Skocz do zawartości

Ogłoszenie

Magazyn Zegarki Club

MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ
MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ

Najnowsze tematy

Zdjęcie

Nieznana Funkcja

Na Cyferblacie - brak identyfikacji funkcji Stary zegar Stary cyferblat

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tomasz Krakus

Tomasz Krakus
  • Nowy Użytkownik
  • 4 postów

Napisano 01 sierpień 2019 - 14:58

Po Moim Ojcu mam kolekcję kilkunastu starych zegarów wiszących. Jeden z nich na cyferblacie między  godzinami V a VI ma coś, czego funkcja jest dla mnie tajemnicą. Nie znam się na tym, dopiero mam zamiar zabrać się do nauki (teraz nareszcie mam na to czas), więc bardzo Was proszę o pomoc. Co to takiego? Załączam zdjęcia pd strony frontowej i od tyłu cyferblatu. Tarcza jest z grubego, nielakierowanego kartonu z nadrukiem. Nie wiem czy oryginalna, czy ktoś dorobił i przykleił. Na pewno stara i nie na drukarce drukowana, może ręcznie malowana z użyciem grafionów na tusz. Tego nie umiem stwierdzić. Chcę wydrukować nową tarczę i nie wiem, czy ten wskazany element dalej umieścić, nie wiem jaka jest jego funkcja, czy usunięcie nie "zuboży" całego zegara. Będę wdzięczny za pomoc.

IMG_20190801_142303_BURST004.jpg

IMG_20190801_142158.jpg

• 0

#2 szalony amator

szalony amator
  • Użytkownik
  • 347 postów

Napisano 01 sierpień 2019 - 15:11

Pierwsze wrażenie.... to nie ma sensu.
Drugie, a może wskazówka godzinowa dotykając tego wynalazku miała zamknąć obwód elektryczny i coś włączyć. Taki własnej konstrukcji budzik z jedną stałą nastawą.
Może?

P.S. Pytaj w dziale zegary.

Użytkownik szalony amator edytował ten post 02 sierpień 2019 - 09:19

• 1

#3 Wagro56

Wagro56
  • Użytkownik
  • 165 postów

Napisano 03 sierpień 2019 - 07:26

Po Moim Ojcu mam kolekcję kilkunastu starych zegarów wiszących. Jeden z nich na cyferblacie między  godzinami V a VI ma coś, czego funkcja jest dla mnie tajemnicą.