Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Czesiek

Zegary wieżowe Cześka

Rekomendowane odpowiedzi

Ponieważ nie dało się zrobić zdjęcia mechanizmu z odpowiedniej odległości więc pomyślałem od czegóż jest oko, ołówek, papier i coś do mierzenia. I oto poniżej przedstawiam rysunek mechanizmu. Dla czytelności rysunku pominąłem silnik elektryczny i urządzenia związane z podnoszeniem obciążników. Te elementy zamieszczę na kolejnym rysunku.

 

post-2710-0-84021300-1389736504_thumb.jpg

Widok od strony pędni i przekładni kątowej

Edytowane przez Czesiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A oto urządzenia do podnoszenia obciążników:

post-2710-0-89216400-1389737086_thumb.jpg

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyłączniki krańcowe 3 i 4 musiałem zamontować, gdyż sprzęgła cierne na kołach napędowych 7 i 8 nie spełniały swojej roli i blokując podnoszenie obciążników przy działającym silniku napędowym niszczyły wychwyt. Takie rozwiązanie ktoś zastosował chyba 20 lub 30 lat temu i zegar nie mógł chodzić. Obciążniki nie opadały w tym samym czasie i nie były podnoszone na jednakową wysokość przy pomocy jednego silnika. Dlatego zastosowanie wyłączników krańcowych rozwiązało problem. Uff! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poniżej przedstawiam parę "ciekawostek" mechanizmu.

 

post-2710-0-72187200-1389765881_thumb.jpg

Sprzęgło cierne podnoszenia obciążnika chodu

 

post-2710-0-53385400-1389766062_thumb.jpg

Sprzęgło cierne podnoszenia obciążnika bicia godzin

Edytowane przez Czesiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

post-2710-0-98684800-1389766536_thumb.jpg

Wyłącznik krańcowy obciążnika bicia godzin

 

post-2710-0-70674600-1389766589_thumb.jpg

Wyłącznik krańcowy obciążnika chodu

 

post-2710-0-27974800-1389766718_thumb.jpg

Sposób zamocowania liny obciążnika bicia godzin

 

 

 

Do tej pory linki obciążników były zamocowane na jakieś dziwne węzły - psie uszy zawiązane dość przypadkowo do różnych elementów mechanizmu zegarowego.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten automat naciagu trochę karkołomny. Jakiej firmy jest ten zegar?


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Karkołomny - to mało powiedziane. To jest po prostu sp....one ... A firma: Rochlitz z Berlina.

Edytowane przez Czesiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tak wyglądają mechanizmy zegara w całej okazałości:

post-2710-0-58728000-1389778302_thumb.jpg

 

Pominąłem w tym rysunku pędnie z tarczami. Ale to innym razem pokażę.

Edytowane przez Czesiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Karkołomny - to mało powiedziane. To jest po prostu sp....one ... A firma: Rochlitz z Berlina.

Eeee, spodziewałem się, że wiesz ;)

Automat funkcjonuje? Po co są te koła z  prostym zębami na wielowypustach przy bębnach?


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Te koła to przekładnie obiegowe. Podczas opadania obciążników przekazują moment napędowy do mechanizmów bicia i chodu, a podczas "nakręcania" czyli gdy silnik podnosi obciążniki w górę, nawijane są liny na bębny napędowe bez utraty momentów napędowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I tak muszę jeszcze tam pojechać i poprawić wychwyt (palety, zęby koła wychwytowego), bo się nieco "zmęczyły" współpracując z tym karkołomnym sposobem podnoszenia obciążnika chodu. :(. No i wypadałoby instrukcję dać proboszczowi, nauczyć człowieka - opiekuna jak obsługiwać mechanizmy, popsuć wszystko, wyjechać i na drugi dzień sprawdzić jak sobie opiekun poradził z "popsutym" zegarem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  No to profesjonalnie,  automat naciągu na przekładniach planetarnych no najwyższa szkoła jazdy.


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i twarz zimna ... Zegar wczoraj się zatrzymał. Przyjechałem dzisiaj na wieżę, a tam obciążniki są w takich pozycjach:

Obciążniki chodu i bicia kwadransów zgodnie opadły na podłogę piętro niżej i tam tak pozostały, a obciążnik bicia godzin - w pozycji najwyższej z wyłączonym wyłączniku krańcowym.

Wyłączniki krańcowe połączone są ze sobą szeregowo.

Muszę znaleźć inny sposób podnoszenia obciążników. Chyba najlepszy - to silnik dla każdego bębna napędowego z osobna. Muszę nad tym pomyśleć i to szybko, bo czas nie próżnuje :) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No, trzy motoreduktory , trzy sterowania, uchwyty etc. jak się czarny dowie ile to kosztuje to będziesz go musiał cucić. :P

Edytowane przez kiniol

Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name="kiniol" post="1124538" timestamp="....jak się czarny dowie ile to kosztuje to będziesz go musiał cucić. :P

Opodatkuje "duszyczki" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

post-2710-0-73651000-1389984933_thumb.jpg

Ten wyłącznik krańcowy na linie obciążnika chodu - zostawię

 

post-2710-0-55406400-1389985039_thumb.jpg

A to sprzęgło cierne na bębnie napędowym bicia godzin - zostanie i będzie pracowało po zablokowaniu obciążnika aż do momentu gdy pozostałe obciążniki osiągną górny poziom i zatrzymają się w wyniku zadziałania któregoś wyłącznika krańcowego.

Obciążniki chodu i bicia kwadransów poruszają się "zgodnie" i razem osiągają te same poziomy (na dole i na górze).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i super. Gratulacje.


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu mogę napisać instrukcję konserwacji i obsługi zegara, uffff :) W zasadzie mam ją na ukończeniu. Nie pozostaje nic innego jak rozglądać się za następnymi "kukułkami" wieżowymi   :)))))))))). Kiniol i Michał: dziękuję za gratulacje i uznanie, ale jeszcze nigdy nie miałem tylu problemów z zegarem co z tym. Uparta była bestyja, ale wiedziałem, że to ja w końcu wygram. :). I jak tu nie twierdzić, że mechaniczne zegary nie mają duszy? No jak?

Edytowane przez Czesiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To czy wygrałeś będziesz wiedział za rok :)


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielki szacunek za wykonywaną pracę, widać w każdym calu pasję i profesjonalizm.Z wielkim zainteresowaniem poczytałem i będę zaglądać. Serce boli , jak widzę , spartoloną robotę w moim mieście rodzinnym. Zegar dworcowy porażka. Cały czas zegar na poczcie  zdaje się nieruszany od wojny. Może tylko tarcza została. Miasto Namysłów. Pozdrawiam.P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to trzeba się będzie zainteresować.


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to trzeba się będzie zainteresować.

Na dworcu  po remoncie,a raczej wywaleniu i wstawieniu jakiegoś badziewia. Poczta nie ruszana. Ratusz , przepiękna maszyneria na 4 strony świata,  ale wstawiono badziewie w postaci nagranych trąbek jako sygnału. Jest jeszcze w Browarze Namysłów , obecnie właściciel Ryan, amerykanin. Nie ruszany, mniejszy , taki zakładowy. Browar przed wojną własnością rodziny Hasselbach. Jak są programy unijne na takie remonty, to nic tylko stratować. Poza tym, co tu pisać, to ziemie zachodnie, co miasto, miasteczko, to zegary. Oleśnica, Kluczbork, Bierutów, Syców.Brzeg, nie wspomnę wsi Smogorzów, Tuły najpiękniejszy, Murów, Pokój ,Kowalowice z  kościołami, zwłaszcza tymi pięknymi szczupłymi gotykami. Teraz jak będę jeździł,a często jadę niestandardowo, czyli wszelakimi dziurami, to będę patrzył, gdzie co jest. Jezuu, ile tego jest w polsce.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jest a Nas trzech, z Adamem Mroziukiem i Cześkiem mamy roboty na 150 lat.


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.