Skocz do zawartości


MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ

Zegarki szwajcarskie na rynek wschodni

Davosa Argonautic Lumis Davosa Chrono online Tempus

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
46 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_Tomaso_*

Gość_Tomaso_*
  • Gość

Napisano 23 październik 2019 - 19:20

Zakupiłem jako nowy zagarek Davosa Argonautic Lumis w łódzkiej firmie Tempus sprowadzony od krakowskiego dealera Davosy - firmy Chrono online.

Zegarek okazał się mieć wadę fabryczną bezelu. Sprzedawca stwierdził, że może odesłać zegarek do dealera celem ekspertyzy reklamacji. Dealer poinformował mnie, że istnieją wady dopuszczalne i niedopuszczalne i w drodze wyjątku mógłby ewentualnie uznać reklamację i wymienić wadliwą część w ciągu tygodnia. Super! Niestety po dwóch tygodniach, nagle i niespodziewanie okazało się, że nie ma części zamiennych, gdyż ten model zegarka nie jest już produkowany i trzeba będzie poczekać na wyprodukowanie tej części (nie wiadomo jak długo). Producent odesłał mnie do dealera. :o  

Reasumując zakupiłem zdefektowany zegarek, ale za to zabytkowy, czyli wyjątkowy i niepowtarzalny egzemplarz  

Prawdopodobnie ten wyjątkowy nabytek wyląduje na dnie jakiegoś głębokiego akwenu wodnego. :)

Wniosek z tego jest taki, żeby nie kupować w Polsce niczego, co przekracza wartość 100 pln chyba, że jest się fachowcem od tego rodzaju towaru.

Uczciwość producenta, i sprzedawców poddaje Państwa ocenie.

 


  • 0

#2 TIK TAK

TIK TAK

    ....Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się...zarobiony jestem

  • Stowarzyszenie
  • 6817 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków

Napisano 23 październik 2019 - 19:33

Jeśli opisujesz sytuację na forum to proszę zadaj sobie odrobinę trudu i opisuj stan faktyczny.
Pęcherzyk powietrza pod farbą na podiałce na bezelu ceramicznym znalazłeś czyszcząc go. Jak stwierdziłeś, defekt gołym okiem nie jest widoczny. Dealer zaproponował wymianę bezela na gwarancji. Niestety ponieważ Twój model został zastąpiony nową wersją czas oczekiwania na bezel przedłużył się z tygodnia do 3 tygodni. Mam Twoją wiadomość informującą dealera, że rezygnujesz z nowego bezela. Tyle w temacie.
  • 0

#3 Gość_Tomaso_*

Gość_Tomaso_*
  • Gość

Napisano 23 październik 2019 - 20:47

Jeśli opisujesz sytuację na forum to proszę zadaj sobie odrobinę trudu i opisuj stan faktyczny.
Pęcherzyk powietrza pod farbą na podiałce na bezelu ceramicznym znalazłeś czyszcząc go. Jak stwierdziłeś, defekt gołym okiem nie jest widoczny. Dealer zaproponował wymianę bezela na gwarancji. Niestety ponieważ Twój model został zastąpiony nową wersją czas oczekiwania na bezel przedłużył się z tygodnia do 3 tygodni. Mam Twoją wiadomość informującą dealera, że rezygnujesz z nowego bezela. Tyle w temacie.

Po pierwsze nie pęcherzyk, a kilka pęcherzyków i również spory brak emalii na podziałce. Swoją drogą ciekawe czy towar tak "unikatowej" jakości można znaleźć w niemieckim sklepie? Szkoda, że sprzedawca mnie nie poinformował o tym drobnym szczególe, że ten model zegarka już nie jest produkowany, bo z pewnością wtedy nie doszłoby do transakcji.  Data produkcji tegoż zabytku też nie jest znana. Nie wiadomo zatem jak długo jeszcze będzie działać tryt? Czyżby czyszczenie magazynu? 

To Pan twierdzi, że termin reklamacji to 3 tyg.Finalnie wymiana tej części nie wiadomo jak długo by potrwała.

W zaistniałej sytuacji moje zaufanie do takiego sprzedawcy wygasło z przyczyn naturalnych.

Poza tym nie przypominam sobie, żebyśmy byli na "ty".Tyle w temacie. 


Użytkownik Tomaso edytował ten post 23 październik 2019 - 21:27

  • 0

#4 Isle of Man

Isle of Man
  • Użytkownik
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:śląsk

Napisano 24 październik 2019 - 13:40

...na forum wszyscy zwracają się do siebie po imieniu/Ty :)

Tryt też będzie chodził/działał/bił jak marzenie.


