Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
maxblood

Rotomat/nakręcanie zegarka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

 

Wiele wątków już tutaj pojawiało się na ten temat, ale nadal mam pewne niejasności..

 

Na tę chwilę mam jeden automat (omegę aqua terra). Zastanawiam się nad kupnem kolejnego automata (strasznie wciągają zegarki, każdy ma jakąś słabość:P).

W tym momencie zacząłem też rozważać dodatkowo rotomat.

Jestem na razie nowicjuszem, a wolałbym zadbać o zegarki najbardziej jak się da.

 

Więc mam do Was następujące pytania (proszę o szczere odpowiedzi):

1) nakręcanie zegarka - z tego co czytałem nie da się przekręcić, ale zastanawia mnie jak wpływa odkręcanie koronki (zmiana daty, godziny) na żywotność tego mechanizmu?

Dla jasności, zegarek noszę tylko weekendami (pt-ndz), dlatego też co piątek muszę go nakręcać..

Czy Waszym zdanie takie nakręcanie zegarka (zmiana pozycji 1-2-3) będzie znacznie wpływać na mechanizm koronki?

2) Powyższa sytuacja zaczęła mnie skłaniać ku kupnie rotomatu - ze względu na chęć utrzymania trwałości mechanizmu (nie ma problemu z nakręcaniem zegarka - to dla mnie przyjemność).

Jakie są Wasze przemyślenia na temat rotomatów? Jak z żywotnością takich urządzeń?

Czy ustawienia (zmiana kierunków, częstotliwość, czas obrotu) takiego rotomatu mogą mieć duży wpływ na mechanizm zegarka?

 

Z góry bardzo dziękuję za wszelkie sugestie !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O mechanizm byłbym spokojny.

Natomiast częstym odkręcaniem i zakręcaniem szybciej zajedziesz gwint na koronce i tubusie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach