Skocz do zawartości


MIEJSCE NA TWOJĄ REKLAMĘ

Najnowsze tematy


Zdjęcie

DZIAŁ TECHNICZNY

Tu pytamy o sprawy techniczne, wymiany, naprawy, ułatwienia itp

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6734 odpowiedzi w tym temacie

#41 Ritter

Ritter
  • Użytkownik
  • 1182 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 19 marzec 2012 - 22:02

Sthool

W Wostokach2809 czy 2209 znacznie tragiczniejsze w skutkach jest nie włożenie blaszki dociskającej koło godzinowe do tarczy. W 2214 blaszka musi być po między kołem godzinowym a blaszką w kształcie Y przymocowaną do płytki kalendarza. Jeśli jej nie ma to prawie na pewno zaistnieje sytuacja rozjechania się wskazówek minutowej z godzinową. Nie wiem czy przypadkiem mechanizm ze sprężyną dociskową nie ma zapewniać pewnego luzu na zazębieniu dla wersji z stop sekundą? W Zaria2009B przeniesienie, a właściwie rozdział napędu, na koła z bębna jest realizowany przez coś co można byłoby nazwać przekładnią zdawczą i nie ma tam sprężyny dociskowej. A Zaria2009B ze stop sekundą nie uświadczysz. Jak nie "dłubałeś" w tym mechanizmie to poszukam fotografii byś mógł sam ocenić to rozwiązanie. Luz koła dociskanego sprężyną w Wostok2209 jest doprawdy niewielki i nie powoduje "wysprzęglenia". Ma temu zapobiegać odpowiednio wycięta blaszka dociskająca owo "amortyzowane" koło. Oczywiście jeśli jest dobrze zainstalowana.

Użytkownik Ritter edytował ten post 19 marzec 2012 - 22:07

  • 0

#42 Balto

Balto
  • Nowy Użytkownik
  • 45 postów

Napisano 23 marzec 2012 - 07:05

Małe pytanie. Mam pecha - trochę chyba w tym mojej winy. Jeden Komandir w naprawie, może uda mi się go dziś odebrać. Ten był zepsuty i nie z nim problem, bo się naprawia, z terminem teoretycznym poniedziałek. Drugi był po przeglądzie [ale nie moim, tylko sprzedającego, tu: wina] i chodził. Dokładnie od zeszłego piątku czy czwartku chyba. Dziś rano przy nakręcaniu można było usłyszeć taki charakterystyczny odgłos rozkręcającej sikę sprężyny, lub sprężyny która została poluzowania. I Komandir stanął. Czy to coś poważnego czy "pierdoła" do naprawy od ręki?
pozdr
PS. I po problemie - jakaś mała śrubka była niedokręcona tak jak ma być :/

Użytkownik Balto edytował ten post 23 marzec 2012 - 11:41

  • 0

#43 tomektomek

tomektomek
  • Użytkownik
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 27 marzec 2012 - 17:13

Panowie, ratujcie.
Dorwałem nową Amfibię na 2416B, ale jest mały problem.
Automat nakręca sprężynę tylko wtedy, gdy wahnik obraca się w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara.
Kiedy wahnik obraca się w przeciwnym kierunku - sprężyna się nie nakręca.
Oprócz tego, jeśli zakręcę kilka razy wahnikiem w kierunku zgodnym, ale ząbek tej takiej zapadki na kole zębatym od sprężyny jeszcze nie zaskoczy, to wahnik cofa się o te kilka wykonanych obrotów (oddaje kilka obrotów w przeciwnym kierunku, do momentu aż zapadka wskoczy na ząbek), nie wiem jak to bardziej obrazowo opisać.

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?

Pozdrawiam :lol:

Użytkownik tomektomek edytował ten post 31 marzec 2012 - 06:45

  • 0

#44 aldreas

aldreas
  • Użytkownik
  • 317 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Toruń

Napisano 30 marzec 2012 - 09:29

Mam problem z moim poljotem ( mechanizm 2609) jak lezy po pełnym nakreceniucyka sekundnik ładnie chodzi wskazówka godzinowa tez ale minutowa stoi czy wiecie o co moze chodzic?
  • 0

#45 Ritter

Ritter
  • Użytkownik
  • 1182 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 31 marzec 2012 - 00:50

Nie może być by chodziła godzinowa a stała minutowa. No chyba, że minutowa jest przyklejona i jednocześnie zerwane było jej mocowanie na ćwiertniku. W Poljocie2609 oś minutowa przekazuje moment obrotowy poprzez ćwiertnik, na którym zamocowana jest wskazówka minutowa, na koło pośrednie a następnie na godzinowe z zamocowaną wskazówką. Czyli jak stoi ćwiertnik to nie ma szans by poruszała się wskazówka godzinowa. Tak czy owak trzeba zdemontować wskazówki, odkręcić mocowanie tarczy, usunąć ją i sprawdzić co jest nie tak. No chyba, że uprzednio stwierddzimy feler związany z mocowaniem wskazówki godzinowej. Czyli trzeba udać się do zegarmistrza.
  • 0

#46 aldreas

aldreas
  • Użytkownik
  • 317 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Toruń

Napisano 02 kwiecień 2012 - 08:26

Precyzuje po dokładnym przyjrzeniu się wychodzi na to ze jak wskazówka minutowa dochodzi do godz 12 to tak jakby nie miała siły ruszyc dalej, jak koronką zmienie jej pozycje na "15 po" wtedy rusza ale jak dochodzi do pozycji "za 10" znowu staje" możliwe ze jest jakoś poluzowana ze nie ma siły pociągnąc dalej?

pozd i dziekuje za odpowiedz
  • 0

#47 tomektomek

tomektomek
  • Użytkownik
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 02 kwiecień 2012 - 21:22

A ja sprecyzuję mój problem opisany 4 posty wyżej.
Po oględzinach "od środka" stwierdzam, że:
http://forums.watchu...tes-240805.html
na trzecim zdjęciu od góry, koło zębate oznaczone jako "2.) First Reduction Wheel" u mnie po prostu lata luzem. Siedzi na swoim miejscu, ale zero jakiegokolwiek oporu, można nim swobodnie kręcić na wszystkie strony. Nie ma żadnego przełożenia na to koło. Dodam, że koła "1.) Reversing Wheels" obracają się tak jak powinny.

Może ktoś rzucić jakimś pomysłem? :)
  • 0

#48 Ritter

Ritter
  • Użytkownik
  • 1182 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 03 kwiecień 2012 - 23:11

Nie rozbierałem tego mechanizmu nie mniej z przedstawionych zdjęć wynika, że koło to nie powinno poruszać się luźno jak piszesz. Mechanizm "luźnego" przełożenia z wahnika jest wcześniej. Sprawdź czy przypadkiem nie masz na tym kole lub następnym uszkodzonych zębatek albo na nim uszkodzonego czopa. Oś tego koła wchodzi w otwór gdzie masz przeniesienie napędu na koło bębna naciągowego. Delikatnie na spuszczonym naciągu obróć o niewielki kąt koło bębna i sprawdź co będzie się działo z 2. kołem redukcji. Tak czy owak cały mechanizm naciągu automatycznego wymaga zdemontowania i oględzin na okoliczność uszkodzenia czopów itp.

Użytkownik Ritter edytował ten post 03 kwiecień 2012 - 23:11

  • 0

#49 tomektomek

tomektomek
  • Użytkownik
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 04 kwiecień 2012 - 05:51

Dziękuję za odpowiedź!
Wezmę się za to, ale z braku czasu pewnie dopiero po świętach. :)
Pozdrawiam.
  • 0

#50 Gość_Szymon._*

Gość_Szymon._*
  • Gość

Napisano 05 kwiecień 2012 - 21:41

dobra... zgłupiałem trochę i zadam pytanie, które będzie uznane za glupie.

Mam zegarek na mechanizmie Poljot 2814.2H. Czy w nim ustawianie godziny można realizowac tylko w jednym kierunku? (W sensie zgodnie z chodem zegarka, oczywiscie chodzi o ustawianie podczas chodu zegarka.) Kiedy wyciągnę koronke, i chciałbym cofnąć, to mam wrażenie oporu i widze że sekundnik zwalnia tak jakbym go zatrzymywał próba kręcenia koronką).




z góry dzięki za odpowiedź.
  • 0

#51 tomektomek

tomektomek
  • Użytkownik
  • 226 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 06 kwiecień 2012 - 07:58

A widziałeś, co dzieje się w Komandirach albo Amfibiach? Sekundnik przeskakuje do tyłu o kilka sekund, kręcąc w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek. Co więcej, producent zaleca przestawianie datownika 12-8-12, więc raczej nie ma się czym przejmować :)

Choć pewnie "zdrowsze" dla mechanizmu jest ustawianie godziny w kierunku zgodnym. :)
  • 0

#52 Gość_Szymon._*

Gość_Szymon._*
  • Gość

Napisano 06 kwiecień 2012 - 08:45

Faktycznie obawy były chyba nieuzasadnione, bo po tym pozornym oporze ładnie da się przestawiać w obu kierunkach i nie wygląda jakby mu się krzywdę robiło. Przy okazji rozjaśniłeś mi kwestę czy ten mechanizm ma jakąkolwiek opcję szybkiej zmiany daty :)

Dzięki za odpowiedź.
  • 0

#53 Organizator_imprezy

Organizator_imprezy
  • Nowy Użytkownik
  • 14 postów
  • Gadu-Gadu: 502581
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 07 kwiecień 2012 - 13:05

Witam , jak wyciagnac wałek z tego wynalazku http://i39.tinypic.com/16hlrfk.jpg zeby mechanizm wypadl ? wie ktos ?
  • 0

#54 piter70

piter70
  • Użytkownik
  • 130 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tarnów

Napisano 07 kwiecień 2012 - 13:21

Zgaduj zgadula-może jakaś fotka mechanizmu? Przecież na czymś trzeba się oprzeć .Daj fotę mechanika to ktoś pomoże.
Albo chociaż napisz jaki tam cal. tyka.Jeśli tam jest 2609 o co go podejrzewam( a tylko podejrzewać mogę ) to musisz wcisnąć "takie cóś"
zaraz koło pierwszej zębatki od strony koronki zegarka.

Użytkownik czwartywymiar edytował ten post 07 kwiecień 2012 - 13:25

  • 0

#55 Organizator_imprezy

Organizator_imprezy
  • Nowy Użytkownik
  • 14 postów
  • Gadu-Gadu: 502581
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 07 kwiecień 2012 - 13:36

Zdjecie mechanizmu http://i44.tinypic.com/33vlszm.png
  • 0

#56 Organizator_imprezy

Organizator_imprezy
  • Nowy Użytkownik
  • 14 postów
  • Gadu-Gadu: 502581
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 07 kwiecień 2012 - 14:05

1. Jak włozyc wałek spowrotem ?
2. Jak wyczyscic usczelke ktora była na mechaniźmie ? (gumowa)
3. Czym nasmarowac teleskopy ?(moze byc olej do mechaniki precyzyjnej?)
4. Czy pod nakretką denka trzeba wlać oleju zeby nietarła po denku w czasie dokrecania ?
5. Czy można wypolerowac chromowaną koperte ?(jak tak to czym)
6. Czym wypolerowac plastikowe szkiełko ?

Pozdrawiam ;)
  • 0

#57 piter70

piter70
  • Użytkownik
  • 130 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tarnów

Napisano 07 kwiecień 2012 - 14:37

1. Jak włozyc wałek spowrotem ?
2. Jak wyczyscic usczelke ktora była na mechaniźmie ? (gumowa)
3. Czym nasmarowac teleskopy ?(moze byc olej do mechaniki precyzyjnej?)
4. Czy pod nakretką denka trzeba wlać oleju zeby nietarła po denku w czasie dokrecania ?
5. Czy można wypolerowac chromowaną koperte ?(jak tak to czym)
6. Czym wypolerowac plastikowe szkiełko ?

Pozdrawiam ;)


1.Tak jak wyjąłeś -tylko odwrotnie(chyba musisz wciskać ten bolec blokady podczas wkładania)
2.Tak jak każdą inną uszczelkę (ja używam płynu do naczyń -potem olej silikonowy)
3.Może -ale odrobinka
4.Na pewno tam nic nie wlewaj,możesz posmarować troszkę wazeliną techniczną ale tak żeby tam nic nie pływało jak zegarek się rozgrzeje na ręce-u mnie to działa
5.Można-papier wodny grad. 2500(delikatnie bez przyciskania) potem pasta polerska jak do lakieru samochodowego.Wszystko zależy od stanu koperty i chromu
6.Plastikowe szkiełko spokojnie poleruje się nawet pastą do zębów,ale możesz też użyć wyżej wspomnianej pasty polerskiej.Skutek również zależy od głębokości rys

Zastrzegam że wszystkie wyżej wymienione metody to efekt tylko moich doświadczeń i nie ponoszę odpowiedzialności za ew. negatywne skutki.
Pozdrawiam
  • 0

#58 Organizator_imprezy

Organizator_imprezy
  • Nowy Użytkownik
  • 14 postów
  • Gadu-Gadu: 502581
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 07 kwiecień 2012 - 14:48

Dziekuje czwartywymiar ;) A inni jak radzą ?
  • 0

#59 piter70

piter70
  • Użytkownik
  • 130 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tarnów

Napisano 07 kwiecień 2012 - 15:02

A tak swoją droga to oprócz wszystkich zabiegów które zamierzasz wykonać samodzielnie to ta leciwa Rakietka zapewne będzie wymagała ogólnego czyszczenia mechanizmu i smarowania-działania takie należy wykonywać co kilka lat i choć radzieckie zegarki są wyjątkowo odporne to jeśli chcesz aby zegarek dobrze ci służył pewnie będziesz musiał zainwestować w fachowca który to zrobi.Chyba że masz na tyle odwagi a zegarek nie jest "pamiątką po dziadku" to szukaj porad na forum i naprzód...Dołączona grafika
  • 0

#60 Breitling

Breitling
  • Użytkownik
  • 1544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gdańsk/Łódź/Pabianice

Napisano 07 kwiecień 2012 - 15:25

1. Wciskasz ten "guziczek" i wkładasz. Ważna jest technika jego wyjmowania, bo jeśli źle wyjąłeś to możliwe, że wodzik spadł z beczki i bedzie trzeba bawić się w nieco inny sposób. Na przyszłość: możesz spotkać zamiast tego "guziczka" śrubkę, którą należy delikatnie odkręcić, też nie za mocno.
Ad1. Wkładaj wałek ostrożnie, nic na siłę, obracaj go delikatnie przy wkładaniu by wsunął się odpowiednio.
2. Woda z mydłem lub płynem.
3. Najlepiej załóż nowe, koszt kilku groszy.
4. Lepiej nie
5. Próbowałem kilka razy ale nic z tego nie wychodziło bo chrom był cieniutki. Cudów tu nie osiagniesz, co innego jeśli chodzi o zegarki ze stali.
6. Sama pasta polerska to za ciężka praca. Polecam papier ścierny. Najpierw 1200,2000, 2500, i teraz dopiero pasta polerska (może być samochodowa). Tym sposobem w 2 minuty pięknie wyszlifujesz szkiełko. Oczywiście gradacja papieru ma być mniej wiecej taka jak wymieniłem, jeśli masz tylko 2 roadzaje papieru też da radę.

Użytkownik Breitling edytował ten post 07 kwiecień 2012 - 15:31

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych