Skocz do zawartości

Ogłoszenie

Aukcja na rzecz WOŚP


MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ
MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ

Pogadajmy o samochodach :-)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28752 odpowiedzi w tym temacie

#28141 memento mori

memento mori
  • Użytkownik
  • 289 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 05 grudzień 2019 - 22:29

Takie 35 TFSI na klapie w pierwszej chwili kojarzy się z co najmniej trzylitrową V6ką. I byłem przekonany przez jakiś czas, że tak jest. Dopiero na autostradzie coś zaczęło mi podpadać jak widziałem, jak te auta przede mną się zbierają przy wyprzedzaniu. Sprawdziłem i się zdziwiłem, że to 1.5 turbo 150KM. :-D
  • 0

#28142 trollu

trollu
  • Użytkownik
  • 1899 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Częstochowa

Napisano 05 grudzień 2019 - 22:51

producenci z reguły zaokrąglają do góry bo z cyferkami to wiadomo - działają na podświadomość, im więcej tym lepiej  :P a że stare 63AMG ma 6208cm więc zaokrąglili do 6.3  ;)  

Z dzisiejszymi oznaczeniami - BMW się tłumaczy (kiedyś o tym czytałem) - że oznaczenia wersji silnikowych były zawsze odwzorowaniem mocy a nie pojemności - tutaj jako przykład już podają mętlik w e46 - bo 318i raz miało 1.9 a raz 2.0, 320i - najpierw 2.0 a później 2.2. Silnik 2.5 najpierw był w 323i a później w 325i. 540i w e34 miało 4.0 a w e39 już 4.4. Ja mam 325i i pod maską 2.5 ale były też zdławione 3.0 - a na klapie to samo oznaczenie  

Tylko kiedyś się to mniej więcej pokrywało z pojemnościami, dzisiaj już wolna amerykanka 


  • 0

#28143 szuwi

szuwi
  • Użytkownik
  • 1620 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 06 grudzień 2019 - 06:33

Koledzy, czy ktoś z Was jeździł skodą kodiaq diesel 150KM? Ktoś z mojej rodziny chce kupić i podpytuje o opinie użytkowników.

Koledzy - coś, ktoś?
  • 0

#28144 Adi

Adi

    mr

  • Użytkownik
  • 5953 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:tu i teraz

Napisano 06 grudzień 2019 - 09:56

Koledzy wcześniej pisali, że 136 KM w BMW 3 ledwo jedzie, więc 150 KM w aucie wielkości altanki i współczynniku oporu jak wrota stodoły pewnie ruszyć z miejsca nie pozwoli. ;)


  • 0

#28145 szuwi

szuwi
  • Użytkownik
  • 1620 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 06 grudzień 2019 - 10:12

Bez przesady - mam 150KM w subaru obk i nie ma tragedii, choć moje wcześniejsze audi a6 było szybsze ;-) Bardziej chodziło mi o ogólne wrażenia z używania Kodiaqa w tej wersji silnikowej. 


  • 0

#28146 Tommaso

Tommaso
  • Użytkownik
  • 4743 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisano 06 grudzień 2019 - 10:14

Koledzy - coś, ktoś?

 

Jeździłem wersją 190 KM, mój przyjaciel ma takiego Kodiaqa jako służbówkę i bardzo sobie chwali. Ta wersja mocy daje radę w Kodiaqu, ale o 150 KM nic nie powiem.


  • 0

#28147 mario1971

mario1971
  • Użytkownik
  • 4954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisano 06 grudzień 2019 - 13:24

Koledzy - coś, ktoś?

U mnie w firmie także jest Kodiaq na stanie, niestety też 190 konny.


  • 0

#28148 szuwi

szuwi
  • Użytkownik
  • 1620 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 06 grudzień 2019 - 14:31

Jeździłem wersją 190 KM, mój przyjaciel ma takiego Kodiaqa jako służbówkę i bardzo sobie chwali. Ta wersja mocy daje radę w Kodiaqu, ale o 150 KM nic nie powiem.

Dziękuję.

U mnie w firmie także jest Kodiaq na stanie, niestety też 190 konny.

Dziękuję po dwakroć ;-)
  • 0

#28149 Adi

Adi

    mr

  • Użytkownik
  • 5953 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:tu i teraz

Napisano 06 grudzień 2019 - 14:51

Bez przesady - mam 150KM w subaru obk i nie ma tragedii, choć moje wcześniejsze audi a6 było szybsze ;-) Bardziej chodziło mi o ogólne wrażenia z używania Kodiaqa w tej wersji silnikowej. 

na końcu było ;)

Moim zdaniem nie ma obaw. To nie wyścigówka, a jeszcze parę lat temu 100 konne Passerati jeździły i dało się.... Diesel, moment 340 i poniżej 10 s do setki to ciągle powyżej średniej na drogach. 


  • 0

#28150 rafi87

rafi87
  • Użytkownik
  • 1717 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina sarkazmu

Napisano 06 grudzień 2019 - 14:55

Vtech ma trochę skopane to wyszukiwanie bo ma 150KM i 163KM pod B9, a 150KM pod B9fl. 

Nie zmienia to faktu, że taki powerbox to ciekawa opcja. Ma ktoś, poleca jakaś firmę? Bo vtech wyskoczył mi pierwszy w google i jest niedaleko.

 

Drake, jeżdżę wszystkim co jest pod ręką ;) nie jestem wybredny. Z RWD mam 1kę. Tylko boje się, że te 136KM w 3ce będzie mało no i te 16tki :/ 

Racechip tez patrzyłeś https://www.racechip.com/shop.html warte uwagi?


  • 0

#28151 Tommaso

Tommaso
  • Użytkownik
  • 4743 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisano 06 grudzień 2019 - 15:05

Ja bym się trzy razy zastanowił, zanim zrobiłbym program bądź zainstalował chipa.

Auta prawdopodobnie są wynajmowane i każda ingerencja będzie się wiązała z utratą gwarancji z winy użytkownika, a to jest poważnym naruszeniem warunków wynajmu.

I nie ma się co łudzić, że w razie poważniejszej awarii serwis nie wykryje tego, że w aucie ktoś dłubał...


  • 0

#28152 rafi87

rafi87
  • Użytkownik
  • 1717 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina sarkazmu

Napisano 06 grudzień 2019 - 15:13

Boxa sie wypina przed przegladem.


  • 0

#28153 Tommaso

Tommaso
  • Użytkownik
  • 4743 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisano 06 grudzień 2019 - 15:38

Na przeglądzie możesz sobie zostawić, serwis ma to w nosie.

Problem pojawia się w razie awarii silnika lub osprzętu. Wtedy nawet wypięcia chipa nic nie pomoże, bo komputer przechowuje logi, które są skrupulatnie sprawdzane w fabryce. I wtedy dostajesz odmowę, a Twój tuner nagle przestaje odbierać od Ciebie telefony.  


  • 0

#28154 Drake

Drake
  • Użytkownik
  • 776 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pruszków - Warszawa

Napisano 06 grudzień 2019 - 15:51

Na przeglądzie możesz sobie zostawić, serwis ma to w nosie.

Problem pojawia się w razie awarii silnika lub osprzętu. Wtedy nawet wypięcia chipa nic nie pomoże, bo komputer przechowuje logi, które są skrupulatnie sprawdzane w fabryce. I wtedy dostajesz odmowę, a Twój tuner nagle przestaje odbierać od Ciebie telefony.  

 

Pamiętam historię sprzed kilku ładnych lat  z klubu Audi , tam zepsuła się skrzynia automatyczna . Polski serwis miał podejrzenia co do chiptuningu ale nie miał wtedy narzędzi aby to wykryć , więc wysłał sam sterownik do centrali w Ingolstadt . Oczywiście po sprawdzeniu  logów nastąpiła odmowa naprawy gwarancyjnej . 


  • 0

#28155 mario1971

mario1971
  • Użytkownik
  • 4954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisano 06 grudzień 2019 - 15:55

Na przeglądzie możesz sobie zostawić, serwis ma to w nosie.

Problem pojawia się w razie awarii silnika lub osprzętu. Wtedy nawet wypięcia chipa nic nie pomoże, bo komputer przechowuje logi, które są skrupulatnie sprawdzane w fabryce. I wtedy dostajesz odmowę, a Twój tuner nagle przestaje odbierać od Ciebie telefony.  

To prawda. Wystarczy, że z historii pracy silnika odczytają przekroczenie dopuszczalnych/możliwych do osiągnięcia parametrów fabrycznych.

 

Ja mimo wszystko się tym nie przejmuję i od nowości czipuję swoje auta. Ważne, by mieć w tym wszystkim umiar ;)  


  • 0

#28156 maritimeeng

maritimeeng
  • Użytkownik
  • 914 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ZS

Napisano 06 grudzień 2019 - 16:10

To prawda. Wystarczy, że z historii pracy silnika odczytają przekroczenie dopuszczalnych/możliwych do osiągnięcia parametrów fabrycznych.

 

Ja mimo wszystko się tym nie przejmuję i od nowości czipuję swoje auta. Ważne, by mieć w tym wszystkim umiar ;)  

 

Zgadza się. Wgrałem wirusa ze 160 na 200 koni a moment z 250 na 300 Nm. Mogłem zrobić spokojnie 230 koni ale odpuściłem. Teraz w miarę spokojnie mogę wyprzedzić ciężarówkę a przy okazji nie boję się, że silnik wybuchnie  ;)


Użytkownik maritimeeng edytował ten post 06 grudzień 2019 - 16:12

  • 0

#28157 rafi87

rafi87
  • Użytkownik
  • 1717 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraina sarkazmu

Napisano 06 grudzień 2019 - 16:17

Na przeglądzie możesz sobie zostawić, serwis ma to w nosie.

Problem pojawia się w razie awarii silnika lub osprzętu. Wtedy nawet wypięcia chipa nic nie pomoże, bo komputer przechowuje logi, które są skrupulatnie sprawdzane w fabryce. I wtedy dostajesz odmowę, a Twój tuner nagle przestaje odbierać od Ciebie telefony.  

Nie, nie moożna zostawić. Serwis   neguje  przekrocznie przebiegu miedzy przeglądami to tym bardziej  doczepi się do  wpiętego boxa. Awarie zawsze moga sie zdarzyc, janusz biznesu umyje rece,  a profesjonalista jak ww race chip widze ze daje gwarancje na silnik ,w zaleznosci od wykupionego wariantu,  od 3000 do 5000 euro, tym bardziej, ze kolega mieszka poza PL.


 

Ja mimo wszystko się tym nie przejmuję i od nowości czipuję swoje auta. Ważne, by mieć w tym wszystkim umiar ;)  

Otoz to z umiarem,  wykorzystać sprawdzone rozwiazanie. 


  • 0

#28158 szuwi

szuwi
  • Użytkownik
  • 1620 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 06 grudzień 2019 - 16:28

na końcu było ;)

Moim zdaniem nie ma obaw. To nie wyścigówka, a jeszcze parę lat temu 100 konne Passerati jeździły i dało się.... Diesel, moment 340 i poniżej 10 s do setki to ciągle powyżej średniej na drogach. 

 

Dzięki. To nie ma być wyścigówka - ot rodzinny dupowóz. ;-) 


  • 0

#28159 mario1971

mario1971
  • Użytkownik
  • 4954 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisano 06 grudzień 2019 - 16:30

Otoz to z umiarem, wykorzystać sprawdzone rozwiazanie.

Ja wpiąłem chip Mansory do nowego GLC 220d. Ze 170 do 207KM i moment obrotowy z 400 do 460 Nm. Wszystko u AD MB Duda Cars. Dostałem 3 letnią gwarancję na silnik i soft. Koszt jak dobrze pamiętam to ok. 6k. Ta sama pojemność w wersji silnikowej 250d kosztuje 30k więcej a osiągi takie same jak w moim...
Jak się później dowiedziałem, gwarancja dotyczyła tylko serwisów Duda Cars, innych AD już niestety nie... ;)

Użytkownik mario1971 edytował ten post 06 grudzień 2019 - 16:33

  • 0

#28160 irekm

irekm
  • Użytkownik
  • 4354 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Vancouver BC

Napisano 06 grudzień 2019 - 17:05

Ford jest w tej dziedzinie mistrzem, jak zakupisz cokolwiek z Ford performance, i założy te części autoryzowany przez Ford performance diler, to samochód utrzymuje fabryczna gwarancję.

Mustanga np można zwiększyć moc do 700KM+ i cały czas mieć fabryczna gwarancję do 100k km
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 6

2 użytkowników, 2 gości, 2 anonimowych


    vvv, mandaryn44