Skocz do zawartości


MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ

Najnowsze tematy


Zdjęcie

Prośba o pomoc

Zegarek na urodziny Oris

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 slawekradzik

slawekradzik
  • Nowy Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 29 styczeń 2019 - 10:13

Z okazji nadchodzących 50-tych urodzin na prezent, chciałbym kupić nowy zegarek Oris.

Zegarek głównie do garnituru. Cena max. Do 3.000,-zł. Czas do 15 lutego 2019 roku.

Zwracam się do Forumowiczów o pomoc w poszukiwaniu zegarka ponieważ, z uwagi na ograniczone możliwości finansowe szukałem go od dłuższego czasu i interesujący mnie model znalazłem i zamówiłem:

https://www.zegarki....5784054-0751811

Niestety w dniu dzisiejszym, tj. 29 stycznia 2019 roku otrzymałem wiadomość, cyt.:

Dzień dobry, 

niestety, ale nie mogę zrealizować Pańskiego zamówienie. Do systemu wkradł się błąd, zegarek sprzedał się na początku stycznia 2019r. a informacja nie dotarła do sklepu internetowego, stąd nieprawidłowy stan magazynowy tego modelu.

Przepraszam za zaistniałą sytuację.

-- 

Pozdrawiam,

Jacek Sz...ski (edycja autora tematu)
Dział zamówień
zamowienia@janeba-time.pl

tel. 71 373 66 19 wew. 1

 

Nie chcę oceniać zaistniałem sytuacji, chociaż zegarek ciągle dostępny jest na stronie: https://www.zegarki....oris&order=cena

 

Będę bardzo wdzięczny za wskazanie sklepu, bądź osoby, która potraktuje sprawę poważnie i zakupie zegarek.

Pozdrawiam


Użytkownik slawekradzik edytował ten post 29 styczeń 2019 - 11:28

  • 0

#2 Jash

Jash

    Hevi Metal

  • Użytkownik
  • 9770 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisano 29 styczeń 2019 - 11:33

Dzień dobry,

czy nie lepiej było się ze mną skontaktować, zamiast od razu wrzucać post na forum? Tak jak napisałem, jest jakiś błąd w systemie i ten model, pomimo, że został sprzedany nadal pokazuje się na stanie sklepu internetowego jako dostępny.

Nie jest to kwestia tego, czy ktoś podchodzi poważnie do sprawy czy nie, wynikł błąd. Spotkało to Pana - wysłałem e-maila i przeprosiłem. 

Mógł Pan odpisać, mogliśmy poszukać czegoś podobnego, a jak byłoby droższe zaproponować lepszą cenę z uwagi na zaistniałą sytuację. Lepiej, jak widać było od razu skreślić sklep.

 

Pozdrawiam,

Jacek Szczyciński


  • 0

#3 slawekradzik

slawekradzik
  • Nowy Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 29 styczeń 2019 - 11:53

Dziękuję za odpowiedź.

Oczywiście miałem na uwadze kontakt z Państwem.

W dniu wczorajszym około godziny 19.55 przeglądałem stronę Państwa sklepu (wysłałem ją synowi , by ocenił zakup) i faktycznie zamówiony przeze mnie zegarek był niedostępny. Po otrzymaniu od Państwa e-maila ponownie przejrzałem stronę i o dziwo zegarek, ponownie jest wystawiony do sprzedaży:

https://www.zegarki....5784054-0751811

Zatem o czym mam z Państwem rozmawiać? Umowa to umowa ...

Poza tym czy profesjonalnym jest publicznie zgłaszać pretensję do kupującego?


  • 0

#4 Jash

Jash

    Hevi Metal

  • Użytkownik
  • 9770 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisano 29 styczeń 2019 - 12:00

Pretensje zgłosił Pan, nie ja. Ja tylko wyjaśniam sytuację, i tylko dlatego, że pokusił się Pan o upublicznienie moich danych, które później Pan edytował. 

Nie wiem z czego wynika błąd, wyjaśniam to od rana z działem IT. 

Starałem się wyjaśnić problem, Pan jest niezadowolony. Przeprosiłem za zaistniałą sytuację. Z mojej strony koniec polemiki. 

 

Pozdrawiam.


Użytkownik Jash edytował ten post 29 styczeń 2019 - 12:01

  • 0

#5 tarant

tarant

    Młodszy kustosz od zegarów nr [LX]CDII

  • Moderator
  • 15440 postów
  • Płeć:Nie określona
  • Lokalizacja:Neverwhere

Napisano 29 styczeń 2019 - 12:01

A publiczne podawanie danych osobowych sprzedającego (już poprawiono) jest fair? To już nie kwestia "profesjonaliznmu", tylko naruszania prawa...


  • 0

#6 renqien

renqien
  • Użytkownik
  • 136 postów

Napisano 29 styczeń 2019 - 12:09

@slawekradzik, przecież to Ty wyskoczyłeś z pretensjami do sklepu, a nie sklep do Ciebie. Zdarza się. Ktoś się pomylił albo system jest tak skonstruowany, że wywala dostępność pomimo jej braku. Spokojnie, po co się napinać i robić publiczną aferę. Chyba, że chcesz wywrzeć jakąś presję na sprzedającym... nie nie, pewnie mi się tylko wydawało...


  • 0

#7 Tommaso

Tommaso
  • Użytkownik
  • 4695 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisano 29 styczeń 2019 - 12:17

Kurczę, chyba niepotrzebnie bijesz pianę.

Sklep odpisał prawie natychmiast (co w dzisiejszych czasach nie jest takie oczywiste) a pracownik przeprosił.

A oskarżanie sprzedawcy o nieprofesjonalne zgłaszanie pretensji w momencie gdy sam to zrobiłeś wcześniej zakrawa już na lekką hipokryzję...


  • 0

#8 Mikołaj N

Mikołaj N

    “Ohhh. Great warrior.Wars not make one great.”

  • Użytkownik
  • 3378 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisano 29 styczeń 2019 - 12:26

Dziękuję za odpowiedź.
Oczywiście miałem na uwadze kontakt z Państwem.
W dniu wczorajszym około godziny 19.55 przeglądałem stronę Państwa sklepu (wysłałem ją synowi , by ocenił zakup) i faktycznie zamówiony przeze mnie zegarek był niedostępny. Po otrzymaniu od Państwa e-maila ponownie przejrzałem stronę i o dziwo zegarek, ponownie jest wystawiony do sprzedaży:
https://www.zegarki....5784054-0751811
Zatem o czym mam z Państwem rozmawiać? Umowa to umowa ...
Poza tym czy profesjonalnym jest publicznie zgłaszać pretensję do kupującego?


I tak Sławek stał się „Januszem” :D
  • 0

#9 Paweł Bury.

Paweł Bury.
  • Użytkownik (no_required_posts)
  • 9232 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dziki zachód

Napisano 29 styczeń 2019 - 13:58

Dane osobowe sprzedających są widoczne na allegro i stronach internetowych więc o jakim łamaniu praw mówimy?


  • 0

#10 Jash

Jash

    Hevi Metal

  • Użytkownik
  • 9770 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisano 29 styczeń 2019 - 14:11

Dane osobowe sprzedających są widoczne na allegro i stronach internetowych więc o jakim łamaniu praw mówimy?

art. 51 Konstytucji RP oraz art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych. Dodatkowo art. 49 ostatniej wspomnianej ustawy.

Wysłano z Google Pixel 2 XL
  • 0

#11 Mikołaj N

Mikołaj N

    “Ohhh. Great warrior.Wars not make one great.”

  • Użytkownik
  • 3378 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisano 29 styczeń 2019 - 14:14

Dane osobowe sprzedających są widoczne na allegro i stronach internetowych więc o jakim łamaniu praw mówimy?

Są pod warunkiem że sprzedawca sam je opublikuje w miejscu przez siebie wyznaczonym. Ty sam nie możesz ich opublikować bez zgody sprzedawcy czy innej osoby której dane chcesz opublikować.


art. 51 Konstytucji RP oraz art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych. Dodatkowo art. 49 ostatniej wspomnianej ustawy.

Wysłano z Google Pixel 2 XL

 

Plus europejska dyrektywa RODO


Użytkownik Mikołaj N edytował ten post 29 styczeń 2019 - 14:14

  • 0

#12 Paweł Bury.

Paweł Bury.
  • Użytkownik (no_required_posts)
  • 9232 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dziki zachód

Napisano 29 styczeń 2019 - 14:20

Na allegro jest zakładka O SPRZEDAJACYM klika się na nią i tam jest imię i nazwisko oraz pełny adres i nie widziałem możliwości ukrycia tego


  • 0

#13 renqien

renqien
  • Użytkownik
  • 136 postów

Napisano 29 styczeń 2019 - 14:39

No jak?

 

 

Zrzut ekranu 2019-01-29 o 14.38.47.png

 

Tak, czy inaczej, nie chodzi nawet o upublicznienie, bo podstawowe dane osoby odpowiedzialnej sklep musi podać na swojej stronie, tylko o sam fakt, że kupujący nie powinien robić zamieszania i wykazać się odrobiną zrozumienia. Ale w sumie i tak sklepowi wyszło to na zdrowie, bo jak widzę, wszyscy stanęli za nim i ma reklamę. Ja tam bym u niego kupił, zwłaszcza, że swój chłop, przeprosił i wyjaśnił. No i lubi normalną muzykę (chyba) :D


Użytkownik renqien edytował ten post 29 styczeń 2019 - 14:47

  • 0

#14 Jash

Jash

    Hevi Metal

  • Użytkownik
  • 9770 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław

Napisano 29 styczeń 2019 - 14:56

Na allegro jest zakładka O SPRZEDAJACYM klika się na nią i tam jest imię i nazwisko oraz pełny adres i nie widziałem możliwości ukrycia tego

Na allegro jest regulamin który akceptujesz. Więc jeśli faktycznie widzisz te dane to sprzedający wyraził zgodę na to.

Wysłano z Google Pixel 2 XL
  • 0

#15 slawekradzik

slawekradzik
  • Nowy Użytkownik
  • 3 postów

Napisano 30 styczeń 2019 - 10:20

Z zainteresowaniem przeczytałem odpowiedzi.

Ponieważ temat zszedł na profesjonalizm Janeba Time Sp. Z o.o.  Zegarki.pl,na forum Klub Miłośników Zegarów i Zegarków, znajduje się ciekawy temat. Przytoczę jedną z odpowiedzi:

 

 

Napisano 30 styczeń 2009 - 21:06

Przeczytałem cały wątek i... załamka...

Czy jest na forum topic o tym jakie my Konsumenci mamy prawa? Jeśli nie, to może warto założyć...


 

cij, dnia 3.9.2007 - 08:55, napisał:

Niestety po swoich doświadczeniach mogę stwierdzić, że standardy pracy, etyka i profesionalizm nie jest mocną stroną w szczególności firmy Janeba Time PL Sp. z o.o. Być może moje doswiadczenia z FC będą ostrzeżeniem dla potencjalnych klientów(nie chodzi o to aby ludzie nie kupowali a raczej o to aby byli świadomi z czym mogą mieć do czynienia) , być może dystrybutor FC także wyciągnie z tego konstruktywne wnioski.

Mam wrażenie, że w dużej mierze chodzi tu o firmę Janeba Time.
Są oni przedstawicielami kilku marek na rynku PL, m.in. Festina, Lotus.
Sam widziałem, słyszałem złe opinie o ww firmie i chociażby ze względu na to (pomijając już wykonanie i aspekty techniczne zegarków) nie kupiłbym zegarka marek, które ta firma prowadzi. 

 

Zachęcam do przeczytania całego tematu:

http://zegarkiclub.p...nia-po-zakupie/

 

I na koniec

Wierzę, że na rynku funkcjonuje wielu poważnie podchodzących do prowadzonego interesu  sprzedających. Jednak to sytuacje przytoczone wyżej rzutują na obraz rynku, a jeśli do tego poczytamy o postępowaniu w sprawie niedozwolonego porozumienia na rynku sprzedaży zegarków:

https://uokik.gov.pl...p?news_id=10804

to przynajmniej ja bardzo mocno zastanawiam się nad zakupem zegarka w Polsce.

W świetle powyższego zasadnym było by zawiadomienie UOKiK o praktykach stosowanych przez Janeba Time Sp. Z o.o.  Zegarki.pl

 

Pozdrawiam


  • 0

#16 renqien

renqien
  • Użytkownik
  • 136 postów

Napisano 30 styczeń 2019 - 11:01

Ojeny, szukasz problemu tam, gdzie go nie ma. Co ma wspólnego jakiś kasztan z nierówno ustawioną datą z Twoją sprawą? W tamtym wątku też mam wrażenie, że ktoś czepiał się na siłę, natomiast w tym zdecydowanie usiłujesz stworzyć problem tam, gdzie go nie ma.

 

Zakładasz konto na forum tylko po to, żeby objechać jakąś firmę. Wynajdujesz bzdet i robisz z niego problem rangi koloru majtek Prezydentowej na audiencji u Papierza. Wynajdujesz niekoniecznie pasujący wątek na forum, przytaczasz od czapy wybrane cytaty, dorabiasz do tego swoją historię i myślisz, że ludzie to łykną. Niestety, większość ludzi domyśli się, że chodzi tylko o jakąś zawiść do sprzedawcy, chęć odgryzienia się za swoje niepowodzenie zakupowe. Żal...

 

Mój wniosek jest jeden. Jeśli firma X jest taka zła, jak o niej piszesz, to pozostaje Ci tylko cieszyć się, że nie kupiłeś w niej swojego wymarzonego zegarka, bo miałbyś zgagę do końca życia. Tym optymistycznym akcentem proponuję zakończyć ten jakże ciekawy wątek, bo smutek wzbiera jak się na to patrzy.


  • 0

#17 Bobert

Bobert
  • Sprzedawca Profesjonalny
  • 158 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 30 styczeń 2019 - 11:01

Nie przesadzajmy. Znalazłeś jakąś wypowiedź niezadowolonego klienta z przed 12 lat i na podstawie tego wyrabiać sobie opinię o sprzedawcy? Wpadki się zdarzają. Moim zdaniem kolega zachował się bardzo profesjonalnie. Jesteśmy obecnie mocno uzależnieni od technologii, która niestety jest zawodna. Zegarek nie zszedł ze stanu, więc nadal wisiał na stronie, mimo że już de facto został sprzedany. Ty byś pewnie wolał, żeby komuś innemu anulować zamówienie i dać Tobie, ale pewnie ta druga osoba miałaby inne zdanie ;).

 

R.


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Oris

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych