Skocz do zawartości

Ogłoszenie

Gold Members


MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ

Zegarki szwajcarskie na rynek wschodni

Davosa Argonautic Lumis Davosa Chrono online Tempus

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
46 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gość_Tomaso_*

Gość_Tomaso_*
  • Gość

Napisano 25 październik 2019 - 11:50

Ale nadal mi nie odpowiedziałeś, czemu zrezygnowałeś z przysługujących praw.
To czy model jest produkowany, czy nie, nie ma raczej nic do rzeczy przy rękojmi lub gwarancji.

Po całej "awanturze" mógłbym liczyć jedynie na złośliwe przeciąganie terminu naprawy i pewnie inne niespodzianki oraz "atrakcje", na które nieszczególnie mam ochotę i czas. Wszystkim zegarkowiczom natomiast życzę jedynie samych, udanych zakupów.  :)


Ty tak serio czy sobie jaja robisz? :D  

 

ja, ja natürlich. :) 


No to po cholerę zakładałeś ten temat? Jaki jest jego cel? Bo nie rozumiem zupełnie.

 

 

 

Jaki "zabytkowy"? - zwykła sprawa, kopiłeś zegarek z linii która została zastąpiona nowym modelem - sprzedawca przyjął Twoje zgłoszenie i zaproponował rozwiązanie. Nie byleś zainteresowany - wiec o co chodzi?

Nie lubię być robiony w balona, ot taka fanaberia.  :)


Użytkownik Tomaso edytował ten post 25 październik 2019 - 11:50

  • 0

#22 ajsek

ajsek
  • Użytkownik
  • 3592 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 25 październik 2019 - 11:52

Miałem kupić toster, ale chyba się wstrzymam i sprawdzę, czy nadal go produkują...
  • 0

#23 vitriol

vitriol

    We can't stop here, this is Bat Country

  • Użytkownik
  • 2450 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 25 październik 2019 - 12:07

1842fb6e-904f-4cef-b5e5-04cf1f5f267e.jpg


  • 5

#24 Gość_Tomaso_*

Gość_Tomaso_*
  • Gość

Napisano 25 październik 2019 - 12:13

Miałem kupić toster, ale chyba się wstrzymam i sprawdzę, czy nadal go produkują...

Jak za 1000 $ to rzeczywiście warto sprawdzić.  :)


  • 0

#25 proki1971

proki1971
  • Użytkownik
  • 5248 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Trójmiasto

Napisano 25 październik 2019 - 13:03

Człowieku , skończ już . Tu są ludzie którzy przerobili pewnie po kilkadziesiąt zegarków , w tym tez kupionych - jak to określiłeś w Europie wschodniej - ale dalej nie rozumiesz co próbują Ci przekazać i ze tak naprawdę uroiłes sobie problem. zamiast skorzystać z normalnej , prawnej drogi i skorzystać z zaproponowanego rozwiązania , to teraz wylewasz żale na forum.

Po całej "awanturze" mógłbym liczyć jedynie na złośliwe przeciąganie terminu naprawy i pewnie inne niespodzianki oraz "atrakcje", na które nieszczególnie mam ochotę i czas. Wszystkim zegarkowiczom natomiast życzę jedynie samych, udanych zakupów.

Na jakiej podstawie tak twierdzisz ? Ja znam dystrybutora i wielu z Nas i nigdy nie spotkała mnie żadna niespodzianka czy atrakcja. Nie oceniaj innych swoją miara ;)
  • 2

#26 Gość_Tomaso_*

Gość_Tomaso_*
  • Gość

Napisano 25 październik 2019 - 14:35

Człowieku , skończ już . Tu są ludzie którzy przerobili pewnie po kilkadziesiąt zegarków , w tym tez kupionych - jak to określiłeś w Europie wschodniej - ale dalej nie rozumiesz co próbują Ci przekazać i ze tak naprawdę uroiłes sobie problem. zamiast skorzystać z normalnej , prawnej drogi i skorzystać z zaproponowanego rozwiązania , to teraz wylewasz żale na forum.

Po całej "awanturze" mógłbym liczyć jedynie na złośliwe przeciąganie terminu naprawy i pewnie inne niespodzianki oraz "atrakcje", na które nieszczególnie mam ochotę i czas. Wszystkim zegarkowiczom natomiast życzę jedynie samych, udanych zakupów.

Na jakiej podstawie tak twierdzisz ? Ja znam dystrybutora i wielu z Nas i nigdy nie spotkała mnie żadna niespodzianka czy atrakcja. Nie oceniaj innych swoją miara ;)

Ja już temat zakończyłem i nie zamierzam ciągnąć go dalej ani tym bardziej korzystać z usług tego kryształowego dystrybutora To by było na tyle. Dziękuje za konstruktywne uwagi i garść bezcennych porad, które przyjmuję z pokorą i wdzięcznością.  :)


Użytkownik Tomaso edytował ten post 25 październik 2019 - 15:57

  • 0

#27 Antiquarius

Antiquarius
  • Użytkownik
  • 3301 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Centrum

Napisano 25 październik 2019 - 17:06

Ale jak to jest na tych legendarnych już rynkach zachodnich?
  • 0

#28 Daito

Daito

    Piotr

  • Użytkownik
  • 6328 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:trochę tu trochę tam...

Napisano 25 październik 2019 - 18:13

Ale jak to jest na tych legendarnych już rynkach zachodnich?

 

Na zachodnich to nie wiem ale na dalekowschodnich miałem takie doświadczenie że zegarek się trafił z wadą - indeks lekko odstawał i blokował wskazówkę sekundową, nie zatrzymywał jej ale lekko się przycinała - niewprawne oko pewnie by nie zauważyło, bo zegarek działał i był punktualny. Połapałem się dość szybko i napisałem do sprzedawcy, załączyłem zdjęcia i filmik - poprosił o odesłanie zegarka, a zanim zdążyłem nadać przesyłkę dostałem informację że leci do mnie nowy zegarek, wraz z linkiem do śledzenia przesyłki...

 

Miałem też bardzo podobną przygodę z zegarkiem Doxa kupionym w PL  też zegarek miał niedoróbkę, tez zgłosiłem sprzedawcy nie będę wdawał się w szczegóły -  odzyskałem kasę za zegarek, ale "akcja" trwała cztery miesiące i sprzedawca odpuścił dopiero jak otrzymał kolejne pismo, (w sumie były cztery), tym razem, sygnowane przez kancelarię prawną, z informacją że jeśli nie wywiąże się ze swojego obowiązku to zostanie przeciw niemu złożony pozew cywilny. Oddał kasę za zegarek, oraz wszystkie koszta jakie poniosłem w związku z dochodzeniem swoich praw - nerwów dużo mnie to nie kosztowało bo wiedziałem że i tak postawię na swoim, ale szkoda mi czasu który na sprawę poświęciłem.

 

Z jednej strony rozumiem autora tematu, bo kupując "qualite", ma prawo oczekiwać świetnego towaru najlepszej jakości bez wad - w końcu o "wyższości" tzw. "szwajcarskich zegarków", nad czasomierzami z reszty świata, trąbi się na tym forum od zawsze, z drugiej strony nie rozumiem dlaczego zrezygnował z dochodzenia swych praw - jak kiedyś pisałem o prestiżu marki świadczy nie tylko cena produktu, ale cała "otoczka" która wokół marki się tworzy - obsługa klienta, serwis, podejście itd. Nie oceniam nikogo, bo zwykle kij ma dwa końce, ale klient który odpuszcza dochodzenie swoich roszczeń uczy sprzedawców że mogą robić z niego "balona".


Użytkownik Daito edytował ten post 25 październik 2019 - 18:13

  • 2

#29 Adi

Adi

    mr

  • Użytkownik
  • 5965 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:tu i teraz

Napisano 25 październik 2019 - 18:27

Nie rozumiem. Kolega dostał rozwiązanie właściwe i uczciwe w tej sytuacji, nie skorzystał i ma pretensje. O co chodzi?


  • 0

#30 Gość_Tomaso_*

Gość_Tomaso_*
  • Gość

Napisano 25 październik 2019 - 19:44

Na zachodnich to nie wiem ale na dalekowschodnich miałem takie doświadczenie że zegarek się trafił z wadą - indeks lekko odstawał i blokował wskazówkę sekundową, nie zatrzymywał jej ale lekko się przycinała - niewprawne oko pewnie by nie zauważyło, bo zegarek działał i był punktualny. Połapałem się dość szybko i napisałem do sprzedawcy, załączyłem zdjęcia i filmik - poprosił o odesłanie zegarka, a zanim zdążyłem nadać przesyłkę dostałem informację że leci do mnie nowy zegarek, wraz z linkiem do śledzenia przesyłki...

 

Miałem też bardzo podobną przygodę z zegarkiem Doxa kupionym w PL  też zegarek miał niedoróbkę, tez zgłosiłem sprzedawcy nie będę wdawał się w szczegóły -  odzyskałem kasę za zegarek, ale "akcja" trwała cztery miesiące i sprzedawca odpuścił dopiero jak otrzymał kolejne pismo, (w sumie były cztery), tym razem, sygnowane przez kancelarię prawną, z informacją że jeśli nie wywiąże się ze swojego obowiązku to zostanie przeciw niemu złożony pozew cywilny. Oddał kasę za zegarek, oraz wszystkie koszta jakie poniosłem w związku z dochodzeniem swoich praw - nerwów dużo mnie to nie kosztowało bo wiedziałem że i tak postawię na swoim, ale szkoda mi czasu który na sprawę poświęciłem.

 

Z jednej strony rozumiem autora tematu, bo kupując "qualite", ma prawo oczekiwać świetnego towaru najlepszej jakości bez wad - w końcu o "wyższości" tzw. "szwajcarskich zegarków", nad czasomierzami z reszty świata, trąbi się na tym forum od zawsze, z drugiej strony nie rozumiem dlaczego zrezygnował z dochodzenia swych praw - jak kiedyś pisałem o prestiżu marki świadczy nie tylko cena produktu, ale cała "otoczka" która wokół marki się tworzy - obsługa klienta, serwis, podejście itd. Nie oceniam nikogo, bo zwykle kij ma dwa końce, ale klient który odpuszcza dochodzenie swoich roszczeń uczy sprzedawców że mogą robić z niego "balona".

Na zakończenie tematu.

Wiele lat mieszkałem w cywilizowanej części Europy i tam wielokrotnie robiłem różnego typu zakupy i korzystałem z wielu usług i nigdy nie byłem z nich niezadowolony. Tamtejsza mentalność biegunowo odbiega od wschodnioeuropejskiej pod każdym względem. Widocznie to uśpiło moją czujność i zaufałem sprzedawcy. Poza tym nie jestem typem "walczaka". W końcu to tylko pieniądze, rzecz nabyta, a nauka bywa kosztowna. Zwracajcie uwagę co i u kogo kupujecie, bo nie musicie uczyć się na własnych błędach i strzępić sobie nerwów. 

To by było na tyle. Dziękuję za uwagę.  :)


  • 1

#31 Daito

Daito

    Piotr

  • Użytkownik
  • 6328 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:trochę tu trochę tam...

Napisano 25 październik 2019 - 19:58

Tamtejsza mentalność biegunowo odbiega od wschodnioeuropejskiej pod każdym względem. [...] W końcu to tylko pieniądze, rzecz nabyta, a nauka bywa kosztowna.

 

Odpuszczanie dochodzenia roszczeń nie zmienią mentalności sprzedawcy, a jedynie ją utrwalą - to nie chodzi o pieniądze tylko właśnie o naukę, ale to nie kupujący - o ile oczywiście jego roszczenia są słuszne - powinien za tą naukę płacić, bo to nie On się uczy ;)


Użytkownik Daito edytował ten post 25 październik 2019 - 19:58

  • 0

#32 renqien

renqien
  • Użytkownik
  • 575 postów

Napisano 25 październik 2019 - 20:27

 Dealerzy samochodowi wyprzedają marki np/ z zeszłego roku na preferencyjnych warunkach

 

Sorry, ale jak ktoś o samochodach, to ja się zaraz włączam :) W wypadku samochodów rok produkcji ma kluczowe znaczenie dla oceny wartości samochodu. Stąd wyprzedaże poprzednich roczników. W wypadku zegarków tak to już nie wygląda. Często jest wręcz tak, że nieprodukowany już model zyskuje na wartości, bo był ładniejszy, na lepszym werku... Jeśli chodzi o dostępność części, to modele wycofane z produkcji muszą mieć dostępne części zamienne przez dość długi czas, więc nie ma się co kierować tym kryterium przy zakupie. Czasem po prostu potrzebne są takie części zamienne, których importer nie trzyma na magazynie i tutaj zapewne tak właśnie było. Trzeba było sprowadzić, bo nie sądzę żeby ktoś specjalnie jedną sztukę wyprodukował dla jednego klienta.


  • 0

#33 TIK TAK

TIK TAK

    ....Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się...zarobiony jestem

  • Stowarzyszenie
  • 6823 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków

Napisano 25 październik 2019 - 20:33

Tomaso stawiasz sytuację tak jakby ktoś Cię oszukał i odmówił Ci Twoich praw. Zamówiłaś u sprzedawcy towar, którym na codzień nie handluje. Dlaczego ten akurat. Nie wiem. Zapewne go chciałeś. Sprzedawca mimo, że nie handluję tą marką wyszedł Ci na przeciw i grzecznościowo go sprowadził. Bezel do Twojego zegarka został zamówiony, ale Ty sam zrezygnowałeś z jego wymiany. Wspominając natarczywą rozmowę telefoniczną, w której próbowałeś przekonać mnie o wyższości produktów sprzedawanych na rynku zachodnim od tych na polskim poczynając od proszków do prania przez samochody i całą masę innych produktów. Jednocześnie sugerowałeś bez żadnych podstaw, że tak samo zegarki trafiające na polski rynek są gorszej jakości. Ja się z tym nie zgodziłem. Polecam Ci na przyszłość nic w tym kraju nie kupować będziesz zdrowszy i szczęśliwszy.
  • 2

#34 Gość_Tomaso_*

Gość_Tomaso_*
  • Gość

Napisano 26 październik 2019 - 07:13

Tomaso stawiasz sytuację tak jakby ktoś Cię oszukał i odmówił Ci Twoich praw. Zamówiłaś u sprzedawcy towar, którym na codzień nie handluje. Dlaczego ten akurat. Nie wiem. Zapewne go chciałeś. Sprzedawca mimo, że nie handluję tą marką wyszedł Ci na przeciw i grzecznościowo go sprowadził. Bezel do Twojego zegarka został zamówiony, ale Ty sam zrezygnowałeś z jego wymiany. Wspominając natarczywą rozmowę telefoniczną, w której próbowałeś przekonać mnie o wyższości produktów sprzedawanych na rynku zachodnim od tych na polskim poczynając od proszków do prania przez samochody i całą masę innych produktów. Jednocześnie sugerowałeś bez żadnych podstaw, że tak samo zegarki trafiające na polski rynek są gorszej jakości. Ja się z tym nie zgodziłem. Polecam Ci na przyszłość nic w tym kraju nie kupować będziesz zdrowszy i szczęśliwszy.

 Dziękuję za darmową poradę.U Pana z pewnością już niczego nie kupię. Pozdrawiam. :)


Użytkownik Tomaso edytował ten post 26 październik 2019 - 07:22

  • 0

#35 sanik

sanik
  • Użytkownik
  • 11589 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:100lica

Napisano 26 październik 2019 - 09:04

Tomaso stawiasz sytuację tak jakby ktoś Cię oszukał i odmówił Ci Twoich praw. Zamówiłaś u sprzedawcy towar, którym na codzień nie handluje. Dlaczego ten akurat. Nie wiem. Zapewne go chciałeś. Sprzedawca mimo, że nie handluję tą marką wyszedł Ci na przeciw i grzecznościowo go sprowadził. Bezel do Twojego zegarka został zamówiony, ale Ty sam zrezygnowałeś z jego wymiany. Wspominając natarczywą rozmowę telefoniczną, w której próbowałeś przekonać mnie o wyższości produktów sprzedawanych na rynku zachodnim od tych na polskim poczynając od proszków do prania przez samochody i całą masę innych produktów. Jednocześnie sugerowałeś bez żadnych podstaw, że tak samo zegarki trafiające na polski rynek są gorszej jakości. Ja się z tym nie zgodziłem. Polecam Ci na przyszłość nic w tym kraju nie kupować będziesz zdrowszy i szczęśliwszy.

 

Historia opisana przez TikTaka chyba najlepiej oddaje przebieg tej transakcji, co wybaczcie, ale ze strony autora wątku kwalifikuje się do ostrego zastanowienia się nad sobą.

Oczywiście prawdą jest, że biznesowi w Polsce daleko do standardów z  północnej części Europy, ale w tym przypadku te standardy zachowano. Mogłeś mieć pełnowartościowy zegarek, a tak masz wątek na forum :)


  • 0

#36 Gość_Tomaso_*

Gość_Tomaso_*
  • Gość

Napisano 26 październik 2019 - 10:11

Historia opisana przez TikTaka chyba najlepiej oddaje przebieg tej transakcji, co wybaczcie, ale ze strony autora wątku kwalifikuje się do ostrego zastanowienia się nad sobą.

Oczywiście prawdą jest, że biznesowi w Polsce daleko do standardów z  północnej części Europy, ale w tym przypadku te standardy zachowano. Mogłeś mieć pełnowartościowy zegarek, a tak masz wątek na forum :)

Standardy zachowano? Oprócz poinformowania kupującego przed sprzedażą o drobnym szczególe, że ten model zegarka nie jest już produkowany. Pewnie nigdy ten fakt nie wyszedłby na jaw, gdyby niepotrzebne odkrycie wady produkcyjnej i volta z szukaniem części zamiennej, którą w/g dealera trzeba dopiero wyprodukować. O niczym klient by nie wiedział i byłby zadowolony, że w ogóle ma zegarek szwajcarski, być może wyprodukowany w Niemczech dawno temu. Najlepiej też niech pod żadnym pozorem nie zagląda do środka, bo gdyby zobaczył tam napis "Made in China" mógłby zupełnie niepotrzebnie dostać zawału serca, bo niby dlaczego Chińczycy nie mogliby produkować dobrych werków?. Tydzień uczył go chodzić, bo zegarek lubił pospać w nocy, ale to tylko podnosi jego wartość, sentymentalną. Wątek standardów w PL zasługuje na niekończący się serial. pzdr.  :)


Użytkownik Tomaso edytował ten post 26 październik 2019 - 11:32

  • 0

#37 proki1971

proki1971
  • Użytkownik
  • 5248 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Trójmiasto

Napisano 26 październik 2019 - 16:54

Masakra , on dalej swoje . Czy jakiś moderator może zamknąć ten temat bo to zaczyna robić się męczące .
  • 0

#38 mario1971

mario1971
  • Użytkownik
  • 5532 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisano 26 październik 2019 - 17:22

Rozumiem złość twórcy tego tematu. Kupił wadliwy zegarek - boli, ale takie sytuacje się zdarzają. Dalszych jego kroków w celu poprawy własnego samopoczucia i kondycji zegarka - już nie...  :huh:


  • 0

#39 Gość_Tomaso_*

Gość_Tomaso_*
  • Gość

Napisano 26 październik 2019 - 17:24

Masakra , on dalej swoje . Czy jakiś moderator może zamknąć ten temat bo to zaczyna robić się męczące .

Proszę zatem się nie przemęczać i nie czytać, o czytaniu ze zrozumieniem nie wspominając.  :)


  • 0

#40 Smycel

Smycel

    Nie wiem, nie chce mi się ...

  • Użytkownik
  • 2826 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gdańsk

Napisano 26 październik 2019 - 18:15

Na zakończenie tematu.
Wiele lat mieszkałem w cywilizowanej części Europy i tam wielokrotnie robiłem różnego typu zakupy i korzystałem z wielu usług i nigdy nie byłem z nich niezadowolony. Tamtejsza mentalność biegunowo odbiega od wschodnioeuropejskiej pod każdym względem.


Uwielbiam takie teksty - my tu zacofani, gorsi,niedorozwinięci. Nie to co Zachód - tam jest wszystko, a nawet więcej :D
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Davosa, Chrono online, Tempus

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych