Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
kiniol

Klimatyzacja stacjonarna, taka zamontowana na stałe...

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś z koleżeństwa ma zamontowaną w domu/  mieszkaniu klimatyzację? Jakie są koszty montażu instalacji i późniejszej eksploatacji? Jak wrażenia?

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsze klimy są dość oszczędne. Nie znam się na przelicznikach, ale np moja chłodząc na max "pożera" ok 1200 W. By osiągnąć jej wydajność dawniej to musiałoby być ok 5000 w. 

Poza tym i split, i jednostka wewnętrzna są dziś bardzo ciche. 

Dobry kolega, którego opinii ufam montuje klimatyzacje, wentylacje od ponad 20 lat. Od kilku wyłącznie Fujitsu i Daikin. 

W domu mam 3 lata Fujitsu, w biurze od 7 lat 6 szt. Fujitsu. Nie dzieje się nic złego. 

On sam ok 100 m mieszkanie chłodzi latem i ogrzewa zimą klimatyzatorami. Twierdzi, że ogrzewani kosztuje go mniej niż gazowe. Z chłodzeniem to cieżko wyczuć, bo pogoda różna latem. 

Podsumowując - jestem zadowolony, że mam. Dokupię jeszcze na parter, bo chłodzę piętro teraz. 

 

Acha - koszty montażu - to zależy od indywidualnych warunków. Odległości splita od jednostki zewnętrznej, grubość ścian, dojście prądu, odprowadzeni wody (grawitacyjnie czy pompa) Kilka stów pewnie do tysiąca.

Edytowane przez Adi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na dwoch poziomach w mieszkaniu posiadam klimatyzatory. Wybralem firmę Samsung ponieważ była najtańsza. Mam dwie jednostki zdolne do klimatyzowania 55m2 x2 . Polecam mimo paru minusów samej jednostki wewnętrznej. Na dzień dzisiejszy jednak nie zdecydowałbym się na montaż klimatyzatora w bloku. W praktyce , w nowym budownictwie mam tydzień latem kiedy jej używam.