Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

ch24.pl

Jak powstają zegarki Omega – z wizytą w nowej fabryce marki w Bienne

Rekomendowane odpowiedzi

Zaprojektowany przez japońskiego architekta Shigeru Bana nowy budynek Omegi to zdecydowanie jedno z najnowocześniejszych oraz przyjaznych dla środowiska miejsc, gdzie powstają obecnie zegarki. Pod jednym dachem - w iście futurystycznym stylu - są one składane, testowane i magazynowane. Nie zabrakło również miejsca dla wielkiej komplikacji.

 

Wyświetl pełny artykuł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wow fabryka robi wrażenie, w szczególności magazyn składowana części przez roboty .


pozdrawiam

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No może w końcu się wezmą porządnie za kontrolę jakości ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem pod wrażeniem, tu już nie ma miejsca na przypadek, tak trzeba działać jeśli chce się utrzymać wew czołówce tej branży.


"You may delay but time will not" Benjamin Franklin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Magazyn wygląda na wysokoregałowy, którego szkielet stanowi konstrukcję nośną budynku, a nie wysokiego składowania. W korytarzach roboczych pracują nie żółte żyrafy, a automatyczne układnice regałowe. Chociaż pewnie są półautomatyczne, ze względów bezpieczeństwa. Żółte, aby było je dobrze widać, podobnie jak ramiona już w 100% automatycznym układzie zdawczo-odbiorczym. Skrzynki to szare plastikowe jednostki ładunkowo paletowe, czyli palety, składowane krótszym bokiem w głąb.

 

Właściwie taki magazyn to nic nadzwyczajnego. Zwykły automat. W krajach rozwiniętych to norma szeroko stosowana od lat '50, gdzie cena gruntu jest wysoka. W Bienne pewnie do najniższych nie należy. U nas automatyzacja się nie przyjęła, ponieważ koszt roboczogodziny pracownika < kosztu pracy maszyny. Ale i my takie mamy/ mieliśmy np. w ZPC Ursus, FSO na Żeraniu, Polfa w Warszawie oraz jeszcze w kilku innych miejscach.

 

Na marginesie dodam, że wisienką na torcie takiego automatu jest sterowanie indukcyjne transportu wewnętrznego od magazynu części do magazynu wyrobów gotowych. Oznacza to, że między stanowiskami montera/ wykonawcy jeździ sobie sam taki żółty wózek i zdaje lub pobiera detale. Tego chyba nie mieliśmy i pewnie długo nie będzie. Obecnie np. VW w Wolfsburgu zmodernizował linie produkcyjne do takich właśnie.

 

Ładna fabryka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Magazyn wygląda na wysokoregałowy, którego szkielet stanowi konstrukcję nośną budynku, a nie wysokiego składowania. W korytarzach roboczych pracują nie żółte żyrafy, a automatyczne układnice regałowe. Chociaż pewnie są półautomatyczne, ze względów bezpieczeństwa. Żółte, aby było je dobrze widać, podobnie jak ramiona już w 100% automatycznym układzie zdawczo-odbiorczym. Skrzynki to szare plastikowe jednostki ładunkowo paletowe, czyli palety, składowane krótszym bokiem w głąb.

 

Właściwie taki magazyn to nic nadzwyczajnego. Zwykły automat. W krajach rozwiniętych to norma szeroko stosowana od lat '50, gdzie cena gruntu jest wysoka. W Bienne pewnie do najniższych nie należy. U nas automatyzacja się nie przyjęła, ponieważ koszt roboczogodziny pracownika < kosztu pracy maszyny. Ale i my takie mamy/ mieliśmy np. w ZPC Ursus, FSO na Żeraniu, Polfa w Warszawie oraz jeszcze w kilku innych miejscach.

 

Na marginesie dodam, że wisienką na torcie takiego automatu jest sterowanie indukcyjne transportu wewnętrznego od magazynu części do magazynu wyrobów gotowych. Oznacza to, że między stanowiskami montera/ wykonawcy jeździ sobie sam taki żółty wózek i zdaje lub pobiera detale. Tego chyba nie mieliśmy i pewnie długo nie będzie. Obecnie np. VW w Wolfsburgu zmodernizował linie produkcyjne do takich właśnie.

 

Ładna fabryka.

Ciekawe informacje,thx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odniosę się jeszcze do anonimowego artykułu pt. "Mistrz precyzji" w magazynie Chronos, ponieważ zdjęcia są takie same jak stronie ch24.pl. Chętnie odniósłbym się do właściwego tekstu, ale na stronie forum nie znalazłem informacji i nim.

 

Otóż, jest w nim napisane, że "Takiego ultranowoczesnego magazynu nie ma żadna zegarkowa manufaktura." Bzdura. Tissot ma taki sam w Le Locle od 2011 roku, co opisano tutaj i tutaj.

 

Może ultranowoczesny jest dla anonimowego autora, ale na pewno nie na Zachodzie, gdzie jest ich sporo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Złożenie tourbillona zajmuje miesiąc jednemu zegarmistrzowi"... eee to on pracuje godzinę dziennie?


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cytuję z Chronosa "Fabryka jest ogromna (ma 5 pieter) więc trudno uwierzyć, że dla pracujących na wyższych piętrach zegarmistrzów liczy się dokładność liczona nawet w setnych częściach milimetra". Dalej jest o warunkach pracy i nawet nie wyrywając z kontekstu...

 

... rzeczywiście trudno uwierzyć w takie rzeczy na wyższych piętrach.

 

Nie wiem kto jest autorem chronosowego artykułu, bo nie mają zwyczaju się podpisywać, ale redakcja jest słaba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A to dlatego już drugi rok z rzędu nie są w stanie dostarczyć na rynek w ciągu pół roku limitek prezentowanych na targach w Bazylei. Zgubiły się gdzieś między piętrami...w tym roku idą na rekord. Niedługo minie rok od prezentacji Semasterów 1948...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.