Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here
Gość

Pogadajmy o samochodach :-)

Rekomendowane odpowiedzi

5 godzin temu, Dorian06 napisał:

Urusa żółtego widziałem kilka dni temu. To jest najładniejszy SUV premium. Co nie zmienia faktu, że podtrzymuję to co napisałem wyżej. Codziennie widzę Bentayge, Levante i całe mnóstwo Cayenne i Macan. Nie mówiąc o innych SUVach. Niech jeżdżą co muszą. Jestem szczęśliwcem,  że nie muszę.  

 

Jeśli szczęśliwiec jeździ Golfem III a nieszczęśliwiec Levante, Urusem itp. to może narysuj nam najpierw Twój układ współrzędnych przed dyskusją i wymianą dowodów hipotez 🤪😂

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do tego co kto by kupił a czego nie i z jakich powodów - jest powiedzenie, że tylko krowa nie zmienia zdania a punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Wydaje mi się, że kilka milionów na koncie zmienia punkt widzenia. Mi tam Urus nie leży jakoś specjalnie i nawet gdybym miał na niego kasę to kupiłbym coś innego - np Cayenne Coupe GTS - w sumie też jakoś specjalnie mi się z zewnątrz nie podoba ale w środku ok a najważniejsze - ma wolnossące V8. Ale od suva premium chyba wolałbym sedana - Mikiciuk ostatnio "testował" nowego Bentleya Flying Spur V8 - myślę, że dobrze bym się w nim czuł :lol:

co do przycisków w Cayenne - już wszyscy są tak mocno przesiąknięci maźganiem paluchem po tableciku? Ja sam się łapię na tym, że np deska w GTC4 Lusso bardziej mi się podoba od tej z 812 bo ma duży wyświetlacz ale - wtf - kupuje się auto z dużym, pięknie brzmiącym silnikiem, świetnie się prowadzące etc tylko po to, żeby palcować szybkę pod nawiewami? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że punkt postrzegania się zmienia. Ktoś lubi SUVy lub nie. Jak producent widzi, że ludzie polubią jego SUVy, to je produkuje. Czy to będzie Duster czy Urus nie ma już znaczenia. Każdy chce sprzedawać i zarabiać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w przypadku Lambo jest nieco inna sprawa - rozkręcili sprzedaż Urusa a jednak to nieco inna liga niż X6 czy Panamera - w Porsche nawet Pertyn mówił, że jest drogo bo ma być drogo ale oni "nie boją się" dużej sprzedaży. Lambo widzi, że w ich wypadku duża sprzedaż to większa pospolitość. Jak masz kasę idziesz po Panamerę i masz, jak masz kasę i chcesz Urusa to siedź i czekaj 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, trollu napisał:

co do tego co kto by kupił a czego nie i z jakich powodów - jest powiedzenie, że tylko krowa nie zmienia zdania a punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Wydaje mi się, że kilka milionów na koncie zmienia punkt widzenia. Mi tam Urus nie leży jakoś specjalnie i nawet gdybym miał na niego kasę to kupiłbym coś innego - np Cayenne Coupe GTS - w sumie też jakoś specjalnie mi się z zewnątrz nie podoba ale w środku ok a najważniejsze - ma wolnossące V8. Ale od suva premium chyba wolałbym sedana - Mikiciuk ostatnio "testował" nowego Bentleya Flying Spur V8 - myślę, że dobrze bym się w nim czuł :lol:

co do przycisków w Cayenne - już wszyscy są tak mocno przesiąknięci maźganiem paluchem po tableciku? Ja sam się łapię na tym, że np deska w GTC4 Lusso bardziej mi się podoba od tej z 812 bo ma duży wyświetlacz ale - wtf - kupuje się auto z dużym, pięknie brzmiącym silnikiem, świetnie się prowadzące etc tylko po to, żeby palcować szybkę pod nawiewami? 

 

W Cayenne GTS silnik V8 też jest uturbiony, chociaż trochę bardziej soft, niż w wersjach turbo. Jeśli chcesz w Porsche silnik wolnossący to pozostają Ci modele sportowe - 718 GTS i GT4 oraz zbliżające się 911 GT3.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rzeczywiście. Czyli Pertyn nabił mnie w butelkę :P dobrze, że nie poszedłem do salonu kupić bo by się narobiło... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maritimeeng


A teraz z zupełnie innej beczki.

Na takim śniegu Nokiany spisują się bardzo dobrze. Nawet bez kartofli w bagażniku…

 

 

F2F5061B-5981-49D2-A582-C48CF55C7EC2.jpeg

CA81BD70-8D48-440B-9858-EA3C7D5403E8.jpeg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, trollu napisał:

co do tego co kto by kupił a czego nie i z jakich powodów - jest powiedzenie, że tylko krowa nie zmienia zdania a punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Wydaje mi się, że kilka milionów na koncie zmienia punkt widzenia. Mi tam Urus nie leży jakoś specjalnie i nawet gdybym miał na niego kasę to kupiłbym coś innego - np Cayenne Coupe GTS - w sumie też jakoś specjalnie mi się z zewnątrz nie podoba ale w środku ok a najważniejsze - ma wolnossące V8. Ale od suva premium chyba wolałbym sedana - Mikiciuk ostatnio "testował" nowego Bentleya Flying Spur V8 - myślę, że dobrze bym się w nim czuł :lol:

co do przycisków w Cayenne - już wszyscy są tak mocno przesiąknięci maźganiem paluchem po tableciku? Ja sam się łapię na tym, że np deska w GTC4 Lusso bardziej mi się podoba od tej z 812 bo ma duży wyświetlacz ale - wtf - kupuje się auto z dużym, pięknie brzmiącym silnikiem, świetnie się prowadzące etc tylko po to, żeby palcować szybkę pod nawiewami? 

Nie chodzi o "maźganie paluchem po tableciku", bo fakt, sterowanie za pomocą tableta potrafi być skomplikowane, choć to też zależy - takie Volvo jest proste w obsłudze jak cep  - minutę po wejściu do środka wiesz o co chodzi. Spróbuj się tak szybko zorientować w Mercedesie, że o nowej klasie S nie wspomnę. Z przyciskami chodzi o to, że w takim Macanie masz ich naprawdę chyba 40 i teraz znajdź odpowiedni jadąc szybko na autostradzie - wierz mi, proste to nie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko wymaga czasu, po tygodniu jazdy pewnie robiłbyś to intuicyjnie. Tak czy inaczej trzeba oderwać wzrok ale naciśnięcie przycisku od np zmiany ustawień zawieszenia jest dużo prostsze niż odkopanie konkretnego menu w systemie. Ja nie jestem przeciwnikiem wyświetlaczy etc ale zauważmy, że np BMW prowadziło i drive z jednym pokrętłem do wszystkiego - niby mega uproszczenie a jednak trzeba było "uprościć" nawet to. Po co w różnych urządzeniach mamy np ustawienia "custom"? Nie lepiej sobie przeklikac ekrany? A no nie, czasami producenci zataczają koło żeby wrócić do fizycznych przycisków/pokręteł 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, maritimeeng napisał:

Na takim śniegu Nokiany spisują się bardzo dobrze.

 

 

Tez używam nakianow w zimę, miałem wiele opon zimowych ale chyba nokia najlepszy, tyle że u mnie napęd na przód. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak przyciski naciskam intuicyjnie. Używanie ekranów dotykowych to trochę jak obsługa telefonu. Jednak odrywa uwagę na chwilę. A ta chwila może kosztować sporo. Dlatego wolę przyciski. No i paluchów na nich nie widać. Swoją drogą zastanawiam mnie upór producentów ładowania wszędzie piano Black.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, kiniol napisał:

Jakiej firmy sprzęgło zostało zamontowane? LUK, SACHS czy może Exedy?  Czy jest wymagany luz na pedale sprzęgła? 

 

 

Działa dobrze. Wszystko podczas normalnej jazdy działa fajnie, tylko jak ma jakiś opor, to śmierdzi. Zrobiłem test - spróbowałem ruszyć na zaciągniętym ręcznym. Mało obrotów, na moment ze 2,5 tysiąca, może sekundę, może dwie i zaraz śmierdzi 😕 dziwne to...


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
53 minuty temu, mandaryn44 napisał:

Ja jednak przyciski naciskam intuicyjnie. Używanie ekranów dotykowych to trochę jak obsługa telefonu. Jednak odrywa uwagę na chwilę. A ta chwila może kosztować sporo. Dlatego wolę przyciski. No i paluchów na nich nie widać. Swoją drogą zastanawiam mnie upór producentów ładowania wszędzie piano Black.

 

To jest jakaś zmora. Obojętnie ile zer jest na metce auta to piano black to "rak toczący design" wnętrz 😛 Ostatnio oglądałem nowego Tucsona i tam nawet manetki są z tego guana zrobione. Za jakieś grosze kupuje się folie/szkła na tablety i telefony z powłoką oleofobową, na której praktycznie nie ma śladów, a producenci aut jak jeden mąż najpierw są 5-10 lat w jakości ekranów w systemach wymagających dopłat po 3-8k zł w porównaniu to budżetowego tabletu za 600 zł, a później kolejne lata produkują ekrany, które wyglądają jak stół Durczoka w TVNie "zdobiąc" wnętrze 😉 

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wolę przyciski. Miałem a4 b9 przed liftem z ekranem niedotykowym i przyciskami koło skrzyni biegów i pokrętłem MMI z dotykowym gładzikiem i w trakcie jazdy na autostradzie spokojnie mogłem dodać stację paliw jako cel pośredni. Pamiętałem gdzie jest który przycisk ile razy przekręcić itd. bez odrywania wzroku od drogi, dopiero na ostatnim kroku czyli wybieraniu konkretnej stacji patrzyłem na ekran. Teraz mam po lifcie z dotykowym ekranem i wymaga to dużo więcej uwagi, od samego początku muszę skupić uwagę na ekranie i dodatkowo wychylić się z fotela (przy mojej pozycji nie sięgam do prawej części ekranu).

 

Zastanawia mnie jak to jest, że korzystanie z ekranów (wręcz tabletów) jest dozwolone podczas jazdy, a korzystanie z telefonu już nie. Obecnie wydaje mi się bezpieczniejsze wpisanie stacji na telefonie i wrzucenie tego na ekran samochodu przez carplay niż szukanie jej w nawigacji samochodu.

 

Edytowane przez vvv

Pozdrawiam,

Janek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, pmwas napisał:

 

Działa dobrze. Wszystko podczas normalnej jazdy działa fajnie, tylko jak ma jakiś opor, to śmierdzi. Zrobiłem test - spróbowałem ruszyć na zaciągniętym ręcznym. Mało obrotów, na moment ze 2,5 tysiąca, może sekundę, może dwie i zaraz śmierdzi 😕 dziwne to...

Jeśli śmierdzi, to ma poślizg, może mieć poślizg, bo np. przylgnia na kole zamachowym jest "poorana" przez poprzednią, zajechaną tarczę sprzegła... Może być wiele przyczyn...


Porządek na serwisie o niczym nie świadczy. Często najlepsze usługi świadczone są przez geniuszy w totalnym bałaganie…

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maritimeeng
12 minut temu, vvv napisał:

Zastanawia mnie jak to jest, że korzystanie z ekranów (wręcz tabletów) jest dozwolone podczas jazdy, a korzystanie z telefonu już nie. Obecnie wydaje mi się bezpieczniejsze wpisanie stacji na telefonie i wrzucenie tego na ekran samochodu przez carplay niż szukanie jej w nawigacji samochodu.

 


CarPlay jest wygodny, bo możesz poprosić Siri o znalezienie np. najbliższej stacji benzynowej, czy czego tam dusza zapragnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do suvow to lada dzień Ferrari purosangue dołączy do grona szczęśliwców - mimo że sami mówili kiedyś, że to nie ich bajka. W planach był już od jakiegoś czasu, teraz zaczęło wyplywac już więcej konkretów. 

 

https://autogaleria.pl/ferrari-purosangue-cena-2021

 

Odnośnie piano black autor i producent tego tworzywa to prawdziwy miliarder ;)

Na szczęście nie każde auto to ma. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kompletnie nie rozumiem tego pakowania piano black. Ani to ładne ani eleganckie ani praktyczne. Może to jakiś spisek .... Muszę zapytać w temacie Teorie spiskowe. Oni będą coś wiedzieć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, kiniol napisał:

Jeśli śmierdzi, to ma poślizg, może mieć poślizg, bo np. przylgnia na kole zamachowym jest "poorana" przez poprzednią, zajechaną tarczę sprzegła... Może być wiele przyczyn...

 

To akurat możliwe, bo tamto sprzęgło „zrobiło” 165000 w mieście i tarcza mogła być zjechana 


Miłego dnia!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu w wersji oryginalnej także miał być połysk. Na szczęście odbyłem jazdę próbną, podotykałem lakieru i skonfigurowałem w moim drewno jesionowe.

20190603_142338-01-01~2.jpeg

Wiem, zaraz ktoś znowu napisze; a po co ten gówniany tablet tam wsadzili? ;)

Edytowane przez mario1971

To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maritimeeng
Godzinę temu, mario1971 napisał:

Tu w wersji oryginalnej także miał być połysk. Na szczęście odbyłem jazdę próbną, podotykałem lakieru i skonfigurowałem w moim drewno jesionowe.

 

Wiem, zaraz ktoś znowu napisze; a po co ten gówniany tablet tam wsadzili? ;)


Myślałem, że Samsunga jakiegoś przylepiłeś taśmą 3M 🤣

A to tak oryginalnie robili?

Spoko…

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to tak jak w władcy pierścieni..

 tablet  wystający , jakby  ktoś nie wiedział co z tym zrobić..

 Jedynie że zauważyłem, bardziej czytelny niż w Fordzie (Mondeo), gdzie był niżej, ale trzeba było odrywać wzrok od drogi i patrzeć lekko w dół..

 


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 8.02.2021 o 22:52, mario1971 napisał:

Ja pisałem o odśnieżaniu podjazdu do garażu :lol:

Z tym nie mam problemu :D bo nie mam garażu.  Stoi pod chmurką :(

Edytowane przez Dorian06

W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, mkl1 napisał:

to tak jak w władcy pierścieni..

 tablet  wystający , jakby  ktoś nie wiedział co z tym zrobić..

 Jedynie że zauważyłem, bardziej czytelny niż w Fordzie (Mondeo), gdzie był niżej, ale trzeba było odrywać wzrok od drogi i patrzeć lekko w dół..

 

Tablet w MB jest umiejscowiony tam, gdzie powinien być. Problemem jest intuicyjność samego pakietu multimedialnego - tu jest prawdziwy dramat.  

Edytowane przez mario1971

To jest moje zdanie i ja je całkowicie popieram.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, mario1971 napisał:

Tu w wersji oryginalnej także miał być połysk. Na szczęście odbyłem jazdę próbną, podotykałem lakieru i skonfigurowałem w moim drewno jesionowe.

 

Wiem, zaraz ktoś znowu napisze; a po co ten gówniany tablet tam wsadzili? ;)

 

 

<ironia>To jakaś podstawowa wersja dla przedstawicieli? Zobacz ile można dołożyć "purple snake'ów" w gwieździe </ironia>  😄

 

Muszę przyznać, że robi wrażenie to wnętrze w 60 klatkach i z tej perspektywy. 🙂 

 

 

Edytowane przez memento mori

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.