Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

SzefSzefow

No i po zegarku - KURIER UPS cz. 2

Rekomendowane odpowiedzi

Czytam ten wątek i nasuwają mi się 2 refleksje:

1. ogólny problem nie czytania regulaminów/umów - w ogólnie dostępnym regulaminie UPS stoi jak wół, że "wartość biżuterii i zegarków, poza sztuczną biżuterią i niskiej klasy zegarkami, w jednej paczce nie może przekroczyć równowartości

500 USD w złotych polskich"

jeśli ktoś pakuje do środka zegarek o większej wartości, robi to na własne ryzyko

UPS jest czysty w tej sytuacji, w liście przewozowym nie ma deklaracji zawartości, nie można opierać się na tym, że paczkę przyjął.

Propagowanie opisu przypadku w świat, szczególnie ten bardziej szanujący zapisy praw i regulaminów, wg mnie raczej wzbudzi śmieszność niż potępienie przewoźnika.

 

Punkt regulaminu na który powołuję się UPS jest w najlepszym wypadku mało klarowny. Zegarki niskiej klasy i biżuterię sztuczną możemy wysyłać o wartości przekraczającej 500USD, czyli zegarków wysokiej klasy nie można wysyłać jeśli przekraczają wartość 500USD.

Teraz pojawia się pytanie: jaki to zegarek "niskiej" klasy, a jaki "wysokiej"? Kto decyduje o klasyfikacji zegarków?

W moim konkretnym przypadku mamy do czynienia z dodatkowym aspektem, marką Orfina. Nie należała ona nigdy do producentów zegarków wysokiej klasy. Co innego Porsche Design. Jednak mój zegarek jest sygnowany jako Orfina. To, że osiąga w tym momencie wysokie ceny, nie oznacza, że jest zegarkiem wysokiej klasy.

 

Natomiast Punkt 3.5 OWŚU UPS mówi: W przypadku przekazania UPS przez nadawcę paczki, która nie spełnia któregokolwiek z ograniczeń lub wymogów określonych w ust. 3.1 powyżej bez wyraźnej na to zgody UPS wyrażonej na piśmie, UPS nie będzie odpowiedzialny za jakiekolwiek szkody, niezależnie od ich przyczyny lub tytułu, jakie nadawca może ponieść w związku ze świadczeniem przez UPS Usług w odniesieniu do takiej paczki (niezależnie od tego, czy niespełnienie któregokolwiek z ograniczeń lub wymogów spowodowało lub przyczyniło się do powstania tej szkody oraz niezależnie od jakichkolwiek zaniedbań ze strony UPS, z wyjątkiem działania z winy umyślnej, jak również niezależnie od jakichkolwiek zaniedbań pracowników, wykonawców lub przedstawicieli UPS, a jeżeli UPS zawiesi świadczenie Usług z przyczyn określonych w niniejszych warunkach, nadawcy nie będzie przysługiwało prawo otrzymania zwrotu wynagrodzenia za Usługi, które zapłacił. UPS jest uprawniony do dochodzenia roszczeń z tytułu wspomnianego niespełnienia któregokolwiek z ograniczeń lub wymogów określonych w ust. 3.1 powyżej.

 

Wszystko wskazuje na to, że zegarek został uszkodzony umyślenie - pomijam kwestie kuriera, który nie chciał odebrać przesyłki, lecz wskazują na to uszkodzenia zegarka. Są widoczne minimum 3 uderzenia:

 

- pierwsze uderzenie, od góry: rozbite szkło, wypłaszczenie bransolety w miejscu zapięcia, odbicie bransolety na deklu zegarka (pamiętajmy, że zegarek był odseparowany od bransolety gąbeczką, papierem i wstążką)

- drugie uderzenie, z boku kierunek: lewo prawo: ślad na przycisku chronografu, koronce, ułamany wałek naciągu głęboko wewnątrz mechanizmu

- trzecie uderzenie, z boku kierunek: góra dół: uszkodzenie bransolety poprzez duże widoczne wgniecenie maskownicy, uszkodzenie koperty zegarka między uszami.

 

Jestem pewny, że gdybyśmy ten zegarek rzucili bez jakiegokolwiek zabezpieczenia na beton z kilku metrów to nie miałby takich uszkodzeń. Co zrobiła z nim firma UPS,że zabezpieczony zegarek wygląda w ten sposób możemy się wyłącznie domyślać...

 

 

 

2. co innego to namierzenie rzeczonego kuriera i zgłoszenie przestępstwa do prokuratury

przekazanie zegarka przewoźnikowi nie powoduje utraty do niego praw własności - kurier niszcząc świadomie paczkę - niszczy cudzą własność. Aczkolwiek tutaj może występować trudność dowodowa do wykazania umyślnego działania konkretnej osoby.

 

 

Jestem pewny, że zgłoszę sprawę do Prokuratury na początku przyszłego tygodnia, mam nadzieję, że śledztwo coś wykaże :)


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://www.ebay.com/...=item3376a2a751

 

Taka Orfina teraz jest na aukcji :-) ... znaczy podobna przynajmniej. Pomyslalem ze moze bedziesz zainteresowany :)

 

 

Dziękuję za linka :)

 

Podrzucę UPS, może zdążą kupić mi ;)


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak na początek to niezazdroszczę Ci :(

Nie faja ta cała sytuacja :( A tyle się przerzuca zegarków kurierami bo "bezpieczniej" :o

Życzę abys wygrał :)

 

Dziękuję za linka :)

 

Podrzucę UPS, może zdążą kupić mi ;)

Najlepiej jak kupisz i poprosisz o przesyłkę UPS ;):lol:


W dniu 22.12.2014 o 11:43, Cezar. napisał:

... mądrzy zrozumieją, a reszcie nie wytłumaczysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Punkt regulaminu na który powołuję się UPS jest w najlepszym wypadku mało klarowny. Zegarki niskiej klasy i biżuterię sztuczną możemy wysyłać o wartości przekraczającej 500USD, czyli zegarków wysokiej klasy nie można wysyłać jeśli przekraczają wartość 500USD.

Teraz pojawia się pytanie: jaki to zegarek "niskiej" klasy, a jaki "wysokiej"? Kto decyduje o klasyfikacji zegarków?

 

Dobre pytanie. W angielskiej wersji regulaminu jest termin "low quality watches", czyli niskiej jakości. Wydaje mi się, że należy to rozumieć po prostu jako tanie zegarki.

 

Natomiast Punkt 3.5 OWŚU UPS

 

Tak, to stwarza szansę wyciągnięcia kasy od UPS. Teraz musiałbyś uzyskać ekspertyzę, że uszkodzenia nie mogły powstać przypadkowo, a wyłącznie świadomie (z winy umyślnej). Myślę, że z takim papierem i w świetle punktu 3.5 sprawa jest do wygrania.


  • Zegarkowe zainteresowania: precyzyjne kwarce z termokompensacją (HEQ), kwarce dokładne typu "Radio Controlled", kwarce ładne, lekkie (tytanowe), niegrube i niebrzydkie, niekoniecznie japońskie, ale z mocnym, technologicznym, kwarcowym duchem ;)
  • Ulubione marki zegarkowe: Casio Oceanus, Seiko Brightz&Spirit&Prospex, Citizen Attesa&Exceed&Promaster
  • Aktualnie na bazarku (sprzedaż/zamiana):
  • Najbliższe cele zegarkowe: Citizen Exceed EBS74-5101

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obawiam się, że nikt takiego zaświadczenia nie wyda bo udowodnienie umyślności jest raczej niemożliwe nawet jak są ku temu jakieś przesłanki :( . Wiele razy widziałem jak kurier wrzucał koperty czy paczki luzem na pakę. Wystarczy, że gdzieś tam opadła i przytrzasnął ją drzwiami. Za pierwszym razem się nie domknęły to próbował jeszcze raz czy dwa. Kopertę bąbelkową trudno w takiej sytuacji uszkodzić ale zegarek mógłby oberwać :(

 

Tak czy siak pozostaje tylko sąd chyba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na listach przewozowych drukowanych przez klienta UPS lub brokera współpracującego z UPS nie ma jakiejkolwiek informacji o towarze jaki jest przesyłany, nie ma nawet info o ubezpieczeniu. Może być tak, ze informacje te zawarte są w kodzie kreskowym i można je odczytać poprzez terminal. W listach DHL takie informacje są widoczne i nimi na co dzień współpracuję.

Wczoraj byłem zmuszony (przez klientów) na wysyłkę UPS, zegarki (do 500zł) zapakowane w folię bąbelkową, następnie w twarde pudełko kartonowe, owinięte bąbelkami i w kopertę bąbelkową. Nie miałem czasu na oczekiwanie na kuriera i pojechałem do siedziby UPS, tam miły Pan zapytał co chcę wysłać i po otrzymaniu info rzekł, że tak naprawdę to powinienem wysyłać jako paczka do 10kg, bo w kopertach do 5kg powinny być wysyłane dokumenty i nie bardzo rozumiał, że zegarki zajmują tak mało miejsca, że nie ma potrzeby wysyłania jako paczka. Musiał słyszeć o zdarzeniu Szefa bo na stronie powiedział mi tak: "Wie Pan jak to jest z zegarkami i nie chcę Pana straszyć ale z przesyłkami dzieją się różne rzeczy". Oczami wyobraźni zobaczyłem kolejnego frustrata (nie mam na myśli przyjmującego przesyłkę) z UPS walącego młotkiem po kopercie i przygniatającego zegarki lodówkami i pralkami tylko po to by udowodnić mi, że niewystarczająco zabezpieczyłem przesyłki. Całe szczęście zegarki dotarły całe ale mam wrażenie, że UPS jest opcją dosyć ryzykowną, więc jeżeli chodzi o nasze kochane czasomierze nie polecam i nie skorzystam dopóki nie zmusi mnie do tego jakiś klient.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od 2 lat wysyłam różne rzeczy UPSem (zegarki też), problemu nie było, a przesyłek sporo. Myślę, że ciężko z jednego przypadku generalizować. Ale wydaje mi się, że w tym przypadku zawiódł czynnik ludzki, czyli kurier celowo poznęcał się nad paczką, żeby mu emocje zeszły. Z tego co Szef opisywał, to już podczas wcześniejszej rozmowy nie było za przyjemnie.

To trochę mi przypomina kelnera, który źle potraktowany pluje do zupy klienta.


  • Zegarkowe zainteresowania: precyzyjne kwarce z termokompensacją (HEQ), kwarce dokładne typu "Radio Controlled", kwarce ładne, lekkie (tytanowe), niegrube i niebrzydkie, niekoniecznie japońskie, ale z mocnym, technologicznym, kwarcowym duchem ;)
  • Ulubione marki zegarkowe: Casio Oceanus, Seiko Brightz&Spirit&Prospex, Citizen Attesa&Exceed&Promaster
  • Aktualnie na bazarku (sprzedaż/zamiana):
  • Najbliższe cele zegarkowe: Citizen Exceed EBS74-5101

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jest to, że dla kuriera byłem bardzo miły... List przewozowy nie był wydrukowany, ale kurier powinien wypełnić go osobiście na swoim druczku. Nie kłóciłem się z kurierem, ba, nawet przeprosiłem kuriera za to, że znajoma nie wydrukowała listu przewozowego :mellow:

 

 

I gdyby nie to, że zależało mi, aby zegarek przyszedł w danym tygodniu, a akcja odbywała się w czwartek to zapewne bym nawet nie dzwonił do centrali UPS po tym jak usłyszałem, że kurier "ma to w d*pie"...


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie:

przesyłka została ubezpieczona na 5000 zł ale regulamin UPS mówi, że nie wolno przesyłać zegarków powyżej 500 $

Dlaczego w takim razie zgodzili się ubezpieczyć przesyłkę jeżeli wg nich była niezgodna z ich regulaminem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie:

przesyłka została ubezpieczona na 5000 zł ale regulamin UPS mówi, że nie wolno przesyłać zegarków powyżej 500 $

Dlaczego w takim razie zgodzili się ubezpieczyć przesyłkę jeżeli wg nich była niezgodna z ich regulaminem?

 

Przy wysyłce UPS nie deklaruje się zawartości, tylko wartość.


  • Zegarkowe zainteresowania: precyzyjne kwarce z termokompensacją (HEQ), kwarce dokładne typu "Radio Controlled", kwarce ładne, lekkie (tytanowe), niegrube i niebrzydkie, niekoniecznie japońskie, ale z mocnym, technologicznym, kwarcowym duchem ;)
  • Ulubione marki zegarkowe: Casio Oceanus, Seiko Brightz&Spirit&Prospex, Citizen Attesa&Exceed&Promaster
  • Aktualnie na bazarku (sprzedaż/zamiana):
  • Najbliższe cele zegarkowe: Citizen Exceed EBS74-5101

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawartość zgłaszałem kurierowi i podczas rozmowy prawdopodobnie (nie jestem pewny w 100%) osobie z centrali, gdy próbowałem wyjaśnić sprawę kuriera.

 

UPS wiedział jaką zawartość zawiera moja przesyłka i jakie posiada ubezpieczenie, wg regulaminu mogli odmówić przewiezienia przesyłki, nie robiąc tego, moim zdaniem, zgodzili się na warunki szczególne - wykraczające poza regulamin.

 

Jednak i tak wszystko wskazuje na umyślne uszkodzenie, więc punkt regulaminu na który powołał się UPS odmawiając uznania reklamacji nie powinien mieć zastosowania.


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

UPS wiedział jaką zawartość zawiera moja przesyłka i jakie posiada ubezpieczenie, wg regulaminu mogli odmówić przewiezienia przesyłki, nie robiąc tego, moim zdaniem, zgodzili się na warunki szczególne - wykraczające poza regulamin.

