Skocz do zawartości


MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ
MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ

Zdjęcie

Jak się dostać do rotomatu? Klarstein CA1PM

awaria urządzenia - nie kręci się tarcza klarstein ca1pm

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 spidernet

spidernet
  • Nowy Użytkownik
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 17 sierpień 2019 - 12:24

Czy ktoś z Was podpowie jak się dostać do urządzenia aby zbadać przyczynę awarii? Przestała obracać się tarcza, zasilacz sprawny... Wydaje mi się, że tryby uległy awarii, albo silniczek "się skończył". Nie bardzo jednak wiem jak to rozkręcić, aby nie uszkodzić. Jakieś podstawowe zdolności manualne mam, tylko prosiłbym o podpowiedź gdzie znajdują się mocowania.

10004395_title_uhrenbeweger.jpg


  • 0

#2 mefisto333

mefisto333
  • Użytkownik
  • 116 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Łódź

Napisano 17 sierpień 2019 - 12:53

Cały przód jest wklejany najprawdopodobniej, jeżeli od tyłu nie ma dojścia to jedynym drastycznym wyjściem jest wycięcie otworu w podstawie. Silnik jest mocowany na 3 śrubki. Jeżeli działa silnik i a tarcza się nie obraca to najpewniej pękła gumka. Ja w swoim zrobiłem otwór w podstawie i wymieniłem gumkę.
Jedna rada...przy robieniu otworu uważaj na taśmę która łączy gałkę od trybów z płytką.
Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#3 spidernet

spidernet
  • Nowy Użytkownik
  • 37 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 18 sierpień 2019 - 10:42

W zasadzie dodałeś mi otuchy, bo naprawa wyglądała nieco inaczej.

1. Należy zdjąć zawias łączący pokrywę i podstawę,

2. Górną część wnętrza podważyć do momentu kliknięcia (tam jest zawias na zasadzie kulki, która wskakuje w gniazdo),

3. Przednią poduszkę (gdzie znajdują się zegarki wyjąć -pod nią jest śrubka którą trzeba odkręcić),

4. Element mechaniczny który widać na zdjęciu (przy sprayu wd40 okazał się być wadliwy) -stary smar się zastał i zablokował możliwość obracania,

5. Należy wyjąć trzpień i go oczyścić a następnie nasmarować mechanizm (najlepiej cały) -ja zrobiłem to właśnie wd 40

6. Złożyć całość i po sprawie.

Mam nadzieję, że komuś się przyda :)

 

GALERIA

Klarstein naprawa rotomatu
Album: naprawa klarstein
6 grafiki
0 Komentarze

 


  • 0

#4 Jędrula.wawa

Jędrula.wawa

    rien ne va plus

  • Użytkownik
  • 1173 postów
  • Płeć:Nie określona

Napisano 18 sierpień 2019 - 11:44

5. Należy wyjąć trzpień i go oczyścić a następnie nasmarować mechanizm (najlepiej cały) -ja zrobiłem to właśnie wd 40

Wszystko OK z małym wyjątkiem. O ile do rozruszania "zastałego" połączenia WD-40 jest dobre, o tyle do smarowania to już nie bardzo. Zaraz wyschnie i będzie tarcie na sucho. :huh:

Proponuję jeszcze raz zdemontować i zastosować środek smarny z prawdziwego zdarzenia :rolleyes:


Użytkownik Jędrula.wawa edytował ten post 18 sierpień 2019 - 11:45

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: klarstein, ca1pm

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych