Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

lucassk

Problem z Tough Solar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!Od około roku jestem posiadaczem Casio GW-9000. Kiedy go kupiłem wskaźnik baterii był na poziomie MID. I tak cały czas, mimo że cały czas był przeze mnie użytkowany. Mam parę zegarków ale odkąd nabyłem ten model używam go najczęściej, zresztą nigdy nie leżał w szufladzie tylko zawsze miał dostęp do światła. Zawsze zastanawiało mnie dlaczego nigdy nie naładuje się na poziom HI? W lecie podczas wakacji przeprowadziłem eksperyment i powiesiłem go centralnie do słońca, podczas niezłego upału na cały dzień:D i tak ze trzy razy. I nic.. poziom jak był MID tak nic się nie zmieniło:( Teraz od paru dni wskazuje LOW i miga na dole ekranu napis LOW:( Sądziłem ,że pewnie dlatego, że ze względu na pogodę nosi się dłuższe rękawy i nie ma dostępu. Zostawiłem go więc w domu na trzy dni na parapecie, żeby się podładował. No i niby znowu z LOW było MID..ale dzisiaj kiedy go ubrałem, ponownie zaczęło migać LOW. Moje pytania: Czy znakiem tego bateria czy ogniwo jest uszkodzone? czy to normalne zachowanie tego typu zegarków? Jeżeli jest uszkodzenie baterii czy ogniwa to gdzie mogę to naprawić i ile taka naprawa będzie mnie kosztować? Dodam ,że mieszkam w Krakowie. Nadmieniam, że zegarek kupiłem z Stanach i niby jest tam jakaś international warranty, ale czy u nas ktoś to respektuje? Dlatego liczę się, że będę musiał zapłacić za naprawę, tylko żeby nie była porównywalna z ceną zegark[twitter][/twitter]a:)który wówczas w przeliczeniu kosztował mnie ok. 350 zł. Z góry dziękuje z odpowiedź.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie nie jest to normalne zachowanie tego akumulatora. Praktycznie po paru dniach noszenia na a nadgarstku poziom powinien być na high. DOdatkowo zdecydowanie nie zdrowo dlaniego jest zostawianie go na długi czas na słońcu w gorący dzień - może to również prowadzić do przegrzania któregoś z elementów (np. akumulatora).

 

Z tego co wiem u nas nikt nie respektuje gwarancji międzynarodowych casio, w tym przypadku jedynie zibi. Ale jeśli masz papiery możesz spróbować odesłać go do USA, tylko pewnie będziesz musiał pokryć koszt przesyłki w obie strony. Niestety, ale te akumulatory są drogie, więc możę ci się to nawet opłacić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z przedmowca, ze to nie jest normalne zachowanie sie akumulatora. wyglada to tak jakby on nie chcia sie naladowac. Gdzies, kiedys na tym forum ktos napisal, ze wymiana akumulatora to koszt 150pln. Jesli masz miedzynarodowa gwarancje i dowod zakupu ze sklepu to Zibi powinno ja honorowac. Ja kupilem zegarek w Kanadzie i w PL pytalem jak bedzie z naprawa gwarancyjna to zapewnili, ze bez problemu.


Casio: MQ-30W, DBC-30, G100-1BV, GW6900-1JF / Byl DW-6620 Scorpion, G2300-9V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz sprawdzałem w pudełku i okazało się, że to nie jest gwarancja międzynarodowa, tzn. nie jest napisane, że międzynarodowa tylko po prostu karta gwarancyjna. Z rozpędu w pierwszym poście napisałem, że międzynarodowa, bo taką mam w innym zegarku. W każdym razie zegarek jest kupiony w grudniu, tak że nie ma jeszcze roku. Tylko nie wiem czy jest sens iść z tym do ZIBI, żeby mnie nie wyśmiali:) Na gwarancji nie ma żadnej pieczątki, tylko jest wypełniona długopisem. Jeżeli naprawa to koszt ok 150zł, to jeszcze ujdzie i jestem w stanie to przeboleć w stosunku do 150 dolarów za zegarek. Tylko ,żeby się to dało naprawić:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbować oczywiście możesz, w najgorszym wypadku dowiesz się o cenę naprawy w autoryzowanym serwisie.

 

Good Luck.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz paragon ze sklepu? Jesli tak to mysle, ze smialo mozesz probowac. Jesli nie to tez sprobuj najwyzem odmowia. Ja tez mysle, ze koszt 150pln przy cenie jaka dales za zegarek to jeszcze ujdzie.


Casio: MQ-30W, DBC-30, G100-1BV, GW6900-1JF / Byl DW-6620 Scorpion, G2300-9V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zle sformatowany akumulator. to sie zdarza i warto miec dzialajaca gwarancje. chyba ze kupiles go z super taniego zrodla. Oznacza to czesto lezakowane magazyny, a z tough solar robia sie spore klopoty bo zegarek ktory potrafi lezec 2 lata bez swiatla jest skazany na klopoty.

Dlatego zawsze mowie ze z nieoficjalnych zrodel w Polsce w internecie nie warto kupowac szczegolnie tough solarow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NETRUNNER: Czyli, co jego gwarancja nie bedzie dzialac? Przeciez on kupil zegarek z oficjalnego zrodla, w sklepie - tyle, ze w US.


Casio: MQ-30W, DBC-30, G100-1BV, GW6900-1JF / Byl DW-6620 Scorpion, G2300-9V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NETRUNNER; jeśli możesz to napisz ile może kosztować wymiana akumulatora? I jeżeli koszty są duże, to czy nie można by było zastąpić go standardowa baterią?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ile kosztuje wymiana, ale ocenialbym na jakas stowke.

 

Czy gwarancja dziala w Polsce? Powinna. Ale musialoby byc Casio polska jako gwarant. Oficjalny dystrybutor czyli Zibi jest niezalezna firma i jej dobra wola jest naprawa na podstawie miedzynarodowych gwarancji. na ogol naprawiane sa takie zegarki, ale nie zawsze, bo chociazby zegarek jest z rynku pozaeuropejskiego i jest utrudniony dostep do czesci zamiennych. Tu akurat z czesciami nie bedzie klopotu, wiec jest kwestia czy Zibi to zrobi w ramach gwarancji. Nie wiem, ale pewnosci co do tego nie ma, bo jak mowilem pewnosc daje tylko Casio Polska ktorego nie ma. Najblizej jest oficjalne przedstawicielstwo w Casio niemcy i oni z tego co wiem musza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info NETRUNNER. Pocieszyłeś mnie z tą stówką:)tyle jeszcze mogę przełknąć:rolleyes: Jutro jak mi się uda wyrobić z czasem to smaruje do ZIBI i zobaczymy. O wynikach wizyty napiszę, może komuś się to przyda na przyszłość, choć oczywiście nikomu nie życzę awarii Tough Solara.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie mysle, ze skoro Zibi nie chce uznawac innych gwarancji (np. miedzynarodowych) tylko swoje, to przy kupnie zegarka dostajemy tylko gwarancje Zibi i zadnej innej. Ktos moglby powiedziec, ze nie kupi zegarka Casio od Zibi bo to jakas "dziwna" firma, nie daje gwarancji Casio tylko jakies swoje i pozniej jak zepsuje mi sie zegarek np. w Holandii to mi nie naprawia na gwarancji.


Casio: MQ-30W, DBC-30, G100-1BV, GW6900-1JF / Byl DW-6620 Scorpion, G2300-9V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teshima masz rację ale mam nadzieję, że będę mile zaskoczony i w ZIBI uznają tę gwarancję. Choć tak naprawę za bardzo w to nie wierzę:rolleyes:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teshima masz rację ale mam nadzieję, że będę mile zaskoczony i w ZIBI uznają tę gwarancję. Choć tak naprawę za bardzo w to nie wierzę:rolleyes:

 

Ja pytalem w sklepie TimeTrend i pani powiedziala, ze jak mam miedzynarodowa gwarancje, a nawet tylko kanadyjska i dowod zakupu (kupowalem w Wal Mart) to ona przyjmie zegarek na gwarancji. Podejrzewam, ze pozniej serwis Zibi moze i tak odmowic naprawy gwarancyjnej. Zycze powodzenia, w najgorszym razie oddasz do naprawy nastepnym razem jak polecisz do US. Daj znac jak poszlo.


Casio: MQ-30W, DBC-30, G100-1BV, GW6900-1JF / Byl DW-6620 Scorpion, G2300-9V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To bateria o symbolu: CTL-1616. Bylem w ZIBI i oczywiście gwarancja nie działa:) Powód: brak pieczątki sprzedawcy:)Super, miałem przy kupnie pouczać sprzedającego, żeby mi podbił pieczątkę, bo w Polsce mi nie uznają gwarancji. Następnym razem będę wiedział, tylko ciekawe czy w tym sklepie w USA w ogóle mieli pieczątkę?:)Jak nie to muszą sobie wyrobić, bo inaczej nici z gwarancji. Dodam, że zegarek sprzedawał indianin i jak bym mu wyskoczył z tekstem o ZIBI, pieczątce i gwarancji to chyba zadzwonił by do wariatkowa,żeby po mnie przyjechali:) Pan w serwisie powiedział, że najprawdopodobniej to wina akumulatorka o symbolu jak na wstępie. Nie mają go teraz na magazynie ale mają mieć w przyszłym tygodniu. Cena akumulatora ok 100zł. Co ciekawe winę za usterkę może ponosić układ, który jest kompletnie niedostępny i trzeba go specjalnie sprowadzać z zagranicy, a wówczas to już nie będzie opłacalny interes:( Na moje pytanie czy nie da się jakoś zdiagnozować co to jest, żeby nie wyrzucił stówy w przysłowiowe błoto jak okaże się, że to układ? Na to przemiły Pan odrzekł, że to już moje ryzyko:)Po prostu rewelacja. jestem zachwycony i mam dylemat, czy wyrzucić zegarek od razu do kosza bez ponoszenia kosztów i pogodzić się z porażką czy też zaryzykować stówkę i albo się cieszyć albo wyrzucić zegarek do kosza ze świadomością, że wyrzuciłem do kosza zegarek plus sto polskich ciężko zarobionych złotych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie mieli do czego sie przyczepic to przyczepili do braku pieczatki. Powinni wstawic swoj serwisowy akumulator aby sprawdzic czy to wina tego ukladu czy nie. Tak sie robi w serwisach powaznych firm. Oczywiscie sprawdzenie nic nie kosztuje


Casio: MQ-30W, DBC-30, G100-1BV, GW6900-1JF / Byl DW-6620 Scorpion, G2300-9V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz napisze, bo jedziecie po zibi rowno. Zibi to nie casio. Nie ma obowiazku serwisowac zegarkow, chyba ze sprzedalo je. Macie pretencje o zegarek Casio, to prosze do Casio. Nie chca jak na razie robic polskiego przedstawicielstwa jak widac. Gwarancja zgodnie z prawem jest honorowana jak jest prawidlowo wypelniona. Ze jakis indianin nie zna prawa europejskiego to sie nie dziwie, ale za nienajomosc prawa niestety placicie Wy, bo jak wiecie neiznajomosc prawa nie chroni przed nim. To cena tanszych zakupow za granica o czym trabie za kazdym razem.

Czyli jednak dobrze wyszlo ze Zibi honoruje gwarancje miedzynarodowe. Zle bo tej nie przyjeli, ale jak wspomnialem wcale sie nie dziwie. Co jest warta gwarancja bez dowodu zakupu? to juz poczytajcie w prawach konsumentow.

 

A modul o tyle trudno dostepny ze jest juz mudman 2 czyli GW-9010 a wiec GW-9000 nie jest produkowany i ciezko dostac ten mechanizm. To tez kolejna cena jaka sie placi za robienie tanszych zakupow.

 

Przykro mi ze Cie to spotkalo z zegarkiem Casio, ale zgodnie z moja wiedza wszystko jest ok z takim zalatwieniem sprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo NETRUNNER, że pracujesz w ZIBI i nie będziesz srał we własne gniazdo ale troszkę brakuje Ci obiektywizmu. Każdy chce coś kupić taniej i ma do tego prawo. ZIBI jest cwane w tym momencie, bo nie mają konkurencji i mają praktycznie monopol na serwis CASIO, o czym dowiedziałem się niestety na własnej skórze. I choćbym jeszcze raz miał kupić zegarek to już nie kupię go z ZIBI. Z mój zapłaciłem 150 dolców , gdzie wtedy dolar kosztował niewiele ponad dwa złote, a u nas wtedy tki zegarek kosztował z tego co pamiętam ponad 800zł i to na promocji:) rachunek jest prosty. Wiem, że teraz powiesz; I co Ci tego ,jak zegarek jest zepsuty, ale trudno. Nie będę już przepłacał i z góry zakładał, że coś się zepsuje. Parę lat temu kupiłem G-2900, wtedy była to nowość i jako jedyny miał parciany pasek co bardzo mi się podobało. Dałem za niego z ZIBI chyba 500zł. Dzisiaj wróciłem do tego zegarka na codzień, bo wiadomo co mi się stało z Mudmanem i z ciekawości przy okazji wizyty patrzę teraz na cenę g-2900. I co widzę: grubo ponad 400zł. Normalnie zgłupiałem. Patrzę na allegro a ten sam zegarek, podobno z gwarancją u jednego sprzedawcy 220zł a u następnego 199:)A poza tym co to za serwis, który nie potrafi zdiagnozować usterki? Przecież powinni tam wsadzić swój akumulator, czy nie wiem co? I powiedzieć czy brać nowy akumulator czy wina układu i wyrzucić zegarek! A nie, że ja mam kupić za stówkę akumulator, a jak się okaże ,że nie akumulator to trudno:( Parodia, serwis jak skur...yn:)TO tak jakby podjechać serwisu samochodowego np. z dieslem i serwisant powiedział: no chyba to będzie pompa wtryskowa. Koszt ok. 5000zł. My założymy jak będzie hulać to fajnie, a jak nie to znaczy ,że nie pompa i trzeba auto wyzłomować, bo silnika się nie opłaca wymieniać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja zgodnie z prawem jest honorowana jak jest prawidlowo wypelniona.

Czyli jednak dobrze wyszlo ze Zibi honoruje gwarancje miedzynarodowe. Zle bo tej nie przyjeli, ale jak wspomnialem wcale sie nie dziwie. Co jest warta gwarancja bez dowodu zakupu? to juz poczytajcie w prawach konsumentow.

 

Z tego co sie orientuje to dowod zakupu jest, nie ma tylko pieczatki na gwarancji. Przeciez dane z pieczatki sa na dowodzie zakupu wiec w czym problem. Wiekszosc autoryzowanych serwisow w Pl nie wymaga nawet karty gwarancyjnej, najwazniejszy jest dowod zakupu bo sa na nim wszystkie potrzebne informacje: co kupione, od kogo i kiedy.

Czasem wystarcza dobre checi serwisu ale jak widac w Zibi tych checi brakuje :(


Casio: MQ-30W, DBC-30, G100-1BV, GW6900-1JF / Byl DW-6620 Scorpion, G2300-9V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie w pelni z Toba lucassk - nie ma co przeplacac liczac, ze cos sie zepsuje. Jesli za zegarek za granica zaplace prawie o plowe mniej niz w Zibi i sie zepsuje to kupie po prostu drugi i wyjdzie na to samo jak bym kupil w Zibi, a ile nerwow zaoszczedze :(


Casio: MQ-30W, DBC-30, G100-1BV, GW6900-1JF / Byl DW-6620 Scorpion, G2300-9V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe czy ty też byś spoglądał przychylnym okiem, jak pewno co drugi przychodzi taki, że kupił taniej, ale chciałby se naprawić za darmo...

 

Niestety, ale tak to chyba niewielu firmom by się opłaciło. Czasem trzeba spojrzeć też z perspektywy kogoś innego.

 

Jak chcesz taniej - nie ma sprawy, ale potem nie wymagaj czegoś co ci się nie należy.

 

Nie piję tu do nikogo specjalnego, nie pracuję też w Zibi, jednak wkurza jak ludzie uważają, że im się wszystko należy (i jest to naprawdę częsta przypadłość).

 

Ps. przyjacielskie pytanie teshima - wiesz jak edytować post/cytowac kilka odpowiedzi w jednym poście? :(

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie, ze wielu ludzi ma roszczeniowa postawe wobec swiata ale w tym przypadku uwazam, ze jezeli Casio jest firma ogolnoswiatowa, a Zibi podobno ich oficjalnym dystrybutorem to powinni honorowac kazda gwarancje (z dowodem zakupu) Casio niezaleznie w jakim panstwie zostal zakupiony zegarek. Jasna sprawa, ze nie powinni honorowac gwarancji wystawionej przez pana Henia. Autoryzowane serwisy innych firm dzialajace w PL jakos nie maja z tym problemu.

 

"Ps. przyjacielskie pytanie teshima - wiesz jak edytować post/cytowac kilka odpowiedzi w jednym poście?"

 

Nie wiem, bo nigdy nie uzywalem ale nie widze problemu zeby sie nauczyc. Dzieki za zwrocenie na to uwagi, nie bede teraz zasmiecal forum kilkoma postami dotyczacymi w zasadzie tego samego problemu.


Casio: MQ-30W, DBC-30, G100-1BV, GW6900-1JF / Byl DW-6620 Scorpion, G2300-9V

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko właśnie wiemy jak ciężko w naszym kraju jest często z normalną gwarancją, a co dopiero europejską o światowej już nie wspominając...

Serwisy w większości są nastawione niezbyt przychylnie na większość petentów i często jak zauważamy jakąś drobną usterkę w naszym sprzęcie ignorujemy ją, albo sami usuwamy, żeby nie parować się z serwisem i nie tracić nerwów. Casio to światowy koncern i pewno w "normalnym świecie" nie ma większego problemu, my jednak żyjemy w Polsce :(

 

Nie wiem, bo nigdy nie uzywalem ale nie widze problemu zeby sie nauczyc. Dzieki za zwrocenie na to uwagi, nie bede teraz zasmiecal forum kilkoma postami dotyczacymi w zasadzie tego samego problemu.

 

Właśnie dlatego pytam. Wystarczy wcisnąć cytuj (prawy dolny róg) przy konkretnej wypowiedzi/wypowiedziach a następnie na samym dole tematu kliknąć Odpowiedź. Załaduje się edytor nowego postu z od razu wybranymi cytatami. Cytaty tez można skracać do najistotniejszych wypowiedzi, żeby zaoszczędzić czas.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sumie to kwestia umowy między Casio a Zibi. Jeżeli chcecie by coś się zmieniło to musicie cisnąć Kaziów, dzisiaj sa maile wszyscy znaja angielski gdzie problem. To Casio jest gwarantem i to Casio nie zapewnia Wam należytego serwisu na terytorium RP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.