 

Chyba trochę za daleko idące wnioski. Nie chcę być "adokatem diabła", ale regulamin UPS mówi, że taka zgoda szczególna musi mieć charakter pisemny. Prawdopodobnie dlatego, żeby ustaleń tych dokonać z osobą odpowiedzialną, a nie z panienką od telefonów czy kurierem w wersji "na gębę".

 

Co do winy umyślnej, to prosto nie jest, taką winę trzeba udowodnić.

 

Tutaj jest co nieco:

http://www.transportoweprawo.pl/2011/wina-umyslna-i-razace-niedbalstwo-przewoznika-cz-1


  • Zegarkowe zainteresowania: precyzyjne kwarce z termokompensacją (HEQ), kwarce dokładne typu "Radio Controlled", kwarce ładne, lekkie (tytanowe), niegrube i niebrzydkie, niekoniecznie japońskie, ale z mocnym, technologicznym, kwarcowym duchem ;)
  • Ulubione marki zegarkowe: Casio Oceanus, Seiko Brightz&Spirit&Prospex, Citizen Attesa&Exceed&Promaster
  • Aktualnie na bazarku (sprzedaż/zamiana):
  • Najbliższe cele zegarkowe: Citizen Exceed EBS74-5101

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się dowiedziałem UPS działa wg Prawa Pocztowego oraz Prawa Przewozowego w zależności od tego co przesyła...

 

Niestety, nie mam pojęcia wg którego prawa przesyłany był mój zegarek.


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aby zainkasować więcej kasy B) , proste jak szyna kolejowa na zakręcie.Forsę wzięli bez odpowiedzialności za przesyłkę.

 

Pzd be-ja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchajcie, przepisy regulaminy kruczki gwiazdki, wszystko to mówi sie trudno. Ale jakieś zasady trzeba mieć. Ja koledze współczuję i po prostu nie będę korzystał z usług tej firmy. Taki konsumencki protest i historię tego zegarka będę opowiadał dla przestrogi. Trudno są przecież inne firmy. I zasady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szefie - najlepszym pomysłem jest imo- napisanie do centrali tej firmy!!!; powołując się na fora , w których uczestniczysz; sprzedaż/ wymiana rodzaju dóbr, które wysyłasz...

 

jeżeli są normalni - odpowedzą "po ludzku" a może i nawet zrobią "coś" co pozwoli ukoić Twój ból.

pisać!!! nagłaśniać!!! informować!!!

 

 

 

p.s. naprawdę życzę optymistycznego zakończenia tej "bomby".

 

Paweł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pawel007,

 

właśnie piszę maila do UPS Europe oraz UPS USA :)

 

 

Moja historia zadebiutowała na forum watchuseek: http://forums.watchuseek.com/f2/sad-story-701109.html

 

i jak przeczytać można nie tylko z UPS Polska można być niezadowolonym :blink: pojawiają się słowa krytyki z całego świata...


Sprzedam: De Bethune DB25WS1, Richard Mille RM11-03 Titanium, PP 5980/1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szok! Wyrazy współczucia. Przytoczyłem kilku osobom Twoje perypetie z kurierem i w 2 na 6 przypadków padło zdziwienie w stylu "Wysłał to UPSem? Nic dziwnego". Czyli musi być coś na rzeczy. Cóż, jeśli to się trochę rozniesie po kraju i obroty im spadną to może się zastanowią kogo tam zatrudniają. Powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jestem na forum nowy.

Imię Leszek. 48 lat.O zegarkach wiem niewiele.

Pozdrawiam serdecznie wszystkich.

 

 

 

Nie wniosę do dyskusji wiele ale czasami może pomóc Rzecznik Konsumentów.

 

http://www.uokik.gov.pl/rzecznicy_konsumentow.php

 

 

Rzecznicy konsumentów

 

Zgodnie z obowiązującym prawem, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podejmuje działania w przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Natomiast w sprawach indywidualnych bezpłatną pomoc prawną konsumenci mogą uzyskać m. in. u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. Do ich kompetencji należy:

 

zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,

składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,

występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,

współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,

wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.

 

Rzecznik konsumentów w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli dojdzie do czegos powazniejszego w tej sprawie to jestem ciekaw tylko jednego:

jak nadawca ma zamiar udowodnic stan zegarka przed wyslaniem? czy byl pakowany przy kurierze?


czasem cos "cyka" a czasem cos "pika"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy w tym przypadku uszkodzone opakowanie i fakt ten spisany protokołem szkody przy odbiorze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W sprawie odszkodowania należy skontaktować się z Rzecznikiem Praw Konsumenta i przez nich lub przez nich poleconą organizację społeczną bardzo szybko się otrzyma reklamację, jeśli wszystko jest ok.

 

powodzenia

Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masakra po prostu. W głowie się nie mieści takie podejście do klienta. :blink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.