana samego konwertera). Używana 5HP kosztuje parę stówek. 

Brat ma DSG w A3 2016 (S-tronic), zdarza jej się szarpać chyba przy ruszaniu, jakby strzelała ze sprzęgła. Co do pracy - DSG a 5hp nie ma co porównywać, 5hp do spokojnej jazdy i na trasy jest ok ale do mieszania biegami tak średnio, widać już starszą technologię. 6hp jeździłem tylko chwilę ale pracuje podobnie do 5hp. Dużo zależy też od softu skrzyni. W BMW ta sama skrzynia zupełnie inaczej pracuje na oryginalnym sofcie a np na sofcie Alpiny 

 

Jeździłem też trochę 2 gen A klasy z CVT - skrzynia zbudowana do latania po mieście, jak się zagrzeje (irytujący tryb rozgrzewania silnika) to spod świateł nieźle startuje, poza terenem zabudowanym już gorzej, myśli myśli i nic się nie dzieje. Ja bym CVT nie kupił. Kuzyn ma CVT w A4 i właśnie ma problemy ze skrzynią, zmienia biegi jak jej się podoba, w trynie sport działała ok ale tez już zaczęła świrować. Podobno standardowa przypadłość. 


Użytkownik trollu edytował ten post 06 lipiec 2018 - 19:49

  • 0

#17 qln

qln
  • Użytkownik
  • 82 postów

Napisano 06 lipiec 2018 - 21:05

W większości marek jest Aisin. Ponoć wymiana oleju sprawia że jest bezawaryjna. Ja mam 6 biegów, nie jest szybka ale bardzo płynnie zmienia biegi. W nowszych autach jest 8 biegów i ponoć szybciej zmienia.
Ps u mnie 93kkm i jestem po jednej wymianie statycznej, skrzynia w super stanie.
  • 0

#18 kiniol

kiniol
  • Użytkownik
  • 4684 postów
  • Płeć:Nie określona
  • Lokalizacja:Puszczykówko

Napisano 06 lipiec 2018 - 21:31

Nie wiem czy ta cała dynamiczna wymiana oleju nie jest nadgorliwością. Nigdy tego nie robiłem. W Explorerze natomiast założyłem dodatkową chłodnice oleju ASB i termometr... nigdy nie przekroczyłem 130 st. w skrzyni i może dlatego chodziła jak nomen omen zegarek... ;)

Trollu, padający konwerter skutkuje sypaniem wiórów do skrzyni... Nie jeździłbym z tym zbyt długo ;)


Użytkownik kiniol edytował ten post 06 lipiec 2018 - 21:33

  • 0

#19 tarant

tarant

    Młodszy kustosz od zegarów nr [LX]CDII

  • Moderator
  • 14424 postów
  • Płeć:Nie określona
  • Lokalizacja:Neverwhere

Napisano 06 lipiec 2018 - 21:54

Co wyście się tak na te CVT zawzięli? W mieście jest idealna, nie ma żadnego szarpania, błędów w zmienianiu, które w najlepszych DSG się zdarzają. A że wyje przy wbiciu gazu w podłogę? No wyje, stara się sprawiać wrażenie że jedziesz na 1 lub 2 biegu tak długo, jak jest to mozliwe. W każdym razie dla statecznie jeżdżącego "dziadka w kapeluszu czapce" jak ja to bardzo sympatyczne rozwiązanie.


  • 0

#20 trollu

trollu
  • Użytkownik
  • 1803 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Częstochowa

Napisano 06 lipiec 2018 - 22:28

Trollu, padający konwerter skutkuje sypaniem wiórów do skrzyni... Nie jeździłbym z tym zbyt długo ;)

no to teraz ma mnie co mobilizować.

Tylko nie wiem jak to rozwiązać, używaną skrzynię idzie kupić za parę stówek, nie wiem czy przekładać całą skrzynię czy tylko konwerter. Jak wygląda napełnianie olejem konwertera? Olej wymieniałem sobie sam


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych