Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
woocash007

Wiktor Troczyński - zegarmistrz z krakowa

Rekomendowane odpowiedzi

Serdecznie witam i  zwracam się do miłośników historii zegarmistrzostwa z prośbą o  pomoc w dotarciu do informacji / i ewentualnych dokumentów/ dotyczących złotników żyjących w okolicach Krakowa w XIX wieku . Przede wszystkim interesuje mnie jak wyglądała ich nauka zawodu, zdawane egzaminy i praktyka a także wykonywanie przez nich prac /umowy, rachunki,…/. 


Jestem genealogiem amatorem, poszukującym rodzinnych korzeni. W trakcie poszukiwań dotarłam do informacji, że jeden z moich prapradziadków WIKTOR TROCZYŃSKI (ok.1811 –ok.1870) był zegarmistrzem. W okresie od   ok. 1840 do śmierci mieszkał i zapewne pracował , kolejno w Zakliczynie n/Dunajcem, Wieliczce, Krakowie i Krzeszowicach.  Szukając w internecie informacji o nim, ostatnio trafiłam na notatkę prasową z 1864 roku, dotyczącą trwającej odnowy tarcz zegara na wieży zamkowej  w Krakowie - z  której wynika, że w tym czasie dozorem zegara zamkowego zajmował się zegarmistrz Troczyński ( „Robotami około odnowienia tarcz zegarowych zajmuje się p. Józef Troczyński  złotnik, syn zegarmistrza który ma dozór nad zegarem zamkowym”). Prowadząc dalsze poszukiwania trafiłam na stronę Klubu Miłośników Zegarów  i Zegarków a tu w Bazie Wiedzy na  artykuł   „Zegar Kościoła Katedralnego w Krakowie” -  zawierający wiele ciekawych wiadomości - ale niestety nie  dotyczących wprost Wiktora Troczyńskiego.


Będę wdzięczna za każdą informację  i wskazówkę, które pozwolą mi dowiedzieć się czegoś więcej o moim przodku.


Pozdrawiam


Edytowane przez woocash007

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach