
1. ?awaria? uszczelki ? po zdjęciu dekla oczom ukazuje się czarna maź ? pozostałość po uszczelce. Ta maź oblepia nie tylko krawędź dekla i koperty ale też elementy mechanizmu, co już zaczyna być groźne

2. sprzęgiełko między przekładnią wskazań a przekładnią chodu ? po zdjęciu tarczy widzimy klasyczny ćwiertnik, ale po rozebraniu przekładni ?wewnętrznej? oczom ukazuje się jakieś dziwne sprzęgło na kole minutowym ? cienkie koło mosiężne jest osadzone ciernie na trzpieniu połączonym z ćwiertnikiem; żeby było śmieszniej zamknięcie całego kompletu następuje za pośrednictwem pierścienia i 4 zgrzewów (?). Jakby tego było mało w napotkanych przeze mnie egzemplarzach występował duży opór przy przestawianiu wskazówek ? przypuszczać można, iż miało to związek z tym sprzęgiełkiem.
3. wylana bateria zanieczyszcza wszystko wkoło siebie ? tę usterkę można akurat spotkać nie tylko w 3056

W związku z tym pytania do obeznanych w tym temacie:
1. czy przy standardowym czyszczeniu konieczne jest rozbieranie wspomnianego sprzęgiełka? Jeżeli tak to jaka jest bezpieczna metoda na dokonanie tego? Czy zdejmujemy ćwiertnik, czy też rozbieramy wewnętrzne sprzęgło?
2. Jaki jest symbol baterii dedykowanej mechanizmowi 3056? Tak się bowiem składa, że nabytych przeze mnie werkach były tylko ślady baterii (syf), a w jednym była nieprawidłowa (za cienka) bateria z kawałkiem metalu jako podkładką

Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi

Użytkownik Krzysiek_W edytował ten post 03 marzec 2012 - 20:54