Skocz do zawartości
Szukaj w
  • Więcej opcji...
Znajdź wyniki, które zawierają...
Szukaj wyników w...
News will be here

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

MACHoo87

Jak zdemontować wałek naciągowy z koronką? - Delbana damska

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam nadzieję, że wybrałem dobry dział dla tego pytania jeśli nie proszę moderatora o przeniesienie go do odpowiedniego działu.

Proszę o poradę jak wyjąć wałek naciągowy z koronką z tej Delbany w celu wyjęcia werku. Zdjęcie poniżej mojego mechanizmu.

post-59370-0-23664800-1359801928_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak w każdym innym werku, było to tu już 100 razy opisane.

Musisz troszkę odkręcić śrubkę przy wałku i wyciągnąć.


Pozdrawiam Jan

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko już próbowałem poluzować tą śrubke ale wyczytałem, że 1 do 1.5 obrotu przekręcić ale to nic nie dało. Nawet więcej później przekrecilem ale też nic i boję sie żeby za bardzo tej śrubki nie wykręcić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zgromadzić przybory, zadzwonić i pod kierunkiem do dzieła. Samodzielnie można pominąć taki drobiazg, że po poluzowaniu należy lekko naciskać na zluzowaną śrubę i w tym czasie pociągać za koronkę. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych użytkowników tego forum.

Moja sprawa nie dotyczy dokładnie powyższego watku, ale mam problem podobny.

Trafił mi w ręce zegarek Glashutte spezimatic kaliber 75. Ponieważ spotykam się z tym mechanizmem po raz pierwszy, mam z nim pewien problem (i pewnie nie jedyny). Nie mogę wyjąć w nim wałka naciągu (poszła mi już przy okazji koronka :( ) i nie wiem czy ten werk ma ten wałek osadzony na stałe, czy też jest to problem zabrudzenia lub rdzy (próbowałem już lokalnie nafty a nawet kilka kropel WD40). Prosiłbym kogoś kto ma w tym zakresie doświadczenie o podpowiedź co mam zrobić. Zależało by mi na wyjęciu (jedna z zębatek na wałku nadaje się do wymiany), ale jeśli to nie możliwe, to nię będę walił głową w mur.

Poratujecie Państwo??

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ritter

Widziałeś to?:

 

http://www.christoph...gub_75.php?l=en

 

Przyczyną jest zapewne rdza jak i zacięcie się wodzika z beczką lub jakoś tak. Jeśli zdemontowałeś koronkę wyjęcia masz dwa i napewno nic na siłę. Pierwsze to wpuścić jeszcze trochę nafty w okolice wałka i zostawić tak na kilka godzin po czym znowu spróbować wyjąć klasycznie. Druga metoda jest niebezpieczniejsza ale ostateczność nie pozostawia wboru. Częściowo zdemontować mechanizm w koprecie. Dokładniej zdjąć wahnik i zluzować naciąg jeśli się da. Jeśli nie to zdjęcie wahnika i reszty przekładni naciągu automatycznego znacznie zmniejszy średnicę mechanizmu a przy tym będzie bezpieczniej działać. Następnie po zluzowaniu śrub mocującyh mechanizm do koperty wysunąć go w kierunku godziny 9. czyli przeciwnie do wałka i wypchnąć z koperty w ten sposb. Potem jest już łatwizna. Demontujesz wskazówki, odkręcasz mocowanie tarczy, demontujesz mocowanie mostka remontuaru i masz wszystko co chcesz jak na widelcu. Użycie WD40 determinuje czyszczenie mechanizmu i ponowne oliwienie ale chyba o tym już wiesz?

Trzecia możliwość to zegarmistrz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki dobry człowieku. Już myślałem, że nikt nie chce ze mną rozmawiać.. :).

Problem tkwi w tym, że mam wszystko już zdemontowane poza wałkiem i tym co on przytrzymuje. Jak piszesz, teraz to już łatwizna, ale okazuje się że nawet przy użyciu dość dużej siły, ani drgnie ten wałek. W nafcie moczyłem to ok 20 godzin. I stąd właśnie moje pytanie czy przypadkiem nie ma tam jakiegoś dziwnego rozwiązania. Wiem już teraz na podstawie fotek (widziałem ten link który podaleś), które podsunął mi wujek Google, że wałek jest demontowalny jak w każdym mechaniźmie. Wynika stąd, że nie chąc użyć młotka powinienem się z tym stanem pogodzić tj pokochać ten zegarek ze wszystkimi jego wadami i zaletami. No chyba że dostanę olśnienia, lub też porady na tym forum i zwyciężę tą nierówną walkę.

 

Zegarmistrz odpada, nie oddam nikomu takiej frajdy.. :)

 

Pozdrawiam

 

PS.

Żeby nie było niedomówień. Nafte i WD40 stosowałem już po całkowitym wymontowaniu wszystkiego poza wałkiem, no i WD40 stosowałem miejscowo. Wiem co się z tym wiąże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Petru23
      Mam nowego Elements ale ma jedną istotną wadę. Ze względu na kształt koperty (spodu) i rozmiar koronki potrafi się ona (koronka) wysunąć podczas noszenia. Zahaczy o ubranie, mankiet czy cokolwiek. Problem dotyczy m.in. Beringa o podobnym kształcie koperty.
       
      Pytanie, czy jest możliwość jej wymiany i czy zegarmajster to powinien zrobić. Jaki może być koszt? Oddać raczej go nie oddam (skróciłem bransoletę).
       
       
       

    • Gość zdzichu
      Przez Gość zdzichu
      Cześć
      Z pewnością jak zbieracie vintage to też macie swój ulubiony mechanizm. Ja pokochałem automaty felsy 
      Głównie za ich konstrukcję i to jakiej wysokiej jakości są


    • Przez Shadowsniper
      Szanowni Państwo, po raz kolejny proszę o pomoc, tym razem w naprawie mechanizmu do Longines kaliber 5602. Zegarek damski dość ładnie utrzymany generalnie po przejściach ale stanowi dla mnie pewnego rodzaju wyzwanie. Całość prawdopodobnie po upadku dorobione szkło złamana oś balansu i brak wałka naciągu i oczywiście koronki. Czy któryś z szanownych państwa użytkowników byłby w stanie podać mi namiar bądź samemu jeśli posiada taki mechanizm sprzedać mi go? Priorytetem jest balans i wałek, koronka nie stanowi jakiegoś wielkiego problemu dla użytkownika. Przepraszam za zdjęcie nadgarstka chodzi oczywiście o środkowy zegarek po prostu nie wiem jak przyciąć to zdjęcie. Może któryś z szanownych użytkowników miałby szkło do tego modelu. Numer części balansu to 721


    • Przez bordakm
      Kupię mechanizm Felsa 400 w szczególności poszukuję koła zapadkowego i koła sekundowego





    • Przez jozek88
      Witam. Zakupiłem zegarek Epos Verso 1, z racji , że to.kij pierwszy automat(na pewno nie ostatni 🙂 ) mam kilka pytań, których z racji braku czasu i pospiechu nie zadałem w salonie. Jak dbać o taki zegarek? Co ile czasu powinien być oddany na serwis(jakies przepatrzenie mechanizmu itp.) Zegarek bede nosił sporadycznie, kilka-klikanascie razy do roku,  czy powinien być mimo to regularnie nakrecany czy w okresie nieużytkowania nie pracowac? Wgl ile takie zegarki się nakreca? Do zdecydowanego oporu czy już przy cięższym kreceniem koronki to jest max? Sory za podstawowe pytania ale z racji, że to.moj pierwszy taki zegarek jestem zielony w temacie. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.