  • 0

#5 sanik

sanik
  • Użytkownik
  • 11535 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:100lica

Napisano 24 październik 2019 - 14:02

Dlaczego odstąpiłeś od naprawy?
Na czym finalnie sprawa stanęła?
  • 0

#6 proki1971

proki1971
  • Użytkownik
  • 5240 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Trójmiasto

Napisano 24 październik 2019 - 16:29

Po co to bicie piany , nie rozumiem . Kupiłeś zegarek z defektem , możesz być wkurzony ale to się może zdarzyć , nawet w bardziej prestiżowych , lepszych firmach i przy drogich zegarkach . Dostałeś propozycje od dystrybutora naprawy usterki i uwierz , czas 3 tygodni to bardzo dobry i szybki termin , ale strzeliłeś focha i nie skorzystałeś . Wiec e czym problem , bo ja widzę w twojej decyzji o rezygnacji z przysługującego prawa, którego w żaden sposób nie negował dystrybutor ???
  • 0

#7 Gość_Tomaso_*

Gość_Tomaso_*
  • Gość

Napisano 24 październik 2019 - 19:22

Dlaczego odstąpiłeś od naprawy?
Na czym finalnie sprawa stanęła?

Odpuściłem już temat. Nie mam już ochoty się denerwować. 


Po co to bicie piany , nie rozumiem . Kupiłeś zegarek z defektem , możesz być wkurzony ale to się może zdarzyć , nawet w bardziej prestiżowych , lepszych firmach i przy drogich zegarkach . Dostałeś propozycje od dystrybutora naprawy usterki i uwierz , czas 3 tygodni to bardzo dobry i szybki termin , ale strzeliłeś focha i nie skorzystałeś . Wiec e czym problem , bo ja widzę w twojej decyzji o rezygnacji z przysługującego prawa, którego w żaden sposób nie negował dystrybutor ???

Problem jest tylko w fakcie niepoinformowania mnie przed transakcją, że to zabytkowy sprzęt, z którym będzie problem z powodu braku części zamiennych. Temat zakończony. Nauka niestety kosztuje. Stereotypy się potwierdzają, a jakość wszystkich towarów zależy od rynku przeznaczenia. Pozdrawiam i życzę samych udanych zakupów.  :)


...na forum wszyscy zwracają się do siebie po imieniu/Ty :)

Tryt też będzie chodził/działał/bił jak marzenie.

Stary już jestem, to trudno mi się spoufalać z każdym.  :)


  • 0

#8 Daito

Daito

    Piotr

  • Użytkownik
  • 6318 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:trochę tu trochę tam...

Napisano 24 październik 2019 - 20:38

Odpuściłem już temat. Nie mam już ochoty się denerwować.

 

No to po cholerę zakładałeś ten temat? Jaki jest jego cel? Bo nie rozumiem zupełnie.

 

 

Problem jest tylko w fakcie niepoinformowania mnie przed transakcją, że to zabytkowy sprzęt, z którym będzie problem z powodu braku części zamiennych.

 

Jaki "zabytkowy"? - zwykła sprawa, kopiłeś zegarek z linii która została zastąpiona nowym modelem - sprzedawca przyjął Twoje zgłoszenie i zaproponował rozwiązanie. Nie byleś zainteresowany - wiec o co chodzi?


  • 0

#9 Topaz

Topaz
  • Użytkownik
  • 132 postów
  • Gadu-Gadu: osoba prywatna
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok

Napisano 24 październik 2019 - 20:49

......

Uczciwość producenta, i sprzedawców poddaje Państwa ocenie.

 

Zegarek jak widzę na poziomie 1000 $, masz całkowitą rację @Tomaso, że domagasz się naprawy w ramach gwarancji. Dziwne, że nie zaproponowali wymiany na nowszy model. Będę pamiętał o Twoich złych doświadczeniach przy podobnych zakupach.


  • 0

#10 TIK TAK

TIK TAK

    ....Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się...zarobiony jestem

  • Stowarzyszenie
  • 6817 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków

Napisano 24 październik 2019 - 20:59

 Szkoda, że sprzedawca mnie nie poinformował o tym drobnym szczególe, że ten model zegarka już nie jest produkowany,

 

Kupiłeś zegarek w sklepie, który nie ma tej marki w ofercie więc zapewne nikt tam nie widział o zmianie modelu. Wysłał do dystrybutora prośbę o sprzedaż zegarka o konkretnej referencji i taki zegarek dostał. Na jakiej podstawie wybór padł na tą referencję to sprawa między Tobą, a sprzedawcą.


Użytkownik TIK TAK edytował ten post 24 październik 2019 - 21:03

  • 0

#11 rafi87

rafi87
  • Użytkownik
  • 1831 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina sarkazmu

Napisano 24 październik 2019 - 21:05

Jeżeli kolega stwierdził wadę to mógł skorzystać z rękojmi. :)
  • 0

#12 Boogie

Boogie
  • Użytkownik
  • 391 postów
  • Lokalizacja:Warszawa

Napisano 24 październik 2019 - 21:30

Ręce opadają, jak sie czyta takie wynurzenia....

Jak obsługiwać takiego klienta, który mota, konfabuluje i chce podpisu prezydenta pod pismem o terminie naprawy ?

Pewnie nijak. Albo na takim samym poziomie, jak klient sie zachowuje, czyli wcisnąć pół ciemnote i sajonara.

ufff


  • 0

#13 Antiquarius

Antiquarius
  • Użytkownik
  • 3299 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Centrum

Napisano 24 październik 2019 - 21:57

Koledzy a jak jest na rynkach zagranicznych? Ktoś ma doświadczenia? Trzymam się tematu.
  • 0

#14 Gość_Tomaso_*

Gość_Tomaso_*
  • Gość

Napisano 25 październik 2019 - 10:31

Kupiłeś zegarek w sklepie, który nie ma tej marki w ofercie więc zapewne nikt tam nie widział o zmianie modelu. Wysłał do dystrybutora prośbę o sprzedaż zegarka o konkretnej referencji i taki zegarek dostał. Na jakiej podstawie wybór padł na tą referencję to sprawa między Tobą, a sprzedawcą.

Nie zamawiałem zabytkowego modelu, który jak stwierdził producent mógł być wyprodukowany w latach 2015-2018. Dealerzy samochodowi wyprzedają marki np/ z zeszłego roku na preferencyjnych warunkach i z całą pewnością wiadomo z jakiego rocznika jest dany model i czy jest jeszcze produkowany, a i tak wiadomo, że na rynek wschodni będzie miał większą ilość "dopuszczalnych" usterek niż na rynek zachodni. Taka stara tradycja handlowa.  :)


Ręce opadają, jak sie czyta takie wynurzenia....

Jak obsługiwać takiego klienta, który mota, konfabuluje i chce podpisu prezydenta pod pismem o terminie naprawy ?

Pewnie nijak. Albo na takim samym poziomie, jak klient sie zachowuje, czyli wcisnąć pół ciemnote i sajonara.

ufff

Ręce i nogi opadną jak Pan trafi na takich sprzedawców. 


Zegarek jak widzę na poziomie 1000 $, masz całkowitą rację @Tomaso, że domagasz się naprawy w ramach gwarancji. Dziwne, że nie zaproponowali wymiany na nowszy model. Będę pamiętał o Twoich złych doświadczeniach przy podobnych zakupach.

Odradzam zakupy tego rodzaju w PL. Szkoda kasy i nerwów.  :)


  • 0

#15 _Kwiatek_

_Kwiatek_
  • Moderator
  • 7632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Błonie

Napisano 25 październik 2019 - 10:31

Nie zamawiałem zabytkowego modelu, który jak stwierdził producent mógł być wyprodukowany w latach 2015-2018. 

Ty tak serio czy sobie jaja robisz? :D  


  • 0

#16 rafi87

rafi87
  • Użytkownik
  • 1831 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina sarkazmu

Napisano 25 październik 2019 - 10:32

Koledzy a jak jest na rynkach zagranicznych? Ktoś ma doświadczenia? Trzymam się tematu.


Przy zakupie w sklepach zarejestrowanych w UE korzysta się z tych samych przepisów co w PL.
  • 0

#17 DEMEL

DEMEL
  • Użytkownik
  • 388 postów
  • Płeć:Nie określona

Napisano 25 październik 2019 - 10:39

Może, może. Ale w praktyce to jednak Europa Wschodnia, trzeba brać poprawkę.


  • 0

#18 Gość_Tomaso_*

Gość_Tomaso_*
  • Gość

Napisano 25 październik 2019 - 10:56

Kupiłeś zegarek w sklepie, który nie ma tej marki w ofercie więc zapewne nikt tam nie widział o zmianie modelu. Wysłał do dystrybutora prośbę o sprzedaż zegarka o konkretnej referencji i taki zegarek dostał. Na jakiej podstawie wybór padł na tą referencję to sprawa między Tobą, a sprzedawcą.

Rozumiem, że dealer nie miał bladego pojęcia, że sprzedaje nieprodukowany już model zegarka. Jeśli tak, to tym bardziej jest godny polecenia. Nie ma już o czym mówić, ani tym bardziej pisać. Szkoda prądu i czasu.Całą winę biorę na siebie, w końcu zamówiłem niewłaściwy zegarek w niewłaściwym miejscu i w niewłaściwym czasie. Życzę sukcesów zawodowych.  :)


  • 0

#19 ajsek

ajsek
  • Użytkownik
  • 3589 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 25 październik 2019 - 11:07

Naprawdę ręce mi opadły.
  • 0

#20 sanik

sanik
  • Użytkownik
  • 11535 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:100lica

Napisano 25 październik 2019 - 11:07

Ale nadal mi nie odpowiedziałeś, czemu zrezygnowałeś z przysługujących praw.
To czy model jest produkowany, czy nie, nie ma raczej nic do rzeczy przy rękojmi lub gwarancji.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Davosa, Chrono online, Tempus

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych