Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Andrzej Wachowicz

Zegarek kwarcowy

Rekomendowane odpowiedzi

Dzien dobry wszystkim!

Dawno mnie tu nie bylo i ….. jak problem to na forum :D

Powoli zaczynam sie brac za zegarki. Na poczatek kwarcowe i od razu problemy.

Jak rozmontawac taki zegarek? ( poniewaz wskazowki poluzowaly sie na osiach i lataja jak "glupie" )

 

 post-70347-0-92325700-1556714001_thumb.jpgpost-70347-0-13784500-1556714055_thumb.jpg

 

pozdrawiam

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Nie wiem, dla mnie to jest nie do wyjęcia bez wymontowania szkła, a to szkło jest wciskanie na uszczelkę przy pomocy praski. Wyjęcie go w całości jest niewykonalne... 

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jednorazówka, z którą nie opłaca się bawić. Nie tak dawno ktoś miał podobny problem, że nie mógł rozebrać podobnego zegarka.


LOGO12 (Kopiowanie).png  KMZiZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@kiniol

"Nie wiem, dla mnie to jest nie do wyjęcia bez wymontowania szkła, a to szkło jest wciskanie na uszczelkę przy pomocy praski. "

- tez tak myslalem

 

@Walter_7

"To jednorazówka, z którą nie opłaca się bawić" - zgoda, jesli chodzi o pieniadze, ale ja sie pobawie, aby uzyskac doswiadczenie.

 

dziekuje kolegom za opinie i odezwe sie jak sprawy pojda do przodu.

 

Jedno pytanie?

Jak jest polaczona koronka z walkiem ? Chyba nie na klej?!

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie zdziwiłbym się... Pikanterii niech doda fakt, że ten który ja grzebałem, miał na tarczy napis Rolex... ;)


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter
Napisano (edytowane)

Wałek wyjmujesz po wcześniejszym odciągnięciu koronki i wyłączeniu mechanizmu. Następnie naciskasz na wydłużoną część blaszki mocującej mechanizm w całość. Wchodzącą zagięciem w otwór płytki drukowanej. Ta na osi wałka, po prawej od wejścia blaszki w otwór masz czarną kropkę zalewy układu scalonego. Jak dokładniej się przyjrzysz na zdjęciu ma zrobione niewielkie wgłębienie dla narzędzia.

Po wciśnięciu blaszki otwór w jej prostopadłej części przesunie się w dół zwalniając zaczep, blokadę wałka.

Edytowane przez Ritter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

@Ritter

Dziekuje koledze!

Dokladnie tak trzeba zrobic, aby wyjac walek z koronka z mechanizmu.

Ponizej mechanizm tak wyglada

post-70347-0-50648100-1556958251_thumb.jpg

a tutaj na zdjeciu ponizej posrodku widac blaszke z wglebieniem, ktora trzeba nacisnac, aby zwolnic zaczep walka. Widac takze klej.

post-70347-0-03830700-1556958418_thumb.jpg

Niestety zanim przeczytalem post kolegi @Ritter zniecierpliwiony i zdenerwowany ( emocje bardzo niepozadane ) zdazylem odlamac koronke od walka.

zdjecie ponizej

post-70347-0-87370400-1556958586_thumb.jpg

Jak widac koronka byla przyklejona. Nie wiem co to za rdzen ( plastikowy ? ) jest w koronce i walku. Bede teraz musial jakos to polaczyc.

Nastepna sprawa to tarcza, szklo i koperta. Chyba przyklejone? Zreszta mechanizm tez jest przyklejony. Widac klej.

post-70347-0-41430800-1556958862_thumb.jpg

 

pozdrawiam

Edytowane przez Andrzej Wachowicz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Konkluzja... -śmietnik...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Podobna blokada wałka a właściwie wałków występuje np. w niektórych kwarcowych chronografach Seiko wyposażonych w sporą liczbę komplikacji, które raczej nie są z półki "kup, użyj, wyrzuć, powtórz".

Wałek można połączyć metodą tarciowego zgrzewania o ile ktoś ma stosowną tokarkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Mechanizm 2616 2H - da się ustawić godzinę wałkiem, sekundnik działa ale wskazówka godzinowa i minutowa nie idzie - co jest nie tak. Wałek ma różny opór przy kręceniu.

 

Wysłane z mojego MI MAX przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Gizmo77

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

c.d.

Walek koronki byl po prostu wkrecony w koronke.

Jak ja to zlamalem tego sam nie wiem. Postanowilem wywiercic walek stalowy z koronki mosieznej. Niestety wywiercilem tylko niecaly milimetr i wiertlo poszlo bokiem przez tuleje mosiezna koronki. Moglem sie tego spodziewac.

Dlugo sie nie namyslalem i zastosowalem zestaw ponizszy.

post-70347-0-79568300-1557940477_thumb.jpg

Lut ten nadaje sie do lutowania rur miedzianych bez uzycia pasty. Z pasta mozna lutowac mosiadz. Nie nadaje sie do lutowania stali, stali szlachetnej i niklu.

Jako zrodla ciepla uzylem palnika na propan-butan i tlen.

Zestaw ten ma bardzo duza zalete: po prostu go mam i moge w kazdej chwili uzyc. :D

A wiec zaczalem lutowac walek stalowy z koronka mosiezna.

Ponizej efekt moich poczynan.

post-70347-0-48213600-1557940915_thumb.jpg

 

Sprawdzilem jest sztywny i spelnia swoja funkcje.

 

A teraz mam pytanie odnosnie wskazowek. Spojrzcie na zdjecie ponizej

post-70347-0-40045200-1557941042_thumb.jpg

 

wskazowka godzinowa i minutowa sa luzne i jak juz pisalem "lataja jak glupie" dookola osi.

Wskazowka sekundowa "siedzi" mocno na osi i jest chyba jakby zanitowana?

 

Pytanie: Jak zamocowac wskazowki godzinowa i minutowa?

 

pozdrawiam

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter
Napisano (edytowane)

Jakże to błyskotliwe :), zdejmuj sekundową bo i tak niczym nie ryzykujesz :) . Jak jest przyklejona to użyj ostrego grota lutownicy. Byle by był czysty.

Mechanizm SL68 kupisz nowy a jak bym miał coś sugerować to znacznie lepsza Miyota2035 ma rozstaw kołków mocujących 15mm i tak zupełnie przypadkiem chiński mechanizm ma te otwory tak samo usytuowane. Czyli może pasować do cyferblatu i wskazówek.

Bardzo rozpowszechniony mechanizm z najtańszych zegarków. Jak dobrze dobierzesz to i wałek dobrej długości będzie pasował. Dlatego mi nie mów, że nie wygrzebiesz takiego mechanizmu, zegarka gdzieś ze szpargałów :)?

Celem jest koronka, cyferblat, wskazówki i koperta z paskiem. Nie kombinuj z naprawą skoro wskazówki są bardzo luźne a nie widać przyczyny czyli zsunięcia z tulei? Inaczej założyłbyś wskazówki bez zdejmowania sekundowej. Jak nie masz wprawy zrób to na innym mechanizmie.

Edytowane przez Ritter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Ritter

Dziekuje za odpowiedz.

A teraz musze cos powiedziec: Nie mam i nie mialem nigdy zegarka kwarcowego, w zwiazku z tym nie mam zadnych czesci.

Ten zegarek przyniosl mi kolega do naprawy mowiac, ze jak sie nie da to moge go wyrzucic. A wiec mam na czym sie uczyc  :D

W chwili obecnej wskazowki sa niedostepne, aby sie do nich dostac trzeba wypchnac szklo. Zrobilem matryce i stempel z poliamidu do praski i zaczalem cisnac i poczulem opor……...ktory przelamalem, szkielko wpadlo do matrycy razem z cyferblatem.

No niestety jest to jednak jednorazowka, poniewaz zmontowac to latwo, ale rozmontowac bez uszkodzenia cyferblatu jednak chyba sie nie da :( .

Patrz zdjecia ponizej

post-70347-0-88839600-1558382295_thumb.jpgpost-70347-0-86014300-1558382333_thumb.jpg

ponizej tarcza wygieta, a indeksy odstaja od tarczy

post-70347-0-40097300-1558382417_thumb.jpgpost-70347-0-49552200-1558382454_thumb.jpgpost-70347-0-33701300-1558382479_thumb.jpg

pierscien-uszczelka szkla i szklo

post-70347-0-67758500-1558382550_thumb.jpgpost-70347-0-60395400-1558382577_thumb.jpgpost-70347-0-04941900-1558382609_thumb.jpg

a teraz wskazowki "latajajace" i dobrze zalozone

post-70347-0-87632300-1558382682_thumb.jpgpost-70347-0-58966700-1558382710_thumb.jpg

 

No i teraz trzeba cos zrobic z ta tarcza czyli jak jest wygieta to trzeba ten proces odwrocic, ale jak ?

 

pozdrawiam

 

PS. Przepraszam za jakosc zdjec

 

c.d.n

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Andrzej, proszę Cię, życie jest takie krótkie... Nie marnuj go... Szkoda Twojego czasu... :)


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter
Napisano (edytowane)

Skoro jesteś takim Zapalczywcem :) to wypada zdemontować wskazówki, mechanizm, cyferblat, poprzez wypchnięcie kołków wszystkie indeksy a następnie wyprostować. Wkleić indeksy, zamontować cyferblat na mechanizmie i wskazówki. Mocowanie indeksów może się przydać i w innych typach zegarków dlatego czegoś się nauczysz.To co odstawiają niektórzy majstrowie woła o pomstę. Kleją indeksy za pomocą kleju cyjanoakrylowego i to w taki sposób by powstały na cyferblacie zacieki.

 

Przyznaj, choć przez małą, taką tycią chwilkę miałeś przebłysk zdrowej świadomości, poczułeś wolę destrukcji, przeistoczyłeś się w MadMax-a :) ?

W każdej sprawie, także tej reanimacji należy przyjąć gdzie jest początek, środek i koniec danej sprawy? Od pewnego momentu trzeba uczciwie powiedzieć: Dość!

Ogólnie jest to dosyć mało rozwijający mechanizm i to z kilku powodów. Jego mechanika jest plastikowa czyli z zasady nie trzeba wykazywać się umiejętnością oliwienia tego mechanizmu gdyż on tego nie wymaga. Składanie tego typu mechanizmów celem nauki operacji na mechanice kwarców jest lekko pozbawiona sensu gdyż plastikowe koła, zębniki należą do trudniejszych w składaniu. Łatwo je uszkodzić. Elektronika, na którą przypadka 80% usterek mechanizmów kwarcowych jest tak prosta, że jedyny sensowny, długotrwały eksploatacyjnie sposób naprawy polega na wymianie modułu.

Podsumowując, nie jest to mechanizm, który rozwija umiejętności a raczej poziom frustracji i zniechęcenia.

Edytowane przez Ritter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jeszcze tytułem dopowiedzenia - w tych chińskich mechanizmach tak jest, że po odciągnięciu koronki wskazówki luźno latają, taki ich "urok".

Jak już napisał @Ritter, jeśli już koniecznie chce się w tym grzebać, to lepiej od razu zmienić mechanizm na Miyotę, rozstaw kołków do mocowania tarczy i rozmiar wskazówek jest ten sam :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.