Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 7.02.2022 o 11:07, Ralf58 napisał(-a):

Koledzy, posiadam Neptuna jak niżej. Jest to mój zegarek na wyjazdy, typowy wakacyjniak. Chciałbym w nim wymienić bezel na taki z wkładką 12H.

 

Na meranom jest jeden czarny, który będzie pasował do koperty (960) niemniej mam obawy czy czarny bezel w poniższym projekcie siądzie wizualnie:

 

https://meranom.com/en/amphibian-classic/bezels/black-universal-bezel-12-hour.html

 

Czy kojarzycie bezel uniwersalny, na którym mógłbym swobodnie zmieniać wkładki, ale który wejdzie na tą kopertę? Szerokość bez koronki to 39.

 

post-107487-0-93310600-1560753756_thumb.jpg


Na komandirskie.com lub vostok-watches24.com znajdziesz wszystko


,,Weź mlody się lepiej do nauki żebyś przynajmniej maturę zdał, a nie bierz się za płatne serwisy. A jak już spierdzielisz to na swój koszt oddaj zegarmistrzowi, żeby poprawil po Tobie, jak już przyjmujesz zlecenia. Chociaż pewnie po negatywnych komentarzach to zostanie Ci tylko nauka" Bardzo lubię naprawiać zegarki a ich zbieranie jest efektem ubocznym. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proszę o pomoc. Pierwszy raz pracuje nad werkiem 2214 wostoka i mam problem z datownikiem, kiedy mechanizm jest wyjęty data zmienia się bez najmniejszego problemu, kiedy jednak poskładam zegarek w całość data nie przeskakuje, spowodowane jest to lunetą dociskającą tarczę do ringu z datownikiem. Stąd pytanie, czy mechanizmy 2214 ze względu na datę produkcji różniły się minimalnie rozmiarem/kształtem i jest możliwe że ten mój po prostu nie wpasowuje się w kopertę czy jest jakaś inna możliwość której nie dostrzegam? Nie jestem przekonany czy te zdjęcia pozwolą na diagnozę, jeśli będzie trzeba prześle inne.

19.png

20.png

21.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, jakubpli napisał(-a):

Proszę o pomoc. Pierwszy raz pracuje nad werkiem 2214 wostoka i mam problem z datownikiem, kiedy mechanizm jest wyjęty data zmienia się bez najmniejszego problemu, kiedy jednak poskładam zegarek w całość data nie przeskakuje, spowodowane jest to lunetą dociskającą tarczę do ringu z datownikiem. Stąd pytanie, czy mechanizmy 2214 ze względu na datę produkcji różniły się minimalnie rozmiarem/kształtem i jest możliwe że ten mój po prostu nie wpasowuje się w kopertę czy jest jakaś inna możliwość której nie dostrzegam? Nie jestem przekonany czy te zdjęcia pozwolą na diagnozę, jeśli będzie trzeba prześle inne.

19.png

20.png

21.png


Prawdopodobnie masz kopertę lub pierścień dystansu od 2209


,,Weź mlody się lepiej do nauki żebyś przynajmniej maturę zdał, a nie bierz się za płatne serwisy. A jak już spierdzielisz to na swój koszt oddaj zegarmistrzowi, żeby poprawil po Tobie, jak już przyjmujesz zlecenia. Chociaż pewnie po negatywnych komentarzach to zostanie Ci tylko nauka" Bardzo lubię naprawiać zegarki a ich zbieranie jest efektem ubocznym. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Kalendarz jest źle poskładany:

https://uhrwerksarchiv.de/movements/w/wostok/wostok-2214/

Blaszka dociskająca koło godzinowe powinna być pod blaszką w kształcie Y przykręconą do płyty kalendarza. Może to skutkować uszkodzeniem zębnika koła godzinowego jak i koła przekładni kalendarza.

Jeżeli kalendarz jest bez blaszki Y należy blaszkę dociskającą między cyferblatem a kołem godzinowym odpowiednio ukształtować poprzecznie w C by ten docisk był znaczny gdyż odległość między elementem ustalającym - cyferblat a ustalanym koło godzinowe jest znaczna.

Zalecam ponowne złożenie kalendarza bo nie wiadomo jakie są niespodzianki pod nim?

Edytowane przez Ritter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Datownik zdaje się być dobrze poskładany, dla pewności rozłożyłem i złożyłem raz jeszcze, wszystko jest na swoim miejscu i tak jak pisałem o ile szkło nie jest założone wszystko działa bardzo sprawnie. Może faktycznie koperta jest od 2209 bo wiem że one też były w tak przynajmniej z zewnątrz wyglądających, chociaż głowy nie dam, że to źródło problemu bo nie udało mi się znaleźć zdjęć wnętrz tych kopert. Póki co zapowiada się że dniem miesiąca, który będzie zawsze widniał na tarczy będzie 3 🙂

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, jakubpli napisał(-a):

Datownik zdaje się być dobrze poskładany, dla pewności rozłożyłem i złożyłem raz jeszcze, wszystko jest na swoim miejscu i tak jak pisałem o ile szkło nie jest założone wszystko działa bardzo sprawnie. Może faktycznie koperta jest od 2209 bo wiem że one też były w tak przynajmniej z zewnątrz wyglądających, chociaż głowy nie dam, że to źródło problemu bo nie udało mi się znaleźć zdjęć wnętrz tych kopert. Póki co zapowiada się że dniem miesiąca, który będzie zawsze widniał na tarczy będzie 3 🙂

Koperty faktycznie dla z pozoru identycznych zegarków były różnej grubości. Miałem ostatnio dwa podobne i choć co prawda nie próbowałem przekładać bo nie było po co to na oko było widać że jedna jest grubsza od drugiej. A zegarki podobne tylko jeden na 2209 a drugi 2214. Mówię o tych

WOSTOK 2209-401529.JPG

DSC09800.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Bardzo dobry materiał instruktażowy doczycący wychwytu a przede wszystkim kotwicy w tym ustawianie palet na przykładzie remontowanego krok po kroku, w kolejnych odcinkach budzika SLAVA:

 

 

Edytowane przez Ritter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może się podobać :)


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie posiadam Atlantic Rover po nakręceniu działa tylko 24 H,czy to wina sprężyny jest.dodam że 2-3 lata był czyszczony i musiał być regulowany,sprawdzam nadal odchyłke raz na dobe,zegarmistrz mówi że nie ma sensu czyścić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
31 minut temu, Miłosz Pakulski napisał(-a):

Mam pytanie posiadam Atlantic Rover po nakręceniu działa tylko 24 H,czy to wina sprężyny jest.dodam że 2-3 lata był czyszczony i musiał być regulowany,sprawdzam nadal odchyłke raz na dobe,zegarmistrz mówi że nie ma sensu czyścić.

Po polsku poprosimy ...


TikTak TikTak - tylko 2 kalorie ;-)

MARIANEK :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Miłosz Pakulski napisał(-a):

Mam pytanie posiadam Atlantic Rover po nakręceniu działa tylko 24 H,czy to wina sprężyny jest.dodam że 2-3 lata był czyszczony i musiał być regulowany,sprawdzam nadal odchyłke raz na dobe,zegarmistrz mówi że nie ma sensu czyścić.

 

Zadam dwa pytania:

dwa , trzy lata temu jaki czas działał ten zegarek w ciągu 24 godzin? Sprawdzasz odchyłkę - ile wynosi ta odchyłka na dobę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 minut temu, art_69 napisał(-a):

 

Zadam dwa pytania:

dwa , trzy lata temu jaki czas działał ten zegarek w ciągu 24 godzin? Sprawdzasz odchyłkę - ile wynosi ta odchyłka na dobę?

1 min do tyłu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Mechanizm nie jest radziecki a FHF969 http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&FHF_969

Podobne mechanizmy z okresu jego produkcji miały rezerwę chodu rzędu 38h i więcej. Konstrukcyjnie jest zbliżony do Poljot2609.2H czyli badzo wytrzymałego mechanizmu z ZSRR.

 

Podsumowując: Rezerwa 24h + -60s/24h = trup albo coś blisko temu - "pilny pacjent".

W tak skonstruowanych mechanizmach by osiągnąć równie rewelacyjne wyniki musi być coś solidnie rozwalone.

 

 

Edytowane przez Ritter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w niego władowałem tyle kasy że Hej bo dałem do renowacji koperty, nowe szkło i pasek a teraz z werkiem problemy,nie wiem czy wymiana sprężyny pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Wszystko zależy jak było eksploatowane a przede wszystkim dbane, patrz przeglądy oraz ich fachowość?

Doxa jest o dekadę wcześniejszym mechanizmem czyli powinna dostać znacznie mocniej w tryby jak Atlantic, który był na granicy kwarcowej rewolucji.

Mam nieco inne doświadczenia z mechanizmami nawet z końca lat '30. Rezerwa chodu nie spada o 1/2. To sygnał by przejrzeć łożyska. Już prędzej by doszło do zerwania sprężyny naciągowej jak tak dużego ubytku gromadzonej energii.

Edytowane przez Ritter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie opłaca Ci się wstawiać sprężyny, to duże koszty i robocizny, i wyszukania odpowiedniej sprężyny.

Już lepiej nakręcać zegarek dwa razy częściej: z rana i wieczorem.

Edytowane przez art_69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, art_69 napisał(-a):

Nie opłaca Ci się wstawiać sprężyny, to duże koszty i robocizny, i wyszukania odpowiedniej sprężyny.

Już lepiej nakręcać zegarek dwa razy częściej: z rana i wieczorem.

Z wymianą sprężyny chciał 70 zł a jak będzie się póżnił pójdzie do konserwacji,jaką tolerancja powinna być + - na dobę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy chodzi o sprężynę. Jeśli po serwisie wszystko było ok a teraz nie, to coś się stało że powstały większe opory, i wymiana Sprężyny nic nie da. Należy zanieść (lub wysłać) zegarek do zegarmistrza który go rozbierze wyczyści, naprawi ewentualne uszkodzenia i złoży oraz wyreguluje.  Nie należy kombinować gdy się nie wie co się robi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Miłosz Pakulski napisał(-a):

Najlepsze jest to że jak kręcę koronką do góry czuje opór i póżniej obrócę koronkę to można jeszcze nakręcić go,choć nie zawsze.

No to może jednak coś ze sprężyną??

 Może nie trzyma na zaczepie w bębnie?- wypina się , gdy sćiągamy całkowicie i "przepuszcza" aż do momentu uzyskania tarcia i blokowania .

Ale nie jestem pewny...


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Tak czy owak, w tym stanie to jest gruz, który wymaga fachowego przeglądu bo to samo z siebie nie zniknie. Eksploatacja poważnie uszkodzonego mechanizmu zwykle prowadzi do reakcji kaskadowej czyli niszczenia kolejnych podzespołów.

Problemy z brakiem poprawności zaczepienia sprężyny naciągowej mogą być podyktowane nie tylko uszkodzeniem takowego ale np. rozscaleniem bębna - odpadnięciem nakrywki. Gwałtowne, przypadkowe zmiany naciągu to przepis na zniszcznie zębów na kołach zaczynając od minutowego a skończywszy na odpadnięciu palet z mocowań w kotwicy.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O to, to ,to ...


Pozdrawiam Mirek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.