Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

pływak_wodnik

Jak wyciągnąć koronkę z cal. 2356?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Ritter

Koronka w tym stanie się obraca? Zalecam poluźnienie koronki środkiem penetrującym typu nafta albo coś podobnego. Kroplę na zardzewiałą blaszkę, której występ znajduje się w podfrezowaniu wałka naciągowego + 15min. na penetrację. Wałek z koronką wyjmuje się w pozycji odciągniętej koronki.

Masz dużą śrubę mocującą, cały podzespół przełącznika włącznik/nastawy, na prawo od sprężyny mechanizmu "remontuaru". pod sprężyną jest blaszka blokująca wałek. Gdy odwiedziesz koronkę górny jej występ w kształcie półkola powinien przesunąć się w prawo. Naciskasz na niego i tworzy się dźwignia na kołku , który jest przegubem mechanizmu blokującego. Unosi się język w podfrezowaniu wałka i wałek z koronką wychodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za poradę. Chodzi o wyjęcie wałka.

 

Jeżeli dobrze zrozumiałem, to:

1. Odciągnąć wałek. Wówczas nastawnik (blaszka z kołkiem mocująca wałek) obróci się w prawo.

2. Nacisnąć górny występ w kształcie półkole (ale który występ, gdzie nacisnąć) i wówczas podniesie się kołek mocujący wałek.

3. Wyjąć wałek.

post-82877-0-52069400-1533104413_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

post-29981-0-23578900-1533122510_thumb.jpg

Generalnie jest tak, że mechanizm kwarcowy jest jeszcze bardziej podatny na uszkodzenia często plastikowych a na pewno zdecydowanie delikatniejszych zębników przekładni jak ma to miejsce w zegarkach mechanicznych. Dlatego zawsze przed wyjęciem wałka z koronką mechanizm musi być przełączony w stan wyłączonego ogniwa zasilającego.

W tym mechanizmie zrobiono to metodą idiotoodporną czyli zwalnianie blokady wałka powoduje wyłączenie zasilania. Aby było ciekawiej robi się to na wciśniętej koronce. A zwykle jest tak, że odwiedzenie koronki powoduje pojawienie się języczka z kropką, wytłoczeniem, które umożliwia zwolnienie wałka z blokady.

Zdjęcia wszystko wyjaśniają. Dwa pierwsze przedstawiają metodę wyjmowania wałka a dwa kolejne ponowne zakładanie z uwzględnieniem punktu podparcia narzędzia, pincety. Operacja polega na uchwyceniu odpowiednich elementów a następnie ściśnięciu pincety.

Aby zabieg mógł się powieść wałek z koronką musi być sprawny pod względem obracania i przesuwania. Dlatego przed wyjęciem wałka trzeba "odspawać" z rdzy koronkę z kominkiem :) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.