Vazamir 1 #1 Napisano 11 Sierpnia 2018 Witam,jakiś czas temu zakupiłem od jednego z naszych kolegów zegarek Seiko. Zegarek nowy stan 10/10. Zegarek pochodzi Austrii. Dostałem komplet sklepowy wraz z wypełnioną, podbita kartą gwarancyjną.Zegarek piękny, niestety od początku ma spora odchyłkę dobową. Przez pewien czas czekałem aż się ułoży licząc na poprawę. Niestety po 2 miesiącach od zakupu nie jest lepiej. Postanowiłem coś z tym zrobić. Napisałem do Zibi który jest oficjalnym serwisantem Seiko na Polskędostałem odpowiedź następującej treści: "Reklamację z międzynarodową kartą gwarancyjną może Pan zgłosić wyłącznie w serwisie Centralnym -ul. Chodakowska 10, 96-500 Sochaczew.Podstawą do złożenia zegarka do reklamacji jest : karta gwarancyjna wraz z dowodem zakupu." I tu się zdziwiłem, ok lokalnie mi zegarka nie sprawdzą, muszę wysłać do serwisu centralnego - niech będzie.natomiast wymagania co do konieczności przedstawienia dowodu zakupu mnie zaskoczyły.Nie posiadam takiego dowodu natomiast mam wypełnioną, podbitą kartę ( certificate of guarantee ) Z tego co pamiętam w przypadku G-Shocków, Zibi realizowało gwarancje na sama kartę gwarancyjną. Jakie macie doświadczenia?Ryzykować i słać zegarek do Zibi z tym co mam ( bez dowodu zakupu )czy olać ich i na własną rękę oddać do niezależnego serwisu na regulację mechanizmu? Będę wdzięczny za sugestiePozdrawiam 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Prowler #2 Napisano 11 Sierpnia 2018 paragon jest realnym potwierdzeniem daty zakupu, a co za tym idzie rzeczą niezbędną do realizacji gwarancji w polsce.jak masz paragon, nie musisz mieć pisemnej gwarancji. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cecon 324 #3 Napisano 11 Sierpnia 2018 Kolega napisał, że kupiony w Austrii.Dlatego gwarancja jest międzynarodowa i musi być podbita, żeby nikt w Szwecji nie zastanawiał się nad oryginalnością np. polskiego paragonu. Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu TapatalkaKolega napisał, że kupiony w Austrii.Dlatego gwarancja jest międzynarodowa i musi być podbita, żeby nikt w Szwecji nie zastanawiał się nad oryginalnością np. polskiego paragonu. Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu TapatalkaCzyli paragon jest zbędny. Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vazamir 1 #4 Napisano 11 Sierpnia 2018 Tak, ale paragonu nie mam, natomiast mam podbitą, wypełniona kartę gwarancyjną.Z tego co się orientuje jeśli ktoś sprzedaje zegarki kupione za granicą raczej nie daje dowodu zakupu zwłaszcza jeśli kupuje naraz kilka/kilkanaście egzemplarzyciężko potem aby każdy kto kupi taki zegarek dostawał dowód zakupu. Niby ten dowód zakupu to jest realne potwierdzenie jednak karta nawigacyjna również. Ja traktuje to ja typowy zabieg ZIBI w stylu nie kopiłeś u nas to teraz sobie radź, taka "zachęta' do zakupu następnym razem u nich. Temat jest dla mnie o tyle istotny, że jeśli nie mam i tak gwarancji to oddaję zegarek do serwisu niezależnego, jeśli jednak mój zegarek obejmuje gwarancja producenta i ja go oddam do niezależnego serwisu to taką gwarancje stracę. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Prowler #5 Napisano 11 Sierpnia 2018 m Kolega napisał, że kupiony w Austrii.napisałem o realiach polskich @vazamir, może spróbuj na słowacji lub gzie indziej w unii?ostatnio zrobiłem taki myk z tabletem lenovo, którego zakupiłem na wyjeździe i zgubiłem paragon, a miałem gwarancję 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vazamir 1 #6 Napisano 11 Sierpnia 2018 Pisałem tez do kolegi od którego kupowałem zegar co on sądzi o tym, to się mocno oburzył i dosadnie określił co myśli o człowieku z serwisu który mi odpisał.Podobno niejednokrotnie korzystał z serwisu gwarancyjnego na kartę międzynarodową bez dowodu zakupu i nie było problemu. Na karcie jest wpisany miesiąc zakupu i rok ( 06/2018), jest pieczątka , numer seryjnywiec może faktycznie spróbuję wysłać do Zibi i zobaczymy co z tego wyniknie 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bugs 4151 #7 Napisano 11 Sierpnia 2018 Tutaj była rozmowa na ten temat: http://zegarkiclub.pl/forum/topic/25024-miedzynarodowa-gwarancja-seiko/ Normalnie dowód zakupu nie powinien być wymagany jeśli jest wypełniona karta gwarancyjna. 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vazamir 1 #8 Napisano 11 Sierpnia 2018 Dziękiprześledzę ten wątek 0 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach