Skocz do zawartości

Ogłoszenie

Magazyn Zegarki Club

MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ
MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ

Najnowsze tematy

Zdjęcie

Nierównomierne spóźnianie się zegarka kwarcowego

zegarek kwarcowy Atlantic dokładność

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 angar

angar
  • Nowy Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 17 grudzień 2018 - 07:54

Ponieważ jestem zielony w tym temacie, zawsze wydawało mi się, że zegarki kwarcowe spóźniają się dość równomiernie (powiedzmy około 1-2 sekundy dziennie codziennie). Mocno się zatem zdziwiłem, gdy mój nowy Atlantic Seahunter 330 zaczął przejawiać inne zachowanie. Przez kilka dni (np. 3-10) chodzi dokładnie, bez żadnych łatwo mierzalnych oznak spóźniania się. Potem nagle (w ciągu 12 godzin) spóźnia się mniej (np. 20 sekund) lub nawet bardziej (np. 40-50 sekund). Czy jest to normalne zachowanie? Zegarek jest używany cały czas w dość stałych warunkach, bez nagłych szoków termicznych, pól magnetycznych itp. Z góry dziękuję za profesjonalną opinię.

• 0

#2 Antiquarius

Antiquarius
  • Użytkownik
  • 3154 postów

Napisano 17 grudzień 2018 - 09:13

Nie. To nie jest normalne.
  • 1

#3 angar

angar
  • Nowy Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 27 styczeń 2019 - 08:17

Zegarek oddałem do reklamacji, otrzymałem potem informację, że został wymieniony mechanizm. Niestety, sytuacja chyba się powtarza. Przez prawie 2 tygodnie zegarek chodził "w rozsądny sposób" (w sumie przyśpieszył w tym okresie ok. 2-3 sekund). Potem nagle w ciągu kilkunastu godzin nastąpiło spóźnienie aż o 50 sekund. Czyżby cała seria mechanizmów miała tego typu wadę? Czy może na to dziwne zachowanie wpływ może mieć coś zupełnie innego?

• 0

#4 tarant

tarant

Młodszy kustosz od zegarów nr [LX]CDII

• Moderator
  • 16011 postów

Napisano 27 styczeń 2019 - 13:00